مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
حمل و نقل در آلمان

حمل و نقل در آلمان

دانشگاه‌های برتر آلمان در سرتاسر این کشور پراکنده شده‌اند و امکان تحصیل در مونیخ، برلین و 40 شهر دیگر آلمان وجود دارد. در مجموع، 50 دانشگاه در آلمان جزو بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند. LMU Munich، بهترین دانشگاه آلمان است و پس از آن، دانشگاه فنی مونیخ قرار دارد. دانشگاه برتر حاضر در شهر برلین،Charité- Universitätsmedizin Berlin  است. بیش از 500 دوره‌ی تحصیلی (دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد) به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های برتر آلمان تدریس می‌شود. به هر رشته‌ای که علاقه دارید، می‌توانید آن رشته را به زبان انگلیسی در آلمان بخوانید. در این مقاله سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان را برای دانشجویان بین المللی مورد بررسی قرار میدهیم. آلمان ازجمله کشورهای پیشرفته و محبوب جهان است که سیستم حمل و نقل آن قطارهای پرسرعت، سیستم مترو شهری مدرن، اتوبوس، تراموا و تاکسی‌ را دربر می‌گیرد. هزینۀ حمل و نقل در آلمان چندان گران نیست و درمقایسه‌با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. 


سیستم حمل و نقل در آلمان

پیش از پرداختن به حمل و نقل در آلمان، بهتر است به این پرسش رایج پاسخ دهیم که آیا حمل و نقل در این کشور رایگان است یا خیر؟ از‌آنجاکه آلمان امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم می‌کند، بسیاری از افراد می‌پندارند که حمل و نقل نیز در این کشور رایگان است. بااین‌حال، هنوز قانونی مبنی‌بر رایگان‌بودن حمل‌ونقل عمومی برای همۀ افراد در آلمان تصویب نشده است؛ البته مسافران قانونی و کودکان هزینۀ بسیار اندکی برای استفاده از این سیستم باید بپردازند.

دانشجویان دانشگاه‌های دولتی با پرداخت 100 الی 350 یورو به‌ازای هر نیمسال تحصیلی به‌عنوان Semester Fee یا Administration Fee، دیگر به پرداخت هزینۀ حمل و نقل عمومی نیازی نخواهند داشت. به‌عبارت‌دیگر، حمل و نقل عمومی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است. در‌ادامه، با وسایل حمل و نقل عمومی در آلمان بیشتر آشنا خواهیم شد.

S-Bahn- در آلمان

S-Bahn مخفف کلمۀ Schnellbahn یا Stadtschnellbahn به‌معنای «راه‌آهن سریع شهری» است. در میان وسایل نقلیۀ عمومی، S-Bahn سریع‌ترین وسیلۀ نقلیۀ حمل و نقل در آلمان محسوب می‌شود که درواقع، نوعی سیستم راه‌آهن شهری و حومۀ شهری است که مرکز شهر را به ایستگاه راه‌آهن اصلی متصل می‌کند.


U-Bahn در آلمان

U-Bahn نسخۀ آلمانی متروست که نشانۀ آن نیز U سفیدرنگی روی علامتی آبی‌رنگ است.

تراموا

تراموا نوعی وسیلۀ نقلیۀ عمومی است که از نظر درجۀ کیفی و سرعت بین U-Bahnها و اتوبوس‌ها قرار دارد و در ایالات متحدۀ آمریکا نیز با ‌عنوان «ماشین‌های خیابانی» شناخته می‌شود. گفتنی است تراموا‌ها روی ریل در‌کنار جاده‌های معمولی حرکت و چند بار در مناطق مرکزی توقف می‌کنند. در آلمان، ایستگاه‌های تراموا و اتوبوس معمولاً با یکدیگر ترکیب می‌شوند. نشانۀ این وسیلۀ نقلیه کلمۀ «تراموا» در پس‌زمینۀ قرمز است.

اتوبوس

اتوبوس را می‌توان اصلی‌ترین وسیلۀ نقلیه در سیستم حمل و نقل آلمان در نظر گرفت. این وسیلۀ نقلیه شب‌ها تا دیروقت خدمت‌رسانی و اماکن دور را به یکدیگر متصل می‌کند. علامت اتوبوس H روی پس‌زمینۀ زرد است.

قطارهای منطقه‌ای

قطارهای منطقه‌ای (RB) یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در آلمان هستند که در طول مسیر بارهاوبارها توقف می‌کنند؛ اما Regionalexpress یا RE ها سریع‌تر هستند و حین جابه‌جایی مسافران، کمتر توقف می‌کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: