مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دوره ی پادفک چیست؟

دوره ی پادفک چیست؟

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. برای تحصیل به زبان روسی، دانستن زبان این کشور یا شرکت در دوره پادفک روسیه ضروری است. برای مقطع کارشناسی، دروس پایه نیز برای متقاضیان در دوره پادفک تدریس می‌شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه 4 سال طول می‌کشد و افراد حین تحصیل در این مقطع، اجازه کار بدون گرفتن مجوز را دارند.

دانشگاه‌های روسیه، از دانشگاه‌های برتر جهان به‌ شمار می‌روند. در رده‌ بندی QS سال 2022، 17 دانشگاه از دانشگاه‌های کشور روسیه رتبه زیر 500 را کسب کردند.

دانشگاه های برتر روسیه در سال 2022 طبق رده بندی QS
 نام دانشگاهرتبه QS  در سال 2022
دانشگاه لومونسوف مسکو78
دانشگاه سن پترزبورگ242
دانشگاه نوسیبیرسک246
دانشگاه ایالت تومسک272
دانشگاه پلی تکنیک بومن مسکو281
موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو290
دانشگاه HSE305
دانشگاه RUDN317
موسسه مهندسی فیزیک مسکو319
دانشگاه فدرال اورال351

دوره پادفک (padfak)، دوره‌ی آماده‌سازی زبان روسی است که شرایط را برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه فراهم می‌کند. دوره پادفک دوره‌ی آموزشی قبل از ورود به دانشگاه‌های روسیه است. دوره‌ پادفک روسیه، دوره‌ای تخصصی و هدفمند بیشتر برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی مناسب است. کسانی که خواستار تحصیل در رشته‌های علوم انسانی یا ریاضی هستند، مسلماً دروس علوم انسانی و ریاضی برای آن‌ها ارائه می‌شود. با گذراندن این دوره علاوه بر اخذ گواهی تعیین سطح روسی متقاضی به زبان روسی تسلط پیدا می‌کند و با فرهنگ، شیوه زندگی و تاریخ روسیه آشنا می‌شود و همچنین دروس پایه و اصلاحات دروس مربوطه به رشته‌ی تخصصی خود را می‌گذراند. قطعا کسانی می توانند در آزمون ورودی دانشگاه‌های روسیه قبول شوند که دوره پادفک را گذرانده اند. در صورت نگذراندن دوره پادفک و ندانستن زبان روسی، شانسی برای این‌که در آینده بتوانید بعد از اتمام تحصیلات، در روسیه بمانید و کارکنید و اقامت بگیرید، ندارید.

دوره پادفک چه مدت طول می‌کشد و هزینه‌ی آن چقدر است؟

دوره‌های مقدماتی دانشگاه مانند پادفک شاید شرایط سخت‌ گیرانه تحصیلی بیشتری را برای ورود به دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها داشته باشد اما متقاضیانی که دوره‌های آمادگی دانشگاه را می‌گذرانند، در کلاس‌های درس دانشگاه فعال‌تر هستند و انتظارات برای دستیابی به سطح بالاتری را دارند. دانش‌ آموختگان دانشگاه‌های روسیه فقط در صورتی مدارکشان قابل‌ تأیید است که دوره پادفک را گذرانده باشند. در روسیه، 766 دانشگاه در 82 منطقه از کشور از کالینینگراد تا ولادیوواستوک آماده استقبال از شما هستند.

می‌توانید برای مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا، آموزش حرفه‌ای یا پیشرفت حرفه‌ای در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید و همچنین روسی را یاد بگیرید. در دانشگاه‌های روسیه می‌توانید تقریباً در هر حرفه‌ای که در حال حاضر در بازار جهانی تقاضا می‌شود، تحصیل کنید. به‌ طورکلی طول دوره پادفک 120 ساعت آموزش در روسیه است. این دوره معمولاً از 8 تا 10 ماه به طول می‌انجامد. تقریباً زمان ثبت‌ نام دوره پادفک از نیمه‌های فروردین (آوریل) شروع می‌شود و تا اوایل مرداد (ژوئیه) ادامه دارد. اکثر دوره‌های پایه هزینه دارند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به نسبت دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی بسیار متفاوت است. هزینه گذراندن دوره پادفک برای دانشجویان مشمول بورسیه رایگان برگزار می‌شود.

هزینه دوره پادفک بستگی به طول دوره آموزشی دارد. برخی از هزینه‌ها به‌ صورت زیر است:

  • دوره‌ی عادی: 3500$؛
  • برنامه یک سال و نیمه: 6780$؛
  • آموزش تمام‌ وقت (26 ساعت در هفته) دوره پیشرفته آموزش زبان روسی:5780$؛
  • آموزش نیمه‌ وقت (18 ساعت در هفته): 4780$؛




منابع آموزشی مورد استفاده در دوره پادفک روسیه

تنها دانشجویانی می‌توانند از دولت روسیه، بورسیه تحصیلی دریافت کنند که پادفک داشته باشند و خواهان تحصیل به زبان روسی باشند زیرا که بورسیه تحصیلی به دانشجویان کورس انگلیسی تعلق نمی‌گیرد. درواقع مدرک پادفک شما معادل پیش‌ دانشگاهی ایران است. علاوه بر این دوره پادفک رشته‌های علوم پزشکی یا pre-medical یک دوره اجباری برای دانشجویانی است که متقاضی تحصیل به زبان روسی دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در روسیه هستند. به نظر شما می‌شود بدون دانستن حتی یک کلمه زبان روسی برای ادامه تحصیل به روسیه آمد؟ البته که می‌شود، خب شما به خاطر همین پادفک می‌خوانید، برای این‌که بتوانید توانایی خواندن و نوشتن به زبان روسی را کسب کنید. البته دوره پادفک را در ایران هم می توان گذراند.

منابع آموزشی مورداستفاده در دوره پادفک روسیه به شرح زیر است:

  • کتاب‌های دوره کاربردی آموزش زبان روسی؛
  • کتاب آموزش و تمرین رسم‌ الخط روسی؛
  • مجموعه کتب مکالمه به روسی بر اساس متد آموزشی روسیه و آمریکا؛
  • کتاب صرف افعال روسی؛
  • فرهنگ لغت و شیوه استفاده از آن؛

مدارک لازم دوره پادفک روسیه

در دانشگاه‌های روسیه تدریس به زبان روسی و انگلیسی است. اما دوره کارشناسی در اکثر دانشگاه‌ها به زبان روسی تدریس می‌شود که برای پذیرش این دانشگاه‌ها باید دوره پادفک را گذراند. تحصیل در دوره لیسانس در این کشور 4 ساله است که شرط اصلی ورود به این دوره، داشتن مدرک دیپلم است. برای پذیرش در دانشگاه در دوره کارشناسی باید در آزمون ورودی شرکت کرد که آزمون سختی نیست. دانشجویان زمانی می‌توانند در رشته‌ی مورد نظر تحصیل کنند که از قبل مهارت خواندن و نوشتن زبان روسی و دروس پایه آن رشته را به زبان روسی گذرانده باشند.

برای گذراندن دوره پادفک به مدارکی نیاز است که شامل موارد زیر است:

ترجمه پاسپورت به زبان روسی (در خصوص دانش آموزان پسر که خدمت نظام‌ وظیفه‌شان را طی نکرده‌اند، اخذ گذرنامه پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد تائید وزارت علوم انجام می‌شود)

  • ترجمه ریزنمرات دبیرستان و پیش‌ دانشگاهی به زبان روسی؛
  • ترجمه مدارک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی به زبان روسی؛
  • عکس؛
  • پر کردن application خود دانشگاه؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: