مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه فرای برلین در آلمان

دانشگاه فرای برلین در آلمان


عناوین این مقاله به شرح زیر است:

آشنایی با دانشگاه فرای برلین


مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه فرای برلین در آلمان


شهریه ی دانشگاه فرای برلین در آلمان


آشنایی با دانشگاه فرای برلین

دانشگاه فرای برلین (Free University of Berlin) در سال 1948 میلادی تاسیس شده است، در این دانشگاه 32،000 دانشجو در 150 برنامه ی تحصیلی مشغول به تحصیل هستند، رتبه ی دانشگاه فرای برلین در رتبه بندی QS در سال 2021 برابر با 130 در جهان است و در رتبه بندی Times Higher Education رتبه ی 118 در جهان را به خود اختصاص داده است، 22 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از: پزشکی، زیست شناسی، شیمی، داروسازی، حقوق، اقتصاد و تجارت، ریاضیات و علوم کامپیوتر، فیزیک، روانشناسی و آموزش و پرورش، علوم سیاسی و اجتماعی، زمین شناسی، تاریخ و مطالعات فرهنگی، فلسفه و علوم انسانی و دامپزشکی. لازم به ذکر است که دانشگاه فرای برلین یک دانشکده پزشکی مشترک با دانشگاه هومبولت دارد، از امکانات این دانشگاه می توان به کتابخانه های بزرگ، سیستم حمل و نقل دانشجویی، آزمایشگاه های پیشرفته، سالن های هنری، نمایشی و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد. 


مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه فرای برلین در آلمان

برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی، متقاضی باید دیپلم 12 ساله داشته باشد، در کنکور ایران شرکت و در دانشگاه پذیرفته باشد، افرادی که در کنکور سراسری قبول نشده اند، ابتدا باید در دوره ی کالج شرکت کنند، برای پذیرش از کالج در آلمان معدل و مدرک زبان آلمانی بسیار مهم است. هزینه ی تحصیل در آلمان رایگان است و در دانشگاه فرای برلین نیز می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید و تنها هزینه ای که باید پرداخت کنید Contribution Fee است که مبلغی حدود 250 یورو در هر ترم خواهد بود. می توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه تحصیل کنید. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی سه سال، در مقطع کارشناسی ارشد یک تا دو سال و در مقطع دکترا با توجه به تز انتخابی شما بین سه تا پنج سال است، البته شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکترا متفاوت از کارشناسی و کارشناسی ارشد است، برای تحصیل در این مقطع تحصیلی باید استاد راهنما (سوپروایزر) داشته باشید و اگر نتوانید استادی را براساس تز و طرح پیشنهادی خود قانع کنید، نمی توانید از این دانشگاه پذیرش بگیرید.

همانطور که گفتیم تحصیل در آلمان رایگان است و برای سال 2020 باید مبلغی برابر با 10،236 یورو برای اخذ ویزای تحصیلی در نظر بگیرید، مدرک زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه فرای برلین با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است اما به طور کلی در دوره ی کارشناسی برای تحصیل به زبان آلمانی، سطح زبانی B2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی نمره ی 6.0 آیلتس لازم است، برای تحصیل در مقطع ارشد نمره ی آیلتس 6.5 باید داشته باشید و در مقطع دکترا نمره ی 7.0 آیلتس نمره ی مناسی است.

شما با داشتن مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه فرای برلین می توانید به راحتی مشغول به کار شوید، شما با داشتن ویزای تحصیلی آلمان اجازه ی 20 ساعت کار همزمان با تحصیل را دارید و بعد از فارغ التحصیلی می توانید تا 18 ماه در آلمان کار کنید. همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند در زمان تحصیل شما به آلمان بیایند و در این کشور اقامت کنند.

شهریه ی دانشگاه فرای برلین در آلمان

در دانشگاه فرای برلین در آلمان، پرداخت شهریه، برای دانشجویان الزامی نمی باشد و پرداخت هزینه ی خدمات دانشجویی در این دانشگاه حدودا ترمی 250 یورو می باشد. این دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دانشجو می پذیرد که در حال حاضر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بالای 30000 دانشجو و در مقطع دکتری بالای 5000 دانشجو دراین دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دروس در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی و در مقطع کارشناسی ارشد به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور آلمان به مدت 3 سال و در مقطع کارشناسی ارشد به مدت یک سال می باشد و پذیرش گرفتن از دانشگاه برای مقطع دکتری بسیار دشوار است زیرا متقاضی نیازمند داشتن استاد راهنما برای طی کردن مقطع دکترای خود می باشد. 16 درصد دانشجویان این دانشگاه به طور کلی از خارج از کشور می باشند که می توانند حین تحصیل در کشور آلمان مشغول به کار شوند. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان بخصوص دانشگاه فرای برلین در آلمان نیاز دارند که دانش زبان آلمانی را داشته باشند، که همین تسلط به زبان آلمانی، گرفتن ویزا و پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان را راحت تر می نماید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: