مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی در مالزی بدون نیاز به استخدام شدن

زندگی در مالزی بدون نیاز به استخدام شدن

 بسیاری از خارجی ها مدتهای  طولانی بدون مجوز در مالزی می مانند. اگرچه آنها مجوز کار ندارند و به برنامه MM2H نمی پیوندند اما هنوز هم می توانند سال ها در مالزی بمانند.آنها برای تمدید ویزای توریستی خود قبل از پایان 90 روز مجددا ویزا میگیرند (ویزا مجدد). افرادی که با ویزای توریستی در مالزی اقامت می کنند باید قبل از پایان این دوره کشور را ترک کنند. ویزا مجدد معمولاً به این معنی است که شما برای چند روز کشور را ترک می کنید و سپس دوباره برای دریافت مهر جدید روی پاسپورت خود (ویزای توریستی 90 روزه دیگر) برمی گردید.

افسران مهاجرت مالزی همیشه مراقب افرادی هستند که به طور غیرقانونی در مالزی کار می کنند. این کار  یک تخلف است و می تواند به این معنی باشد که دیگر اجازه ورود به مالزی را ندارید.عبور سریع از مرز تایلند و بازگشت به مالزی یا پرواز یا سوار شدن اتوبوس به سنگاپور فقط برای بازگشت در همان روز، فکر هوشمندانه ای نیست. در این موارد احتمال اینکه افسران مهاجرت از شما سوالات پیچیده ای بپرسند، بیشتر است.و این خطروجود دارد  که نتوانید دوباره وارد کشور شوید.

بهتر است قبل از بازگشت به مالزی برای مدت طولانی تری به یک کشور خارجی سفر کنید. یک یا دو هفته تعطیلات کوتاه به بالی، تایلند، سوماترا، کامبوج یا ویتنام برای دریافت مهر جدید در پاسپورتتان  بدون هیچ سوالی کافی است. در طول سال‌ها قوانین گمرک سخت‌تر شده است، بنابراین پس از سه یا چهار بار صدور ویزا ممکن است سؤالات پیچیده تری در مورد مکان و فعالیت‌های خود در مالزی از شما پرسیده شود.در برخی موارد به شما گفته می‌شود که در مرکز مهاجرت در پوتراجایا حاضر شوید  تا توضیح دهید که در مالزی چه می‌کنید. این مهم است که در مالزی کار نکنید و هرگز بیش از 90 روز متوالی در مالزی نباشید.


گزینه دیگر زندگی در مالزی راه اندازی یک شرکت لابوان است. این شرکتی است که شما در جزیره لابوان در سواحل بورنئو راه اندازی می کنید که به اصطلاح یک شرکت دریایی است. دولت مالزی این امکان را فراهم کرده است تا تجارت شرکت ها در جنوب شرق آسیا را آسان تر کند. راه اندازی یک شعبه بین المللی لابوان برای شرکت ها مزایای فراوانی دارد. اما قانون مهمی که وجود دارد این است که شما در مالزی مجاز به انجام تجارت با شرکت های مالزیایی نیستید. مزیت شرکت Labuan این است که شما مجوز کاری به مدت 2 سال (و در برخی موارد حتی 5 سال) را دریافت خواهید کرد.درخواست پاسپورت افرادتحت تکفل نیز پس از اعطای مجوز کار بسیار آسان است. هزینه های راه اندازی یک شرکت Labuan حدود 4000 دلار در سال اول و از سال های بعد، هر سال 1800 دلار است.

در مقایسه با یک شرکت مالزیایی شما  نیازی به تامین  سرمایه ندارید. تنها معیار برای تأسیس یک شرکت Labuan این است که حداقل باید 27 سال سن داشته باشید، پاسپورتی که هنوز 2.5 سال اعتبار دارد و مدارک تحصیلی کافی را داشته باشید. با تاسیس شرکت Labuan می توانید در مالزی مستقر شوید و برای خرید خانه در مالزی وام مسکن بگیرید. بهترین مزیت آن هم این است که شما فقط 3 درصد مالیات بر درآمد خود می پردازید.

با گذشت سال ها، راه اندازی یک شرکت Labuan سخت تر شده است. قیمت ها بالا رفته است و بسیاری از کشورها به طور جدی به دنبال افرادی هستند که شرکتی را در Labuan راه اندازی می کنند. Labuan را با محلی که می توانید از قوانین محلی مالیات کشوری که در ان هستید به نفع ساکنان کشور خودتان فرار کنید، اشتباه نگیرید. مزیت اصلی لابوران  این است که شما می توانید به راحتی مجوز کار برای اقامت در مالزی را دریافت کنید و تقریبا هیچ مالیاتی پرداخت نکنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی
هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی

مالزی سالانه میزبان بیش از 150000 دانشجوی خارجی از بیش از 140 کشور جهان است و مقرون به صرفه بودن یکی از مزیت های اصلی تحصیل در مالزی است . پایتخت کوالالامپور، حتی به عنوان دومین شهر به صرفه ی دانشجویی هم انتخاب شد، اما این موضوع تاثیری در کیفیت بالای زندگی ...

بیشتر بخوانید
خرید ماشین در مالزی
خرید ماشین در مالزی

شرایط خرید ماشین و لوازم منزل در مالزی ...

بیشتر بخوانید
پیدا کردن خانه در مالزی
پیدا کردن خانه در مالزی

شرایط و هزینه های خرید خانه در مالزی، روش های پیدا کردن خانه در مالزی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: