مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل گرافیک در آلمان

تحصیل گرافیک در آلمان

طراحی گرافیک رشته‌ای است که فعالیت‌هایی همچون طرح ارتباطات بصری با هدف انتقال پیام‌های خاص را دربرمی‌گیرد. بنابراین، گرافیک حوزه‌ای بینا‌رشته‌ای از طراحی است که مبانی و اهداف آن حول‌ تعریف مسائل و تعیین اهدافی می‌چرخد که ازطریق خلاقیت و نوآوری و تفکر جانبی و ابزار دیجیتال تصمیم‌گیری را ممکن می‌کنند و راه را برای تفسیر مناسب از ایده‌ها باز می‌گذارد. افزون‌براین، طراحی گرافیک به بهینه‌سازی ارتباطات کمک می‌کند و به‌عنوان طراحی ارتباطات بصری یا طراحی بصری نیز شناخته می‌شود. نقش طراح گرافیک در فرایند ارتباطات این است که رمزگذار یا مفسر پیام باشد. طراحان گرافیک روی تفسیر و ترتیب ارائۀ پیام‌های تصویری کار می‌کنند. کار طراحی همیشه از تقاضای مشتری شروع می‌شود و طراح پیام زبانی را به نمود گرافیکی باید تبدیل کند.

طراحی گرافیک زمینه‌ای کاربردی است که تمامی حوزه‌های متمرکز بر سیستم‌های ارتباطی بصری را شامل می‌شود. برای مثال، در استراتژی‌های تبلیغاتی و دنیایی خلبانی می‌تواند استفاده شود. این نادرست است که در بعضی از کشورها طراحی گرافیک فقط محدود به طراحی و نقاشی دانسته می‌شود؛ زیرا ارتباط تصویری بخش کوچکی از طیف وسیع انواع حوزه‌هایی است که در این رشته‌ می‌توان تدریس کرد. باتوجه‌به رشد سریع اشتراک‌گذاری اطلاعات، تقاضا برای طراحان باتجربه بیش از هرزمان دیگری است؛ به‌ویژه به‌دلیل توسعۀ فناوری‌های جدید و نیاز به عوامل انسانی بیشتر، این رشته روزبه‌روز در کشورها و دانشگاه‌های مختلف، گسترش درخورتوجهی می‌یابد. در کشورهای اروپایی، به‌خصوص در آلمان، این رشته طرفداران زیادی دارد و دانشگاه‌های مختلف سالانه دانشجویان بین‌المللی فراوانی در رشتۀ گرافیک جذب می‌کنند. برای آشنایی با تحصیل گرافیک در آلمان پیشنهاد می‌کنیم با این مقاله تا پایان همراه باشید.

شرایط تحصیل گرافیک در آلمان

آلمان مقصد شگفت‌انگیزی برای ادامۀ فعالیت هنری محسوب می‌شود و دریافت مدرک از دانشگاه‌های این کشور ارزش‌ فراوانی دارد. دانشگاه‌های آلمان به‌دلیل آموزش و پژوهش‌های استاندارد و محیط‌های دانشگاهی پذیرا و مطلوب‌شان همیشه در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار داشته‌اند. با هر علاقۀ تحصیلی و شغلی، در آلمان مهارت‌های لازم را برای متخصص‌شدن در حرفه‌تان می‌توانید به‌دست آورید. تحصیل گرافیک در آلمان انتخاب صحیح و آینده‌نگرانه‌ای است. دانشگاه‌های متعددی در این کشور دوره‌های عملی گرافیک را همراه با بخش نظری ارائه می‌دهند تا دانشجویان دانش بیشتری در زمینه‌های مختلف گرافیک کسب می‌کنند.

تحصیل طراحی گرافیک مناسب افراد خلاقی است که بازی با رنگ و شکل و تصاویر را دوست دارند و با خلق محتوای بصری و ایجاد پیام می‌خواهند با دیگران ارتباط برقرار کنند. دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با تحصیل گرافیک در آلمان در زمینه‌های تایپوگرافی، تکنیک‌های صفحه‌آرایی، رابط کاربری (UI)، تجربۀ کاربری (UX) و نرم‌افزارهای خاص صنعت تمام اطلاعات لازم را می‌توانند بیاموزند. در دانشگاه‌های آلمان طراحی گرافیک از زیرمجموعه‌های مختلفی همچون توسعۀ برنامۀ خلاق، تصویرگری، طراحی تعامل و ارتباط تصویری تشکیل شده است. دانشجویان درحالی‌که مهارت‌هایشان را در یکی از این زمینه‌ها پرورش می‌دهند، با نحوۀ استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری اختصاصی گرافیک نیز می‌توانند آشنا شوند. همچنین آنان در طول تحصیل گرافیک در آلمان بااصول اصلی طراحی مربوط به رنگ و شکل را یاد خواهند گرفت. برخی از مشاغل ویژۀ فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد طراحی گرافیک عبارتند از:مدیر هنری تبلیغات، انیماتور، طراح گرافیک، تصویرگر یا چاپگر


دانشگاه‌های گرافیک در آلمان

اکثر دانشگاه‌های آلمان طراحی گرافیک را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهند. تحصیل این مقطع سه‌سال به‌طول می‌انجامد و معمولاً به‌زبان انگلیسی تدریس می‌شود. ولی ممکن است زبان بعضی دروس و دوره‌ها آلمانی باشد. در ادامه، تعدادی از دانشگاه‌های مهم طراحی گرافیک در آلمان را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه علوم کاربردی CODE

CODE دانشگاهی علمی کاربردی و خصوصی در برلین و یکی از مراکز مهم تحصیل گرافیک در آلمان است. در این دانشگاه سه دورۀ مهندسی نرم‌افزار و طراحی تعاملی و مدیریت محصول در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود. این دانشگاه بر توسعۀ خلاقیت و پرورش تفکر انتقادی و افزایش روحیۀ کار گروهی دانشجویان تمرکز دارد. تحصیل رشتۀ گرافیک در دانشگاه CODE سه‌ساله و زبان تدریس انگلیسی است.

دانشگاه علمی کاربردی CODE دانشجویان را برای حضور در صنعت آماده و با تکنولوژی‌های این حرفه آشنا می‌کند. واحدهای ارائه‌شده در این دوره عبارت‌اند از: طراحی تولید، طراحی صفحه، تاریخچۀ طراحی، روش‌های طراحی 1و 2 (مقدماتی و پیشرفته) روانشناسی طراحی، طراحی برند، انیمیشن، اینفوگرافیک، طراحی تعاملی و استراتژی طراحی و... . نکتۀ مهم این است که شهریۀ این دوره حدود 32هزار یوروست و دانشجویان آن را در مدت 36 ماه (900 یورو درماه) باید پرداخت کنند.

دانشگاه علوم کاربردی و رسانه‌ای HMKW

دانشگاه علمی کاربردی خصوصی HMKW ، مرکز آموزشی تأیید‌شدۀ دولت آلمان است که ساختمان‌هایی در شهرهای برلین و کلن و فرانکفورت دارد. این دانشگاه سال 2009 در شهر برلین تأسیس شد و پردیس کلن آن کارش را از اکتبر 2011 در مرکز رسانه‌ای راین‌لند آغاز کرد. در اکتبر 2016 دیگر پردیس آن در فرانکفورت افتتاح شد. این مرکز آموزشی ازجمله دانشگاه‌های موفقی است که دانشجویان زیادی را برای تحصیل گرافیک در آلمان جذب می‌کند.

دورۀ کارشناسی طراحی گرافیک و ارتباط تصویری باهدف خلق آثار چاپی و رسانه‌ای، مهارت‌های نظری، فناوری و خلاقیت را آموزش می‌دهد. ناگفته نماند دانشجویان این دانشگاه با تایپوگرافی، طراحی لوگو، طراحی پوستر، تصویرگری، عکاسی، طراحی حرکت، طراحی گرافیک در فضای عمومی و وب و برنامه‌های کاربردی آشنا می‌شوند. تحصیل رشتۀ طراحی گرافیک و ارتباطات تصویری در مقطع کارشناسی دانشگاه HMKW سه‌ساله است و همۀ دروس به‌زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. شهریه این دوره 640 یورو در ماه است؛ ولی دانشجویان برای ثبت‌نام 980 یورو نیز باید بپردازند. گفتنی است شهروندان اتحادیۀ اروپا و حوزۀ شینگن و دانشجویانی با حداقل دو سال اجازۀ اقامت هنگام ثبت‌نام از پرداخت شهریه معاف هستند


مدرسۀ کسب‌وکار و نوآوری برلین

مدرسۀ کسب‌وکار و نوآوری در قلب برلین واقع شده است و بر مفهوم کارآفرینی و رهبری و موفقیت تأکید می‌کند. این مدرسه یکی از گزینه‌های اصلی دانشجویان برای تحصیل گرافیک در آلمان به‌حساب می‌آید. تمامی دوره‌های این مدرسه برپایۀ اصول طراحی شده‌اند؛ به‌همین دلیل، هر برنامه‌ای بر بهبود مهارت‌های علمی و تجاری دانشجویان متمرکز است. این دانشکده ابزارها و اطلاعات موردنیاز دانشجویان برای موفقیت در حرفه و صنعت دلخواهشان را ارائه می‌دهد و در تمامی مراحل تحصیلی آنان را پشتیبانی می‌کند. تمامی دوره‌های این دانشکده از روش‌های تدریس عملی مثل مطالعات موردی و بازدید از نمایشگاه‌ها و مشاغل و سخنرانی و بحث‌های کلاسی تشکیل شده است. دانشجویان مدرسۀ کسب‌وکار و نوآوری برلین سه‌ساعت در هفته زبان آلمانی می‌توانند یاد بگیرند تا امکان موفقیت‌شان را در کسب‌وکارهای موجود در آلمان افزایش دهند.

دورۀ کارشناسی طراحی گرافیک در دانشکدۀ کسب‌وکار و نوآوری برلین سه‌ساله و زبان تدریس انگلیسی و حداقل نمرۀ آیلتس برای ورود به این مدرسه 6 است. هدف از دورۀ طراحی گرافیک در این مدرسه، پرورش استعدادهای جدید و تبدیل آنان به رهبرانی خلاق در زمینۀ طراحی گرافیک تجاری است. از تایپوگرافی گرفته تا هویت بصری، دانشجویان با روش‌های متفاوت و راه‌حل‌های مسائل مربوط به طراحی UI/UX و وب‌سایت‌ها و نشر دیجیتال را آموزش می‌بینند. گفتنی است شهریۀ دانشجویان بین‌المللی سالانه 11 هزار یورو اعلام شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: