مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دلایل تحصیل در انگلیس

دلایل تحصیل در انگلیس

بریتانیا یک کشور منحصر به‌ فرد است. هزاران خانواده از سراسر جهان تصمیم گرفته‌اند در بریتانیا زندگی کنند و این امر به بریتانیا، یک فضای چند فرهنگی و غنی اعطا کرده که شما نمی‌توانید در جای دیگری از جهان مشابه آن را پیدا کنید. هر ساله، بیش از 200000 دانشجوی خارجی، تصمیم به تحصیل در انگلستان می‌گیرند، در حالیکه تعداد این افراد همچنان در حال بالا رفتن است. در بریتانیا، شما با جامعه‌ی متنوع و با افرادی از سراسر جهان مواجه خواهید شد و بدلیل تعاملات با افراد گوناگون، تجربه‌ی شما نیز غنی‌تر خواهد شد. شما با کشورها و فرهنگ‌های دیگر آشنا خواهید شد و چیزهای زیادی در مقایسه با کشور مادری‌تان یاد خواهید گرفت.

بریتانیا فقط بدلیل قابلیت‌های جهانی خود منحصربه‌فرد نیست. بریتانیا یک تاریخ جذاب و غنی دارد که آن را به مکان ایده‌آلی برای افرادی با پیشینه‌های گوناگون تبدیل می‌سازد. تجارت در شهرهایی همچون لندن، وسیع و گسترده است. زندگی شبانه در سرتاسر این کشور خودنمایی می‌کند. گالری‌های هنری، بازارهای روباز و مشروب‌فروشی‌ها، مکان‌های محبوبی برای جمع شدن و لذت بردن انگلیسی‌هاست.

اگر تصمیم به تحصیل در انگلستان دارید، هیچ‌گاه خسته نخواهید شد، همیشه کار جدیدی برای انجام دادن و همیشه افراد جدیدی برای ملاقات کردن وجود دارد.

اگر می‌خواهید به اروپا سفر کنید، بریتانیا این امکان را برای شما فراهم می‌کند. در بریتانیا، می‌توانید به اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی سفر کنید و چیزهای زیادی درباره‌ی پیشینه‌ها و سبک زندگی‌های گوناگون این کشورها یاد بگیرید. سیستم حمل و نقل عمومی، سفر به کل بریتانیا را ساده می‌کند. به‌عنوان یک دانشجو، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ای برای حمل و نقل خود نیز برخوردار شوید. از این مسیرهای حمل و نقل عمومی، می‌توان برای رسیدن به بقیه‌ی اروپا استفاده کرد. The Chunnel (تونل کانال انگلیس) می‌تواند شما را در عرض یک روز، به سرزمین اصلی اروپا ببرد. شما می‌توانید مجوز ورود به کشورهای نزدیک بریتانیا را بدست آورید و می‌توانید به هر کشوری در قاره‌ی اروپا بروید. فقط مطمئن شوید که مدارک لازم و ضروری برای انجام این کار را دارید (پاسپورت‌).

یک آموزش در سطح کلاس جهانی در یک کشور چند فرهنگی، می‌تواند به شما کمک کند تا آماده‌ی زندگی برای بعد از اتمام تحصیلات خود شوید. و این موضوع حقیقتاً کمک می‌کند تا بتوانید از بریتانیا و اروپا به شکل منحصر‌به‌فردی لذت ببرید که نمی‌توانید در جای دیگری چنین چیزی را پیدا کنید. الان که با شرایط تحصیل در انگلستان آشنا شدید، چرا تحصیل در بریتانیا را در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان یک گزینه برای خود در نظر نمی‌گیرید؟

بریتانیا و دانشگاه‌های آن دارای شهرت بی‌چون و چرایی به‌ خاطر داشتن امتیازات و برابری‌های آموزشی هستند و سالانه هزاران دوره‌ی آکادمیک به دانشجویان ارائه می‌دهند و همچنین برای چند دهه، مقصد ایده‌آلی برای بیش از یک میلیون دانشجوی خارجی از سراسر جهان بوده‌اند. به دلایل گوناگون، شما باید به تحصیل در بریتانیا فکر کنید. برخی از این دلایل ممکن است اختصاصاً آکادمیک باشد، اما علاوه بر آموزش در سطحی بالا، شما امتیازات بسیاری از تحصیل در بریتانیا کسب خواهید کرد. علاوه بر این، در مقایسه با سطح آموزش ارائه‌ شده به شما، برآمدن از پس پرداخت هزینه‌های دانشگاه‌های بریتانیا امکان‌پذیر است. اگر از خود بپرسید چرا من باید در بریتانیا تحصیل کنم، اطلاعات زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه شوید. در ادامه‌ی مطلب، به برخی از آن‌ها نگاهی می‌اندازیم.

امتیازات آموزشی تحصیل در انگلستان

به هر کجا بروید، تحصیلات شما به رسمیت شناخته خواهد شد

امتیازات آموزشی موجود، احتمالاً دلیل اصلی تصمیم شما برای تحصیل در دانشگاه‌های بریتانیا خواهد بود. اگر تصمیم به تحصیل در بریتانیا دارید، مدرک شما در هر کجا که استخدام شوید، به‌رسمیت شناخته خواهد شد و مورد احترام است. تحصیل در بریتانیا پایه‌های تحصیلی شما را محکم خواهد کرد و توانایی‌های بالقوه‌ی شما را برای داشتن حقوقی بالاتر و پیدا کردن شغل مورد نظرتان بالا خواهد بُرد. دانشگاه‌های بریتانیا در سراسر جهان به داشتن محیطی چالش‌ برانگیز و خلاقانه معروف هستند. استانداردهای آن‌ها به‌ شدت بالاست و سال به سال، دانشگاه‌ها برای مواجهه با چالش‌های مُدرن، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

برای سال‌ها، سیستم تحصیلات عالی در بریتانیا، پایه و اساسی برای استانداردهای آموزش عالی در کشورهای دیگر بوده است. بریتانیا دارای بی‌شمار موسسات آموزش عالی است و تقریباً هر کدام از آن‌ها، فرصت تحصیل برای دانشجویان خارجی را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید از بین دوره‌های آموزشی گوناگون، دوره‌ی مناسب با نیازها و علائق خود را پیدا کنید. دانشگاه‌های بریتانیا دارای تاریخ و سنت غنی و پُرباری در فراهم کردن آموزش در سطح کلاس جهانی برای دانشجویان خود هستند.

دانشگاه‌های بسیاری در بریتانیا وجود دارد که بدون آنکه تحقیق قبلی درباره‌ی آن‌ها انجام دهید، گواه این هستند که چرا تحصیل در بریتانیا، فرصت شگفت‌انگیزی است. آکسفورد و کمبریج، نام‌هایی هستند که بدلیل دوره‌های باکیفیت بالای‌شان و تعهد به کیفیت و عملکرد آموزشی‌شان، در سراسر جهان شناخته شده می‌باشند. اما بریتانیا دارای تعداد بی‌شماری دانشگاه است که در تمام آن‌ها، می‌توانید به کیفیت بالای آموزشی همسانی برسید. شما می‌توانید دوره‌های مورد نظر خود را در بریتانیا پیدا کنید و حداقل یک موسسه‌ی آموزشی (یا بیشتر) را احتمالاً پیدا خواهید کرد که به شما برای موفقیت در حوزه‌ی تخصصی‌تان کمک می‌کند.

شما مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت را فرا خواهید گرفت

در اقتصاد امروزه‌ی جهان، شما به مهارت‌ها و توانایی‌های خاصی برای موفق شدن در حوزه‌ی تخصصی خود نیاز دارید. کارفرماها به کارمندان با کیفیت بالایی نیاز دارند که دارای مهارت‌های خاصی باشند که از جمله‌ی آن‌ها، می‌توان به مهارت‌های تفکر موثر، خلاقانه و انتقادی اشاره کرد. آن‌ها همچنین افرادی با تسلط بر زبان انگلیسی می‌خواهند- چه راه بهتری برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر از یادگیری آن در کشوری که زبان اصلی مردمان آن انگلیسی است؟ شما می‌توانید خود را در زبان انگلیسی غرق کنید و با زبان انگلیسی زندگی، کار و فکر کنید.

تجربه‌ای که به‌ هنگام تحصیل در بریتانیا کسب خواهید کرد، تجربه‌ای است که برای شما مهارت‌های مورد نیازتان را فراهم خواهد کرد. شما تشویق به خواندن، فکر کردن مستقل، سوال و تحلیل آنچه خوانده‌اید و یاد گرفته‌اید می‌شوید. آیا می‌دانستید دانشمندان و موسسات بریتانیایی تقریباً 100 جایزه‌ی نوبل برنده شده‌اند؟ کشورهای کمی در جهان می‌توانند چنین سطح موفقیتی را ادعا کنند. افرادی که در رشته‌های هنر، مُد، فیلم، تلویزیون و بازی‌های ویدئویی تحصیل می‌کنند، در میان بهترین‌های جهان به‌ حساب می‌آیند.




چرا تحصیل در انگلستان، برای دانشجویان بین المللی مناسب است؟

بریتانیا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای سفر با هدف تحصیل است. نسل‌های دانشجویان خارجی برای تحصیل به بریتانیا آمده‌اند و این به معنی آن است که دانشگاه‌های بریتانیا دارای دهه‌ها تجربه در کار با دانشجویان خارجی هستند. به عبارت دیگر، از زمان ارائه‌ی درخواست خود تا زمانی‌که شروع به تحصیل می‌کنید، با رفتار مناسبی روبرو خواهید شد. دو نهاد اصلی در بریتانیا هست که می‌تواند به شما در تحصیل در بریتانیا به‌عنوان یک دانشجوی خارجی کمک کند. The British Council می‌تواند به شما در تمام بخش‌های فرایند ارائه‌ی درخواست خود به دانشگاه‌تان، پیدا کردن دانشگاهی متناسب با نیازهای‌ شما و آماده شدن برای تحصیل در بریتانیا کمک کند. The Universities and Colleges Admissions Service نیز می‌تواند به شما کمک کند تا به موسسات آموزشی سراسر بریتانیا درخواست پذیرش دهید.

بعد از آنکه پذیرفته شدید، دانشگاه‌تان با شما به‌خوبی رفتار می‌کند. خیلی از موسسات آموزشی در بریتانیا به شما از زمان حضور در فرودگاه تا پیدا کردن مسکن کمک می‌کنند و حتی برخی در سال نخست حضورتان در دانشگاه، مسکن در اختیارتان قرار می‌دهند. تمام دانشگاه‌ها دارای یک انجمن دانشجویان خارجی هستند و به شما کمک می‌کنند تا با زندگی در بریتانیا سازگار شوید و شما را به دانشجویان خارجی دیگر متصل می‌کنند.

فرصت‌های کاری در انگلستان

در حال حاضر، رقابت در بازار کار سخت‌تر از گذشته شده است. برای کار کردن، شما باید به مهارت‌های سطح بالا مجهز شده باشید. بهترین راه برای رسیدن به این هدف چیست؟ حضور در یک دوره‌ی آموزشی با کیفیت بالا. اگر می‌خواهید تحصیلات عالی خوب با هزینه‌های کم داشته باشید یا رویای تحصیلات رایگان را می‌بینید، شما در واقع دور از حقیقت زندگی می‌کنید. در دوران معاصر ما، این تقریباً غیرممکن است. در حقیقت، بریتانیا نمونه‌ی خاصی از این موضوع است.

جدا از اینکه کدام دانشگاه را برای تحصیل در بریتانیا انتخاب می‌کنید، تحصیل برای شما هزینه دارد. اما جای نگرانی نیست. خوشبختانه، برخلاف برخی از محبوب‌ترین هدف‌های مطالعاتی در جهان، شما اجازه ی کار حین تحصیل در انگلستان دارید. در طول سال آموزشی، شما اجازه‌ی داشتن کار پاره‌وقت تا 20 ساعت در هفته را دارید.

وقتی سال آکادمیک به پایان می‌رسد، می‌توانید یک شغل تمام‌ وقت پیدا کنید. شما می‌توانید از پس تمام هزینه‌های آموزش و هزینه‌های زندگی به‌ تنهایی بربیایید. کار همزمان با تحصیل، به شما یک حس استقلال حقیقی خواهد داد تا یاد بگیرید بر روی پای خود بایستید. حتی اگر سطح بالاتری از تعهد و موفقیت را در طول تحصیلات‌تان نشان دهید، می‌توانید پیشنهادهای زیادی را از سوی کارفرمایان خود دریافت کنید و در نهایت، بعد از اتمام تحصیلات‌‌تان، در بریتانیا بمانید. با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که برای رسیدن به این منظور، باید از آن‌ها آگاه باشید.

ابتدا، باید پیشنهادی از سوی کارفرمای خود دریافت کنید. گرفتن مدرک از دانشگاهی در بریتانیا، می‌تواند احتمال استخدام‌تان را بیشتر و به شما کمک کند بعد از اتمام تحصیلات‌‌تان، ویزای اقامت‌تان را بگیرید. ثانیاً، شرایط شما برای دریافت چنین ویزایی ممکن است با یک حقوق حداقلی خاص مشروط شود. سال‌ها بعد، شما می‌توانید ویزای خود را تغییر دهید و به شهروند دائم بریتانیا تبدیل شوید.

مزیت‌های مالی تحصیل در انگلستان

جدا از اینکه کدام دانشگاه را انتخاب می‌کنید، پرداخت هزینه‌ی دانشگاه‌ها در بریتانیا امکان‌پذیر است. تحصیل در بریتانیا به زمان کمتری در مقایسه با کشورهای دیگر نیاز دارد. در کشورهای دیگر، حداقل 4 سال برای گرفتن مدرک کارشناسی و دو یا سه سال برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد وقت لازم است. در بریتانیا، دوره‌ی کارشناسی سه سال و دوره‌ی کارشناسی ارشد یک سال طول می‌کشد (مگر اینکه شما در دوره‌ی تحقیقاتی باشید که ممکن است 18 ماه تا 2 سال طول بکشد). این به معنی آن است که شما در مجموع پول کمتری پرداخت خواهید کرد.

ورای این، بورسیه‌های زیادی در دانشگاه‌های بریتانیایی به دانشجویان خارجی تعلق می‌گیرد. بیش از 20000 دانشجوی خارجی از کمک‌های مالی دولت بریتانیا هر ساله بهره‌مند می‌شوند و شما می‌توانید به‌ هنگام تحصیل در بریتانیا، کار نیز کنید.

هزینه های زندگی در انگلستان

اگر از شما درباره‌ی دلایل مهم زندگی و تحصیل در بریتانیا پرسیده شود، احتمالاً هزینه‌های زندگی را ذکر کنید. ما درباره‌ی هزینه‌های زندگی در بریتانیا در مقاله‌ی دیگری بحث خواهیم کرد، اما همانطور که خواهید دید، هزینه‌های زندگی در بریتانیا نسبتاً منطقی است. مشخصاً، اگر در شهری همچون لندن زندگی کنید، هزینه‌ها بیشتر خواهد بود، اما در کل، هزینه‌ها منطقی است. قبل از آمدن به بریتانیا، شما باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا از هزینه‌های زندگی بیشتر مطلع شوید.

هزینه‌های زندگی همچنین شامل هزینه‌های سلامت نیز هست و در بریتانیا، هزینه‌های سلامت چندان جای نگرانی ندارد. بریتانیا یکی از کشورهایی است که دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی ملی و بیمارستانی است که هزینه‌های کلی سلامت را کاهش می‌دهد.




اخذ ویزای دانشجویی انگلستان

برای ماندن در بریتانیا به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، شما باید دارای ویزای دانشجویی باشید. گرفتن ویزای دانشجویی در بریتانیا، ساده‌تر از کشورهای دیگر است. ویزای دانشجویی در بریتانیا، به ویزای نوع 4 معروف است. دو نوع ویزای نوع 4 وجود دارد:

  • نوع 4 (عمومی)- برای دانشجویان؛
  • نوع 4 (کودک)- کودک از 4 تا 17 سال؛

اگر شما 16 سال یا بیشتر دارید، می‌توانید درخواست ویزای (عمومی) نوع 4 را برای تحصیل در بریتانیا بدهید. شرایطی که با برآورده کردن آن‌ها، می‌توانید این ویزا را درخواست دهید، از این قرار است:

  •  در دوره‌ی آموزشی در بریتانیا پذیرفته شده‌اید؛
  •  دارای مدرکی گواه بر تسلط خود به زبان انگلیسی هستید؛
  •  پول کافی برای پرداخت تمام هزینه‌های زندگی و تحصیل در بریتانیا را در اختیار دارید؛
  •  شما از کشوری به جز کشورهای در فهرست زیر هستید:
    • سوئیس؛
    •  اتریش؛
    •  بلژیک؛
    •  بلغارستان؛
    •  کرواسی؛
    •  جمهوری قبرس؛
    •  جمهوری چک؛
    •  دانمارک؛
    •  فنلاند؛
    •  فرانسه؛
    •  آلمان؛
    •  یونان؛
    •  مجارستان؛
    •  ایسلند؛
    •  ایرلند؛
    •  ایتالیا؛
    • لیختن‌اشتاین؛
    •  لیتوانی؛
    •  لوکزامبورگ؛
    • مالت؛
    •  هلند؛
    •  نروژ؛
    •  لهستان؛
    •  پرتغال؛
    •  اسلونی؛
    •  اسپانیا؛
    •  سوئد؛

اگر از خارج از بریتانیا درخواست دهید، فرایند درخواست برای دریافت ویزای دانشجویی، هزینه‌ی بالاتری برای‌تان خواهد داشت (335 پوند برای یک درخواست). 3 ماه قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی‌تان، باید درخواست خود را ارائه دهید. دقت کنید که نهاد مهاجرتی مربوطه در بریتانیا، ممکن است مصاحبه‌ای با شما ترتیب دهد تا مطمئن شود شما یک دانشجوی حقیقی هستید یا خیر، حتی اگر فرایند درخواست‌تان تا گام آخر با مشکلی مواجه نشود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: