مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پیدا کردن خانه در مالزی

پیدا کردن خانه در مالزی

مکان های اصلی برای اقامت مهاجران، کوالالامپور، جورج تاون و جوهور باهرو هستند. مکان های پرطرفدار بعدی کوتا کینابالو، کوچینگ و تا حدی شهر ایپوه هستند. در سال های اخیر قیمت املاک (فروش یا اجاره) افزایش یافته است و نتیجه آن این است که هر مهاجری نمی تواند برای مثال در مرکز شهر کوالالامپور بدون پرداخت حداقل 6000 رینگیت اجاره بها در ماه  زندگی کند. نکته مثبت این است که خارجی ها مجاز به داشتن ملک در مالزی (مالکیت) هستند و به نظر می رسد قیمت املاک همیشه در حال افزایش است.

شما می توانید بر اساس مجوز کارتان ، از طریق برنامه MM2H یا از طریق شرکت لابوان، برای خرید خانه وام مسکن بگیرید. در مالزی همه می توانند صاحب خانه شوند، به شرطی که تمکن مالی کافی داشته باشید.این تمکن از قبل  بررسی  می‌شود و بانک نیز برای تعیین ارزش خانه‌ای که می‌خواهید بخرید،آن را  ارزیابی می‌کند. بانک‌ها معمولاً مایلند  بر اساس این ارزیابی  به مهاجران وام مسکن دهند، اما باید بدانید که اغلب کل قیمت خرید خانه را به شما وام نمی‌دهند (معمولاً چیزی بین 75 تا 90 درصد ارزش کل خانه). این بدان معنی است که شما خودتان باید باقیمانده قیمت را پرداخت کنید.

قیمت خانه ها در مناطق پرطرفدار مانند کوالالامپور، پنانگ و جوهور باهرو بین 300000 رینگیت تا بیش از 2000000 رینگیت است. در حال حاضر با حدود 600.000 رینگیت  می توانید یک اپارتمان زیبا در خارج از مرکز شهر کوالالامپور خریداری کنید.

یک خانه  ییلاقی دو طبقه بیرون از مرکز شهر کوالالامپور معمولاً حدود 1 میلیون رینگیت قیمت دارد. قیمت‌ها در خارج از این مکان‌های پرطرفدار برای سکونت، به‌ طور محسوسی پایین‌تر است.

در صورتی که تمکن مالی کافی ندارید، بهترین راه حل اجاره واحد، آپارتمان، مجتمع اپارتمانی یا آپارتمان مبله است (شمارش بر اساس  هزینه).مجتمع اپارتمانی  محبوب ترین گزینه در میان مهاجران است که معمولا یک آپارتمان بزرگ با امکانات اضافی متعدد است. این امکانات معمولاً  استخر، باغ، یک دستگاه باربیکیو، دستگاه بدنسازی، یک لابی زیبا و بسیاری امکانات اضافی دیگر است.بیشتر واحد های مجتمع با مساحتی در حدود ۵۵ متر مربع  (که اغلب به عنوان کاندو شناخته می شوند) شروع می شوند. همچنین واحدهایی به مساحت بیش از 185 متر  مربع با جکوزی، سونا و استخر مشترک بسیار بزرگ هم وجود دارد. احتمالاًدر کوالالامپور نمی توانید یک آپارتمان متوسط با قیمت کمتر از 2000 رینگیت پیدا کنید. یک واحد مجلل 5000 رینگیت در ماه یا حتی بیشتر هزینه خواهد داشت. آپارتمان های مجلل در همسایگی برج های دوقلوی پتروناس به راحتی می توانند بیش از 15000 رینگیت در ماه هزینه داشته باشند. در مالزی، پیش پرداخت حداقل دو ماه اجاره و در بیشتر موارد نیم ماه برای پرداخت قبض آب و برق کاملاً عادی است.


قراردادها معمولاً حداقل از  یک سال، ودر بیشتر مواقع از دو سال آغاز  می شود. پیدا کردن مکانی برای اجاره کوتاه مدت در مالزی آسان نیست و اگر موردی  پیدا کردید، باید امادگی پرداخت اجاره ماهانه بسیار بالاتری را داشته باشید.

کوالالامپور محله های مختلفی دارد که در بین مهاجران پرطرفدار هستند. محبوب ترین محله مهاجران مونت کیارا است، دراین محل شرکت ها و مدارس بین المللی زیادی نیز پیدا می کنید. یکی دیگر از مناطق بسیار محبوب، بوکیت بینتانگ در مرکز شهر است. در مونت کیارا واحدهای  بزرگی پیدا می کنید که اغلب کاملاً مقرون به صرفه هستند. یکی از معایب احتمالی موقعیت مکانی این واحدها این است که (گاهی اوقات مجتمع  در قسمتی دورافتاده از کوه کیارا قرار دارد) ویا  فاصله آن تا مرکز شهرزیاد است. مونت کیارا بدون ماشین شخصی مکان خوبی برای زندگی نیست. دیگر مناطق بسیار پرطرفدار میان مهاجران در کوالالامپور کنی هایتس، بنگسار، آمپانگ و دامانسرا هستند.

بسیاری از خارجی ها نمی خواهند در کوالالامپور یا مناطق پرجمعیت مشابه زندگی کنند. آنها به مالزی می آیند تا در جزیره ای مانند پنانگ یا لنکاوی زندگی کنند. اینجا می توانید با مبلغ بسیار کمی خانه اجاره کنید. اگر می خواهید یک خانه خوب (بدون سیستم خنک کننده) داشته باشید، می توانید مکانی را با قیمت 500 رینگیت در ماه اجاره کنید. اگر مکان  مجلل تری می خواهید، به عنوان مثال یک خانه ییلاقی ساحلی، می توانید مکانی را در حدود 3000 رینگیت اجاره کنید.

هزینه های حمل و نقل برای هر وسیله  حمل ونقل کننده و در هر کشور متفاوت است. معمولاً 3 هفته طول می کشد تا مبلمان شما از اروپا به کوالالامپور (پورت کلانگ) برسد. به شرکت جابجاکننده  مراجعه کنید و از آنها بپرسید که آیا امکان نگهداری مبلمان به صورت موقت وجود دارد تا بتوانید مکانی رابرای کوتاه مدت اجاره کنید ،تا زمان بیشتری برای یافتن خانه مناسب داشته باشید.

تعداد زیادی شرکت جابجاکننده در مالزی وجود دارد. اکثر این شرکت های جابجاکننده  خدمات خوبی را در برابر قیمت های رقابتی ارائه می دهند. آنها اغلب امکانات  نگهداری مخصوص به خود را دارند تا مجبور نباشید مبلمان خود را برای مدت طولانی در Port Kelang بگذارید. هزینه نگهداری موقت همرا با سیستم خنک کننده به مدت دو ماه، قبل از تحویل آن در  خانه جدید شما در کوالالامپور، حدود 1000 رینگیت است. همچنین این شرکت‌های جابه‌جا کننده  معمولاً  می‌توانند در امور اداری و حتی مجوز کار یا مراحل عبور وابستگان (به عنوان مثال خدمات جابجایی اطرافیان) به شما کمک کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی
هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی

مالزی سالانه میزبان بیش از 150000 دانشجوی خارجی از بیش از 140 کشور جهان است و مقرون به صرفه بودن یکی از مزیت های اصلی تحصیل در مالزی است . پایتخت کوالالامپور، حتی به عنوان دومین شهر به صرفه ی دانشجویی هم انتخاب شد، اما این موضوع تاثیری در کیفیت بالای زندگی ...

بیشتر بخوانید
خرید ماشین در مالزی
خرید ماشین در مالزی

شرایط خرید ماشین و لوازم منزل در مالزی ...

بیشتر بخوانید
زندگی در مالزی بدون نیاز به استخدام شدن
زندگی در مالزی بدون نیاز به استخدام شدن

شرایط پیدا کردن کار در مالزی و استخدام شدن، دریافت ویزای کاری مالزی، دریافت اقامت کاری مالزی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: