مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
امتحان ورودی پزشکی در آلمان

امتحان ورودی پزشکی در آلمان

با تحصیل در رشته ی پزشکی در دانشگاه های آلمان می توانید از آموزش عملی در دانشگاه های که در سطح آموزشی جهانی هستند، لذت ببرید.تحصیل در رشته ی پزشکی ترکیبی از آموزش در بیمارستان، دانشگاه، انستیتو تحقیقاتی وارتباطات با سرمایه گذاران است. در کنار آموزش هایی در سطح بین المللی، اخذ پذیرش در رشته ی پزشکی از دانشگاه های آلمان آسان است و شهریه ایی لازم نیست پرداخت کنید (تحصیل رایگان در آلمان). در تمام دانشگاه های پزشکی زبان اصلی تدریس آلمانی است. مانند همه ی جای دنیا کشور آلمان برای فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی موقعیت های شغلی فوق العاده ایی را فراهم میکند (استخدام در بیمارستان، در حوزه ی تحقیقاتی، صنایع، خدمات اجتماعی، مشاوره و ...).

متقاضیان دوره ی پزشکی در آلمان باید نمره‌های عالی در دورۀ دبیرستان و آزمون‌های زبان آلمانی باید کسب کرده باشند. ساختار آموزشی و پژوهشی تمام دانشگاه‌ها یکسان است و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد بایکدیگر ادغام شده‌اند و دانشجویان برای ورود به بازار کار، بعد از فارغ‌التحصیلی در آزمون دولتی Staatsexamen باید شرکت کنند. Test for Medical Studies عنوان امتحان ورودی پزشکی در آلمان است که در دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه هایدلبرگ برگزار می‌شود و دانشجویان را برای ورود به رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی و دامپزشکی می‌سنجند. TestASدیگر آزمونی است که برای تشخیص صلاحیت دانشجویان بین‌المللی در آلمان برگزار می‌شود و تعدادی از دانشگاه‌های آلمان داشتن نمرۀ قبولی در این آزمون را الزامی می‌دانند. در این مقاله بعد از بررسی شرایط کلی پذیرش دانشگاه‌های پزشکی آلمان، شیوۀ برگزاری امتحان ورودی پزشکی در آلمان را توضیح می‌دهیم.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی آلمان

هر دانشگاه آلمانی سهمیه‌ای 5درصدی برای دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیۀ اروپا درنظر گرفته است و اگر عملکرد داوطلبان در دبیرستان مطلوب باشد، به‌راحتی به دانشگاه‌های آلمان می‌توانند وارد شوند. ازآنجا دانشگاه‌ها مستقیماً برنامه‌های دانشجویان خارجی را بررسی می‌کند، هیچ قانون کلی و منفردی وجود ندارد و معمولاً هر دانشگاه به‌ معدل و مهارت‌های عالی در زبان آلمانی توجه می‌کند. ناگفته نماند ممکن است دانشجویان بین‌المللی مجبور شوند امتحان ورودی پزشکی در آلمان را نیز بگذرانند؛ ولی شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی آلمان عبارت‌اند از:

  1. مهارت‌های عالی زبان آلمان؛ رشته‌های پزشکی فقط به زبان آلمانی ارائه می‌شوند؛ ازاین‌رو، داشتن مدرک C1 ضروری است؛
  2. گواهی و ریزنمره‌های دبیرستان که هم‌تراز سطح A در آلمان باشد؛
  3. آشنایی کافی با زبان انگلیسی: باوجود تدریس دروس به‌زبان آلمانی و واحدهای عملی، تسلط بر زبان انگلیسی برای مطالعۀ مقاله‌های علمی لازم است؛
  4. دانش عالی در زمینه‌های زیست و شیمی و ریاضی.


آزمون TMS

آژمون مطالعات پزشکی (Test for Medical Studies) که به‌اختصار TMS نامیده می‌شود، یکی از آزمون‌های مشهور موضوع‌محور دانشگاهی در آلمان است که توانایی متقاضیان ورود به رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی و دامپزشکی را می‌سنجد. این آزمون را دفتر مرکز دفتر هماهنگی TMS (TMS-Koordinationsstelle) واقع در دانشکدۀ پزشکی هایدلبرگ برگزار می‌کند . TMS هشت گروه تمرین را شامل می‌شود که موفقیت در مطالعات پزشکی را می‌توانند پیش‌بینی کنند. این تمرین‌ها توانایی حافظه و استدلال و تمرکز متقاضیان را ارزیابی می‌کنند. درحال‌حاضر، TMS در 36 دانشکدۀ پزشکی و 28 دانشکدۀ دندان‌پزشکی برگزار می‌شود.

زمان برگزاری آزمون TMS

درسال 2021، بیش از 22هزار نفر شرکت‌کننده در چهار روز برای آزمون TMS ثبت‌نام کرده‌اند. گفتنی است در سال 2022، قرار است این امتحان ورودی پزشکی در آلمان در چهار تاریخ و بیش از هشتاد حوزه برگزار شود. تاریخ آزمون‌ها بدین شرح است:

  1. در فصل بهار: شنبه و یکشنبه هفتم و هشتم می 2022.
  2. در فصل پاییز یکشنبه و دوشنبه ششم و هفتم نوامبر 2022. متقاضیان برای شرکت در این آزمون صد یورو باید بپردازند.


محتوا و ساختار آزمون TMS

همان‌طور که پیشتر گفتیم، آزمون TMS هشت گروه از سؤال‌ها را شامل می‌شود و دانشجویان پنج ساعت زمان دارند تا به سؤال‌ها جواب دهند. بخش‌های مختلف آزمون TMS از این قرارند:

  1. شناخت الگوها؛
  2. درک اولیۀ علوم و پزشکی؛
  3. شکل‌های لوله‌ای؛
  4. حل مسئله؛
  5. انجام کارهای متمرکز و دقیق.
  6. آزمون حافظه (اشکال وحقایق)؛
  7. درک و تفسیر متون،
  8. تجزیه‌وتحلیل نمودارها.

آزمون TestAS

آزمون TestAS دیگر امتحان ورودی پزشکی در آلمان است که متقاضیان بین‌المللی تحصیل در دانشگاه‌های این کشور دوبار در سال می‌توانند در آن شرکت کنند. TestAS با آزمون زبان آنلاین شروع می‌شود که مانند آزمون اصلی (Core Test) تمامی داوطلبان آن را باید پشت‌سر بگذارنند. آزمون اصلی توانایی‌‌های موردنیاز برای تحصیل در موضوع‌های مختلف از جمله پزشکی را ارزیابی می‌کند. شرکت در آزمون TestAS تعیین می‌کند که آیا متقاضیان شرایط شناختی لازم برایرشتۀ دلخواهشان را دارند یا خیر؟ همچنین این آزمون امکان مقایسۀ مدارک تحصیلی متقاضیان بین‌المللی با دانشگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

بعد از سپری‌کردن آزمون TestAS، متقاضیان با ضعف‌ها و قوت‌های خود‌ در رشتۀ تحصیلی‌شان بیشتر آشنا می‌شوند و در گزینش کیفی، احتمال موفقیت‌شان افزایش می‌یابد. سؤال‌های متفاوتی در حوزه‌های تحصیلی مختلف در آزمون TestAS از شرکت‌کنندگان می‌شود؛ از جمله مهندسی، اقتصاد، ریاضیات، اطلاعات فناوری و علوم طبیعی، علوم انسانی، مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی. شرکت‌کنندگان در ابتدا بین زبان انگلیسی و آلمانی باید یکی را انتخاب کنند و بعد از سپری‌کردن آزمون زبان مرتبط، سؤال‌های آزمون اصلی را جواب دهند.در ادامه، آنان به بخش موضوع‌محور آزمون می‌رسند که در آن، با سؤال‌هایی از رشتۀ مدنظرشان مواجه خواهند شد. به شرکت‌کنندگان نام کاربری و رمز عبوری داده می‌شود که با مراجعه به وبگاه آزمون، از بازخورد و نتایج نهایی آزمون می‌توانند مطلع شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: