مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه فرایبورگ آلمان

دانشگاه فرایبورگ آلمان


راه های مختلفی برای تحصیل در آلمان و اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ای که می خواهید و منطقه ای که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذِ پذیرش برای هر دانشگاه با توجه به رشته ی انتخابی شما متفاوت است، ولی در ادامه ما به مهم ترین سوال های شما پاسخ داده ایم:

کجا باید برای اخذ پذیرش اقدام کنید؟

این موضوع به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد: شما دوران مدرسه (کارشناسی) را از چه مدرسه/دانشگاهی فارغ التحصیل شده اید و تصمیم به تحصیل در چه رشته ای را دارید. سه موسسه در بخش درخواست پذیرش از دانشگاه فعالیت می کنند، که عبارتند از :the Foundation for Admission to Higher Education, the University Application Service for International Students و درگاه دانشگاه. اینکه شما برای ارسال مدارکتان باید از کدام یک از گزینه های بالا را انتخاب کنید با توجه به دانشگاه و رشته ی شما مشخص می شود. بنابراین اولین قدم این است که رشته ای را که می خواهید، انتخاب کنید.

اطلاعات بیش تر را می توانید در سایت های زیر بدست آورید:

  •  Uni-assist
  • Foundation for admission to higher education (Stiftung für Hochschulzulassung)
  • Study-in-Germany

  محدودیت ها در پذیرش کدامند؟

 حتی اگر شما مدارکِ مورد نیاز برای اخذ پذیرش را داشته باشید، این امکان وجود دارد که نتوانید به آسانی در رشته ای که می خواهید ثبت نام کنید و دلیل این موضوع این است که تعداد افرادی که برای اخد پذیرش از دانشگاه های آلمان اقدام می کنند به مراتب بیشتر از افرادی هست که می خواهند در کشورهای دیگر تحصیل کنند. این محدودیت ها مشخص می کنند که چه افرادی می توانند در چه رشته هایی تحصیل کنند و این قوانین توسط خود دانشگاه مشخص می گردد و برای برخی از رشته ها این محدودیت از سمت دولت آلمان تعریف شده است. شما می توانید در آلمان رایگان تحصیل کنید. محدویت چه رشته هایی از طرف دانشگاه و کدام رشته ها از سمت دولت آلمان مشخص می شود ؟ پزشکی، داروسازی، دامپزشکی، دندان پزشکی و مدیریت اطلاعات جغرافیایی از رشته های پرطرفدار هستند، بنابراین برای این رشته ها محدودیت پذیرش در تمامی دانشگاه های آلمان تعریف شده است.  برای این رشته ها محدودیتی به نام ( Numerous Clauses NC) تعریف می شود که کمترین نمره ی قابل پذیرش دیپلم/پیش دانشگاهی شما است.

دانشگاه فرایبورگ آلمان (freiburg universität) در سال 1457 میلادی تاسیس شده است و یکی از 5 دانشگاه های قدیمی و از برترین دانشگاه ها در آلمان می باشد. این دانشگاه 7امین دانشگاه برتر کشور آلمان محسوب می شود و در قلب شهر فرایبورگ و درنزدیکی مرز آلمان با کشور سوئیس و فرانسه شده است. شهر فرایبورگ یکی از قدیمی ترین شهر های کشور آلمان با قدمت بیش از 1000 سال است. این دانشگاه در رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی و پزشکی به عنوان یکی از دانشگاه های برتر آلمان در سراسر جهان مشهور است. 19 نفر از اساتید و دانشگاهیان در این دانشگاه موفق به کسب جایزه نوبل شده اند. در این دانشگاه 140 رشته در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در 11 دانشکده تدریس می شود.

رنکینگ و دانشکده های دانشگاه فرایبورگ آلمان

ویژگی های برجسته به شرح زیر هستند:

  • شعار: حقیقت تورا آزاد خواهد کرد
  • نوع دانشگاه: دولتی
  • سال تاسیس: 1457
  • تعداد دانشجویان: 24,612
  • محل: وورتمبرگ-آلمان
  • آدرس وب سایت: www.uni-freiburg.de

این دانشگاه از 11 دانشکده تشکیل شده و دانشجویان از سراسر آلمان و همچین بیش از 120 کشور دیگر را به خود جذب کرده، دانشگاه فرایبورگ به عنوان یکی از دانشگاه های نخبه آلمان توسط دانشگاهیان، نمایندگان سیاسی و رسانه ها شناخته می شود، در بین مؤسسات برتر تحقیق و آموزش اروپا قرار دارد. رتبه ی این دانشگاه در رتبه بندی Times Higher Education در سال 2021 برابر با 83 می باشد.

دانشگاه های این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده الهیات
  • دانشکده ریاضی و فیزیک
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده رفتار شناسی
  • دانشکده منابع طبیعی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده زبان شناسی
  • دانشکده محیط زیست
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده فنی و مهندسی

شرایط لازم برای پذیرش از دانشگاه فرایبورگ آلمان

مدرک ابیتور Abitur آلمان و یا مدرک بین المللی Diplôme du Baccalauréat برای اخذ پذیرش از این دانشگاه و تحصیل در آلمان مورد نیاز است، همچنین افراد می بایست مدارک دوره متوسطه را ارائه نمایند. (دانشجویانی که مدارک دوره متوسطه آنها معادل مدرک مورد پذیرش کشور آلمان نباشد باید در آزمون Feststellungsprüfung دوره 1 ساله Studienkolleg شرکت نمایند و یا مدارک تحقیقاتی در یکی از کشورهای معتبر آلمان ارائه دهند). ارائه مدرک زبان آلمانی نیز برای اخذ پذیرش مورد نیاز است.) تمام رشته های کارشناسی این دانشگاه به جز هنر لیبرال و علوم به زبان آلمانی تدریس می شود. دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید یکی از مدارک زیر را ارائه نمایند TestDaf با نمره 4 یا 5، آزمون DSH (سطح 2 یا 3)، DSD با سطح 2، آزمون GDS با سطح C2 از موسسه گوته، گواهینامه telc Deutsch C1 Hochschule و یا مدرک Abitur را ارائه دهند. آخرین مهلت درخواست در ترم زمستان دانشگاه فرایبورگ تاریخ 15 جولای هر سال و آخرین مهلت درخواست در ترم تابستان دانشگاه فرایبورگ 15 ژانویه هر سال می باشد. هزینه ها و شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه فرایبورگ آلمان به این صورت است که هزینه ای بابت شهریه دریافت نمی کند. فقط یک هزینه به مبلغ 125 € (یورو) قبل از شروع هر ترم برای خدمات دانشجویی باید پرداخت شود.




بورس و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه فرایبورگ

این دانشگاه برنامه های مختلفی برای بورس تحصیلی ارائه می کند که بورس و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه فرایبورگ بدین صورت است:

  • بورس تحصیلی Deutschlandstipendium: این بورس تحصیلی به دانشجویان همه مقاطع، به مدت 1 سال ارائه می گردد. مبلغ کمک هزینه این بورس 300 € (یورو) در ماه است. این بورسیه بدون در نظر گرفتن شرایط مالی و به دانشجویان با استعداد و حتی دانشجویانی که مرخصی گرفته اند و یا همزمان بورسیه سازمان دیگری هستند، تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی برای مطالعات خارج از کشور: این نوع از بورس ها به دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های خارج از کشور مانند ایالت متحده آمریکا باشند و یا برای اتمام و تکمیل پایان نامه خود، برای یک دوره تحقیقاتی چند ماهه به خارج از کشور سفر کرده باشند، تعلق می گیرد. این بورس ها شامل کمک هزینه تحصیل، کمک هزینه سفر و… می باشند، مانند بورس تحصیلی دولت فدرال آلمان، فولبرایت، DAAD، ERASMUS و BW-Stipendium.

بورس و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه فرایبورگ

  • خوابگاه دانشجویی دانشگاه فرایبورگ: این خوابگاه های دانشجویی حدود 4200 اتاق برای دانشجویان است که در شهر فرایبورگ و مناطق اطراف آن مانند اوفنبورگ، Furtwangen، کهل و فیلینگن، اشونینگن واقع شده است. این خوابگاه های دانشجویی شامل آپارتمان تک اتاقه و یا اتاق های جداگانه است که فاصله آنها از محل دانشگاه 10 تا 40 دقیقه با پای پیاده است. این خوابگاه ها وعده های غذایی ارائه نمی دهد و دانشجویان از یک تا 7 نفر در آشپزخانه و حمام شریک هستند.
  •  خوابگاه های بخش خصوصی: حداقل نرخ اجاره ماهیانه 140 € (یورو) در ماه این اقامتگاه، شامل آپارتمان های تک خوابه، 2 خوابه، 3 خوابه و 4 خوابه است. Studenten-Wohnung متوسط نرخ اجاره ماهیانه 260 تا 900 € (یورو) که این اقامتگاه شامل آپارتمان های تک خوابه، 2 خوابه و 3 خوابه می باشد و با توجه به متراژ قیمت اجاره در آن ها متفاوت می باشد.
  • Die Immobilien Suchmaschine (متوسط نرخ اجاره ماهیانه،250 تا 650 € (یورو) در ماه) بعضی از آپارتمان های این اقامتگاه مبله هستند و در نزدیکی شهر فرایبورگ قرار دارند. WG-Spion (متوسط نرخ اجاره ماهیانه 260 تا 350 € (یورو) در ماه) که این اقامتگاه شامل آپارتمان های مختلف و با امکانات متفاوت می باشد و در شهر فرایبورگ قرار دارند. تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان در سال 2020 برابر با 10،236 یورو است.

تحصیل در آلمان و وضعیت ویزای همراه

برخی از افرادی که مشغول به تحصیل در آلمان هستند تمایل دارند تا اعضای خانواده خود را نیز به این کشور آورده و در کنار آنها زندگی کنند. این افراد می توانند طبق قانون الحاق خانواده تقاضای پیوستن اعضای خانواده خود را بدهند تا آنها نیز به آلمان بیایند. اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال بوده و شامل پدر، مادر و یا سایر اعضای خانواده نمی گردد. در برخی کشورها امکان ورود همزمان شخص اصلی و همراه وجود دارد اما آلمان این شرایط را نداشته و ابتدا باید شخص اصلی به این کشور وارد شود و بعد از حدود 2 تا 3 ماه درخواست الحاق را ارسال کند. البته خود ویزای همراه نیز الزاماتی دارد که شخص همراه باید برای دریافت ویزا آنها را رعایت نموده و مدارک آن را تهیه نماید. به عنوان مثال شخص باید نشان دهد که هزینه زندگی برای یک سال به عنوان همراه را در حساب خود دارد و مشکل مالی برای این کار وجود ندارد.

شایان ذکر است برای درخواست این ویزای همراه تحصیلی آلمان بایستی الزاماتی رعایت شود، که به شرح ذیل می باشد:

  • دانشجویان بایستی اثبات نمایند که منابع مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و هر یک از همراهان خود را دارند.
  • بایستی محلی که برای زندگی در نظر گرفته شده است که دارای فضای کافی برای همه افراد خانواده باشد.
  • قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی ازدواج کرده باشید.
  • افرادی که قصد دارند برای همراهان خود درخواست ویزای الحاق به خانواده نمایند بایستی حداقل 18 سال سن داشته باشند.بهتر است همراهان حداقل در سطح زبان آلمانی A1 مدرک داشته باشند.

تحصیل در آلمان و وضعیت اقامت پس از تحصیل

همان طور که مستحضر هستید اقامت تحصیلی به واسطه تحصیل در آلمان یا هر رشته دیگری یک اقامت موقت بوده و تا پایان دوره ی تحصیل معتبر می باشد. این نوع اقامت هیچ اثری برای اقامت دائم آلمان و یا حتی تابعیت آلمان ندارد اما به شخصی که تحصیل خود را در آلمان به پایان برساند این اجازه داده می شود که برای مدت 18 ماه اقامت خود را تمدید نماید و به دنبال کار بگردد. حال این سوال به وجود می آید که آیا افرادی که در رشته مهندسی تحصیل نموده اند می توانند در این مدت شغل مناسبی پیدا کنند؟ باید گفت که فارغ التحصیلان رشته های مهندسی شانس بسیار بالایی برای یافتن کار دارند چون که کشور آلمان در رشته های مهندسی، IT و … با بحران نیروی کار مواجه است و این موضوع باعث می شود تا افراد به راحتی بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند. فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی در آلمان نیز با توجه به اینکه جمعیت آلمان رو به پیری است، بازار کار بسیار خوبی دارند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: