مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهر زاربروکن آلمان

شهر زاربروکن آلمان

شهر زاربروکن (Saarbrücken) مرکز و بزرگ‌ترین شهر استان زارلاند (Saarland) آلمان است که در مرز این کشور با فرانسه قرار دارد و تقریباً 180هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. شهر مدرن زاربروکن سال 1909 از ادغام سه شهر کوچک تشکیل شد و مرکز صنعتی و ترابری حوضۀ زغال‌سنگ رودخانۀ زار به‌شمار می‌آمد. محصولات تولیدی این شهر عبارت بود از: آهن، استیل، شکر، سفال و مواد ساخت‌وساز. امروزه، این شهر مرکز تجاری و فرهنگی استان زارلاند و میزبان دانشگاه سارلند و چندین مؤسسۀ پژوهشی دیگر است. درمان‌های پزشکی در آلمان شرایط مناسبی دارند. سیستم مراقبت‌های بهداشتی در آلمان را شبکه‌ی فشرده‌ای از پزشکان آموزش‌دیده پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید داروها را از داروخانه‌ها تهیه کنید، اما برای برخی داروها، ابتدا باید پیش پزشک بروید تا برای‌تان نسخه‌ای تجویز کند. این تصور وجود دارد که سیستم مراقبت‌های بهداشتی در آلمان، یکی از بهترین سیستم‌های بهداشتی در جهان است. اگر شما به درمان پزشکی نیاز پیدا کردید، احتمالاً هیچ مکان بهتری جز آلمان برای آن وجود ندارد. در این مقاله‌ برای علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان، شهر زاربروکن را معرفی می‌کنیم.

آب‌وهوای شهر زاربروکن

شهر زاربروکن تابستان‌هایی مطبوع و نیمه‌ابری و زمستان‌هایی بسیار سرد و بادخیز و ابری دارد. میانگین دمای هوای این شهر در طول سال بین 1- تا 24 درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از 7- یا بیشتر از 30 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بیشینه و کمینۀ دمای هوا در آگوست به‌ترتیب به 24 و 14 درجۀ سانتی‌گراد و در ژانویه به‌ترتیب به 4 و 1- درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. افزون‌براین، بیش از هشت ماه از سال در این شهر بارندگی است و احتمال بارش باران در تمام طول سال وجود دارد. ناگفته نماند حدود پنج ماه از سال باد با میانگین سرعت حدود 14 کیلومتر‌بر‌ساعت می‌وزد.

دانشگاه سارلند

دانشگاه سارلند سال 1948 با همکاری کشور فرانسه بنیان نهاده شد و هم‌اکنون، بیش از هفده‌هزار نفر دانشجو در شش دانشکدۀ آن مشغول تحصیل هستند. این دانشکده‌ها عبارت‌اند از: دانشکدۀ علوم طبیعی و فناوری، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ علوم انسانی و کسب‌وکار، دانشکدۀ پزشکی و دانشکدۀ ریاضی و علوم کامپیوتری. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در این دانشگاه از‌این‌قرارند: کارشناسی ارشد زبان‌شناسی، کارشناسی ارشد بیو‌انفورماتیک، کارشناسی ارشد علم و فناوری زبانی، کارشناسی ارشد ریاضی، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری، کارشناسی ارشد انفورماتیک رسانه، کارشناسی ارشد فناوری آموزش، کارشناسی ارشد فلسفه، کارشناسی ارشد مهندسی سامانه‌ها، کارشناسی ارشد علوم مواد و کارشناسی ارشد علم مواد و هوش مصنوعی.


هزینه زندگی در شهر زاربروکن

هزینۀ زندگی در شهر زاربروکن برای هر نفر بدون درنظرگرفتن اجارۀ مسکن، حدود 750 یورو در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 540 یورو و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر 470 یورو در ماه برآورد می‌شود. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر به 975 یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر به 812 یورو می‌رسد. گفتنی است بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط 240 یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه 33 یورو در ماه تخمین زده می‌شود.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت 12 یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر 50 یورو برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی عبارت‌اند از: یک لیتر شیر 0.9 یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ 2.2 یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ 7 یورو، یک کیلوگرم گوشت 9 یورو، یک کیلوگرم موز 1.6 یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی 0.9 یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی 1 یورو و یک کیلوگرم پیاز 1.3 یورو. علاوه‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب 2.6 و 65 یورو باید پرداخت کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: