مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
انتخاب شهر بعد از برنده شدن در لاتاری - بخش اول

انتخاب شهر بعد از برنده شدن در لاتاری - بخش اول

برنامه‌ی ویزای تنوع نژادی (DV Lottery) در کنگره تصویب شده و به حداکثر 55000 نفر از کشورهایی که از نظر تاریخی دارای مهاجرت پایینی به آمریکا هستند، اجازه می‌دهد سالانه واجد شرایط دریافت گرین‌کارت شوند.

این برنامه 'لاتاری گرین‌کارت' (Green Card Lottery) یا 'DV Lottery' نامیده می‌شود، چون برندگان از طریق قرعه‌کشی از بین 10 تا 12 میلیون نفری که سالانه وارد این قرعه‌کشی می‌شوند، مشخص می‌شود.

آمریکا مفتخر است که کشوری مهاجرپذیر است. با این حال، از برخی کشورهای خاص افراد بیشتری به آمریکا می‌آیند. برای مثال، کسانی که از مکزیک، چین و فیلیپین به آمریکا مهاجرت می‌کنند بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است. به‌منظور حفظ تنوع نژادی در جمعیت، قوانین ایالات متحده‌ی آمریکا مهاجرت از مناطق خاصی از جهان را هدف‌گیری کرده است.

به همین دلیل، آمریکا از سال 1994 هر ساله 55000 گرین‌کارت را از طریق DV Lottery توزیع می‌کند.
یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها برای برندگان لاتاری انتخاب ایالت و شهر محل سکونت است. از آنجا که راحت‌ترین و ساده‌ترین شیوه مهاجرت به کشور آمریکا، برنامه لاتاری گرین کارت است و هر ساله ایرانیان زیادی از طریق این روش وارد این کشور می‌شوند، می‌بایست برای انتخاب شهر موردنظر نکات مهمی را در نظر گرفت. برای مثال آب و هوا، هزینه زندگی، جمعیت کل شهر، جمعیت ایرانی‌ها، تفریح و سرگرمی، مالیات، شغل و اقتصاد و قیمت سوخت از جمله این موارد مهم هستند.در این مقاله قصد داریم تا از بین تمام شهرهای کشور آمریکا بهترین شهرها را برای برندگان لاتاری به شما معرفی کنیم و به بررسی کامل آن‌ها از جنبه‌های گوناگون بپردازیم. به طور مثال شهر سیاتل در ایالت واشنگتن و هزینه زندگی، آب و هوا، مالیات، شغل و اقتصاد و قیمت سوخت در این شهر را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین به هزینه زندگی، آب و هوا، مالیات و سایر موارد گفته‌شده در شهرهای لس آنجلس ایالت کالیفرنیا، شهر دالاس ایالت تگزاس، شهر بوستون ایالت ماساچوست، شهر آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو و... می‌پردازیم. پس توصیه می‌کنیم که حتما تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

فهرست عناوین


شهر سیاتل در ایالت واشنگتن

شهر سیاتل یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین شهرهای ایالت واشنگتن و کشور آمریکا است. این شهر همانند یک نقاشی زیبا بر روی کره زمین نقش بسته است و با وجود فضای سبز و پارک‌های فراوان در کنار آسمان‌خراش‌ها، شهری بسیار آرام و ساکت است که این ویژگی‌ها برای توریست‌ها بسیار دوست‌داشتنی و لذت‌بخش است.

هزینه زندگی در شهر سیاتل                                   

هزینه تخمین‌زده‌شده ماهیانه برای خانواده چهارنفره بدون اجاره مسکن 4657.56$ برآورد شده است و هزینه ماهیانه یک نفر بدون اجاره مسکن 1293.62$ تخمین زده شده است که با اجاره مسکن به نسبت سلیقه هر خانواده و هر فردی این مبلغ افزایش پیدا می‌کند.در نتیجه زندگی در شهر سیاتل که شهری پیشرفته است نیاز به درآمد خوب و قابل قبول است؛ زیرا هزینه‌های این شهر نسبت به شهرهای دیگر زیاد است.

اجاره و خرید خانه در شهر سیاتل

اجاره و خرید خانه در شهر سیاتل
اجاره آپارتمان
میزان هزینه
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
2250$
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر
1827$
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در مرکز شهر
3250$
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در حومه شهر
2600$
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر
4128$
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
3058$
خرید هر متر مربع در مرکز شهر
6873$
خرید هر متر مربع در حومه شهر
4878$

هزینه حمل‌ونقل عمومی در شهر سیاتل

هزینه حمل‌ونقل عمومی در شهر سیاتل
وسیله ی حمل و نقل
هزینه
بلیط اتوبوس برای 1 سفر
2.5$
بلیط مترو
4.5$
هزینه تاکسی برای هر 1 کیلومتر
1.68$


آب و هوای سیاتل

شهری ساحلی که در جنوب مرز آمریکا و کانادا قرار دارد. دارای آب و هوای عموما بارانی و ابری است. تابستان‌های گرم و خشکی دارد و میزان رطوبت در فصول گرم به میانگین 65% می‌رسد؛ این شهر در زمستان، هوای سرد و بارانی دارد و میزان رطوبت در فصول سرد به 80% نیز می‌رسد که این میزان از رطوبت به دلیل وجود دریا در اطراف شهر است. دما در فصول گرم در بالاترین دما به °23 و در  کمترین دما به °6 می‌رسد و در فصول سرد در بالاترین دما به °15 و در کمترین دما به °2 می‌رسد.در نتیجه این شهر با این میزان از بارندگی و دمای کم، شهری خنک و مرطوبی است که برای افرادی که هوای خنک و بارانی در  بیشتر ماه‌های سال را ترجیح می‌دهند بهترین شهر برای اقامت پس از برنده شدن لاتاری است.

موقعیت جغرافیایی شهر سیاتل

شهر سیاتل در قسمت شمال غربی کشور آمریکا و در ایالت واشنگتن واقع شده است؛ سیاتل بزرگترین شهر در ایالت واشنگتن است و در 160 کیلومتری جنوب مرز آمریکا و کانادا قرار دارد. سیاتل میان 2 دریاچه واشینگتن و پوجیت ساوند قرار گرفته است.

شغل و اقتصاد در شهر سیاتل

در این ایالت نرخ بیکاری رو به کاهش است و مهم‌ترین دلیل قدرت اقتصادی وجود کمپانی‌های بزرگی مانند: گوگل، آمازون که تعداد زیادی را مشغول به کار کرده است. اگر در حوزه‌های تکنولوژی فعالیت دارید بهترین شهر برای زندگی سیاتل است زیرا بهترین شهر آمریکا در حوزه مشاغل مرتبط با فناوری است.با توجه به قرارگیری سیاتل بین دو دریاچه  بیوجت‌ساند و دریاچه واشینگتن مشاغل مربوط به ماهیگیری و مشاغل مربوط به کشتی نیز می‌تواند منبع درآمدی برای فرد باشد.ایالت واشنگتن با درآمدی میانگین 13.69$ در ساعت در رتبه چهارم در بین ایالت‌ها قرار دارد.

5 صنعت پردرآمد در شهر سیاتل

در ابتدای این لیست شغل‌های مربوط به پزشکی قرار دارد که روان‌پزشکان بیشترین درآمد را دارند و چشم پزشکان و پزشک خانواده در جایگاه دوم و سوم هستند.رتبه دوم مربوط به شغل‌های مدیریتی است که مدیران اجرایی و مدیران بازرگانی و مدیران آموزش و توسعه به ترتیب بیشترین درآمد را دارند.رتبه سوم مربوط به شغل‌های فناوری اطلاعات است که مهندسین سخت افزار و علوم کامپیوتر و اطلاعات بیشترین درآمد را دارند.رتبه چهارم سرمایه گذاری در پروژه‌های بزرگ و پولساز است.رتبه پنجم اختصاص یافته به معلمان و استادانی است که در کالج‌ها تدریس می‌کنند.

5 صنعت پردرآمد در شهر سیاتل
شغل
بیشترین میزان درآمد سالیانه
روان‌پزشکان
$278.900
مدیران ارشد اجرایی
$259.480
چشم پزشکان
$252.820
پزشک خانواده
$245.970

جمعیت و بهداشت در شهر سیاتل

این شهر با جمعیت 734000 نفر بزرگترین شهر در ایالت واشینگتن است و چندین هزار ایرانی در این شهر سکونت دارند و سالانه یک جشنواره فرهنگی در شهر برگزار می‌کنند.تعداد افراد ایرانی در شهر سیاتل 7000 نفر برآورد شده است که این شهر در بین ایرانی‌های مقیم آمریکا در رتبه پنجم قرار دارد.این ایالت از نظر بهداشت در رتبه 8 و شهر سیاتل در رتبه 13 قرار دارد و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی بسیار آسان و راحت است.

قیمت سوخت در شهر سیاتل

قیمت 1 لیتر بنزین در شهر سیاتل 1.4$ است. در کشور آمریکا در ایالت‌های مختلف قیمت بنزین متفاوت است؛ دلیل این تفاوت، درجه اکتان بنزین مصرفی مردم است. هرچه درجه اکتان بنزین بالاتر باشد پول بیشتری باید پرداخت شود. در خرده‌فروشی بنزین 4 مولفه‌ی اصلی برای قیمت آن وجود دارد  که این 4 مولفه عبارت است از:1. هزینه نفت خام2. هزینه‌های توزیع و بازاریابی3. هزینه و سود پالایش4. مالیات

مالیات در شهر سیاتل

مالیت در کشور آمریکا به دو بخش مالیات بر درآمد و مالیات بر فروش تقسیم می‌شود.

مالیات بر درآمد: واشنگتن یکی از ایالت‌هایی است که مالیات بر درآمد را دریافت نمی‌کند و به این دلیل برای بسیاری از مهاجران این ایالت محبوب است.

مالیات بر فروش: واشنگتن یکی از بیشترین درصدهای مالیات بر فروش را دارد؛ نرخ مالیات بر فروش در این ایالت بین 7 تا 10.5 درصد است.

شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا

شهر لس آنجلس یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که به شهر فرشتگان آمریکا نیز معروف است. این شهر در جنوب ایالت کالیفرنیا واقع شده است و بزرگترین شهر در منطقه غرب کشور آمریکا است و دومین شهر پرجمعیت (پس از نیویورک) در کشور آمریکا است.


هزینه زندگی در شهر لس آنجلس

شهر لس آنجلس یکی دیگر از شهرهای گران آمریکا است که هزینه زندگی در این شهر زیاد است؛ البته باید در نظر داشت که این شهر یکی از پردرآمدترین شهرهای آمریکا به شمار می‌رود که هر فردی با شغل مناسب در حیطه شغلی، زندگی راحت و بی دردسری خواهند داشت.میزان هزینه یک خانواده چهارنفری در ماه بدون اجاره خانه نزدیک به 4000$ است و برای هر فرد بدون اجاره خانه نزدیک به 1100$ تخمین زده شده است.

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر لس آنجلس

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر لس آنجلس
اجاره آپارتمان
میزان هزینه
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
$2600
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر
$2000
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در مرکز شهر
$3250
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در حومه شهر
$2900
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر
$4500
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
$3600
خرید هر متر مربع در مرکز شهر
$9200
خرید هر متر مربع در حومه شهر
$6000

هزینه حمل‌ونقل عمومی در شهر لس آنجلس

هزینه حمل‌ونقل عمومی در شهر لس آنجلس
وسیله ی حمل و نقل
هزینه
بلیط اتوبوس برای 1 سفر
$1.75
بلیط مترو
$3.50
هزینه تاکسی برای هر 1 کیلومتر
$1.71

آب و هوای لس آنجلس

آب و هوا در شهر لس آنجلس در تمام فصول سال، بسیار دلنشین و مطلوب است. این شهر با آفتاب همیشگی، همراه با نسیم خنک یکی از بهترین شهرها برای گرفتن حمام آفتاب است و مردم این شهر با لباس‌های رنگی به زیبایی شهر می‌افزایند. میانگین دمایی در گرمترین فصول سال در بالاترین دما به °30 و در پایین ترین دما به °18 می‌رسد؛ در سردترین فصول سال در بالاترین دما به °20 و در پایین ترین دما به °9 می‌رسد. میزان رطوبت در این شهر مطلوب است و  در فصول سرد این میزان رطوبت کمتر نیز می‌شود.

شغل و اقتصاد در شهر لس آنجلس

اقتصاد شهر لس آنجلس بر پایه صنایع فیلم‌سازی، تصاویر متحرک و انیمیشن، بازی‌های ویدیویی، ضبط و تولید موسیقی، لباس و مد ، گردشگری و واردات و صادرات است و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی با درآمدهای خوب و بالا در این شهر وجود دارد.با توجه به ارتباط این شهر با کانال ایسلند، یکی از مهمترین پایه‌های اقتصاد در صنایع واردات و صادرات لس آنجلس به شمار می‌رود.

جمعیت شهر لس آنجلس

جمعیت شهر لس آنجلس نزدیک به 9/3 میلیون نفر تخمین زده شده است که به نسبت مساحت 1290km2  شهری است با تراکم جمعیت متوسط که یکی از بهترین شهرها برای زندگی شهروندان غیربومی در این شهر است.تعداد ایرانی‌های مقیم این شهر بیشترین تعداد در بین دیگر شهرهای کشور آمریکا است که این تعداد نزدیک به 134000 نفر تخمین زده شده است.

قیمت سوخت در شهر لس آنجلس

قیمت سوخت در کشور آمریکا هر روز در حال نوسان است و طی ماه‌های مختلف به بالاترین مقدار خود نیز می‌رسد. قیمت 1 لیتر بنزین در شهر لس آنجلس 1.60$ است که به نسبت میزان اکتان موجود در بنزین قیمت آن متغیر است.

تفریح و سرگرمی در شهر لس آنجلس

لس آنجلس شهری است با مناطق گردشگری گوناگون و زیبا؛ یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت کانل ونیزی است که محیطی آرام و دلنشین برای قدم زدن در بین خانه‌ها و قایق سواری را برای همگان فراهم می‌کند.یکی دیگر از محل‌های زیبا در این شهر سالن کنسرت والت دیزنی است که همه‌روزه میزبان استاد خوانندگان این شهر است.از دیگر مکان‌های دیدنی شهر لس آنجلس میتوان به سالن تئاتر دالبی، پارک دیزنی، جاده مالهالند، پارک گریفیث، پالیسیدز پارک، موزه رکوردهای جهانی گینس، تماشای بلوار‌هالیوود و بسیاری مکان‌های دیدنی دیگر اشاره کرد.

مالیات در شهر لس آنجلس

مالیات در ایالت کالیفرنیا نسبت به میانگین کلی کشور آمریکا بیشتر است و یکی از معایب این ایالت میزان مالیات زیاد است. میزان مالیات فروش در شهر لس آنجلس 9.5% است. مالیات بر درآمد در این شهر متغیر است، نرخ مالیات بر درآمد بین 0.1% تا 6% است. مالیات بر املاک در این شهر تقریبا 1.25% است.


شهر دالاس در ایالت تگزاس

شهر دالاس یک شهر شلوغ، مدرن، پر از شگفتی و هیجان‌انگیز است. این شهر در بخش شمال شرقی ایالت تگزاس قرار دارد و یکی از بزرگترین شهرهای آمریکا است. این شهر به علت سرعت رشد بسیار زیادی که دارد گردشگران زیادی به خصوص ایرانی‌ها را به سمت خود جلب کرده است.

هزینه زندگی در شهر دالاس

در این شهر یک متخصص باتجربه و یا شخصی که فارغ التحصیل شده و هیچ تجربه کاری ندارد، در این شهر می‌تواند به دلیل هزینه مقرون و به‌صرفه و نداشتن مالیات بر درآمد دستمزد خوبی برای زندگی دریافت کند که این شهر را نسبت به شهرهای دیگر متمایز می‌کند و می‌تواند شهری مناسب برای برندگان لاتاری باشد.میزان هزینه یک خانواده چهارنفری در ماه بدون اجاره خانه نزدیک به 3850$ است و برای هر فرد بدون اجاره خانه نزدیک به 1060$ تخمین زده شده است.

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر دالاس

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر دالاس
اجاره آپارتمان
میزان هزینه
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
$1850
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر
$1400
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در مرکز شهر
$2400
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در حومه شهر
$2100
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر
$3600
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
$2600
خرید هر متر مربع در مرکز شهر
$3115
خرید هر متر مربع در حومه شهر
$1968

هزینه حمل‌ونقل عمومی در شهر دالاس

هزینه حمل‌ونقل عمومی در شهر دالاس
وسیله ی حمل و نقل
هزینه
بلیط اتوبوس برای 1 سفر
$2.75
بلیط مترو
2.5$
هزینه تاکسی برای هر 1 کیلومتر
$1.12


آب و هوای دالاس

تابستان‌های شهر دالاس بسیار گرم و از آن طرف زمستان‌های بسیار سردی دارد که همراه با وزش باد است. در فصول گرم دمای هوا در بیشترین به °37 و در کمترین به °26 می‌رسد؛ در فصول سرد دمای هوا در بیشترین به °27 و در کمترین به °3 می‌رسد. میانگین رطوبت در تمام سال بازه کوتاهی را طی می‌کند و در بیشتر فصول ثابت است. به طور میانگین رطوبت شهر دالاس 60 الی 65 درصد است.

شغل و اقتصاد در شهر دالاس

اقتصاد دالاس پس از کالیفرنیا، دومین اقتصاد برتر ایالت متحده است. اقتصاد این ایالت بر پایه تولید نفت و گاز طبیعی و در کنارش کشاورزی و دامداری است. همینطور به دلیل پیشرفت چشمگیری که شهر دالاس داشته است در زمینه حمل‌ونقل هوایی، هوافضا و ارتباط از راه دور و نیز جذب گردشگر کمک زیادی به اقتصاد این ایالت کرده است.

جمعیت شهر دالاس

جمعیت شهر دالاس 1.288 میلیون نفر تخمین زده است که نسبت به مساحت کل این شهر که 2353km2 است در مرکز شهر ازدحام جمعیت زیاد و در اطراف شهر ازدحام جمعیت کم است. به دلیل پیشرفت چشمگیر این ایالت در سال‌های اخیر جذب گردشگر در این شهر زیاد شده است به طوری که تعداد ایرانی‌ها در این شهر نزدیک به 11000 نفر است.


قیمت سوخت در شهر دالاس

قیمت سوخت در شهر دالاس نسبت به شهرهای دیگر افزایش قیمت نداشته بلکه قیمت در فصولی از سال کاهش نیز یافته استقیمت بنزین در این شهر نزدیک به 1.15$ است.

تفریح و سرگرمی در شهر دالاس

این شهر شاید به نسبت شهرهای دیگر تفریحات هیجان‌انگیزی نداشته باشد اما موزه‌های بسیار زیادی دارد که می‌‌‌‌‌توان از آنها دیدن کرد و لذت برد؛ یکی از این موزه‌ها، موزه هنر دالاس است که گنجینه ای مهم از آثار نقاشی کلاسیک و تندیس‌های زیبا و آثار باستانی در آن قرار دارد.از دیگر موزه‌ها می‌توان به موزه طبیعت و علم پروت، میراث دالاس قدیم، موزه علوم طبیعی، موزه طبقه ششم دیلی پلازا، موزه ریاست جمهوری جرج بوش، موزه هوانوردی دالاس و موزه بازی اشاره کرد.

مالیات در شهر دالاس

تگزاس از سال 2020 مالیات بر درآمد دریافت نمی‌کند، اما در بخش املاک و فروش مالیات دریافت می‌کند. مالیات بر املاک در این شهر 1.69% است و این ایالت یکی از 10 ایالتی است بیشترین میزان مالیات بر املاک را دریافت می‌کند. نرخ مالیات بر فروش در این ایالت 6.25% است که این نرخ می‌تواند تا 2% اضافه شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
انتخاب کشور آمریکا برای تحصیل
انتخاب کشور آمریکا برای تحصیل

هر ساله تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده افزایش می یابد و دانشجویان بیشتر و بیشتری آمریکا را به عنوان مکانی برای گسترش تجربه‌ و ادامه‌ی تحصیل خود انتخاب می‌کنند. در واقع ، ایالات متحده اکنون محبوب ترین کشور برای دانشجویان بین المللی است. چرا بسیا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: