مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اظهارنامه مالیاتی در کانادا برای دانشجویان بین المللی

اظهارنامه مالیاتی در کانادا برای دانشجویان بین المللی

تحصیل در کانادا فوق العاده است، اما ارائه اظهارنامه مالیاتی شما می تواند کمی گیج کننده باشد. برای اینکه این فرآیند را تا حد امکان برای شما آسان کنیم، فرم‌ها و تاریخ‌های کلیدی را که ممکن است نیاز داشته باشید با آنها آشنا شوید، مشخص کرده‌ایم. برای شروع، در اینجا برخی از فرم‌های رایج را که به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی ممکن است با آنها هنگام ثبت اظهارنامه مالیاتی در کانادا مواجه شوید، توضیح داده ایم.

فرم های مهم اظهارنامه مالیاتی کانادا

شماره بیمه اجتماعی (Social Insurance Number (SIN))

شماره بیمه اجتماعی، که به عنوان SIN نیز شناخته می شود، در واقع یک فرم نیست، بلکه یک شماره نه رقمی است که توسط سازمان های دولتی برای شناسایی هویتی شما صادر می شود. بدون SIN شما مجاز به کار در طول مدت اقامت خود در کانادا نیستید. به این ترتیب، دریافت SIN از نزدیکترین دفتر خدماتی در کانادا (Service Canada Office) یا به صورت آنلاین، به محض ورود به کانادا مهم است.

TD1

وقتی شغلی را در کانادا شروع می کنید، باید این فرم را تکمیل کنید، زیرا برای تعیین میزان درآمد مشمول مالیات شما استفاده می شود. پرکردن نادرست این فرم باعث می شود به جای دریافت بازپرداخت مالیات، به مقامات کانادا بدهکار شوید. مهم است که در پر کردن این فرم عجله نکنید و در صورت نیاز از دیگران کمک بگیرید.

T4

 T4 برای ارسال اظهارنامه مالیاتی شما در کانادا ضروری است. T4 خلاصه ای از درآمد شما و همچنین مالیاتی است که در طول سال مالیاتی خاص پرداخت کرده¬اید. به ازای هر شغلی که در آن کار کرده اید، یک T4 جداگانه برای شما صادر می شود (به این معنی که می توانید در طول یک سال مالیاتی معین چندین کار و T4 داشته باشید).


T1

T1 توسط مالیات دهندگان کانادایی برای ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد شخصی استفاده می شود. نمونه های منبع درآمدی که در آنها از این فرم استفاده می کنید عبارتند از:

  • درآمد حقوق (Employment income)
  •  درآمد خوداشتغالی (Self-employment income) 
  •  درآمد خارجی (Foreign income)

T2202

T2202، ' گواهی شهریه و ثبت نام (Tuition and Enrolment Certificate)'، یک فرم مالیاتی است که برای تأیید صلاحیت دانش آموز برای مبالغ تحصیلی و کتاب درسی استفاده می شود. این فرم جایگزین فرم های T2202A و TL11B شده است. در مورد T2202 می توانید با مراجعه به CRA (Canada Revenue Agency) اطلاعات بیشتری کسب کنید. به طور کلی، موسسات آموزشی این فرم را برای هر دانش آموزی که بیش از 100 دلار هزینه پرداخت کرده است، صادر می کند. معمولا این فرم از طریق پورتال دانشجویی شما قابل دریافت می باشد. هنگامی که T2202 خود را دریافت کردید، باید این اطلاعات را از طریق فرم تکمیل شده 'schedule 11' گزارش دهید و این دقیقاً به شما می گوید که چقدر می توانید مطالبه کنید.

اگر در کبک زندگی می کنید، لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است فرم های متفاوت یا بیشتری را برای تکمیل داشته باشید.

تاریخ های مهم اظهارنامه مالیاتی کانادا

آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی 30 آوریل است. با این حال، می توانید اظهارنامه مالیاتی خود را زودتر و در اوایل فوریه ارائه کنید. اطمینان حاصل کنید که به موقع پرونده را ارسال می کنید زیرا تاخیر در ارسال پرونده ممکن است منجر به پرداخت جریمه هایی شود. هنگامی که برای ثبت اظهارنامه می روید، شماره بیمه اجتماعی خود (SIN) و یک T4 یا فیش حقوقی نهایی را همراه داشته باشید. اگر تعهدی برای تشکیل پرونده مالیاتی دارید، تاریخ های مهمی در طول فصل مالیات وجود دارد که باید بدانید:

  • 1 ژانویه: شروع سال مالیاتی جدید.
  •  24 فوریه: سایت تشکیل پرونده الکترونیکی باز می¬شود. این بدان معنی است که ساکنان و مهاجران می توانند اظهارنامه مالیاتی سال قبل را ارائه کنند.
  • 28 فوریه: این آخرین مهلت کارفرمایان است که T4، T4A و T5s را برای کارمندان صادر می کنند.
  • 2 مارس: آخرین مهلت مشارکت در طرح پس انداز بازنشستگی (RRSP) می باشد. اگر با مجوز تحصیل در کانادا هستید، در اکثر موارد می توانید در RRSP سرمایه گذاری کنید. با این حال، شما معمولاً نمی توانید در اولین سالی که اظهارنامه مالیاتی خود را در کانادا پر می کنید، این کمک ها را کسر کنید.
  • 30 آوریل (اکثر سال ها): این تاریخ یکی از مهم ترین تاریخ ها است زیرا آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال قبل و آخرین مهلت پرداخت هرگونه مانده بدهی به CRA است.
  • 15 ژوئن: مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی برای افرادی که در کانادا خوداشتغال هستند.
  • 31 دسامبر: آخرین روز سال مالیاتی.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: