مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای دانشجویی انگلیس

ویزای دانشجویی انگلیس

تمام دانشجویان خارجی که می‌خواهند در انگلستان تحصیل کنند، باید ویزای دانشجویی (نوع 4) داشته باشند. این ویزا فقط به دانشجویان تمام‌ وقت دانشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که به‌دنبال کسب مدرک در انگلستان هستند، نه دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره‌های کوتاه‌مدت یا دوره‌های زبان انگلیسی را دارند. هر کسی که قصد تحصیل در انگلستان را دارد، برای ماندن در این کشور برای دوره‌ی مشخصی از زمان، باید دارای ویزا باشد. شرایط مهاجرت به انگلستان (و بریتانیا در کل) را ملیّت و کشور یا کشورهایی تعیین می‌کند که شما شهروند آن هستید. این مقاله بر روی راهنمایی‌های عمومی لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی در انگلستان تمرکز می‌کند.

صدور ویزای دانشجویی انگلستان

درخواست صدور ویزای دانشجویی را می‌توان به شکل آنلاین، از طریق پُست یا حضوراً انجام داد. دقت کنید که شما می‌توانید به شکل آنلاین فقط از بیرون انگلستان، جزایر مانش و جزیره‌ی مَن (به‌ جز کره‌ی شمالی) درخواست دهید. افرادی که در زمان درخواست، ساکن انگلستان هستند، باید حضوراً یا از طریق پست درخواست خود را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی انگلستان

همیشه در ذهن بسپارید که محدودیت‌ها و شرایط صدور ویزا در انگلستان دائماً تغییر می‌کند. بنابراین، شما باید همیشه سیاست‌های رسمی صدور ویزا را قبل از ارائه‌ی درخواست خود بررسی کنید. در حال حاضر، شرایط درخواست صدور ویزای دانشجویی در انگلستان، بر اساس ملیّت شما و نوع ویزایی که درخواست می‌دهید، تغییر می‌کند. بسته به هدف اقامت‌تان در انگلستان، شما باید به‌ دنبال یک ویزای مناسب و شرایط ویزای خاص باشید. سوالاتی که غالباً درباره‌ی ویزای دانشجویی در انگلستان پرسیده می‌شود.

زمان درخواست ویزای دانشجویی انگلستان

شما می‌توانید درخواست صدور ویزای دانشجویی خود را در انگلستان 3 ماه قبل از شروع دوره‌ی تحصیل‌تان ارائه دهید. وقتی درخواست خود را به دانشگاه‌تان می‌فرستید، تائیدیه‌ی پذیرش برای تحصیل دریافت می‌کنید (یا می‌توانید آن را درخواست دهید). این مدرک، شما را به‌عنوان دانشجوی پذیرش‌ شده در انگلستان به رسمیت می‌شناسد و بنابراین، شما واجد شرایط درخواست ویزا می‌شوید.




اجازه ی کار حین تحصیل در انگلستان

بله، می‌توانید. تحت مقررات فعلی انگلستان، شما مجاز به پیدا کردن یک شغل پاره‌ وقت به‌هنگام تحصیل هستید. به‌ عنوان یک دانشجوی خارجی مورد حمایت دولت انگلستان که قصد دارد در دوره‌ا‌ی تحصیلی برای 6 ماه یا بیشتر حضور به هم رساند، شما مجاز به 20 ساعت کار در هفته هستید. با این حال، مطمئن شوید که دانشگاه شما، در فهرست موسسات آموزش عالی رسمی در انگلستان قرار دارد.

امکان ورود والدین به انگلستان به عنوان همراه دانشجو

بله، می‌توانید، اما محدودیت‌ها و استثناهایی نیز وجود دارد که شما باید از آن آگاه باشید. به‌عنوان یک دانشجوی مورد حمایت دولت انگلستان، اگر در دوره‌ی کارشناسی که بیش از 6 ماه طول می‌کشد یا در دوره‌ی کارشناسی ارشدی که بیش از 12 ماه طول می‌کشد ثبت‌نام کرده باشید، می‌توانید بستگان خود را نیز به انگلستان بیاورید. اول، باید بدانید که چه کسانی‌ بستگان به‌ حساب می‌آیند. زن/شوهر و فرزندان شما، بستگان نوع 4 شما به‌ حساب می‌آیند. خویشاوندان دیگر در این زمره نیستند. بعد، بستگان شما باید اثبات کنند که منابع مالی مناسبی دارند تا حق ورود به انگلستان به آن‌ها داده شود.

بستگان شما می‌توانند تحت این شرایط در انگلستان کار کنند:

  •  شما در یک دوره‌ی کارشناسی برای بیش از 6 ماه یا دوره‌ی کارشناسی ارشد برای بیش از 12 ماه حضور دارید.
  • قانون جدیداً تصویب شده در انگلستان حاکی از آن است که بستگانی که درخواست مهاجرت خود را بعد از تاریخ 6 جولای 2018 بفرستند، اجازه‌ی کار دارند، حتی اگر دوره‌ی تحصیلی شما 9 ماه یا بیشتر باشد.

هزینه ی ویزای دانشجویی انگلستان

طبیعتاً، ارائه‌ی درخواست برای صدور ویزای دانشجویی در انگلستان، دارای هزینه‌ی مشخصی است که ممکن است به ملیّت و نوع ویزای درخواستی شما بستگی داشته باشد. علاوه بر آن، هزینه‌ی صدور ویزای دانشجویی هر از گاهی تغییر می‌کند، پس شما باید همیشه ابتدا منابع رسمی را چک کنید. اگر از خارج از انگلستان برای دریافت ویزای دانشجویی نوع 4 درخواست دهید، باید 348 پوند پرداخت کنید. اگر از داخل انگلستان درخواست دهید، احتمالاً مبالغ زیر را باید پرداخت کنید.

  •  خدمات استاندارد- 457 پوند؛
  •  خدمات اضطراری- 916 پوند؛
  •  خدمات فوق‌العاده – 1047 پوند؛

نکته: هزینه‌ی عضویت شما در سرویس سلامت مهاجران نیز در مبالغ بالا محاسبه شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: