مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شوک فرهنگی در آلمان

شوک فرهنگی در آلمان

  • دانشگاه های آلمان برای همه افراد حتی افرادی که آلمانی نیستند رایگان است.
  • در آلمان 2100 قلعه وجود دارد.
  • کشور آلمان هفتمین کشور اروپایی از نظر مساحت است. که مساحتی برابر با 137،847 مایل مربع  را دارد، که 34،836 مایل مربع را از خشکی و 3،011 مایل مربع از منابع آبی تشکیل شده است.
  •  شهر برلین بزرگترین ایستگاه قطار در اروپا را دارد.
  •  شهر برلین 9 برابر شهر پاریس در فرانسه است و پل های بیشتری از ونیز در ایتالیا دارد.
  •  کشورآلمان به 16 ایالت دسته بندی می شود که هر ایالت اساس نامه مخصوص به خود را دارد، از نظر مناطق شهرداری کشور آلمان 403 ناحیه دارد، که از این تعداد 301 بخش در گروه روستایی (rural area) و 102 بخش در گروه شهری (urban area) دسته بندی می شوند. ایالت باواریا (Bavaria) بزرگترین ایالت آلمان است.

دانستن این موارد و شروع یک زندگی جدید می تواند شما را در آلمان شوکه کند.

زبان آلمانی

بسیاری از مردم آلمان به زبان انگلیسی مسلط هستند و آن را زبان دوم خود می‌دانند؛ اما تضمینی مبنی‌بر تسلط همۀ مردم آلمان به زبان انگلیسی وجود ندارد. نکتۀ مهم دیگر اینکه حتی اگر زبان تدریس رشته و دانشگاه مدنظرتان انگلیسی است، بهتر است سعی کنید زبان آلمانی را یاد بگیرید. مردم آلمان نیز دوست دارند افراد خارجی زبانشان را یاد بگیرند و حتی در این زمینه می‌توان از آنان کمک گرفت.

غذا 

یکی از شوک‌های فرهنگی در آلمان، به‌خصوص برای افرادی که گوشت نمی‌خورند، این است که غذاهای آلمانی غالباً بر‌پایۀ گوشت هستند و به‌طورکلی، حجم زیادی از پروتئین را شامل می‌شوند.


ارتباطات

مهم‌ترین شوک فرهنگی در آلمان را می‌توان در برقراری ارتباط یافت؛ زیرا مردم آلمان در ابتدا بسیار غیرصمیمی و بی‌احساس به‌نظر می‌رسند. این موضوع تنها بدین‌دلیل است که آنان به خلوت یکدیگر احترام می‌گذراند؛ بنابراین، مراقب باشید که مزاحم خلوت آلمانی‌ها نشوید. از نظر مردم آلمان، صحبت‌کردن با صدای بلند یا عصبانی‌شدن در مکان‌های عمومی و در‌آغوش‌گرفتن افراد غریبه بسیار غیرمحترمانه است. ناگفته نماند مردم آلمان بسیار رُک هستند که این میزان از صداقت ممکن است در فرهنگ‌های دیگر دور از ادب باشد؛ پس از رُک‌گویی آنان ناراحت نشوید.

فضای رستوران‌ها

یکی دیگر از موضوع‌هایی که ممکن است افراد خارجی را دچار شوک فرهنگی کند، جوّ حاکم بر بیشترِ رستوران‌های این کشور است. درحقیقت، تقریباً در اغلب رستوران‌های آلمان صدای موسیقی شنیده نمی‌شود و این موضوع بدین‌دلیل است که آلمانی‌ها درمقایسه‌با ملل دیگر، مانند آمریکایی‌ها آرام‌تر هستند. همچنین، اگر فردی در رستوران با صدای بلند صحبت کند، عکس‌العمل دیگران با او چندان دوستانه نخواهد بود. گفتنی است تعداد گارسون در رستوران‌های این کشور زیاد نیست و اگر هم به تعداد کافی باشد، دیر‌به‌دیر به مشتریان سر می‌زنند. همچنین، صورت‌حساب را باید از گارسون بخواهید و علاوه‌بر پرداخت هزینۀ غذا، انعام نیز به او بدهید.

در پایان، بد نیست بدانید که شوک فرهنگی در آلمان تقریباً برای تمامی افراد خارجی رخ می‌دهد؛ زیرا روش زندگی‌کردن مردم این کشور با مردم کشورهای دیگر بسیار تفاوت دارد و تنها کاری که می‌‌توان برای تعدیل آن انجام داد، این است که خون‌سردی‌تان را حفظ کنید و از آنان ناراحت نشوید و سعی کنید مانند خودشان با آنان ارتباط برقرار کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: