مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزا بیزینس آلمان

ویزا بیزینس آلمان

ویزای تجاری آلمان چیست؟

ویزای تجاری آلمان یک ویزای کوتاه‌ مدت شنگن (Schengen) است که به دارنده آن امکان می‌دهد تا ظرف شش ماه وارد آلمان شود و ۹۰ روز در آنجا بماند، مگر این‌ که چیز دیگری در ویزا قید شده باشد. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که برای انجام کارهای تجاری، حضور در نشست‌ها، امضا کردن قراردادها و ... وارد آلمان می‌شوند. 

چه افرادی به ویزای تجاری آلمان نیاز دارند؟

چون ویزای تجاری آلمان یک ویزای کوتاه‌ مدت است، ملیت شما عامل تعیین ‌کننده در نیاز به اخذ این ویزا است. در حال حاضر ۶۲ کشور جزو برنامه معافیت ویزا هستند و شهروندان آن ها برای ورود به آلمان و به طور کلی منطقه شنگن نیازی به اخذ این سند ندارند. 

به همین دلیل است که قبل از هر اقدامی برای سفر به آلمان باید مطمئن شوید که به ویزای تجاری آلمان نیاز دارید یا نه. در صورتی که به این سند نیاز دارید باید فرایند درخواست ویزا را شروع کنید، که برای این کار به چند مدرک ویژه و انجام مصاحبه در سفارت/ کنسولگری آلمان در شهر خود یا مرکز درخواست ویزا احتیاج دارید. 

شروط اولیه ویزای تجاری آلمان

چند شرط برای اخذ ویزای تجاری آلمان و در کل برای هر نوع ویزایی در آلمان وجود دارند که باید یک به یک آن ها را برآورده کنید تا ویزایی که از طریق آن می‌توانید وارد آلمان شوید را به دست بیاورید. 

فهرست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تجاری آلمان:

  • فرم درخواست ویزای کوتاه‌مدت - باید به صورت کامل با اطلاعات صحیح و صادقانه پر شده باشد و با اطلاعات آمده در مدارک دیگر همخوانی داشته باشد. باید از این فرم دو کپی تهیه شود و هر دو امضا شوند. می‌توانید فرم را از اینجا پر کنید و آن را دانلود کنید.
  • اعلام صحت اطلاعات
  • دو عکس یکسان - باید به فاصله سه ماه و طبق استانداردهای اعلام‌ شده گرفته شده باشند.
  • پاسپورت معتبر - از تاریخ اخذ آن نباید بیش از ۱۰ سال گذشته باشد؛ باید اعتبار آن سه ماه از تاریخ مد نظر شما برای اقامت در آلمان و کل منطقه شنگن بیشتر باشد؛ حداقل یک صفحه سفید برای الصاق استیکر (sticker) ویزا داشته باشد؛ و باید با دیگر مقتضیات پاسپورت همخوانی داشته باشد.
  • یک کپی از صفحه اطلاعات پاسپورت (سایز A4)
  • بیمه سلامت سفر (Travel Health Insurance) - مدرکی که تأیید می‌کند شما دارای بیمه سلامت هستید، که هزینه تصادف یا بیماری یا، در صورت مرگ، بازگشت به کشور مقصد را تا ۳۰ هزار یورو پوشش می‌دهد. این بیمه باید نه فقط آلمان بلکه کل منطقه شنگن را پوشش بدهد.
  • برنامه پرواز (Flight Itinerary ‌) - که شامل رزرو پرواز، بلیط قطار یا هر وسیله حمل و نقل که قصد دارید از آن برای رسیدن به آلمان استفاده کنید است. می‌توانید از خدمات مشاورتی ویزا مثل این و یا از خدمات آنلاین استفاده کنید.
  • مدارک اثبات اسکان برای تمام مدت اقامت شما در منطقه شنگن - که می‌تواند مدرک رزرو هتل (شامل آدرس، شماره تلفن و ایمیل هتل) یا نامه دعوت از طرف فردی باشد که در آلمان اقامت دارد و آمادگی خود برای اسکان شما در تمام مدت اقامت در آلمان و جای کافی برای شما در خانه خود را اعلام کرده است.
  • مدارک ثبت احوال (civil status):‌ سند ازدواج، شناسنامه فرزندان، و در صورت نیاز، گواهی فوت همسر

مدارک وضعیت مالی:

  • در صورت اشتغال: فیش‌های حقوقی سه ماه اخیر / قرارداد استخدام
  • در صورت داشتن شغل آزاد: سند مالکیت (Certificate of Proprietorship) یا دیگر مدارک دال بر مالکیت (حق مالکیت زمین، درآمد از کشاورزی (به صورت فروش) و ...).
  • صورت‌ حساب‌های بانکی شرکت شما طی سه ماه اخیر
  • معرفی ‌نامه تجاری (Business references)
  • دعوت ‌نامه شریک تجاری در آلمان به زبان انگلیسی یا آلمانی (به منظور خدمات مشورتی: لطفاً نامه تأییدیه موکل (client) آلمانی خود را ارائه بدهید) که در آن اطلاعات دقیق مربوط به فرد دعودت ‌شده، تاریخ‌ها و هدف سفر به همراه برنامه دقیق نشست‌های تجاری یا کارآموزی (برنامه روزانه) عنوان شده است.
  • برنامه دقیق نشست‌های تجاری (فقط برای اقامت‌های بیش از ۳۰ روز)
  • نامه توضیحی/ پوششی (covering letter) شرکت به همراه کل برنامه سفر (itinerary) که در آن سمت، طول دوره خدمت، تاریخ‌ها و هدف سفر و اینکه کارفرما هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد یا خیر در آن عنوان شده است.


گواهی تشکیل شرکت

حتماً دو کپی تمام از تمام این مدارک را ارائه بدهید. توجه کنید که سفارت از این حق برخوردار است تا در صورت نیاز مدارک بیشتری را از شما درخواست کند. در این صورت حتماً این مدارک را در موعد مقرر ارائه بدهید.

فرایند درخواست ویزای تجاری آلمان

فرایند درخواست ویزای تجاری شنگن تقریباً مثل ویزاهای آلمانی دیگر است. زودترین زمانی که می‌توانید برای یک ویزا اپلای کنید شش ماه قبل از سفر، و آخرین مهلت آن سه هفته قبل از سفر است.

شما باید در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خودتان اپلای کنید و مراحل آمده در این مقاله را دنبال کنید.

هزینه ویزای تجاری آلمان

هزینه ویزا ۸۰ یورو است، که هر متقاضی باید آن را پرداخت کند تا به درخواست او رسیدگی شود. می‌توانید این هزینه را بر اساس پول داخلی و طبق نرخ‌های تبدیل ارز مورد تأیید سفارت پرداخت کنید.

لطفاً توجه کنید که در صورت رد ارائه ویزا هزینه‌های پرداختی برگردانده نخواهد شد و این هزینه ممکن است تغییر کند.

زمان رسیدگی به ویزای تجاری آلمان

به طور کلی، فرایند رسیدگی به درخواست ویزا ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌برد، به همین دلیل است که از شما خواسته می‌شود حداکثر سه هفته قبل از سفر اپلای کنید. ممکن است تعداد درخواست‌های زیاد به سفارت یا وضعیت خاص شما باعث تأخیر در فرایند رسیدگی بشود.

اعتبار ویزای تجاری آلمان

اعتبار ویزای تجاری آلمان بستگی به سفارت صادرکننده آن دارد. ویزایی که توسط سفارت صادر می شود می‌تواند یکی از این موارد باشد:

ویزای یک بار ورود (Single entry) - که به شما امکان می‌دهد فقط برای یک بار وارد آلمان بشوید و به تعداد روزهای ذکرشده در ویزای خود، یعنی ۱۰ روز، در آنجا بمانید.

ویزای چند بار ورود (Multiple entry) - که به شما امکان می‌دهد در یک دوره خاص، از ۱ ژانویه تا ۱ مه، بیش از یک بار وارد آلمان بشوید، با این شرط که بیش از تعداد روزهای مجاز (۲۰ روز) در آنجا اقامت نداشته باشید. همچنین می‌توانید یک ویزای چند بار ورود با اعتباری بیش از یک سال یا بیشتر اخذ کنید. در این موارد، نباید از قانون ۹۰ روز یا ۶ ماه تخطی کنید. طبق این قانون هنگام سفر به آلمان نباید تعداد روزهای اقامت شما در منطقه شنگن ظرف ۱۸۰ روز از ۹۰ روز بیشتر باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید
از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید

هر شرکت به دنبال ویژگی متفاوتی در متقاضی ها کننده ها است. اگر می خواهید در شرکت مورد نظرتان استخدام شوید، قبل از مصاحبه تا می توانید درباره ی شرکت و اهدافش اطلاعات جمع آوری کنید، این به شما کمک می کند که در اولین برخورد تاثیری مثبت بگذارید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: