مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خوابگاه های دانشجویی انگلستان

خوابگاه های دانشجویی انگلستان

انتخاب محل اسکان و پیدا کردن خوابگاه های دانشجویی انگلستان یکی از مهمترین فاکتورهایی است که دانشجویان باید قبل از سفر به انگلستان به منظور تحصیل در انگلستان در نظر بگیرند. خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان با خدمات رفاهی متنوع، انواع مختلفی دارند. متقاضیان تحصیل و زندگی در انگلستان امکان اسکان در خوابگاه‌های دانشگاهی در داخل محوطه دانشگاه را دارند. همچنین امکان اقامت در خوابگاه‌های خصوصی یا اجاره آپارتمان‌هایی در نقاط مختلف شهر نیز وجود دارد.

انواع خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان

خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان تنها به مجتمع‌های چند اتاقه ختم نمی‌شود. این کشور طیف گسترده‌ای از مکان‌های اقامت دانشجویی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. انواع اقامتگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • خوابگاه های دولتی دانشگاه های انگلستان؛
  • خوابگاه ها و اقامتگاه های خصوصی انگلستان؛
  • خانه و آپارتمان؛
  • استدیو؛
  • اقامت با خانواده های انگلیسی؛

خوابگاه‌های دانشجویی دولتی دانشگاه‌های انگلستان

خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان به اقامتگاه‌هایی گفته می‌شود که در محوطه دانشگاه‌های انگلستان قرار دارند. در هر طبقه اتاق‌های دانشجویی وجود دارند که در آن‌ها امکاناتی از قبیل آشپزخانه، اتاق‌های عمومی و نشیمن برای گروه‌های 5 الی 6 نفره دانشجویان ارائه می‌شود. تمامی اتاق‌های خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان به‌ صورت خصوصی و تک‌نفره هستند. خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان که در محوطه دانشگاه‌ها قرار دارند به‌ طور معمول توسط دانشجویان سال اولی استفاده می‌شوند. این خوابگاه‌ها امکاناتی شامل گاز، آب، برق، اینترنت و سرویس نظافت اتاق را دارا هستند.

پرداخت اجاره خوابگاه‌های دانشجویی می‌تواند به روش‌های مختلف از جمله اقساطی نیز صورت بگیرد. در صورتی که دانشجو در پایان ترم هزینه اجاره را پرداخت نکرده باشد، مجاز به رزرو خوابگاه برای ترم بعد نخواهد بود.


خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌های خصوصی انگلستان (بیرون از محوطه دانشگاه)

شهرهای بزرگ انگلستان دارای محله‌هایی هستند که به آن‌ها اصطلاحا روستای دانشجویی نیز می‌گویند. اقامتگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی خصوصی در این مکان‌ها به‌صورت متراکم وجود دارند. این اقامتگاه‌ها مختص دانشگاه‌ها نیستند و سازمان‌های خصوصی اداره آن‌ها را برعهده دارند. این خوابگاه‌ها در نزدیکی دانشگاه‌ها یا در مرکز شهر قرار دارند. هزینه اجاره این نوع خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان گران‌تر است و سرویس خدمات جزو هزینه اجاره نخواهد بود.

اقامتگاه‌ها و خوابگاه‌های خصوصی خارج از محوطه دانشگاه‌‌ها را می‌توانید با کمک دانشگاه یا متخصصان خبره پیدا کنید. همچنین برای پایین‌ آوردن هزینه اجاره این نوع خوابگاه‌ها می‌توانید هم اتاقی داشته باشید.

سکونت در استودیو ها

در انگلستان، استودیو به نوعی از مکان‌های اقامتی دانشجویان گفته می‌شود که از متراژ کوچک و تک‌نفره به همراه آشپزخانه، اتاق خواب و سرویس بهداشتی برخوردار هستند. استودیوها به‌عنوان اقامتگاه‌هایی گران‌قیمت در لیست خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان قرار می‌گیرند.

اجاره خانه و آپارتمان

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی اجاره خانه یا آپارتمان برای شما گران تمام خواهد شد. علاوه‌بر این ممکن است برای کم کردن هزینه‌های کرایه خانه مجبور باشید خانه‌ای با فاصله زیاد از دانشگاه خود انتخاب کنید. هزینه خدماتی مانند اینترنت و غیره شامل هزینه اجاره خانه نمی‌شود. برای اجاره خانه یا آپارتمان دانشجویی می‌توانید به‌صورت آنلاین اقدام کنید. سایت دانشگاه موردنظر شما نیز ممکن است پیشنهاد‌های اقامتی برای اجاره خانه دانشجویی به شما بدهد.

اقامت با خانواده‌های انگلیسی

یکی از ویژگی‌های جالب تحصیل در انگلستان امکان اقامت با خانواده‌های انگلیسی است. این روش با نام Host Family به معنی خانواده میزبان شناخته می‌شود. هر خانواده یا افرادی که علاقه‌مند به میزبانی از دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی باشند، می‌توانند مکانی را در خانه خود در اختیار آن‌ها قرار دهند. اقامت با خانواده‌های انگلیسی بیشتر برای دانش‌آموزان کاربرد دارد. برای انتخاب یک خانواده انگلیسی جهت اقامت در کنار آن‌ها در طول دوره تحصیل می‌توانید به‌ صورت آنلاین اقدام کنید. سایت‌های زیر به شما خانواده‌های میزبان در انگلستان را معرفی می‌کنند:

  • سایت Gabbitas 
  • سایت Academic families
  • سایت EF
  • سایت  Homestay 

هزینه اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان

هزینه اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان به عوامل مختلف بستگی دارد. مقطع تحصیلی دانشجو، نوع اقامتگاه دانشجویی و ظرفیت اتاق‌های خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌ها از جمله عوامل مؤثر در هزینه اجاره است. حدود هزینه‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

نوع اجاره میانگین هزینه هفتگی (پوند)
اقامتگاه های دانشجویی 166
اتاق خصوصی دانشجویی 155
اجاره استدیو 228
اجاره خوابگاه دانشجویی در لندن 212
اجاره اتاق خصوصی دانشجویی در لندن 259

دپازیت (Deposit) هزینه‌ای است که جهت تعمیر محل زندگی شما دریافت می‌شود. اقامتگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی هم نیازمند پرداخت دپازیت یا پیش پرداخت هستند.


زمان مناسب رزرو خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان

برای خوابگاه‌های خصوصی و بیرون از محوطه دانشگاه بهتر است زودتر از موعد شروع به تحصیل دانشگاه خود اقدام به رزرو کنید. برای مثال اگر ترم شما در سپتامبر شروع می‌شود، بهتر است جستجو و رزرو خوابگاه و محل اقامتگاه خود را از ژانویه و مارس همان سال آغاز کنید. در صورتی که شما از دانشجویانی هستید که پذیرش مشروط دریافت کرده‌اند، بهتر است تا زمان مشخص شدن دانشگاه که معمولا در ماه آگوست اعلام می‌شود، صبر کنید. در صورتی که در حال حاضر دانشجو یکی از دانشگاه‌های انگلستان هستید، می‌توانید بلافاصله برای رزرو خوابگاه‌های دولتی اقدام کنید.

امکانات خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان

معمولا خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان دارای وسایلی مانند تخت، گاز، یخچال و غیره هستند و دانشجویان نیازی به آوردن اسباب و اثاثیه نخواهند داشت. علاوه بر آن در خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان خدماتی از جمله گاز، برق، آب و اینترنت روی هزینه اجاره خوابگاه است. درحالی‌که در اقامتگاه‌ها و اتاق‌های خصوصی دانشجویی هزینه خدمات به عهده خود دانشجو است.

قوانین اقامت در خوابگاه های دانشجویی انگلستان

قوانین اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی انگلستان شامل موارد زیر می‌شود:

  • پرداخت اجاره سر موقع؛
  • گزارش تعمیر؛
  • عدم استفاده از اتاق خود به‌عنوان مکانی برای انجام امور غیرقانونی مانند فروش اسلحه، مواد آتش زا و…؛
  • به‌همراه داشتن کارت دانشجویی (ID) در هنگام ورود و خروج به خوابگاه؛
  • ممنوعیت استفاده از الکل؛
  • ممنوعیت استفاده از مواد مخدر؛
  • ممنوعیت استفاده از سیگار؛
  • رعایت نظافت خوابگاه‌ها؛
  • عدم ایجاد صداهای بلند و اذیت کننده؛
  • عدم رساندن آسیب به اتاق و ساختمان خوابگاه؛
  • عدم دعوت مهمان زیر 16 سال و بدون اطلاع به مسئولین خوابگاه؛
  • ممنوعیت نگهداری از هرگونه حیوان خانگی؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: