مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
معرفی جزایر مالزی

معرفی جزایر مالزی

مالزی صدها جزیره دارد. برخی از آنها قابل سکونت و قابل عبور هستند و برخی  هنوز کاوش نشده اند و قابل سکونت نیستند. مالزیایی ها جزایر خود را به عنوان 'Pulau' می نامند. بیشتر جزایر معروفی که در شبه جزیره مالزی یافت می شوند عبارتند از: Pulau Penang، Pulau Langkawi en Pulau Pangkor در سمت غرب، و Pulau Perhentian، Pulau Redang و Pulau Tioman در سمت شرق. جزایر سمت غربی به خاطر دنیای زیر آب خود چندان شناخته شده نیستند، یعنی در خیلی جاها نمی توانید غواصی کنید. این جزایر به طور کلی دارای ویژگی های زیادی هستند و بنابراین شلوغ تر از جزایر سمت شرقی شبه جزیره هستند. جزایر واقع در  ضلع شرقی به دلیل امکانات فوق العاده غواصی  معروف هستند. همچنین جزایر زیبای زیادی در اطراف بورنئو وجود دارد، برخی از آنها از نوعی هستند که معمولاً در تبلیغات تلویزیونی می بینید. اکثر جزایر به راحتی در دسترس گردشگران هستند. اغلب می توان با هواپیما از آنها بازدید کرد (حداکثر 20 یورو). در سمت غربی شبه جزیره بارانهای موسمی وجود ندارد، بلکه فصلی  بارانی وجود دارد. که  پایان آن  ماه های جولای و آگوست است. این یعنی دوش گرفتن روزانه، و معمولاً در پایان بعد از ظهر.

جزایر سمت غربی شبه جزیره مالزی

محبوب ترین جزایر مالزی را می توان در قسمت غربی شبه جزیره مالزی یافت. از آنجایی که هیچ فصل موسمی واقعی در این سمت شبه جزیره وجود ندارد، در تمام طول سال می توانید از این جزایر دیدن کنید. سفر به این جزایر نیز آسان است. زیرا پروازهای روزانه از فرودگاه بین المللی کوالالامپور ( یا فرودگاه ارزان قیمت LCCT) انجام می شود. اقامتگاه ها از اقامتگاه های معمولی تا استراحتگاه های 5 ستاره درجه یک متفاوت هستند.

Langkawi

Langkawi از نظر طبیعی یکی از زیباترین جزایر در سمت غربی شبه جزیره است. این جزیره به راحتی قابل دسترسی است و همین امر آن را به مقصدی ایده آل برای افرادی که به دنبال آرامش و خلوت هستند و دوستداران طبیعت تبدیل می کند. بهترین راه برای گشت و گذار در جزیره اجاره ماشین یا موتور سیکلت است. جاذبه های متعددی در این جزیره وجود دارد.این جاذبه ها به  اندازه ای است که افراد  را برای روزهای زیادی مشغول نگه دارد. جزیره استراحتگاه های بسیار خوبی دارد که معمولاً درست در کنار ساحل شگفت انگیز قرار دارند.


Penang

Penang که به مروارید مشرق زمین نیز معروف است، در شمال غربی مالزی واقع شده است. ویژگی بارز این جزیره پر آب ترکیب فرهنگ های مختلف در آن است. در مقایسه با سایر جزایر مالزی توریستی ترین جزیره مالزی است. اما این بدان معنا نیست که بازدید از جزیره در طول سفر به مالزی چندان خوشایند نیست. در واقع فضای جزیره بسیار خوب است و غذاها یش طعم بهشتی دارند. پایتخت جورج تاون چند سال پیش توسط یونسکو به دلیل وجود بناهای تاریخی فراوان در مرکز شهر به عنوان میراث جهانی معرفی شد. بهترین راه برای گشت و گذار در جزیره کرایه ماشین یا موتور سیکلت است.

Pulau Payar

Pulau Payar جزیره مسکونی کوچکی بین لنکاوی و پنانگ است. پارک دریایی Pulau Payar در واقع مجموعه ای از جزایر کوچک  Payar, Kaca, Lembu and Segantang است. از آنجایی که غواصی عمیق و غواصی سطحی در اطراف لنکاوی و پنانگ امکان پذیر نیست، این جزیره  نزدیکترین مکانی است که می توانید از غواصی روی آب و غواصی عمیق در آن لذت ببرید. گردشگران از هردو جزیره لنکاوی و پنانگ می توانند گردش های تفریحی را به جزیره پایار ترتیب دهند. یکی از نکات جالب سفر به این جزیره، غذا دادن به بچه کوسه ها تحت نظارت دقیق است.

Pangkor

Pangkor  جزیره ای  کوهستانی است. بلندترین نقطه درارتفاع  1216 متر (تپه پانگکور) است. از آنجایی که جزیره اصلی فقط از کوه ها تشکیل شده است، جاده ها به صورت دایره ای در اطراف جزیره قرار دارند. این جزیره با قایق از Lumut قابل دسترسی است که قایق سواری تقریباً 30 دقیقه طول می کشد. خود جزیره در ایالت پراک، حدود 85 کیلومتر از ایپو (دومین شهر بزرگ مالزی) و حدود 3 ساعت رانندگی از کوالالامپور فاصله دارد. استراحتگاههای بزرگ متعددی در این جزیره وجود دارد که آن را به مکانی ایدهآل برای گردشگران برای لذت بردن از طبیعت و سواحل بسیار زیبا تبدیل میکند. درست مانند پنانگ و لنکاوی، بهترین راه برای کشف جزیره پانگکور اجاره ماشین یا موتور سیکلت است.

Ketam

جزیره کتام مانند تمام جزایر این منطقه به خاطر ماهیگیری در جزیره مشهور است. این جزیره کوچک مشهور به صید خرچنگ است. به هر حال کتام به معنای خرچنگ است. اگر عاشق غذاهای دریایی تازه هستید، پس این جزیره مکانی مناسب برای بازدید شماست. کتام تنها یک ساعت با قطار از کوالالامپور فاصله دارد. درست در مقابل آخرین ایستگاه LRT (حمل و نقل ریلی سبک) می توانید با کشتی 20 دقیقه ای به کتام بروید. بیشتر بازدیدکنندگان فقط در طول روز از آن بازدید میکنند، اما شب ماندن این بازدید را بسیار خاص میکند.

Sembilan

سمبیلان از نه جزیره در کنار هم تشکیل شده است که همه آنها مسکونی هستند. شما می توانید در عرض یک ساعت با قایق به این  جزایر برسید. این گروه از جزایر به دلیل امکانات ماهیگیری بسیار معروف هستند، اما خود جزایر نیز زیبایی های زیادی دارند. بنابراین اگر عاشق ماهیگیری هستید، این جزایر مکانی است که باید به انجا بروید.

Angsa

جزیره آنگسا در سلانگور و در حدود 100 کیلومتری کوالالامپور قرار دارد. این جزیره مسکونی نیست، اگرچه در سال 1887 فانوس دریایی به نام فانوس دریایی پولائو آنگسا ساخته شد. بنابراین جزیره مهمی برای کشتی هایی است که به بندر کلانگ، کوالالامپور می روند.


Pisang

Pulau Pisang جزیره کوچکی در ایالت جوهور است. از یک طرف حدود 80 کیلومتر از جوهور بهرو و از طرف دیگر با سنگاپور فاصله دارد. پیسانگ جزیره ای جذاب برای گردشگران نیست، با این حال جزیره ای است که در مالزی و سنگاپور در مورد آن بسیار صحبت می شود. به طور خلاصه این بدان معنی است که این جزیره بخشی از مالزی است اما سنگاپور جزیره را از سال 1900 به نمایندگی از صنعت کشتیرانی اجاره می کند. برج فانوس دریایی مهمی برای هدایت کشتی ها از مبدا و مقصد بندر سنگاپور (اگر نگوییم بزرگترین بندر، یکی از بزرگترین بنادر آسیای جنوب شرقی) وجود دارد.

جزایر سمت شرقی  شبه جزیره مالزی

سمت شرق دارای بهترین جزایر شناخته شده است: Pulau Tioman ،Pulau Redang و Pulau Perhentian. به طور کلی دسترسی به این جزایر آسان است و ویژگی های مکانی زیبایی برای آرامش و استراحت دارند. در این مکان نهایت 'حالت گرمسیری' را تجربه خواهید کرد. به طور معمول از کوالالامپور به یکی از شهرهای ساحل شرقی پرواز می کنید، و از انجا به بعد با قایق به یکی از جزایر می روید.قایق سواری بیشتر از 25 دقیقه طول نمی کشد. برخی از جزایر (بهشت غواصی) واقعی هستند، برای غیر غواصان غواصی تفریحی (روی سطح آب) همیشه یک گزینه است.

همچنین جزایر قابل سکونت بسیار دیگری نیز وجود دارد، هر چند  این جزایر کم و بیش برای گردشگران غیرقابل دسترس هستند. بادهای موسمی از ماه اکتبر تا فوریه در سمت شرق می وزد. این بادهای موسمی هرازگاهی بسیار خشن هستند. اکثر استراحتگاه ها در طول دوره باران های موسمی بسته می شوند. تنها استراحتگاه بین المللی Taaras Beach & Spa Resort در Pulau Redang در تمام طول سال باز است.

Redang

Pulau Redang گروهی از جزایر در دریای جنوبی چین، در سمت شرق شبه جزیره مالزی است. ردانگ در آب های دریایی محافظت شده قرار دارد که به عنوان پارک دریایی نیز شناخته می شود. حدود 45 کیلومتر از ساحل ایالت فدرال کوالا ترنگانو فاصله دارد. ردانگ به خاطر استراحتگاه های مجلل خود شناخته شده است. بسیاری از آنها دارای استانداردهای بین المللی هستند. این جزایر عمدتاً علاقه مندان به غواصی و حمام آفتاب را به خود جذب می کند. اگرچه می توانید از غواصی سطحی  در اطراف جزیره نیز لذت ببرید، اما جزیره همسایه، Perhentian، احتمالاً برای آن مناسب تر است.

Tioman

در سمت جنوب شرقی شبه جزیره مالزی گروهی از جزایر وجود دارد که  متشکل از 64 جزیره است  که جزیره تیومان (بدون عوارض) بزرگترین جزیره آن  است ( +/- 350 کیلومتر مربع) .سایر جزایر شناخته شده در این منطقه عبارتند از:

Seri Bulat ,Sembilang ,Tulai ,Chebeh ,Labas ,Sibu and Renggis

تیومان در حدود 60 کیلومتری ساحل در ایالت فدرال پاهانگ قرار دارد. این شهر به خاطر غواصی سطحی و غواصی عمیق و همچنین به خاطر غذاهای عالی آن مشهور است. برای رسیدن به جزیره باید قایق را از شهر کوچک مرسینگ اجاره کنید.

Perhentian

پرهنتیان بهشت واقعی برای  غواصی عمیق و غواصی سطحی است. هیچ هتلی (معروف بین المللی) ندارد ، اما چند استراحتگاه کوچک دارد. Perhentians از دو جزیره به نام Kecen وBesar تشکیل شده است. جزیره اول بیشتر مورد علاقه کوله گردها است، و جزیره دوم مناسب دوستداران طبیعت و افرادی که به دنبال آرامش و سکوت  هستند. نقطه شروع برای رسیدن به Perhentians شهر کوچک Kuala Besut است که حدود یک ساعت رانندگی از کوتا بهارو زمان می برد. پرهنتیان احتمالا بهترین جزیره برای دریافت مجوز غواصی (PADI) است. این جزیره همچنین بهترین جزیره برای افرادی است که فقط می خواهند غواصی سطحی انجام دهند.  معمولاً می توانید درست در مقابل استراحتگاه خود بدون نیاز به تور سازمان یافته غواصی کنید.


Tenggol

جزیره تنگگل جزیره ای است که افراد زیادی به آن نمی روند. جزیره ای  کوچک که  غواصی آن مهم است. محل شروع جزیره، شهر کوچک کوالا دانگون است که بین کوانتان و کوالا ترنگانو قرار دارد. قایق درعرض  45 دقیقه شما را به جزیره می رساند. این جزیره کوچک است و دلیل اصلی بازدید از آن، امکانات غواصی عالی آن است. تنها استراحتگاه  این جزیره، استراحتگاه آبی تنگگل است، استراحتگاهی که عمدتا  روی غواصی متمرکز است. بادهای موسمی نیز در اینجا بین ماههای اکتبر و مارس فعال است.

Kapas

جزیره کاپاس حدود 30 کیلومتر در زیر کوالا ترنگانو و حدود 20 کیلومتر و 15 دقیقه با قایق از ساحل فاصله دارد. محل شروع جزیره روستای مارنگ است که با ماشین نیم ساعت از کوالا ترنگانو فاصله دارد. این جزیره تنها 2 کیلومتر طول و 1 کیلومتر عرض دارد. اما ، چیزی که واقعاً در مورد آن جالب  است، گشت و گذار در  زیر آب است. مرجان های زیبا این مکان را برای غواصی عمیق  و غواصی سطحی بسیار خاص کرده است. چند استراحتگاه کوچک در این جزیره وجود دارد که می توانید با قیمت هایی مانند 30 رینگیت تا 250 رینگیت شب ها را در آنها سپری کنید. واقعاً گران نیستنداما تقریباً ابتدایی هستند. واگر  یک بار دیگر، برای غواصی عمیق و غواصی سطحی  به آنجا  بروید، در کنار  جزیزه، جزیره خالی از سکنه دیگری  نیزوجود دارد که  خوب است. در طول دوره باران های موسمی، تمام اقامتگاه های جزیره بسته است و در این دوره نمی توانید به آنجا بروید.

Lang Tengah

بین Pulau Perhentian و Pulau Redang جزیره کوچک Pulau Lang Tengah قرار دارد. این جزیره مانند بسیاری از جزایر دیگر مالزی ناشناخته است. گردشگران زیادی مسیر پیدا کردن این جزیزه را نمی دانند. دو استراحتگاه در این جزیره وجود دارد. برای رسیدن به آنجا باید از کوتا بهارو یا کوالا ترنگانو، دهکده ماهیگیران که قایق ها از آنجا حرکت می کنند، به مرانگ بروید. ورزش غواصی در اینجا نیز بسیار اهمیت دارد.

جزایر مجاور سواحل بورنئو

بورنئو تعداد زیادی جزایر دنج و زیبا را نیز میشناسد. بیشتر این جزایر در محیط های حفاظت شده (طبیعت) قرار دارند. یک مثال خوب Pulau Sipadan است که از 1-1-2005 هیچ توریستی اجازه اقامت در آن را ندارد. اما هنوز هم امکان غواصی عمیق  و غواصی سطحی  در اطراف جزیره وجود دارد. جزایر اطراف (مثل  مابل) دارای چند استراحتگاه کوچک هستند. قیمت ها از 100 یورو برای هر خانه در هر شب تا حتی 1000 یورو در هر شب متفاوت است. این مکان ها بهترین مکان های  جهان و منطقه غواصی منحصر به فرد هستند. رزرو این جزایر همیشه آسان نیست. چند آژانس مسافرتی محلی مالزی برنامه های  این جزایر ارائه می دهند.

Sipadan

سیپادان در بین علاقه مندان به غواصی بسیار محبوب است زیرا یکی از بهترین مکان ها برای غواصی در جهان است. هیچ اقامتگاهی در این جزیره وجود ندارد و بازدیدکنندگان شب را در یکی از جزایر مجاور مانند مابول یا کاپالای خواهند ماند. سیپادان در صباح، بورنئو قرار دارد. برای رسیدن به آنجا باید با یک پرواز مستقیم به شهر Tawau در شرق صباح بروید. از آنجا از طریق زمین به شهر کوچک سمپورنا سفر کنید. وسپس با قایق به سمت جزیره سیپادان حرکت کنید.

Mabul

مابل نیز در میان غواصان بسیار محبوب است. به خصوص اگر به غواصی عکاسی علاقه داشته باشید. مابل به خاطر حیات دریایی کلان خود شناخته شده است. مابل در نزدیکی سیپادان واقع شده است. یکی از بهترین نقاط غواصی در جهان است. مابل برای هر نوع مسافری محل اقامت دارد. اعم از اقامتگاه های اولیه تا استراحتگاه های منحصر به فرد. رسیدن به مابل شبیه به سیپادان است. با پرواز مستقیم به Tawau بروید. سپس دو ساعت رانندگی به سمپورنا و سپس 45 دقیقه سواری با قایق تندرو.


Kapalai

جزیره کاپالای که فقط 15 دقیقه با سیپادان فاصله دارد، دویست سال پیش جزیره ای زیبا بوده است، اما به دلیل فرسایش، اکنون تنها به نواری شنی تبدیل شده است. دهکده آبی وجود دارد که بر روی پایهها ساخته شده است و در لبه صخره های بزرگ لیگیتان قرار دارد. استراحتگاه این جزیره بسیار منحصر به فرد است، اما ارزش قیمت آن را دارد.زیرا  منظره ای خیره کننده از دریای سلبس را پیش رو خواهید داشت. اقامتگاه جزیره کاپالای در مجموع 40 کلبه دارد. از قبل رزرو خود را انجام دهید زیرا اینجا مکانی محبوب در بین غواصان است.

Mataking

جزیره ماتاکینگ جزیره گرمسیری زیبا در دریای سلبس (در امتداد کانال آلیس) است. این جزیره در واقع از دو جزیره تشکیل شده است. ومی توانید از طریق نوار شنی کم عمق از یکی به جزیره دیگر پیاده روی کنید. Mataking Resort & Spa استراحتگاه خصوصی لوکس جزیزه مقصد نهایی برای ماه عسل می باشد. غواصان می توانند در اطراف جزیره غواصی کنند، همچنین می توانند در جزیره مجاور، سیپادان، غواصی کنند. درست مانند جزایر سیپادان، مابل و کاپالای. از شهر ساحلی سمپورنا ( 45 دقیقه قایق سواری) تا این جزیزه راه است. فقط با قایق می توان به Mataking رسید. نزدیکترین فرودگاه را می توان در Tawau یافت.

Turtle Island (Selingan)

سلینگان که با نام جزیره لاک پشت نیز شناخته می شود، عمدتا به خاطر جمعیت لاک پشت هایش که همیشه راه خود را برای تخم گذاری به جزیره بازمی یابند، شناخته شده است. بازدیدکنندگان می توانند شب را در جزیره بمانند تا شاهد آمدن لاک پشت ها به ساحل و تخم گذاری باشند. نکته برجسته دیگر رهاسازی جوجه های جوان در دریای آزاد است. از آنجایی که جزیره سلینگان می تواند از تعداد محدودی مهمان شبانه پذیرایی کند. مهم است که از قبل هماهنگی های لازم انجام شود. بسیاری از سازمان ها بسته های تور را به جزیره لاک پشت سلینگان ارائه می دهند. این جزیره در نزدیکی شهر سانداکان واقع شده است. دومین شهر بزرگ صباح پروازهای روزانه از کوالالامپور و کوتا کینابالو به سانداکان انجام می شود. از آنجا می توانید با قایق به جزیره بروید.

Lankayan

لانکایان جزیره ای زیبا در شمال شهر سانداکان در دریای سولو است. این جزیره دارای استراحتگاه مجللی  به نام Lankayan Island Dive Resort است، غواصی عمیق دلیل اصلی بازدید مردم از این جزیره است، اگرچه این جزیزه مکانی عالی هم برای استراحت یا غواصی سطحی در اطراف استراحتگاه است. این جزیره عمدتا برای مشاهده کوسه های بزرگ خود شناخته شده است. سفر با قایق تا جزیره Lankayan حدود 1.5 ساعت طول می کشد. روزانه هواپیماهایی از کوالالامپور و کوتا کینابالو به سانداکان پرواز می کنند. بهتر است رزروهای خود رابرای استراحتگاه از قبل انجام دهید. اگرچه برخی آژانس های توربسته های گردشگری خوبی را ارائه میدهند که در آن بازدید از لانکایان را با بازدید از یک یا چند جاذبه دیگر در شرق صباح ترکیب میکنند.

Layang Layang

لایانگ لایانگ آب سنگ های مرجانی است که به یک جزیره تبدیل شده است که در 300 کیلومتری شمال کوتا کینابالو در صباح واقع شده است. مرجان ها در شرایط بکر قرار دارند زیرا قایقهای ماهیگیری تا این حد دور شوند. استراحتگاه غواصی به نام استراحتگاه جزیره لایانگ لایانگ و علاوه بر آن یک پایگاه دریایی غیر مجاز مالزی در آنجا وجود دارد. این جزیره در مقایسه با سایر جزایر اطراف صباح، کمتر گرمسیری است. لیانگ لایانگ یکی از بهترین نقاط غواصی در مالزی است. گردشگران تنها برای لذت بردن از دنیای فوق العاده زیر آب به این جزیره سفر می کنند. به خصوص پارک دریایی تونکو عبدالرحمن معروف است.

پارک دریایی تونکو عبدالرحمن متشکل از 5 جزیره است که در مقابل شهر کوتا کینابالو قرار دارند. از ترمینال فری جسلتون پوینت روزانه قایق های  متعددی بازدیدکنندگان را به این جزایر می آورند. Pulau Gaya بزرگترین جزیره پارک دریایی است و دارای دو استراحتگاه مجلل است.Gayana Eco Resort و  Bunga Raya Island Resort. این جزیره دارای چند ساحل شگفت انگیز است. بیشتر گردشگران به عنوان بخشی از سفری یک روزه از این جزیره دیدن می کنند. اگر می خواهید غواصی عمیق و غواصی سطحی انجام دهید، احتمالاً Pulau Sapi و Pulau Manukan بهترین جزایر برای بازدید هستند. جزایر دیگر Mamutik و Sulug هستند که هردو تقریبا متروک هستندو برای تماشای کوسه های درشت و گروه هایی از کوسه های سر چکشی استفاده می شوند.

Labuan

لابوان جزیره ای زیبا و معاف از مالیات در جنوب غربی کوتا کینابالو در صباح است. حدود 120000 نفر در این جزیره زندگی می کنند. بر خلاف سایر جزایر در صباح ،لابوان، گرمسیری نیست که گردشگران به دلیل جاذبههای فراوان از آن بازدید کنند. در واقع Labuan به غیر از چند هتل بزرگ چیز زیادی برای ارائه ندارد. دلایل اصلی بازدید گردشگران از جزیره غواصی عمیق و ماهیگیری سطحی  است. Labuan  مرکز مالی بین المللی فراساحلی است که خدمات مالی و تجاری بین المللی را ارائه می دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزای توریستی مالزی
ویزای توریستی مالزی

بطور کلی برای هراتباع خارجی که وارد مالزی می شوند مانند سایر کشورها، گذرنامه بین المللی یا مدارک مسافرتی معتبر که توسط دولت مالزی و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، مورد نیاز است. در هنگام ورود گذرنامه باید دارای صفحات کافی برای مهر زدن باشد و در ...

بیشتر بخوانید
دریافت خدمات پزشکی در مالزی
دریافت خدمات پزشکی در مالزی

دلایل بی شماری برای اینکه مالزی مقصدی ایده آل برای گردشگری پزشکی است، وجود دارد. نکته منحصر به فرد این است که مالزی یکی از معدود کشورهای منطقه است که بخش گردشگری پزشکی آن توسط دولت کنترل می شود. ...

بیشتر بخوانید
با مالزی آشنا شوید
با مالزی آشنا شوید

مالزی کشوری زیبا و متنوع با نکات برجسته بسیار است. بسیاری از مناطق مختلف که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، این کشور را به مقصدی عالی برای گردشگران تبدیل کرده است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: