مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با کشور استرالیا

آشنایی با کشور استرالیا

استرالیا واقعاً منحصربه‌فرد است- تنها کشوری در جهان است که یک قاره‌ی کامل را پوشش می‌دهد و بزرگ‌ترین جزیره‌ی جهان نیز هست. جمعیت استرالیا در حال حاضر تقریباً 23 میلیون نفر است که حدود یک چهارم آن، خارج از استرالیا متولد شده‌اند.

چند فرهنگی پویا و زنده‌ی موجود در استرالیا از ترکیب فرهنگ‌های بومی، سکونت اولیه‌ی اروپایی‌ها و مهاجرت گسترده نشات می‌گیرد. استرالیا به تنوع مردمان خود افتخار می‌کند و از طیف وسیعی از فرهنگ‌ها و غذاهای گوناگون بهره می‌برد. استرالیا یک کشور سکولار است، یعنی هیچ مذهب رسمی در آن وجود ندارد. تمام شهرهای بزرگ و مهم استرالیا دارای عبادت‌گاه‌هایی برای مذاهب سراسر جهان هستند. استرالیایی‌ها به آزادی، تنوع و گوناگونی، عدالت و آرامش بها می‌دهند.

42 هزار سال پیش مردمی شکارچی جنوب آسیا به سرزمین های جنوبی مهاجرت کردند آنها از طریق کانال های آبی آسیا وارد استرالیا شدند و به شمال کوئینزلند رفتند. آنها در سراسر استرالیا پراکنده شدند و شروع به زندگی کردند. این افراد بومیان اولیه سرزمین استرالیا بودند که ده ها هزار سال بدون هیچ ارتباطی با دیگر سرزمین ها زندگی کردند. در سال 1606 میلادی اولین بار هلندی ها شبه جزیره کیپ یورک را در شمال کوئینزلند کشف کردند، این هلندی ها سال های بعد همچنان دیگر بخش های شمالی و غربی استرالیا را کشف کردند و این مناطق را هلند نو نام گذاری کردند. در سال 1770 میلادی کاپیتان جیمز کوک دریانورد بریتانیایی، نواحی اطراف سیدنی در شرق استرالیا را اکتشاف و ثبت کرد و به عنوان یکی از مستعمره های بریتانیا معرفی کرد. آنها از استرالیا برای تبعید زندانیان استفاده می کردند. در سال 1900 میلادی، ملکه ویکتوریا طی قانونی به استرالیا استقلال سیاسی اعطا کرد بنابراین کشور استرالیا بطور رسمی استقلال خود را اعلام کرد. این کشور در جنگ جهانی اول به عنوان حامی بریتانیا جنگید و بیش از شصت هزار استرالیایی در جنگ جهانی اول کشته شدند. در جنگ جهانی دوم استرالیا در تمام جبهه های اروپا، آفریقای شمالی و خاورمیانه در کنار ارتش آمریکا بر علیه ژاپن جنگید. سرانجام در1945 استرالیا رسما به عضویت سازمان ملل متحد درآمد.

کشور استرالیا در قاره استرالیا واقع شده است. این کشور هیچ مرز خاکی ای با بقیه کشورهای دنیا ندارد و شرق و غرب و شمال و جنوب آن را چندین اقیانوس و خلیج و دریا در بر گرفته است. استرالیا همچون جزیره‌ ای بزرگ در دل اقیانوس آرام قرار گرفته و اقیانوس آرام جنوبی را از اقیانوس هند جدا کرده است. استرالیا با 7.6 میلیون کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور دنیا و از لحاظ مساحت دومین کشور پهناور به شمار می رود و حدود 23 میلیون نفر را در خود جای داده است.

امروزه استرالیا به عضویت کشورهای سازمان ملل متحد، اتحادیه کشورهای مشترک المنافع و آنزوس در آمده است و کشور استرالیا، کشور ثروتمند شناخته می شود از این رو سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را از آن خود کرده است. این کشور از راه های مختلف مانند نفت و گاز، معادن، صنایع تولیدی و ساخت و ساز، کشاورزی، توریسم، تحصیل و آموزش در آمد دارد. بلندترین رودخانه استرالیا رود دارلینگ نام گذاری شده است که حدود 2700 کیلومتر مربع طول دارد. این رود به رود مورای که دومین رود بزرگ استرالیا است، می پیوندد و در نهایت در جنوب شهر ویکتوریا به اقیانوس منجمد جنوبی می ‌ریزد. علاوه بر این حیات وحش استرالیا در سطح جهانی حرف های بسیاری برای گفتن دارد، در این کشور بیش از 700 گونه پرنده‌ بومی زندگی می کند. برای سفر به این کشور زیبا نیاز به دریافت ویزای استرالیا دارید.

فرهنگ و زبان مردم استرالیا

زبان رسمی کشور استرالیا زبان انگلیسی با گویش استرالیایی است اما حدود 300 زبان دیگر هم در این کشور رایج می باشد. حدود 76 درصد از جمعیت این کشور به زبان انگیسی صحبت می کنند و مابقی افراد به زبان های دیگر مانند زبان های چینی، زبان عربی، یونانی و ایتالیایی حرف می زنند. در کشور استرالیا دین از حکومت جدا شده است و طبق قوانین، مردم این کشور آزادی دین دارند. با این حال بیشترین مذهبی که در بین مردم مشاهده می شود، مسیحیت است. بعد از آن بودیسم و اسلام به چشم می خورد. استرالیایی ها در مقایسه با اقوام انگلیسی خود بسیار خودمانی تر هستند و در سوال کردن و اظهار عقیده رک و صریح هستند. در اولین برخوردتان با یک استرالیایی اگر سوال های خصوصی زیادی از شما پرسید، تعجب نکنید چون آنها فقط کنجکاوند و غریبه ها برایشان جالب توجه هستند. استرالیایی ها معمولا با غریبه ها برخوردی دوستانه دارند و مهمان نواز نیز هستند.


فرودگاه های کشور استرالیا

کشور استرالیا تعداد زیادی فرودگاه دارد که بعضی از آنها بین المللی هستند، از میان آنها می توان به فرودگاه بین المللی سیدنی، فرودگاه آدلاید، فرودگاه بریزبن، فرودگاه کنز، فرودگاه بین‌المللی داروین، فرودگاه گولد کوست، فرودگاه بین المللی ملبورن، فرودگاه پرث، فرودگاه بین‌المللی پورت هدلند و فرودگاه بین‌المللی تانزویل اشاره کرد.

فرودگاه بین المللی سیدنی

فرودگاه سیدنی یا به عبارت دیگر فرودگاه کینگزفرد اسمیت یکی از فرودگاه های بین المللی کشور استرالیا محسوب می شود. این فرودگاه در سال 1919 افتتاح شد درحالیکه در 8 کیلومتری جنوب مرکز شهر سیدنی واقع شده است. فرودگاه بین المللی سیدنی سالانه حدود 42 میلیون مسافر را جابجا می کند بنابراین اولین فرودگاه پر رفت و آمد استرالیا به شمار می رود. فرودگاه سیدنی 3 ترمینال مسافرتی دارد.

فرودگاه بین المللی ملبورن

فرودگاه ملبورن که به نام فرودگاه تلمارین شهرت دارد. در 19 کیلومتری شمال غربی شهر ملبورن واقع شده است. این فرودگاه دارای 3 ترمینال فعال می باشد.

آب و هوای کشور استرالیا

آب و هوای استرالیا بطور قابل توجهی تحت تاثیر جریان های اقیانوسی می باشد. بطور کلی نیمی از سرزمین استرالیا نیمه خشک و یا بیابان است. مناطق شمالی استرالیا دارای آب و هوای قاره ای و باران های موسمی و جنوب غربی این کشور دارای آب و هوای مدیترانه ای و جنوب شرقی دارای آب و هوای گرم می باشد. بنابراین، می توان گفت که بهترین زمان سفر به این شهر، فصل تابستان و ماه های اکتبر تا آوریل است. از ماه مه تا سپتامبر، گردشگری در این شهر به پایین ترین حد خود می رسد.

جاذبه های دیدنی و تفریحی کشور استرالیا

استرالیا سرزمینی پر از عجایب طبیعی و حیات وحش فوق‌العاده است. جنگل‌ های سرسبز، صخره‌های دورافتاده، خطوط ساحلی و پارک‌ های ملی همگی تنها بخشی از دیدنی های بی‌نظیر استرالیا است.

خانه اپرای سیدنی

با شنیدن نام سیدنی اولین چیزی که به ذهن ها می رسد، خانه اپرای سیدنی است. این بنا در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده و به نماد شهر سیدنی تبدیل شده است. ساختمان اپرا شبیه به یک صدف بزرگ یا بادبان بافراشته طراحی شده است.


ساحل بوندی

ساحل بوندی یکی از مشهورترین سواحل دنیا به حساب می آید. موج ‌سواران، دوست داران تفریحات ساحلی، علاقه ‌مندان به آفتاب گرفتن در ساحل را در این منطقه خواهید دید که در حال لذت بردن هستند. یکی از قدیمی‌ ترین کلوب‌ های موج ‌سواری دنیا در این ساحل قرار دارد.

جزیره کانگورو

در کنار آب‌ های شفاف و زلال در نواحی ساحلی از دیدن پنگوئن‌ها و شیرهای دریایی شگفت‌ زده خواهید شد در حالی که کوالاها در میان درختان اکالیپتوس نواحی جنگلی زندگی می ‌کنند. به غیر از صخره و ساحل، جنگل ‌های سرسبز زیبایی در این جزیره وجود دارد که از نظر پوشش گیاهی و تنوع زیستی بسیار شگفت انگیز است.

پارک ملی دینتری

این پارک ملی در یکی از جاذبه های طبیعی ثبت شده در سازمان میراث جهانی یونسکو می باشد. این پارک به دو بخش تقسیم شده است، یک دره بزرگ با صخره های گرانیتی و بخش دیگر را جنگل های انبوه تشکیل می دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

گردش در ملبورن
گردش در ملبورن

ملبورن مرکز همه‌ی چیزهای مد روز و خوشمزه در استرالیا است. در این شهر غذاهای بی‌نظیر، ورزش‌های مفرح و فرصت‌های بسیار برای دیدن هنر در انتظار شما است. ملبورن ترکیبی است از گذرهای شلوغ، رستوران‌هایی در سطح جهانی و موزه‌های مسحورکننده. ...

بیشتر بخوانید
گردش در پرث
گردش در پرث

بهترین چیزهای دنیا را در پرث می‌یابید: سواحل نرم ماسه‌ای و پارک‌های چشم ‌نواز در کنار ابرشهری زنده با کافه‌های کوچک، رستوران‌های خلاق و هنر خیابانی‌ای برگزیده. ...

بیشتر بخوانید
گردش در بریزبین
گردش در بریزبین

سری به بریسبن، مرکز غرق در آفتاب کویینزلند، بزنید. زندگی در بریسبن بیرون از خانه و در فضاهای باز سپری می‌شود. بریسبن پایتخت «ایالت خورشیدگیر استرالیا» است؛ این شهر تحریکتان می‌کند که کفشتان را در آورید، دست دوستتان را بگیرید و از غذا، هنر و ماجراجویی‌هایی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: