مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهر کیل آلمان

شهر کیل آلمان

افراد برای مهاجرت به اروپا و آلمان از همان ابتدای فرآیند مهاجرتی خود یعنی در هنگام درخواست ویزای اقامت آلمان نیازمند افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت یا مستر کارت می باشند. فرقی هم نمی کند که شما دانشجو باشید یا کارگر، به هر حال شما برای زندگی در آلمان و انجام فعالیت‌های روزانه خود نیازمند کارت پرداختی مثل ویزا کارت هستید. از این طریق شما به عنوان دانشجوی خارجی می توانید هزینه تحصیل و زندگی در آلمان را بپردازید. اما اگر شما به عنوان یک کارگر ماهر خارجی در یک شرکت معتبر آلمانی استخدام شده باشید در آنصورت شما برای دریافت حقوق ماهیانه و نیز پرداخت هزینه زندگی در آلمان نیازمند اخذ ویزا کارت می باشید. اگر شما هم متقاضی تحصیل در آلمان هستید، حتماً نام حساب بلوکه را شنیده‌اید و ممکن است اطلاعات زیادی از آن نداشته باشید. حساب بلوکه در آلمان نوعی حساب بانکی برای دانشجویان بین‌المللی است که هزینۀ موردنیاز برای تأمین مخارج زندگی (برای یک تا دو سال) را به آن واریز می‌کنند. از این حساب به‌عنوان منبعی برای ارائۀ تمکّن مالی حین مهاجرت نیز استفاده می‌شود.

شهر کیل آلمان (Kiel) پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز استان شلسویگ هولشتاین در شمال آلمان است. این شهر به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش یکی از مرکزهای صنایع دریایی و دریانوردی بزرگ آلمان به‌شمار می‌رود. همچنین، وجود دانشگاه کیل و چندین مؤسسۀ آموزش عالی دیگر این شهر را به شهری دانشگاهی تبدیل کرده است. در این مقاله برای علاقه‌مندان به زندگی و تحصیل در آلمان، دربارۀ شهر کیل جزئیات بیشتری بیان خواهیم کرد.

وضعیت آب‌وهوایی شهر کیل آلمان

آب‌وهوای شهر کیل آلمان در تابستان‌ها نسبتاً گرم و نیمه‌ابری و در زمستان‌ها بسیار سرد و تقریباً همواره ابری و همراه با وزش باد است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از 1- تا 22 درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از 9- یا بیشتر از 27 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به کیل و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواخر ژوئن تا اواخر اوت است. فصل گرم این شهر 3.2 ماه، یعنی از 4 ژوئن تا 11 سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از 18 درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز 3.9 ماه، یعنی از 19نوامبر تا 16مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از 7 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.


کیفیت زندگی در شهر کیل

شهر کیل نه شهری کوچک و آرام و نه کلان‌شهری شلوغ است. زندگی افراد در این شهر اغلب همراه با آرامش و لذت‌بردن از منظرۀ وسیع دریای بالتیک است. علاوه‌براین، شهر کیل فقط نود کیلومتر با هامبورگ فاصله دارد. کیل شهری بزرگ است و با زندگی در آن، از امکانات رفاهی و تفریحی زندگی شهری می‌توانید استفاده کنید. به‌طورکلی، کیفیت زندگی در شهر کیل بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

  • شاخص قدرت خرید: بسیار بالا
  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص هزینه‌های زندگی: متوسط
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: پایین
  • شاخص زمان ترافیک: بسیار پایین
  • شاخص آلودگی هوا: بسیار پایین

دانشگاه کیل

دانشگاه کیل (University of Kiel - Christian-Albrechts-Universität zu Kiel - CAU) که با نام دانشگاه کریستینا آلبرتینا نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه استان شلسویگ هولشتاین است. درحال‌حاضر، بیش از 27هزار نفر دانشجو در هشت دانشکدۀ این دانشگاه مشغول تحصیل‌اند. دانشکده‌های دانشگاه رور کیل عبارت‌اند از: دانشکدۀ الهیات، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ هنر و علوم انسانی، دانشکدۀ کشاورزی و علوم تغذیه، دانشکدۀ ریاضی و علوم طبیعی، دانشکدۀ کسب‌وکار و اقتصاد و علوم اجتماعی و دانشکدۀ مهندسی.

هزینه زندگی در شهر کیل آلمان

هزینه‌های زندگی بسته به سبک زندگی هر فرد متغیر است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر کیل درمقایسه‌با شهرهای بزرگ آلمان، مانند برلین و هامبورگ کمتر ارزیابی می‌شود. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: