مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم جدید تعیین وقت سفارت آلمان

سیستم جدید تعیین وقت سفارت آلمان

یکی از مراحل اصلی برای اخذ انواع ویزای کشور آلمان گرفتن وقت قبلی سفارت یا Visa Appointment می باشد. در شرایط کنونی و جهت رفاه حال متقاضیان اخذ ویزای آلمان، سفارت کشور آلمان دست به کار ابتکار منحصربه فردی زده و جهت هماهنگی برای اخذ وقت قبلی سفارت وب سایت ویزامتریک (VisaMetric) را راه اندازی کرده است. ویزامتریک در واقع تنها تهیه کننده سرویس مورد تایید نمایندگان دیپلماتیک آلمان در ایران برای مدیریت خدمات پشتیبانی از درخواست ویزا می باشد.

از فروردین‌1400، ویزامتریک مصاحبه و بررسی پرونده‌های دانشجویی برای متقاضیان ورود به آلمان را انجام می‌دهد. در‌واقع، سیستم وقت‌دهی برای سفارت آلمان که تا 19مرداد‌1400 ازطریق وبگاه رسمی سفارت انجام می‌شد، از 24 همان ماه به ویزامتریک منتقل شد و تمام امور دانشجویی نظیر تعیین وقت و وقت مصاحبه و تأیید مدارک برعهدۀ آن قرار گرفت. برای دریافت وقت مصاحبه از وبگاه ویزامتریک، باید به آدرس درخواست ویزا (visametric.com)مراجعه کنید. سیستم جدید تعیین وقت سفارت آلمان در ایران مزایایی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • امکان دریافت وقتِ مصاحبه بعد از گرفتن پذیرش
  • زمان انتظار بسیار کوتاه (بین دو تا چهار هفته)
  • تعیین روز مصاحبه به‌وسیلۀ شخص متقاضی
  • مراحل گرفتن وقت در ویزامتریک


برای گرفتن وقت در سیستم ویزامتریک، ابتدا باید به وبگاه رسمی ویزامتریک به آدرس درخواست ویزا (visametric.com) مراجعه کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحلۀ اول: گزینۀ «یک قرار ملاقات رزرو کنید» را انتخاب کنید.
  • مرحلۀ دوم: مبلغ 600هزار تومان به حساب ویزامتریک واریز کنید (اطلاعات مربوط به حساب مدنظر را می‌توانید در صفحۀ اول رزرو قرار ملاقات بیابید). گفتنی است تنها در‌صورتی‌که 24 ساعت از پرداختتان گذشته باشد، می‌توانید وقت بگیرید.
  • مرحلۀ سوم: پس از گذشت زمان مذکور، گزینۀ «مراحل انتصاب» را انتخاب کنید.
  • مرحلۀ چهارم: درادامه، گزینۀ «ویزای ملی (فقط برای دانش‌آموزان)» را برگزینید.
  • مرحلۀ پنجم: در صفحۀ جدید، گزینۀ «تأیید» را انتخاب کنید.
  • مرحلۀ ششم: پس از انتخاب گزینۀ «تأیید»، «موارد ایران» و «دریافت قرار ملاقات» را برگزینید.
  • مرحلۀ هفتم: در این مرحله، صفحۀ جدیدی باز می‌شود که باید اطلاعات مربوط به محل زندگی، مرکز دریافت مدارک، نوع خدمات و تعداد متقاضی را وارد کنید.
  • مرحلۀ هشتم: پس از واردکردن اطلاعات، تاریخ‌های دردسترس برای مصاحبه نشان داده می‌شوند.
  • مرحلۀ نهم: در مرحلۀ آخر، نوع اطلاعات مربوط به ویزا را وارد کنید و سپس گزینۀ «بررسی» را برگزینید. بعد از انتخاب گزینۀ «بررسی»، صفحۀ مربوط به اطلاعات شخصی برایتان باز می‌شود که درادامه می‌توانید برای گرفتن وقت اقدام کنید.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: