مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خلبانی در کانادا و بررسی شرایط آن 2020

خلبانی در کانادا و بررسی شرایط آن 2020

خلبانی در کانادا و مقدمه ای بر آن

با تحصیل در رشته ی خلبانی در کانادا و اخذ مجوز رسمی خلبانی می توانید در این رشته مشغول به فعالیت شوید، یکی از بهترین انتخاب ها، تحصیل خلبانی در استان بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور است. شما پس از پایان این دوره می توانید مشغول به کار شوید، حتی اگر یادگیری خلبانی، به عنوان تفریح برای شماست، با تحصیل در دوره های آموزش خلبانی ونکوور می توانید پرواز را تجربه کنید. مجوز رسمی پروازهای کانادایی یکی از معتبرترین مجوزها در دنیا است و از آنجا که کانادا کشوری امن و جذاب است، متقاضیان زیادی برای یادگیری خلبانی این کشور را انتخاب می کنند. در حال حاضر این امکان برای ایرانیان فراهم شده است که برای تحصیل در دوره ی خلبانی به کانادا مهاجرت کنند.

خلبانی در کانادا و شرایط عمومی

برای تحصیل در دوره های رسمی خلبانی در کانادا با داشتن مدرک دیپلم یا لیسانس می توانید، اقدام کنید. اگر مدرک لیسانس دارید بهتر است در رشته های هوافضا، مهندسی و یا تکنیک کال تحصیل کرده باشید و یا در ایران دوره های پرواز بین المللی گذرانده باشید. همچنین در صورتی که سابقه ی کار در فرودگاه یا سابقه ی کار مرتبط با پرواز داشته باشید، برای تحصیل در این دوره ها واجد شرایط هستید.

شرایط عمومی مورد نیاز دیگر برای شرکت در دوره های رسمی خلبانی در کانادا به شرح زیر می باشد:

  • شرایط سنی: بالای 18 سال
  • سطح زبان: آیلتس 6

همچنین شرایط سلامت شما مورد ارزیابی قرار می گیرد و شنوایی و بینای شما مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

دوره های خلبانی در کانادا برای تحصیل ایرانیان

دوره های رسمی خلبانی در کانادا به سه دسته تقسیم می شوند:

دوره اخذ مجوز رسمی پرواز تجاری در کانادا-(Commercial Pilot License (CPL

طول دوره رسمی پرواز تجاری یک سال است. پیش نیاز شرکت در این دوره دارا بودن مجوز رسمی پرواز تفریحی می باشد. پس از پایان این دوره، امکان شرکت در آزمون اخذ مجور پرواز را خواهید داشت و در صورت گذرندان موفقیت آمیز آزمون، مجوز رسمی پرواز تجاری به شما داده می شود و می توانید به عنوان یک خلبان تجاری حرفه ای مشغول به کار بپردازید.

دوره اخذ مجوز رسمی پرواز تفریحی در کانادا-(Private Pilot License (PPL

طول دوره رسمی پرواز تفریحی در کانادا 12 هفته می باشد. با شرکت در این دوره اصول اولیه پرواز به شما آموزش داده می شود و پس از آن می توانید در دوره رسمی یک ساله پرواز Commercial یا تجاری شرکت کنید و به عنوان یک خلبان تجاری مشغول به کار شوید. در واقع این دوره پیش نیاز دوره CPL یا دوره اخذ مجوز رسمی پرواز تجاری می باشد.

دوره های کاردانی خلبانی حرفه ای در کالج

طول دوره کاردانی خلبانی در کانادا دو سال می باشد. در دوره ی کاردانی خلبانی در کانادا امکان پذیرش مشروط به همراه دوره زبان نیز وجود دارد. برای پذیرش مشروط در ابتدا نیاز به کسب حداقل نمره 5 در آزمون آیلتس در بخش Reading ،Writing ،Listening و Speaking دارید.

خلبانی در کانادا و شرایط اقامت پس از اخذ مجوز رسمی پرواز

برای تحصیل در دوره ی خلبانی در کانادا باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید و پس از اخذ مجوز رسمی پرواز تجاری و یا کاردانی خلبانی در کانادا، می توانید برای مجوز کار در کانادا درخواست دهید و مشغول به کار شوید. بر اساس قانون دولت کانادا برای اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی از دوره های رسمی پرواز، باید یکی از شرایط زیر را دارا باشید.




در یک دوره رسمی پرواز در کانادا شرکت کرده و مجوز رسمی پرواز تجاری کانادایی را اخذ کرده باشید. دارای مجوز رسمی مربی گری پرواز هستید و پیشنهاد کار برای مربی گری در یک مرکز آموزش پرواز خلبانی، در کانادا را دارید.

بنابراین پس از پایان دوره رسمی پرواز و اخذ مجوز رسمی خلبانی در کانادا، این امکان برای شما فراهم است که اقامت کاری کانادا را اخذ نمایید و به عنوان یک خلبان تجاری در کانادا مشغول به کار شوید. پس از اخذ مجوز رسمی پرواز، مرکز آموزش پرواز شما را برای موقعیت های شغلی خلبانی و یا مربی گری در کانادا معرفی خواهد کرد و از این طریق به اخذ اقامت کاری کانادا کمک خواهد کرد. همچنین با توجه به اینکه مجوز رسمی پرواز صادر شده در کانادا در سطح دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است، این امکان برای شما وجود دارد که در کشورهای دیگری نیز به کار بپردازید.

خلبانی در کانادا و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در دوره ای که بیش از شش ماه زمان می برد، باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

اثبات اینکه پس از پایان دوره به محل زندگی خود باز خواهید گشت.

خلبانی در کانادا و هزینه های تحصیل 2020

همان طور که پیش تر اشاره شد، دوره های خلبانی در کانادا در قالب سه دوره رسمی پرواز ارائه می گردد. این سه دوره شامل دوره های اخذ مجوز رسمی پرواز تفریحی در کانادا یا دوره PPL می باشد که به مدت 12 هفته به طول می انجامد. پس از پایان این دوره امکان پرواز تجاری برای شما وجود ندارد. هزینه کامل این دوره در جدول زیر نمایش داده شده است.

امکان شرکت در دوره ی اخذ مجوز رسمی پرواز تجاری در کانادا یا CPL نیز برای شما فراهم است که 1 سال به طول می انجامد و برای شرکت در این دوره باید مجوز رسمی دوره PPL را اخذ نموده باشید. پس از پایان این دوره، امکان فعالیت به عنوان یک خلبان تجاری در کانادا برای شما وجود دارد. هزینه ی متوسط شهریه برای این آموزش یک ساله، در جدول زیر نمایش داده شده است. دوره های کاردانی خلبانی حرفه ای در کالج نیز دو سال به طول می انجامد و پس از پایان دوره، امکان کار به عنوان یک خلبان تجاری برای شما فراهم است. هزینه ی شهریه بابت هر سال تحصیل در این دوره نیز، در جدول زیر نمایش داده شده است.

دوره رسمی پروازهزینه متوسط شهریه
دوره اخذ مجوز رسمی پرواز تفریحی در کانادا13,000
دوره اخذ مجوز رسمی پرواز تجاری در کانادا21,700
دوره های کاردانی خلبانی حرفه ای در کالج17,400 (در هر سال)

خلبانی در کانادا و هزینه های زندگی در ونکوور

در زمان تحصیل، یکی از هزینه های مهم، هزینه ی اجاره مسکن و محل زندگی است. در زمان تحصیل خلبانی در کانادا، مرکز آموزش پرواز برای دانشجویان خوابگاه دانشجویی فراهم نمی کند، اما دانشجویان را به خوابگاه های نزدیک مرکز آموزش معرفی می کند تا اقامتی آسان و به دور از استرس داشته باشند. توصیه می شود پیش از اینکه محل اسکان دائم برای خود فراهم آورید در هفته های اول در مکان های اسکان موقت حضور داشته باشید و در طول این زمان به دنبال مکانی مناسب برای اسکان دائم خود باشید. هزینه ی اجاره بسته به اینکه در خوابگاه، هتل و یا آپارتمان اقامت داشته باشید، متفاوت می باشد و به طور معمول از حدود 600 دلار کانادا شروع می شود. معمولا به صورت آنلاین می توانید پیش از ورود به کانادا محل مورد نظر خود را رزرو نمایید و هزینه ها را مشاهده کنید. 

پس از اسکان موقت می توانید شخصاً مکانی برای اقامت دائم خود بیابید و از نزدیک محل مورد نظر را ببینید و هزینه ها، امکانات، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و امنیت را شخصاً بررسی کنید. به طور معمول هزینه اجاره یک آپارتمان همراه با وسایل زندگی در ونکوو حدود 2,000 دلار کانادا در ماه می باشد. زمان اقامت برای تحصیل خلبانی در کانادا هزینه های دیگری علاوه بر هزینه ی مسکن نیز خواهید داشت. سایر هزینه های اساسی زندگی در ونکوور در جدول زیر نمایش داده شده است.

هزینه های زندگی در ونکوور
نیازهای اساسی زندگی درکانادادلار کانادا
منوی پایه ناهار (همراه نوشیدنی) در منطقه ی تجاری17 دلار
500 گرم سینه مرغ بدون استخوان8 دلار
12 تخم مرغ بزرگ4.90 دلار
یک کیلوگرم سیب زمینی3.01 دلار
نان برای دو نفر برای یک روز2.47 دلار
یک کیلوگرم سیب3.78 دلار
500 گرم پنیر محلی13 دلار
آب و برق یک ماه برای یک نفر (گاز، برق، تلفن و...)80 دلار
هزینه ماهانه بلیط حمل و نقل عمومی109 دلار
سفر با تاکسی در یک روز کاری، تعرفه پایه 8 کیلومتر25 دلار
1 لیتر بنزین25 دلار
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: