مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برنامه ی تجربه ی کاری استان کبک

برنامه ی تجربه ی کاری استان کبک

اگر در استان کبک تحصیل یا کار کرده باشید، می‌توانید واجد شرایط مهاجرت از طریق این برنامه میانبر کانادایی مهاجرتی باشید. برنامه تجربی کبک یا (PEQ) یک مسیر مهاجرتی محبوب برای دانشجویان خارجی با یک مدرک معتبر که در کبک اخذ شده و افراد واجد شرایطی که تجربه ی کار در کبک دارند، است. متقاضیانی که با موفقیت از طریق PEQ درخواست می دهند، گواهی انتخاب کبک (CSQ) را دریافت می کنند که برای مهاجرت دائمی به این استان ضروری است.

متقاضیان بالقوه‌ای که معیارهای لازم برای واجد شرایط بودن درخواست PEQ را ندارند اما تجربه کار یا تحصیل در کبک را دارند، می‌توانند به واسطه برنامه نیروی کار ماهر برای گواهی انتخاب کبک واجد شرایط شوند. دولت کبک در نهم ژوئیه اعلام کرد که تغییراتی در برنامه ی تجربی کبک ایجاد خواهد کرد .این تغییرات در 22 ژانویه 2020 به اجرا در آمدند. این صفحه برای منعکس کردن مقررات جدید به روز رسانی شده است. فرایند استاندارد از 20 روز به حداکثر شش ماه تغییر یافته است. 

معیارهای انتقالی اجرا شده و به شرح زیر هستند:

دانشجویان خارجی داوطلب PEQ که در  یا قبل از روز 21 ژوئیه 2020 مدارک خود را ارائه داده اند، طبق قوانین مرجع آن زمان مورد بررسی قرار می‌گیرند. دانشجویان خارجی که قبل از اول ژانویه ۲۰۲۱ مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند طبق قوانین قبل بررسی و ارزیابی می‌شوند.

درخواست کارکنان خارجی PEQ طبق قوانین قبلی مورد بررسی قرار می‌گیرد، مشروط بر آنکه متقاضیان مجوز و اجازه معتبر کار داشته باشند و قبلا پیش از تاریخ 21 ژانویه 2020 در کبک بوده باشند. این موضوع به این معناست که مشاغل سطح D ,C پذیرفته می شوند و تنها به 12 ماه سابقه کار تمام وقت نیاز است. 

دانشجویان و کارکنان خارجی که قبلاً پیش از وضع مقررات جدید، در دوره‌های فرانسوی ثبت نام کرده، آن را تکمیل و یا مشغول به حضور در آن هستند قادر به ارزیابی مهارت فرانسوی خود طبق قوانین پیشین خواهند بود. (یعنی دوره زبانی به عنوان مدرک مهارت فرانسوی پذیرفته میشود.)

درخواست از طریق PEQ برای دانشجویان خارجی

دانشجویان خارجی که در کبک تحصیل کردند می توانند واجد شرایط درخواست برای CSQ طبق  PEQ باشند اگر:

  • به ماندن در کبک برای داشتن شغل تمایل نشان دهند‌.
  • موقتاً برای اهداف تحصیلی در کبک مانده باشند.
  • در 36 ماه گذشته یک مدرک یا گواهی قابل پذیرش از موسسات آموزشی تایید شده توسط وزارت آموزش کبک دریافت کرده باشند.
  • حداقل 1800 ساعت( دو سال) در کبک تحصیل کرده باشند.
  • داشتن لیسانس و  فوق لیسانس یا مدرک DEC و 12 ماه تجربه کار در سطح شغلی 0، A ،B و داشتن همان شغل در زمان درخواست.
  • داشتن DEP و 18 ماه  تجربه کاری در سطح شغلی 0, A ,B یا C و مشغول بودن به همان شغل در زمان درخواست. لطفاً توجه شود که شغل سطح C باید به مدرک تحصیلی مربوط باشد.

 تجربه کاری به دست آمده در طی دوره کارورزی اجباری تا حدود حداکثر سه ماه حساب میشود.

الزامات زبانی برای مهاجرت به کبک

  • ارائه نسخه نهایی گواهی اتمام موفق حداقل سه سال تحصیلات تمام وقت دبیرستان یا پس از دبیرستان که به زبان فرانسه به انجام رسیده.( از جمله پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا در صورت امکان)؛
  • نسخه نهایی گواهی اتمام موفقیت آمیز برنامه تحصیلی در کبک به زبان فرانسه ( از جمله پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا در صورت امکان )؛
  • اثبات توانایی زبان فرانسوی از طریق آزمون استاندارد زبان که توسط دولت کبک تایید شده؛
  • نشان دهند که الزامات زبان فرانسوی قانون حاکم بر حرفه ی خودشان در کبک را برآورده کرده اند؛

همسران متقاضیان اصلی PEQ باید دانش گفتاری فرانسوی خود را اثبات کنند این شرط در 22 ژوئیه 2021 اعمال می شود. دولت کبک تا وقتی که متقاضی یک نسخه کامل و گواهی اتمام موفقیت آمیز مدرک تحصیلی اش را ارائه ندهد CSQ صادر نمی‌کند.




درخواست PEQ برای کارکنان خارجی موقت

کارکنان خارجی موقت در کبک می توانند واجد شرایط درخواست  برای CSQ از PEQ باشند اگر آنها:

  • به اقامت‌ در کبک برای داشتن شغل تمایل نشان دهند.
  • به طور موقت برای اهداف کاری در کبک مانده باشند.
  • سابقه کار تمام وقت برای حداقل 24 ماه از 36 ماه درسطح شغلی0,A یاB قبل از ارائه درخواست داشته باشند.
  • دارای وضعیت قانونی در کبک به عنوان یک کارگر موقت یا بخشی از برنامه تبادلی جوانان باشند. مثل تجربه بین‌المللی کانادا(IEC)( تعطیلات کاری، متخصصان جوان یا همکاری بین المللی کارآموزی).
  • در هنگام درخواست مشغول کار باشند.

تجربه کار تمام وقت برای PEQ

‏MIFI حداقل 30 ساعت کار با حقوق در هر هفته را به عنوان شغل تمام وقت درنظر میگیرد. در صورتی که متقاضیان همه الزامات PEQ را برآورده کنند، تجربه کاری تمام وقت به دست آمده به عنوان یک دانشجوی خارجی هنگام مجوز کار پس از تحصیل یا تحت برنامه تجربه تبادلی جوانان/ بین المللی کانادا (IEC)، هم میتواند محسوب شود. MIFI برای pq هیچ دوره‌ای از کار نیمه وقت، خوداشتغالی یا کارآفرینی را در نظر نمی گیرد. مسئولان مهاجرتی کبک انتظار دارند بررسی متقاضیان PEQ با فرآیندی سریع تکمیل شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: