مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین دانشگاه های روسیه 2022

بهترین دانشگاه های روسیه 2022

تحصیل در کشور روسیه به دلیل هزینه پایین زندگی و دانشگاه‌های باکیفیت این کشور، همواره موردتوجه ایرانیان بوده است. برای ورود به روسیه، نیاز به دریافت ویزای روسیه دارید که امکان اخذ ویزای سریع و بدون مشکل برای ایرانیان وجود دارد. از طرفی تحصیل در این کشور معمولا بدون آزمون ورودی امکان‌پذیر است و هزینه دانشگاه‌ها نیز در این کشور پایین است. مزایای گفته‌ شده و دیگر مزایای کشور روسیه، آن را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد تحصیلی ایرانیان تبدیل کرده‌است. در ادامه تمام جزییات و مزایای تحصیل در روسیه به تفصیل بررسی خواهد شد.  

تحصیل ارزان در روسیه

روسیه یکی از کشورهایی است که تحصیل و زندگی در آن نسبتا کم‌ هزینه به‌ شمار می‌رود. هزینه‌های زندگی در روسیه به نسبت کشورهای اروپایی و حتی برخی کشورهای آسیایی نسبتا پایین است. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور، حدود 400-300 دلار برآورد می‌شود که این میزان هزینه به نسبت شهر مورد سکونت، متغیر خواهد بود. از طرفی دانشگاه‌های برتر روسیه نیز، جزو دانشگاه‌های معتبر جهان به‌ شمار می‌روند و در رده‌ بندی‌های جهانی از جمله رده‌ بندی QS، رتبه‌های خوبی را کسب کرده اند. این در حالی است که شهریه دانشگاه‌های این کشور، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی به مراتب کمتر است. در ادامه مقاله جزییات کاملی در مورد شهریه‌ها و هزینه‌های تحصیل در روسیه ارائه خواهد شد.

تحصیل در مقاطع مختلف در روسیه

با توجه به سیستم آموزشی و کیفیت بالای دانشگاه‌ها و مدارس روسیه، افراد می‌توانند با توجه به سن و شرایطشان، در مقاطع مختلف، به تحصیل در روسیه بپردازند. تحصیل در هر کدام از این مقاطع شرایط و جزییات مربوط به خود را دارد که می توانید اطلاعات لازم را از مقاله ی تحصیلی در روسیه 2022 کسب کنید.

25 دانشگاه در روسیه وجود دارند که در رتبه بندی کیو اس دانشگاه های برتر جهان (QS World University Rankings® 2020) قرار دارند، 13 مورد از این دانشگاه ها جزء 400 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. روسیه همچنین در رتبه بندی QS EECA University Rankings نیز حضور قابل توجهی دارد، در این رتبه بندی 300 دانشگاه برجسته اروپا و آسیای مرکزی، و همچنین 95 دانشگاه برجسته روسیه رتبه بندی می شوند. در طول دهه گذشته، تحصیلات عالی در روسیه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و در بین سال های 2011 تا 2015 بیش از 390 میلیارد روبل (حدود 7/6 میلیارد دلار) برای ارتقاء امکانات و تجهیزات فنی در دانشگاه های روسیه و ارتقاء سطح اساتید هزینه شده است.

علاوه بر این، در سال 2003، روسیه عضو فرایند بولونیا (Bologna Process) شد و متعهد گردید تا نظام خود را با نظام اکثر کشورهای اروپایی هماهنگ کند. این بدان معنی است که بسیاری از دانشگاه های روسیه در حال حاضر امکان انتخاب یکی از دو حالت تحصیلات لیسانس چهار ساله و یا دوره تخصصی پنج ساله را فراهم می کنند. نظام آموزش عالی روسیه، در جدیدترین رتبه بندی نظام های آموزشی کیو اس (QS Higher Education System Strength Rankings) رتبه 26 جهان را کسب نموده است.




دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو 

دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو (Lomonosov MSU) موسسه عالی رتبه روسیه است که در جدول QS EECA University Rankings سه سال متوالی، رتبه اول را کسب کرده است. دانشگاه لومونوسوف روسیه دارای 47000 دانشجو است که شامل 7000 دانشجوی کارشناسی و 4000 دانشجوی بین المللی (خارجی) می شود. رشته های دانشگاهی در دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو گسترده هستند، و در مجموع دارای 380 دپارتمان، 39 دانشکده، 15 موسسه تحقیقاتی، چهار موزه و شش پردیس دانشگاهی در روسیه و خارج از کشور است. دانشگاه لومونوسوف مسکو در میان دانشگاه های مسکو، پیشتاز است و دارای یک پردیس دانشگاهی است که نه تنها به فرهنگ غنی پایتخت روسیه نزدیک است (کمتر از پنج کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد)، در عین حال یکی از بزرگترین پردیس های دانشگاهی است که تا به حال با آن مواجه شده اید، ساختمان اصلی آن بلندترین ساختمان آموزشی جهان است.

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک  

بهترین دانشگاه زیر 100 سال  روسیه، دانشگاه دولتی نووسیبیرسک (Novosibirsk State University ) است که در سال 1959 تاسیس شد و در رتبه بندی EECA رتبه دوم را دارد. دانشگاه نووسیبیرسک روسیه، به رغم افزایش سریع شهرتش، دارای جامعه دانشجویی نسبتا کوچکی است و حدود 6 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه در خارج از شهر نووسیبیرسک، سومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو و سن پترزبورگ قرار دارد. در حالی که نووسیبیرسک نسبت به این دو شهر، کمتر شناخته شده است، اما دارای صحنه های فرهنگی و زندگی شبانه پر رونقی است که باعث جذابیت بیشتر آن برای دانشجویان می شود.

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ،  قدیمی ترین و یکی از معتبر ترین دانشگاه های روسیه است که در رتبه بندی EECA در سال 2018 رتبه چهارم را کسب نمود. دانشگاه دولتی سن پترزبورگ توسط پتر کبیر در سال 1724 تأسیس شده است، و حدود 30،000 دانشجو دارد که حدود 3000 نفر آنها دانشجوی خارجی هستند. دانشگاه سن پترزبورگ روسیه بیش از 400 ساختمان دارد که 25 دانشکده را در خود جای داده است، دانشجویان این دانشگاه به مجموعه زیادی از موزه ها، آثار تاریخی و مکان های هنری دسترسی دارند. جزیره واسیوسکی (Vasilievsky) در مرکز شهر تاریخی و پتروهوف (Peterhof) در حومه ی جنوب غربی شهر واقع هستند که در آنها دو پردیس اصلی دانشگاه قرار دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: