مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شروع کسب و کار در روسیه

شروع کسب و کار در روسیه

شروع کسب و کار و تجارت در روسیه ممکن است به معنای پیروی از قوانین جدید، ثبت نام در شرکت روسی و کار در کنار یا در رقابت با کارآفرینان روسی باشد. با این راهنما از فرآیند راه اندازی کسب و کار در روسیه آگاه شوید. از تلاش بی پایان برای یافتن کار جهت تقویت رزومه خود خسته شده اید؟ شاید زمان مناسبی باشد که خودتان دست به کار شوید و یک کسب و کار راه اندازی کنید. اگر شما یک فرد یا شرکت خارجی هستید که به دنبال شروع فعالانه تجارت در روسیه است، چه چیزهایی باید بدانید و برای شروع چه کارهایی باید انجام دهید؟ چه گزینه هایی برای ساختار کسب و کار خود دارید؟

نحوه راه اندازی کسب و کار در روسیه

اگر فردی یا شرکتی هستید که به فکر راه اندازی یک کسب و کار در روسیه است، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و مراحلی را طی کنید. شما باید با اقدامات اولیه شروع کنید، از جمله آیا می توانید در روسیه به طور قانونی در این زمینه فعالیت کنید یا خیر. قبل از اینکه به اقدامات عملی مانند انتخاب ساختار قانونی، تنظیم اسناد، ثبت شرکت روسی و باز کردن یک حساب بانکی روسی برای تجارت خود بپردازید، شما نیاز به یک ایده تجاری دارید که کارساز باشد. 

وضعیت مهاجرت

اگر یک خارجی هستید که می خواهید در روسیه کسب و کار راه اندازی کنید؛ اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید وضعیت مهاجرت تان به شما امکان تجارت در این کشور را می دهد. آیا به ویزای کاری یا مجوز اقامت نیاز دارید؟ برای اطلاعات بیشتر به بخش زیر در رابطه با ویزای تجاری روسیه مراجعه کنید.

 طرح کسب و کار برای انجام تجارت در روسیه

آیا یک ایده عملی دارید و در بازار تحقیق کرده اید تا ارزیابی کنید که آیا کسب و کار شما در روسیه موفق خواهد بود یا خیر؟ قبل از راه‌اندازی هر گونه سرمایه‌گذاری تجاری، ایده خوبی است که یک طرح کسب‌وکار تهیه کنید تا به تمام سؤالات مربوط به اینکه آیا ایده کسب‌وکار شما نه تنها ممکن است عملی شود، بلکه در بلندمدت خود را حفظ کند، پاسخ دهید. کارآفرینان موفق روسی می‌دانند که داشتن یک ایده خلاقانه بسیار خوب است، اما همه ایده‌های تجاری در عمل موفق نمی‌شوند، بنابراین برنامه‌ریزی صحیح لازم است.

ساختار حقوقی

اگر می توانید کسب و کاری را در روسیه راه اندازی کنید و مطمئن هستید که ایده کسب و کار شما عملی می شود، قدم بعدی تصمیم گیری در مورد ساختار قانونی کسب و کارتان است. اطلاعات موجود در زیر در مورد انواع شرکت های روسی است.


 انتخاب نام و آدرس شرکت

شما باید علاوه بر ثبت آدرسی برای کسب و کارتان یک نام تجاری مناسب نیز برای آن انتخاب کنید (مطمعن شوید نامی را انتخاب نکنید که شخص دیگری قبلاً ثبت کرده است.(

 اسناد بنیاد

مطابق با قوانین روسیه، بنیانگذاران کسب و کار باید اسناد پایه (منشور و موافقت نامه تاسیس) را تنظیم کنند. فرآیند این کار بسته به ساختار قانونی که انتخاب می کنید متفاوت است، اما باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام کامل شرکت (به علاوه هر علامت اختصاری که در معاملات تجاری استفاده می کنید)
  • نام و امضای موسسین شرکت
  • میزان و ماهیت مشارکت سهامداران (نقدی یا غیرنقدی)
  • قوانین اداره شرکت
  • مسئولیت های قانونی
  • جزئیات هر یک از مدیران (در صورت وجود)

برای شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی خاص، حداقل سرمایه مورد نیاز قانونی برای هر فرد 10.000 روپیه است که 50٪ آن در زمان ثبت نام و مابقی در 12 ماه اول پرداخت می شود.

ثبت شرکت در روسیه

پس از تنظیم اسناد شرکت، با ارسال مدارک زیر به اداره ثبت خدمات مالیاتی فدرال (FTS)، کسب و کار روسی خود را ثبت کنید:

  • فرم درخواست ثبت نام شامل امضاهای محضری (هزینه 200 روپیه)
  • کپی اسناد بنیاد
  • گواهی وضعیت حقوقی بنیانگذار(های) کسب و کار
  • رسید هزینه ثبت نام دولتی (که هزینه آن 4000 روپیه است)

پس از ارسال این اسناد، FTS ظرف مدت پنج روز کاری تصمیم می گیرد. آنها یا کسب و کار شما را تایید می کنند یا از ثبت نام آن خودداری می کنند. فهرستی از دلایل رد شدن شرکت شما با توجه به ماده 23 قانون فدرال شماره 129-FZ. اگر کسب و کار شما در روسیه پذیرفته شود، این فرآیند همزمان کسب و کارتان را برای اهداف مالیاتی نیز ثبت می کند. مدارک زیر را ظرف 7 روز پس از ارسال درخواست خود دریافت خواهید کرد:

  • گواهی ثبت (یا گواهی ثبت دولتی) کسب و کار شما
  • گواهی مالیاتی
  • شماره شناسایی مالیاتی کسب و کار
  • کپی مدارک بنیاد شما با علامت مرجع ثبت
  • ثبت دولتی مشترک اشخاص حقوقی

ساخت مهر شرکت

این نشان رسمی یک کسب و کار است که توسط یک شرکت حرفه ای تولید می شود. پس از تغییر قانون روسیه در سال 2015، مهر و موم شرکت یک الزام قانونی نیست، با این حال بسیاری از مشاغل روسی هنوز دارای مهر هستند. هزینه ساخت 500 روبل است.

باز کردن یک حساب بانکی برای انجام تجارت در روسیه

زمانی که تمامی اسناد رسمی FTS را داشته باشید، می توانید یک حساب بانکی تجاری روسیه باز کنید. همچنین شما نیاز به یک کپی محضری از امضاها (هزینه 200 روپیه برای هر نفر) برای حساب دارید. برای افتتاح حساب تجاری در روسیه به موارد زیر نیاز دارید:

  • گواهی ثبت شرکت و گواهی مالیات از FTS
  • اسناد تاسیس کسب و کار
  • مجوز کسب و کار روسیه شما (در صورت وجود)
  • امضاهای محضری
  • اسنادی که هویت و صلاحیت امضاکنندگان حساب را تأیید می کند

هنگامی که این مراحل را کامل کردید، آزاد هستید تا اداره شرکت روسی خود را شروع کنید که به ناچار سازماندهی، بازاریابی و اقدامات دیگر زیادی را شامل می شود و تازه قسمت سخت کار شروع می شود! مراحل بالا باید در مجموع حدود 18 تا 21 روز طول بکشد تا تکمیل شوند.


انواع شرکت های روسی

ساختارهای قانونی مختلفی برای انتخاب یک کسب و کار روسی وجود دارد. قبل از اینکه بیشتر مراحل بخش بالا را پیش ببرید، باید مشخص کنید کدام یک از آنان را انتخاب می کنید. جزئیات کامل ساختارهای تجاری قانونی و ویژگی های آنها در قانون مدنی و قانون شرکت های فدراسیون روسیه - قانون فدرال 14-FZ-  (شرکت هایی با مسئولیت محدود) و قانون فدرال 208-FZ-  (شرکت های سهامی) موجود است. شش نوع اصلی شرکت های روسی عبارتند از:

شرکت با مسئولیت محدود (OOO)

این رایج ترین نوع کسب و کار در روسیه است. یک OOO می تواند حداکثر 50 سهامدار داشته باشد که باید هر کدام حداقل 10.000 روپیه (50٪ قابل پرداخت در هنگام ثبت نام) کمک کنند. سهامداران در قبال بدهی های شرکت تا سقف سرمایه ثبت شده مسئولیت تضامنی دارند.

ساختار مدیریتی متشکل از : 

  1. مجمع عمومی (بالاترین نهادی که حداقل یک بار در سال تشکیل می شود(
  2. هیئت مدیره (نظارت بر فعالیت های تجاری عمومی). در برخی موارد ممکن است کمیته اجرایی نیز تشکیل شود.

هر فرد (یا شرکت) روسی یا خارجی می‌تواند مؤسس یا سهامدار هر تعداد شرکت روسی باشد، اگرچه برای عضویت در هیئت مدیره یا مدیر باید ویزای لازم و/یا اجازه اقامت برای زندگی در این کشور را داشته باشد (اگر یک فرد خارجی هستید(.

 OOO یک شخص حقوقی روسی است که می تواند هر شکلی از فعالیت را انجام دهد که توسط فدراسیون روسیه منع نشده است. آنها برای انجام هر نوع فعالیت دارای مجوز نیاز به مجوز دارند.

شرکت سهامی

  • این مورد می تواند باز (OAO) یا بسته (ZAO) باشد.
  •  ZAO یک شرکت خصوصی روسی است که بسیار شبیه به OOO می باشد. 
  • OAO یک شرکت سهامی عام است. 
  • تفاوت‌های اصلی این دو شرکت این است که OAO می‌تواند بیش از 50 سهامدار داشته باشد، سهام به‌طور آزادانه به عموم قابل انتقال است ( نه فقط بین سهامداران)، و حداقل سهم سرمایه درخواستی 100.000 روپیه است.
  • ساختار مدیریت و مسئولیت سهامداران هر دو نوع شرکت سهامی مشابه با OOO است.


شراکت

شراکت اغلب برای مشاغل کوچک در روسیه مناسب تر است. دو نوع شراکت در تجارت روسیه وجود دارد:

  • مشارکت تضامنی - که در آن دو یا چند فرد (یا شرکت) بر اساس قرارداد مشارکت دارای حقوق و تعهدات مساوی هستند. برخلاف شرکت‌های با مسئولیت محدود و سهامی، از دارایی‌های شخصی می‌توان برای پوشش بدهی‌ها با مشارکت عمومی استفاده کرد. مدیریت بین شرکا به اشتراک گذاشته می شود و سرمایه تجاری در قرارداد مشارکت به تفصیل ذکر شده است.
  • مشارکت محدود - که در آن شرکت تضامنی دارای دو نوع شریک است. شرکای عمومی که مسئولیت کامل بدهی ها و سود را دارند، تصمیمات اصلی را می گیرند و می توانند هزینه ها را با دارایی های شخصی پوشش دهند. شرکای با مسئولیت محدود فقط تا سقف سهم خود در سرمایه تجاری مسئول هستند.
  • مالکیت انحصاری - این مورد برای افرادی است که به تنهایی یک تجارت روسی را راه اندازی می کنند. جزئیات در بخش زیر در مورد مشاغل آزاد و فریلنسر آمده است.
  • شعبه - زیرمجموعه یک شرکت خارجی مستقر در روسیه و مجاز به انجام فعالیت تجاری است. به عنوان یک شخص حقوقی مجزا از شرکت خارج از کشور محسوب نمی شود بلکه به عنوان غیر مقیم تلقی می شود.

جزئیات بیشتر در بخش شرکت های خارجی ثبت شده در روسیه در زیر آورده شده است.

  • دفتر ثبت - زیرمجموعه یک شرکت خارجی مستقر در روسیه با هدف نمایندگی منافع شرکت در این کشور، اما مجاز به انجام فعالیت تجاری نیست.  به عنوان یک شخص حقوقی مجزا از شرکت خارج از کشور محسوب نمی شود بلکه به عنوان غیر مقیم تلقی می شود.

جزئیات بیشتر در بخش شرکت های خارجی ثبت شده در روسیه در زیر آورده شده است.

قوانین تجارت در روسیه

  • امنیت شخصی و سازمانی یک مسئله اصلی در هر شهر است. بررسی پیشینه کارکنان و پیمانکاران فرعی نیز بسیار مهم است.
  • مواردی از قبیل بازپرداخت زیان های تجاری، راه حل های قانونی کلاه برداری و جبران خسارت تقریباً وجود ندارد. برای حفظ منافع خود از مشاور حقوقی روسیه کمک بگیرید. قوانین مالکیت فکری در مراحل اولیه خود هستند.
  • تجارت سلسله مراتبی است. قبل از جلسه ببینید با چه افرادی روبه رو هستید و با تصمیم گیرندگان معامله کنید. کارت ویزیت ضروری است.
  • روس ها اغلب با نام خود و پدرشان خطاب می شوند و به ندرت از نام خانوادگی استفاده می کنند. به عنوان مثال - الزاندر پتروویچ Alezander Petrovich - که به معنای واقعی کلمه به صورت الکساندر پسر پیتر Alexander son of Peter ترجمه می شود.
  • روس ها گفتگوی مستقیم را دوست دارند. در اوایل جلسه روی عوامل سودآوری خط بکشید، اما به یاد داشته باشید که آنها سازش بیش از حد را نشانه ضعف می دانند و به یاد داشته باشید اغلب معامله نهایی، نهایی نیست. ممکن است با کمی صبر کردن، به معامله بهتری دست پیدا کنید. وقتی معامله ای منعقد می شود، تاجران پرونده آن را به طور کامل با یک لیوان ودکا می بندند.
  • وقت شناسی از ویژگی ها و نقاط قوت روس ها نیست، اما از خارجی ها انتظار دارند وقت شناس باشند.
  • هنگام برخورد با بوروکرات ها، صبر یک فضیلت است. در ادارات دولتی، هدایای کوچک و پول می توانند معجزه کنند. مهم است که بدانید سیستم های رسمی و غیر رسمی چگونه کار می کنند.
  • فساد و دزدی های کوچک حتی در میان کارمندان بیداد می کند، پس بهتر است که همیشه محتاط باشید.
  • یک مهاجر باید با همکاران روسی خود انعطاف پذیر باشد. برای به دست آوردن بهترین ها، به آنها انگیزه دهد، به آنها احساس امنیت دهد و اجازه دهد احساسات خود را راحت بیان کنند. ایده های خود را در اختیار همکاران روسی خود قرار دهید و آنان را مجبور به قبول کردن آن نکنید.
  • به یاد داشته باشید که یادگیری چگونگی باز کردن پتانسیل انسانی کارکنان روسی برای موفقیت یک شرکت خارجی در روسیه بسیار مهم است. گاهی اوقات محیط و جو شرکت، مزایای غیر پولی و تضمین یک آینده با ثبات برای یک روسی مهمتر از حقوق است.

آداب و رسوم اجتماعی

مهمان نوازی یک فضیلت روسی است و در محیط خانه، شما جنبه بسیار متفاوتی از روس هایی که در محل کار می شناسید را می بینید. دعوت شدن به یک خانه روسی باعث افتخار بوده و قوانین خاصی نیز دارد که باید هنگام بازدید از یک خانه روسی برای اولین بار به خاطر بسپارید:

هنگام دعوت، حتما با خود هدیه بیاورید. شراب، کیک، شکلات و گل انتخاب های رایجی هستند. گل ها باید به تعداد فرد باشند و از خرید گل رز زرد که نشانه جدایی است خودداری کرد. در هنگام وارد شدن دست ندهيد و روبوسی نکنید، زیرا این کار بدشانسی می آورد. قبل از دست دادن دستکش های خود را در بیاورید. قبل از ورود به خانه کفش های خود را در بیاورید. هم مهمان و هم میزبان باید خوب و مناسب لباس بپوشند. به طور سنتی یک مهمان بلافاصله پس از ورود به سمت میزی مملو از غذا و نوشیدنی هدایت می شود، اگرچه تأثیرات رفتار «اروپایی» به طور فزاینده ای آشکار می شود. سر میز باید به طور فعال در گفتگوها شرکت کنید. همه غذاها و نوشیدنی هایی که به سمت شما تعارف می شود را بپذیرید. روس ها از نوشیدنی هایشان لذت می برند. اگر خواستید نوشیدنی خاصی را رد کنید، حتما این کار را با درایت انجام دهید. روس ها نوع خاصی از تست کردن نان دارند. در آن شرکت کرده و آن را یاد بگیرید، همانطور که در اوقات فراغت خود باید اینکار را انجام دهید. میزبان اغلب در مورد سفرها، دارایی های ارزشمند یا دستاوردهای خود صحبت می کند. آنها حتی ممکن است آلبوم های عکس خانوادگی شان را بیاورند. حتما در همه حالت قدردانی خود را نشان دهید. بیشتر اوقات این کار(نشان دادن آلبوم) راهی برای ایجاد صمیمیت و راحتی بین مهمان است. روس ها می توانند انتقاد را تحمل کنند و طنزپردازان بزرگی هستند. شام تا اواخر شب ادامه دارد و اغلب مشروب خوری زیاد و صحبت با صدای بلند نیز به چشم می خورد. البته از تشریفات زیاد انتظار نداشته باشید و به یاد داشته باشید که بهترین های خانه روی میز قرار گرفته است، به آن احترام بگذارید.

کارآفرینان روسی و تاجران انحصاری فریلنسر در روسیه

افرادی که به صورت آزاد یا فریلنسر کار می کنند می توانند خود را به عنوان مالکیت انحصاری معرفی کنند. این امر برای افرادی که مشاغل کوچک در روسیه دارند رایج است. در این نوع کسب و کار هیچ شرط حداقلی برای سهم سرمایه وجود ندارد و تاجر انحصاری تمام تصمیمات را می گیرد و آزاد است که پس از پرداخت مالیات بر درآمد شخصی، به دلخواه خود از سود استفاده کند. مانند شراکت ها، دارایی های شخصی می تواند بدهی ها را پوشش دهد. افراد همچنین می توانند خود را به عنوان یک کارآفرین انفرادی (شخص فریلنسر) معرفی کنند و به این ترتیب آنها مجبور نیستند یک شخص حقوقی را به عنوان مالک انحصاری تشکیل دهند. فرآیند راه اندازی به عنوان یک فرد فریلنسر مانند راه اندازی یک کسب و کار روسی است، فقط اینکه نیازی به تنظیم اسناد و مدارک پایه گذاری ندارید. شما همچنان باید در FTS ثبت نام کنید و گواهی ثبت نام دولتی و مالیات دریافت خواهید کرد.


شرکت های خارجی ثبت شده برای کار در روسیه

شرکت هایی که در خارج از روسیه ثبت شده اند، می توانند یک زیرمجموعه در داخل کشور به عنوان شعبه (در صورت تمایل به انجام فعالیت های تجاری) یا به عنوان یک دفتر نمایندگی (اگر مایل به نمایندگی از منافع شرکت باشند) ایجاد کنند. این زیرمجموعه ها به عنوان اشخاص حقوقی مجزا از شرکت خارج از کشور در نظر گرفته نمی شوند، اگرچه هنوز باید برای اهداف مالیاتی در FTS ثبت شوند. هیچ الزامی برای تشکیل دارایی برای دفاتر نمایندگی وجود ندارد. در مورد شعب، الزاماتی وجود دارد، اگرچه مقدار آن در قانون فدرال ذکر نشده است. هیچ سهمی وجود ندارد. شرکت خارجی در هر دو مورد باید یک دستگاه اجرایی برای اداره زیرمجموعه تعیین کند.

تجارت در روسیه: ویزا

  • فساد و دزدی های کوچک حتی در میان کارمندان بیداد می کند، پس بهتر است که همیشه محتاط باشید.
  • یک مهاجر باید با همکاران روسی خود انعطاف پذیر باشد. برای به دست آوردن بهترین ها، به آنها انگیزه دهد، به آنها احساس امنیت دهد و اجازه دهد احساسات خود را راحت بیان کنند. ایده های خود را در اختیار همکاران روسی خود قرار دهید و آنان را مجبور به قبول کردن آن نکنید.
  • به یاد داشته باشید که یادگیری چگونگی باز کردن پتانسیل انسانی کارکنان روسی برای موفقیت یک شرکت خارجی در روسیه بسیار مهم است. گاهی اوقات محیط و جو شرکت، مزایای غیر پولی و تضمین یک آینده با ثبات برای یک روسی مهمتر از حقوق است.
  • آداب و رسوم اجتماعی

    مهمان نوازی یک فضیلت روسی است و در محیط خانه، شما جنبه بسیار متفاوتی از روس هایی که در محل کار می شناسید را می بینید. دعوت شدن به یک خانه روسی باعث افتخار بوده و قوانین خاصی نیز دارد که باید هنگام بازدید از یک خانه روسی برای اولین بار به خاطر بسپارید:

    هنگام دعوت، حتما با خود هدیه بیاورید. شراب، کیک، شکلات و گل انتخاب های رایجی هستند. گل ها باید به تعداد فرد باشند و از خرید گل رز زرد که نشانه جدایی است خودداری کرد. در هنگام وارد شدن دست ندهيد و روبوسی نکنید، زیرا این کار بدشانسی می آورد. قبل از دست دادن دستکش های خود را در بیاورید. قبل از ورود به خانه کفش های خود را در بیاورید. هم مهمان و هم میزبان باید خوب و مناسب لباس بپوشند. به طور سنتی یک مهمان بلافاصله پس از ورود به سمت میزی مملو از غذا و نوشیدنی هدایت می شود، اگرچه تأثیرات رفتار «اروپایی» به طور فزاینده ای آشکار می شود. سر میز باید به طور فعال در گفتگوها شرکت کنید. همه غذاها و نوشیدنی هایی که به سمت شما تعارف می شود را بپذیرید. روس ها از نوشیدنی هایشان لذت می برند. اگر خواستید نوشیدنی خاصی را رد کنید، حتما این کار را با درایت انجام دهید. روس ها نوع خاصی از تست کردن نان دارند. در آن شرکت کرده و آن را یاد بگیرید، همانطور که در اوقات فراغت خود باید اینکار را انجام دهید. میزبان اغلب در مورد سفرها، دارایی های ارزشمند یا دستاوردهای خود صحبت می کند. آنها حتی ممکن است آلبوم های عکس خانوادگی شان را بیاورند. حتما در همه حالت قدردانی خود را نشان دهید. بیشتر اوقات این کار(نشان دادن آلبوم) راهی برای ایجاد صمیمیت و راحتی بین مهمان است. روس ها می توانند انتقاد را تحمل کنند و طنزپردازان بزرگی هستند. شام تا اواخر شب ادامه دارد و اغلب مشروب خوری زیاد و صحبت با صدای بلند نیز به چشم می خورد. البته از تشریفات زیاد انتظار نداشته باشید و به یاد داشته باشید که بهترین های خانه روی میز قرار گرفته است، به آن احترام بگذارید.

    کارآفرینان روسی و تاجران انحصاری فریلنسر در روسیه

    افرادی که به صورت آزاد یا فریلنسر کار می کنند می توانند خود را به عنوان مالکیت انحصاری معرفی کنند. این امر برای افرادی که مشاغل کوچک در روسیه دارند رایج است. در این نوع کسب و کار هیچ شرط حداقلی برای سهم سرمایه وجود ندارد و تاجر انحصاری تمام تصمیمات را می گیرد و آزاد است که پس از پرداخت مالیات بر درآمد شخصی، به دلخواه خود از سود استفاده کند. مانند شراکت ها، دارایی های شخصی می تواند بدهی ها را پوشش دهد. افراد همچنین می توانند خود را به عنوان یک کارآفرین انفرادی (شخص فریلنسر) معرفی کنند و به این ترتیب آنها مجبور نیستند یک شخص حقوقی را به عنوان مالک انحصاری تشکیل دهند. فرآیند راه اندازی به عنوان یک فرد فریلنسر مانند راه اندازی یک کسب و کار روسی است، فقط اینکه نیازی به تنظیم اسناد و مدارک پایه گذاری ندارید. شما همچنان باید در FTS ثبت نام کنید و گواهی ثبت نام دولتی و مالیات دریافت خواهید کرد.

    شرکت های خارجی ثبت شده برای کار در روسیه

    شرکت هایی که در خارج از روسیه ثبت شده اند، می توانند یک زیرمجموعه در داخل کشور به عنوان شعبه (در صورت تمایل به انجام فعالیت های تجاری) یا به عنوان یک دفتر نمایندگی (اگر مایل به نمایندگی از منافع شرکت باشند) ایجاد کنند. این زیرمجموعه ها به عنوان اشخاص حقوقی مجزا از شرکت خارج از کشور در نظر گرفته نمی شوند، اگرچه هنوز باید برای اهداف مالیاتی در FTS ثبت شوند. هیچ الزامی برای تشکیل دارایی برای دفاتر نمایندگی وجود ندارد. در مورد شعب، الزاماتی وجود دارد، اگرچه مقدار آن در قانون فدرال ذکر نشده است. هیچ سهمی وجود ندارد. شرکت خارجی در هر دو مورد باید یک دستگاه اجرایی برای اداره زیرمجموعه تعیین کند.

    تجارت در روسیه: ویزا

    برای اینکه فریلنسر شوید، یک کسب و کار روسی راه اندازی کنید یا موقعیتی در شرکتی داشته باشید (به عنوان مثال شریک، مدیر، عضو هیئت مدیره) که در آن مشغول تصمیم گیری منظم باشید، باید مجوز اقامت و ویزای مورد نیاز (در صورت وجود) کسب کنید. افرادی که دارای مجوز اقامت موقت و همچنین دائم هستند می توانند برای راه اندازی یک تجارت روسی اقدام کنند. افراد غیر مقیم می توانند سهامداران شرکت های روسی بشوند. اگر می‌خواهید در روسیه کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید ولی اقامت ندارید، می‌توانید برای ویزای کار روسیه برای مهاجرت و کار به عنوان فریلنسر درخواست دهید، (البته در صورتی که بتوانید از اداره کل امور مهاجرت روسیه (GUVM) دعوت‌نامه بگیرید ). اگر به دنبال راه اندازی کسب و کاری در روسیه هستید که ممکن است باعث ایجاد درآمد و ایجاد شغل شود، می توانید برای ویزای تجاری روسیه اقدام کنید.

    سرمایه‌گذاران خارجی جدا از محدودیت‌های خاصی که در بخش‌های بانکی و بیمه اعمال می‌شود، برخی محدودیت‌های خرید زمین و برخی سرمایه‌گذاری‌ها در واحدهای اقتصادی دارای اهمیت استراتژیک، وضعیتی برابر با افراد داخلی دارند.

    مالیات و حسابداری برای مشاغل روسی

    سال گزارش برای اهداف مالیاتی در روسیه از 1 ژانویه تا 31 دسامبر است. مشاغل جدید روسیه که قبل از 1 اکتبر هر سال تاسیس شده اند، ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی برای آن سال هستند. مشاغلی که پس از آن تاریخ شروع به کار می کنند اولین اظهارنامه خود را در سال بعد ارائه می دهند. همه مشاغل روسی ملزم به نگهداری حساب های ثبت شده مناسب برای اهداف مالیاتی و حسابرسی هستند. شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی باید هر سه ماه یکبار گزارش خود را به اداره مالیات و گزارش مالیات بر ارزش افزوده را هر ماه ارائه دهند. با زیرمجموعه های شرکت های خارجی از نظر رعایت مالیات و حسابداری مانند اشخاص حقوقی روسیه رفتار می شود. مالیات شرکت در روسیه 20٪ و مالیات بر ارزش افزوده 18٪ است. هیچ آستانه ای برای مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد.

    استخدام کارکنان خارجی در روسیه

    برای استخدام کارکنان خارجی در روسیه، باید مجوز استخدام از GUVM که طبق سهمیه صادر می شود، دریافت کنید. هنگامی که این کار انجام شد، کارمندان باید مجوز کار و ویزا را از GUVM دریافت کنند.

    سرمایه‌گذاران خارجی جدا از محدودیت‌های خاصی که در بخش‌های بانکی و بیمه اعمال می‌شود، برخی محدودیت‌های خرید زمین و برخی سرمایه‌گذاری‌ها در واحدهای اقتصادی دارای اهمیت استراتژیک، وضعیتی برابر با افراد داخلی دارند.

    مالیات و حسابداری برای مشاغل روسی

    سال گزارش برای اهداف مالیاتی در روسیه از 1 ژانویه تا 31 دسامبر است. مشاغل جدید روسیه که قبل از 1 اکتبر هر سال تاسیس شده اند، ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی برای آن سال هستند. مشاغلی که پس از آن تاریخ شروع به کار می کنند اولین اظهارنامه خود را در سال بعد ارائه می دهند. همه مشاغل روسی ملزم به نگهداری حساب های ثبت شده مناسب برای اهداف مالیاتی و حسابرسی هستند. شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی باید هر سه ماه یکبار گزارش خود را به اداره مالیات و گزارش مالیات بر ارزش افزوده را هر ماه ارائه دهند. با زیرمجموعه های شرکت های خارجی از نظر رعایت مالیات و حسابداری مانند اشخاص حقوقی روسیه رفتار می شود. مالیات شرکت در روسیه 20٪ و مالیات بر ارزش افزوده 18٪ است. هیچ آستانه ای برای مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد.

    استخدام کارکنان خارجی در روسیه

    برای استخدام کارکنان خارجی در روسیه، باید مجوز استخدام از GUVM که طبق سهمیه صادر می شود، دریافت کنید. هنگامی که این کار انجام شد، کارمندان باید مجوز کار و ویزا را از GUVM دریافت کنند.


    این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    مطالب مرتبط

    تحصیل روسیه بدون مدرک زبان انگلیسی
    تحصیل روسیه بدون مدرک زبان انگلیسی

    یکی از جذابیت های روسیه برای دانشجویان، تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان است اما نباید فراموش کرد که داشتن مدرک زبان می تواند یک امتیاز باشد. ...

    بیشتر بخوانید
    تحصیل پیش از دانشگاه در روسیه
    تحصیل پیش از دانشگاه در روسیه

    تحصیل پیش از دانشگاه در روسیه موسوم به دوره آمادگی یا پادفک مخصوص داوطلبانی است که قصد تحصیل در روسیه بدون ارائه مدرک زبان را دارند. ...

    بیشتر بخوانید
    راهنمای جامع پیدا کردن کار در روسیه
    راهنمای جامع پیدا کردن کار در روسیه

    این مقاله اطلاعات و توصیه های مفید برای مهاجرانی که به دنبال کار در مسکو و سایر شهرهای روسیه هستند و همچنین مشاغل روسی برای انگلیسی زبانان را پوشش می دهد. روسیه فرصت های شغلی متنوعی دارد و مهاجران اغلب پردرآمدترین متخصصان هستند. شهرهای بزرگی مانند مسکو و س ...

    بیشتر بخوانید
    ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

    اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: