مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهر شامبری فرانسه

شهر شامبری فرانسه

فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپاست. این کشور با شش کشور دیگر هم مرز است. با آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ از شمال شرقی، با سوئیس و ایتالیا از جنوب شرقی و با اسپانیا از جنوب غربی. انگلیس هم از طریق گذرگاه آبی انگلیس با فرانسه هم مرز است. این کشور به عنوان دروازه ورود به اروپا در نظر گرفته می شود؛ زیرا در آن چندین فرودگاه بین المللی (که دو مورد از آن ها در پاریس هستند)، پایانه های کشتی و خدمات ریلی فرانسه وجود دارد. فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری جهان است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد زیادی از بازدید این کشور متنوع لذت ببرند، از جمله زیبایی های طبیعی، آب و هوای شگفت انگیز، فعالیت های تفریحی در فضای باز مانند زمین های گلف، موزه های هنری و گالری ها و موارد دیگر. فعالیت های مختلف زیادی وجود دارد که تاریخچه کشور را برای بازدید کنندگان به تصویر می کشد و آن را برایشان لذت بخش می کند، به خصوص با توجه به گذشته ی پر تلاطم آن.

شهر شامبری فرانسه (Chambéry) شهری در دپارتمان ساووآ و منطقۀ اوورنی-رون-آلپ است. این شهر در جنوب‌شرقی فرانسه قرار دارد و از قرن سیزدهم مرکز دپارتمان ساووآ به‌شمار می‌رود. شهر کوچک شامبری چندین جاذبۀ گردشگری دارد و وجود یکی از پردیس‌های دانشگاه ساووآ مون بلان نیز آن را به شهری دانشگاهی تبدیل کرده است. در این مقاله برای علاقه‌مندان به زندگی و تحصیل در فرانسه، دربارۀ شهر شامبری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مساحت و جمعیت شهر شامبری

مساحت شهر شامبری فرانسه تقریباً 20.99 کیلومترمربع است و براساس آمار سال 2018، تقریباً 58،833 نفر در خود شهر و 190،279 نفر در کل شهر و حومۀ آن ساکن‌اند. گفتنی است تراکم جمعیت در این شهر 2،800 نفر در هر کیلومترمربع است.

وضعیت آب‌وهوایی شهر شامبری فرانسه

آب‌وهوای شهر شامبری فرانسه در تابستان‌ها گرم و در زمستان‌ها بسیار سرد و بارانی است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از 2- تا 27 درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از 6- یا بیشتر از 32 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به شامبری و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر است. فصل گرم این شهر 3.1 ماه، یعنی از 6 ژوئن تا 10 سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از 22 درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز 3.5 ماه، یعنی از 17 نوامبر تا 3 مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از 9 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.


دانشگاه‌های شهر شامبری فرانسه

دانشگاه شامبری یا دانشگاه ساووآ مون بلان دانشگاه اصلی شامبری به‌شمار می‌رود. علاوه‌براین، یکی از پردیس‌های مؤسسۀ آموزش عالی مهندسی ENSAM و بیزینس‌اسکول INSEEC در این شهر قرار گرفته است.

دانشگاه ساووآ مون بلان شامبری

دانشگاه ساووآ مون بلان یا دانشگاه شامبری (Université Savoie Mont Blanc - Chambéry University) دانشگاهی دولتی است که سال 1979 در منطقۀ ساووآ فرانسه تأسیس شد. این دانشگاه دو پردیس در شهرهای شامبری و انسی دارد. دانشکده‌های زبان، ادبیات، علوم اجتماعی، حقوق و علوم اقتصادی این دانشگاه در پردیس شامبری و دانشکده‌های مهندسی و کسب‌وکار و مدیریت پردیس انسی قرار گرفته‌اند. درحال‌حاضر، دانشگاه شامبری از بیش از پانزده‌هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری میزبانی می‌کند.

هزینه زندگی در شهر شامبری فرانسه

هزینه‌های زندگی بسته به سبک زندگی هر فرد متغیر است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر شامبری درمقایسه‌با شهرهای بزرگ فرانسه، مانند پاریس بسیار کمتر ارزیابی می‌شود. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر شامبری را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه livingcost.org در سال 2022 استخراج شده‌ است.

  • هزینۀ موادغذایی و رستوران
    • هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم زندگی است. در شهر شامبری، برای خرید غذا از رستورانی ارزان‌قیمت 7.64 یورو و از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت 44.8 یورو برای غذای دو نفر باید پرداخت کرد. 
  • هزینۀ حمل‌و‌‌نقل
    • هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم به‌حساب می‌آید. در شهر شامبری، قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی به‌ترتیب 1.33 و 47.3 یوروست. افزون‌براین، مبلغ کرایه تاکسی 16.2 یورو به‌ازای هر 8 کیلومتر (5 مایل) برآورد می‌شود. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در شامبری 1.41 یورو باید پرداخت کرد.
  • هزینۀ مسکن
    • هزینۀ مسکن مهم‌ترین هزینۀ زندگی به‌حساب می‌آید که بسته به محل زندگی و متراژ خانه متغیر است. به‌طورکلی، هزینۀ اجارۀ مسکن در شهر شامبری در‌مقایسه‌با شهرهای بزرگ فرانسه، مانند پاریس مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 398 یورو و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر 314 یورو در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر 854 یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر 695 یورو تخمین زده می‌شود.
  • هزینۀ قبوض و اینترنت
    • هزینۀ قبوض نیز به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان بستگی دارد. در شهر شامبری فرانسه، بهای قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای یک نفر حدود 35.9 یورو و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی نامحدود با حداقل سرعت پنجاه مگابیت‌بر‌ثانیه 14.1 یورو در ماه است.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: