مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهر برمن آلمان

شهر برمن آلمان

شهر برمن در شمال کشور آلمان واقع شده است و بیش از 570هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. این شهر بزرگ‌ترین شهر در کنارۀ رودخانۀ ویزر محسوب می‌شود که در سراسر این کشور جاری است. بندرگاه برمن بخشی از دومین بندرگاه بزرگ آلمان پس از بندر هامبورگ و فرودگاه آن دوازدهمین فرودگاه شلوغ این کشور به‌شمار می‌آید. این شهر مرکز بزرگ فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی است و چندین گالری و موزه نیز در خود جای داده و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، به‌ویژه در زمینۀ صنایع غذایی در آن فعالیت می‌کنند. ناگفته نماند این شهر از دانشجویان دانشگاه برمن و چهار دانشگاه دیگر نیز میزبانی می‌کند‌. امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد؛ اما متقاضیان نمی‌توانند در مقطع کارشناسی یا برای کالج به زبان انگلیسی تحصیل کنند و دروس به زبان آلمانی تدریس می‌شوند. شایان ذکر است امکان تحصیل رایگان در تمامی مقاطع یادشده نیز امکان‌پذیر است. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان، شرایط زندگی و تحصیل در شهر برمن را تشریح می‌کنیم.

آب‌وهوای شهر برمن

شهر برمن تابستان‌هایی دلپذیر و نیمه‌ابری و زمستان‌هایی طولانی و بادخیز دارد. میانگین دمای هوای این شهر در طول سال بین 1- تا 23 درجۀ سانتی‌گراد است و به‌ندرت به کمتر از 9- یا بیشتر از 29 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بیشینه و کمینۀ دمای هوا در آگوست به‌ترتیب به 23 و 13 درجۀ سانتی‌گراد و در فوریه به‌ترتیب به 4 و 1- درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. افزون‌براین، حدود هشت ماه از سال در این شهر بارندگی است و احتمال بارش باران در تمام طول سال وجود دارد. نکتۀ مهم دیگر اینکه بیش از پنج ماه از سال در این شهر باد با میانگین سرعت حدود 18 کیلومتر‌بر‌ساعت می‌وزد.


دانشگاه برمن

دانشگاه برمن سال 1971 تأسیس شد و هم‌اکنون، میزبان بیش از نوزده‌هزار نفر دانشجوست. این دانشگاه دوازده دانشکده دارد که عبارت‌اند از: دانشکدۀ فیزیک و مهندسی برق، دانشکدۀ شیمی و زیست‌شناسی، دانشکدۀ ریاضی و علوم کامپیوتری، دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ علوم زمین، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ اقتصاد و کسب‌وکار، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشکدۀ علوم فرهنگی، دانشکدۀ زبان و ادبیات، دانشکدۀ علوم بهداشت و علوم انسانی و دانشکدۀ علوم آموزشی و علوم کودک. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه برمن ازاین‌قرارند: مهندسی، جامعه‌شناسی، جغرافیا، ارتباطات و مطالعات رسانه، سیاست و مطالعات بین‌الملل، هنر، هنرهای نمایشی، تاریخ، فلسفه، الهیات، زبان و ادبیات، زبان‌شناسی، حقوق، تربیت‌بدنی، شیمی، ریاضی، فیزیک، نجوم، زمین‌شناسی، محیط‌زیست، روان‌شناسی، اقتصاد، مدیریت، آموزش، علوم کامپیوتر، علوم زیستی و علوم بهداشتی.

مدارکی که شما باید ارائه دهید بسته به شرایط و رشته ی تحصیلی شما متفاوت است ولی به صورت کلی مدارکی را که باید ارائه دهید شامل مدارک دوره متوسطه، مدرک ابیتور Abitur آلمان و یا مدارک آموزش عالی خارجی معادل با آن می باشد. دانشجویانی که مدارک دوره متوسطه آنها معادل مدرک مورد پذیرش کشور آلمان نباشد باید در آزمون Feststellungsprüfung دوره یک ساله Studienkolleg شرکت نمایند.

دوره های آموزشی این دانشگاه در مقطع کارشناسی عمدتا به زبان آلمانی می باشد. دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید یکی از مدارک TestDaf با نمره 44 یا 16 امتیاز، آزمون DSH (سطح 2 یا 3)، آزمون سنجش (Studienkolleg)، آزمون ZOP، KDS، GDS از موسسه گوته، گواهینامه telc Deutsch C1 Hochschule، گواهی Zertifikat C1 , C2 از موسسه گوته، گواهی Sprachdiplom KMK – را ارائه دهند. بازه زمانی جهت اخذ پذیرش در دانشگاه برمن آلمان و آخرین مهلت اپلای در ترم زمستان دانشگاه برمن 15 جولای در هر سال و آخرین مهلت اپلای در ترم تابستان دانشگاه برمن 15 ژانویه هر سال می باشد.

هزینۀ زندگی در شهر برمن

هزینۀ زندگی در شهر برمن برای هر نفر بدون درنظرگرفتن اجاره‌بهای مسکن، به حدود 730 یورو در ماه می‌رسد. اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 690 یورو و اجارۀ ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر 510 یوروست. همچنین، اجاره‌بهای آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر 1،270 یورو در ماه و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر 800 یورو در ماه برآورد می‌شود. بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری حدود 240 یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ماهانه حدود 32 یورو در ماه است.

هزینۀ تهیۀ غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت 12 یورو و برای دو نفر از رستورانی گران‌قیمت‌تر 45 یوروست. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید‌، قیمت برخی از اقلام غذایی عبارت است از: یک لیتر شیر 1 یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ 2 یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ 7 یورو، یک کیلوگرم گوشت 9 یورو، یک کیلوگرم موز 1.6 یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی 1 یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی 1.1 یورو و یک کیلوگرم پیاز 1 یورو. علاوه‌براین، برای تهیه بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب 2.8 و 67 یورو باید بپردازید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: