مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
طول دوره های تحصیلی در کانادا

طول دوره های تحصیلی در کانادا

دوره های آموزش عالی و تکمیلی در کانادا به گروه های زیر تقسیم بندی می شود و شما می توانید در یکی از این گروه ها مشغول به تحصیل شوید. البته با در نظر گرفتن ساختار آموزشی کانادا ساختار آموزشی کانادا

 تحصیلات post-secondary / دانشگاهی در کانادا

 بعد از اینکه دانش اموز از دبیرستان فارغ التحصیل شدند (Secondary V در استان کبک)، می توانند رشته ایی راکه می خواهند در دانشگاه یا کالج ثبت نام کنند. در کانادا واژه ی کالج به مقطعی اطلاق می شود که در آن افراد آموزش های تکنیکی می بینند و یا رشته های applied arts, applied science school آموزش داده می شود. این مدارس به عنوان انسیتوهای post-secondary شناخته می شوند که مدارک فنی حرفه ایی (vocational certificate)، دیپلم یا مدارک وابسته را اعطا می کند. بسیاری از دانش اموزان دوره ی کالج برای آماده شدن و ورود به دانشگاه دوره ی کالج را انتخاب می کنند، هدف گروهی دیگر از ورود به کالج این است که برای ورود به بازار کار اماده شوند و با توجه به آموزش هایی که می بینند شانس پیدا کردن کار و قانع کردن کارفرما را دارند. 

دانشگاه در کانادا انستیتویی تحقیقاتی است آموزش عالی داده می شود، که مدارک دانشگاهی را در گروه های (رشته ها) مختلف اعطا می کند. در این مراکز آموزشی مقاطع کارشناسی (undergraduate) ، کارشناسی ارشد و دکتری (postgraduate) برای تحصیلات عالیه وجود دارد. ساختار رتبه بندی و مقاطع در کشور کانادا بسیار شبیه کشور آمریکا است. 

تحصیل در مقطع کارشناسی 

Bachelor of Arts یا Bachelor of Science مقطع کارشناسی است که به طور معمول سه یا چهار سال زمان برای دانشجویان تمام وقت (Full-time Students) لازم است تا این دوره تکمیل نمایند (مدت زمان دوره بسته به استان و زمان بندی کلاس ها تغیر می کند). 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

 Master of Arts یا Master of Science به عنوان مدرک کارشناسی ارشد (Graduate) می باشد، که به طور معمول دو سال زمان می برد.




تحصیل در مقطع دکترا در کانادا 

مدرک دکتری، مدرکی تخصصی (post-graduate) که طول دوره بین 6-3 سال می باشد. دانشجویان می توانند در هر تعداد از رشته های تخصصی :,Medicine, Dentistry, Pharmacy, Veterinary Medicine و حقوق که بخواهند تحصیل کنند. تحصیلات در دانشگاه ها و کالج ها در هر استان تحت نظر همان استان است. بخش عظیمی از هزینه های دانشگاه و post-secondary توسط هر استان پرداخت می شود و باقی هزینه ها از شهریه دانشجویان، دولت فدرال و وام های تحقیقاتی پرداخت می شود. هرچند سیستم اموزشی کانادا همانند آمریکا است ولی در کشور کانادا برخلاف امریکا نهاد نظارتی وجود ندارد. 

در استان کبک تحصیلات post-secondary با دوره کالج آغاز می شود، بعد از فارغ التحصیل شدن از Grade II . دانش آموزان پس از تکمیل دوره ی دو یا سه سال آموزش عمومی می توانند از دانشگاه پذیرش بگیرند و یا وارد باز کار شوند. در بیشتر موارد دوره ی لیسانس در استان کبک سه ساله است، هرچند برخی از دانشجویانی که در دانشگاه های کبک تحصیل می کنند، دوره ی کالج را نگذرانده اند و باید یک سال اضافی را داشته باشند. 

کالج های فنی و حرفه ای در کانادا

 علاوه بر کالج های عمومی که برنامه ی فنی حرفه ایی را ارائه می دهند، دانشجویان می توانند در کالج های خصوصی شرکت کنند و یا در دوره های کارآموزی ثبت نام کنند.

 در سال های گذشته داشتن مدرک دیپلم برای شرکت در دوره های فنی حرفه ایی لازم نبود ولی در سال های اخیر با افزایش درخواست برای شرکت در دوره ها و افزایش سطح آموزشی و تکنولوژی داشتن مدرک دیپلم لازم است. دوره ی کارآموزی این موقعیت را فراهم می آورد که دانش آموزان مهارت های کار را زیر نظر یک سوپروایزر آموزش ببینند. در این دوره با توجه به قوانین استانی، قرار دادی بین کارآموز و کارفرما مبنی بر اینکه کارفرما شرایطی برای کاراموز فراهم اورد که بتواند در این دوره تجربه و دانش لازم را کسب نماید بسته (عقد) می شود. برنامه هایی از این دست با توجه به نوع آموزش و نوع کاربه مدت 5-2 سال طول می کشد. در دوره های کارآموزی دروس تئوری نیز تدریس می شود و در اکثر استان ها کارآموز هم زمان با اموزش های دوره عملی در دوره ی تئوری نیز شرکت می کند در حالی که در استان کبک لازم است قبل از شروع دوره های عملی، دوره ی تئوری را گذرانده باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: