مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه های ماهیانه زندگی در مالزی

هزینه های ماهیانه زندگی در مالزی

در متن زیر، نمایی کلی از هزینه‌ها و مخارج ماهانه امده است که هنگام مهاجرت به مالزی باید آن‌ها را در نظر بگیرید (این قیمت‌های تخمینی مربوط به زمانی است که درهر یک از شهرهای  کوالالامپور، پنانگ یا جوهور بارو زندگی می‌کنید)

اشتراک اینترنت در مالزی

از حدود 100 رینگیت در ماه؛

اینترنت تقریباً در همه جای مالزی در دسترس است. ارائه دهندگان متعددی وجود دارند که اکثر آنها خدمات WIFI را ارائه می دهند. افرادی که خواهان مزایای خط ثابت (مس) هستند می توانند مشترک Streamyx یا Unifi شوند. Streamyx اشتراک 4 مگابیت در ثانیه را با قیمت 140 رینگیت  در ماه ارائه می دهد. Unifi اشتراک 25 مگابیت بر ثانیه را با 249 رینگیت  در ماه ارائه می دهد (اگرچه این خط محدود به  120 گیگابایت در ماه  است). همچنین ارائه دهندگانی وجود دارند که اشتراک اینترنتی ماهانه ارائه می دهندکه  برای افرادی که فقط برای مدت کوتاهی از مالزی دیدن می کنند عالی است.

تلویزیون Astro در مالزی

از 50 رینگیت در ماه؛

اگر مایل به تماشای تلویزیون محلی هستید، می توانید مشترک Astro شوید. بسته معمولی Astro کانال های محلی متعددی را ارائه می دهد. اگر می خواهید فیلم های پرفروش را تماشا کنید، باید بسته خود را ارتقا دهید. Astro همچنین کانال های HD را از طریق سرویس B.yond خود ارائه می دهد.

هزینه تلفن همراه در مالزی

از 20 رینگیت به بالا در ماه؛

ارزان ترین راه حل خرید سیم کارت اعتباری (Hotlink ،Digi ،Celcom) است. این اشتراک به شما این امکان را می دهد که یک تلفن ارزان بخرید. اگر از تلفن هوشمند (iPhone ،BB یا سایر برندها) استفاده می کنید، ممکن است بخواهید اشتراک 3G به خط تلفن معمولی شما اضافه شود. در این صورت صورتحساب شما بیش از 100 رینگیت در ماه خواهد بود. شرکت های مخابراتی محبوبMaxis ، Celcom و Digi هستند. بسته ها را از قبل مقایسه کنید تا ببینید کدام اپراتور برای شما مناسب تر است.

هزینه بیمه سلامت در مالزی

از 100 یورو به بالا در ماه؛

گاهی اوقات به مهاجران یک بسته بیمه سلامت محلی ارائه می شود،اگرچه هزینه های ماهانه آن بسیار کمتر است، اما پوشش بیمه ای آن معمولا کمتر از زمانی است که از طریق یک بسته بین المللی بیمه شده باشید.


هزینه های حمل و نقل در مالزی

بنزین در مالزی بسیار ارزان است. قیمت RON95 در هر لیتر 1.90 رینگیت است که برای یک مخزن پر (30 لیتر) حدود 60 رینگیت است. هزینه های استفاده از تاکسی بسیار بالا است زیرا اکثر سفرها در مرکز شهر به سادگی هزینه 10الی 15 رینگیتی برای شما خواهند داشت. اگر راننده از کیلومتر شمار  استفاده کند اغلب ارزان تر حساب می شود. حمل و نقل عمومی مانند مترو یا اتوبوس بسیار ارزان است. اما همه مکان های کوالالامپور به راحتی با مترو یا اتوبوس قابل دسترسی نیستند. اغلب یک توقف در مترو حدود 1.20 رینگیت است. 

هزینه ی برق در مالزی

از 80 رینگیت به بالا؛

 با استفاده روزانه از سیستم خنک کننده، هزینه های ماهانه ممکن است افزایش یابد. اگر سیستم خنک کننده  روزانه روی دمای 26 درجه تنظیم شده باشد صورتحساب شما بیش از 250 رینگیت در ماه خواهد بود.

هزینه ی آب در مالزی

از 5 رینگیت؛

مصرف آب در مالزی معمولاً بسیار کم است. اگر دو بار در روز دوش بگیرید، انتظار داشته باشید که حدود 5 الی 10رینگیت در ماه بپردازید.

هزینه ی گاز در مالزی

25 رینگیت (+50 رینگیت)؛

در مالزی غذا خوردن در خارج از خانه رایج است، بنابراین مصرف گاز معمولاً کم است زیرا فقط در آشپزخانه ها استفاده می شود. وقتی به خانه جدید خود در مالزی می رسید اولین کاری که باید انجام دهید تا بتوانید در خانه آشپزی کنید این است که با خدمات تحویل گاز تماس بگیرید. یک مخزن جدید به شما تحویل داده خواهد شد و هزینه آن 25 رینگیت به اضافه 50 رینگیت سپرده خواهد بود.


هزینه های روزانه زندگی در مالزی

هزینه های روزانه زندگی در مالزی در مقایسه با اکثر کشورهای غربی نسبتاً پایین است. اینجا هنوز هم می توان 20 تا 40 رینگیت در روز برای سه وعده غذایی همراه با  نوشیدنی، خرج کرد.

مردم مالزی در طول سال‌ها ثروتمندتر شده‌اند، بنابراین منتظر رستوران‌های شیک متعددی باشید که می‌توانید به‌راحتی با قیمت بیش از 100 رینگیت برای هر نفر در آن‌ها غذا بخورید. اگر دوست دارید در رستوران های خیابانی محلی (دست فروش ها) غذا بخورید، قیمت یک غذای محلی معمولی بین 10 تا 20 رینگیت متفاوت است. نوشیدنی ها معمولا تا 4 رینگیت (نوشیدنی های گازدار) قیمت دارند. یک چای لیمو یخی (نوشیدنی محلی محبوب) در بیشتر مکان ها فقط 1.20 تا 1.5 رینگیت هزینه دارد. اگر نوشیدنی های الکلی بنوشید، قیمت ها به راحتی دو برابر می شود. اگر بخواهید برای نوشیدن یک فنجان قهوه روزانه خود از رستوران‌های غربی و مکان‌هایی مانند استارباکس استفاده کنید، باید خودتان را برای پرداخت هزینه‌های بسیار بالاتر آماده کنید. یک فنجان قهوه معمولی در استارباکس 9 رینگیت قیمت دارد. یک ساندویچ در نانوایی 15 رینگیت قیمت دارد. شام در یک رستوران در یک مرکز خرید معمولا برای هر نفر 60 رینگیت با یک نوشیدنی هزینه دارد. اگرچه غذا خوردن در فودکورت بسیار ارزان تر است.

علاوه بر هزینه وعده های غذایی روزانه، هزینه های روزانه مازاد مانند هزینه  پارکینگ، هزینه عوارض و هزینه های مواد غذایی تان نیز وجود دارد. محصولات غربی در سوپرمارکت ها اغلب بسیار گران هستند. مانند نمونه های زیر:

  • یک قالب کوچک پنیر: 25 رینگیت؛
  • یک پاکت آب پرتقال: 10 رینگیت؛
  • یک بسته چیپس: 13 رینگیت؛
  • نان: 10 رینگیت برای یک نان سبوس دار برش خورده؛
  • کره: 13 رینگیت؛
  • بستنی با نشان بن و جری: 28 رینگیت؛
  • یک بطری نوشیدنی: از 30 رینگیت به بالا؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی
هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی

مالزی سالانه میزبان بیش از 150000 دانشجوی خارجی از بیش از 140 کشور جهان است و مقرون به صرفه بودن یکی از مزیت های اصلی تحصیل در مالزی است . پایتخت کوالالامپور، حتی به عنوان دومین شهر به صرفه ی دانشجویی هم انتخاب شد، اما این موضوع تاثیری در کیفیت بالای زندگی ...

بیشتر بخوانید
خرید ماشین در مالزی
خرید ماشین در مالزی

شرایط خرید ماشین و لوازم منزل در مالزی ...

بیشتر بخوانید
پیدا کردن خانه در مالزی
پیدا کردن خانه در مالزی

شرایط و هزینه های خرید خانه در مالزی، روش های پیدا کردن خانه در مالزی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: