مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه

شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه

روسیه در حوزه‌ی آموزش ریاضیدانان، فیزیکدانان، شیمی‌دانان، مهندسان، برنامه‌نویسان، پزشکان و همچنین نمایندگان مشاغل خلاق، در جهان پیشرو است. آموزش کلاسیک در این کشور، یکی از قوی‌ترین آموزش‌ها در جهان شناخته می‌شود. هر ساله دانشگاه‌های روسیه در رتبه‌ بندی جهانی، رتبه‌‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. دانشگاه‌های روسیه، دوره‌‌های کارشناسی و تخصصی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی برگزار می‌کنند. شما می‌توانید مسیر خود را برای دریافت مدرکی معتبر با برنامه‌های آموزشی، مدارس تابستانی، دوره‌های تحصیل به زبان روسی به‌ عنوان زبان خارجی و غیره آغاز کنید.

اگر می خواهید در سال 2022 در روسیه تحصیل کنید اما زبان روسی نمی دانید، می توانید از شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه مطلع گردید. بسیاری از دانشگاه ها در این کشور به زبان انگلیسی دروس خود را ارائه می دهند. علاوه بر این، دانشگاه ها اغلب دوره های آمادگی زبان روسی برای دانشجویان بین المللی نیز برگزار می نمایند. شما می توانید میزان دانش خود نسبت به زبان روسی را با آزمون ویژه ای که بدین منظور هر ماهه ترتیب داده می شود چک کنید همچنین شما قادر خواهید بود این آزمون را به صورت الکترونیک نیز طی نمایید.

نکات اولیه شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه

در شرایط آموزش به زبان روسی در این کشور این نکته دارای اهمیت می باشد که به طور معمول یک سال برای تسلط بر اصول اولیه این زبان زمان نیاز دارید. قبل از اینکه شروع به تحصیل در رشته مورد نظر خود در کشور روسیه کنید، می توانید در سال های تحصیل در لابراتورهای آموزش زبان روسی دانشگاه های این کشور که برای متقاضیان بین المللی ایجاد شده اند تحصیل کنید. معمولا دوره آمادگی شامل 20 تا 36 ساعت کلاس های روسی در هفته است و برخی دوره های عمومی بستگی به تحصیلات تکمیلی شما دارد.

اگر می خواهید در روسیه تحصیل کنید، شرایط تحصیل به زبان خود کشور در روسیه چندان پیچیده نیست، علاوه بر این ذکر این نکته نیز لازم است که لزوما نیازی نیست که برای تحصیل در این کشور زبان انگلیسی بدانید چرا که دانشگاه های بسیاری در روسیه دوره های آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. در حقیقت می توانید همزمان با طی دوره دانشگاهی خود که به زبان انگلیسی ارائه داده می شود در دوره های آمادگی زبان روسی شرکت نمایید و این زبان را یاد بگیرید.

طول دوره در شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه

این نکته را باید در نظر بگیرید که مدت دوره آمادگی زبان روسی برای دانشجویان بین المللی در روسیه یک سال تحصیلی است. برای دانشجویان انگلیسی زبان، درس های اول در مورد موضوعات عمومی می تواند به زبان انگلیسی تدریس شود و بعد به روسی تغییر یابد. اکثر اساتید روسی به عنوان یک زبان خارجی ادعا می کنند که اکثر دانشجویان در طول یک سال یک اموزش خوب برای زبان دریافت می کنند و می توانند به میزان قابل توجهی این زبان را در خود تقویت نمایند.

قطعا دوره های آماده سازی نیازمند هزینه هستند، امری که می تواند در زمینه شرایط تحصیل به زبان خود کشور در روسیه مورد توجه قرار گیرد. نکته امیدوار کننده این است که برخی دوره های انلاین نیز برای اموزش زبان روسی وجود دارد که هزینه کمتری بر متقاضی متحمل می کند. علاوه بر این امکان استفاده از اپلیکیشن های رایگانی که می توان آنها را به راحتی دانلود کرد نیز وجود دارد. می توانید با استفاده از این اپلیکیشن ها هر روز زبان روسی را بدون هیچ دغدغه ای بیاموزید.




دانشگاه های هدف در روسیه

گذراندن دوره های زبان روسی فقط برای آن دسته از دانشجویانی که تحت بورس تحصیلی دولتی ثبت نام می کنند بدون هزینه است، این امر می تواند شرایط تحصیل به زبان خود کشور در روسیه را ساده تر نماید. دانشکده اقتصاد دانشگاه سنت پترزبورگ، مرکز تحقیقات علوم فناوری اطلاعات، مکانیک و اپتیک، دانشگاه الکتروتکنیک دولتی سنت پترزبورگ، دانشگاه فدرال کازان، دانشگاه ایالتی لاباچفسکی نیژنی نووگورود، دانشگاه ملی علوم و فناوری، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای، پژوهشکده ملی دانشگاه پلی تکنیک تومسک دوره های روسی را به عنوان زبان خارجی ارائه می دهند. علاوه بر این موسسه فیزیک و فناوری مسکو، دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک، ، دانشگاه فدرال اورال، دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ پیتر گرت، دانشگاه ایالتی مسکو، دانشگاه لومونسوف، دانشگاه دوستی مردمی روسیه، دانشگاه فدرال شرقی، دانشگاه فدرال سیبری و بسیاری از دانشگاه های دیگر این دوره های زبان روسی را تدریس می کنند.

نحوه ثبت نام در دوره های زبان روسی در روسیه

برای ارسال درخواست خود به دانشگاه به طور مستقیم وارد وب سایت شوید. دوره های ارائه شده در برحی از دانشگاه های روسی، برنامه هایی را ارائه می دهند که به نیاز گروه های خاصی از دانشجویان بر اساس مهارت و اهداف زبانشان، مانند زبان روسی از طریق فیلم و ادبیات، زبان رسانه، کسب و کار روسی پاسخ می دهد. چنین دوره های زبان روسی در موسسه زبان روسی ایالت پوشکین، موسسه زبان روسی VV Vinogradov، آکادمی علوم روسی، دانشکده اقتصاد عالی، دانشگاه فدرال خاور دور، دانشگاه الکتروتکنیک دولتی سنت پترزبورگ، دانشگاه پلی تکنیک تامسك، دانشگاه دولتی نوسایبریس، در دسترس است. دانشگاه بین المللی دوستی روسیه، دانشگاه ایالتی لاباچفسکی نجفورد، دانشگاه فدرال اورال و بسیاری از دیگر دانشگاه ها و موسسات این کشور نیز این دوره ها را ارائه می دهند.

مزایای آموزش زبان روسی در روسیه

دانشکده های فراوانی در این کشور وجود دارند که دوره های آموزش زبان این کشور را برای دانشجویان بین المللی تسهیل می کنند. اما در این میان دانشکده اقتصاد و دانشگاه پلی تکنیک تامسک علاوه بر دوره های تابستانی، دوره های زمستانی روسی نیز برگزار می کنند. شرح برنامه شامل اطلاعات در مورد طول تحصیل، هزینه تحصیل و شرایط مشارکت را می توانید از وب سایت دانشگاه مورد نظرتان پیدا کنید. دوره های آموزش زبان روسی در روسیه هزینه چندانی ندارد، به طور کلی هزینه زندگی و تحصیل در روسیه در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار معقول و مقرون به صرفه است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار آمریکا در ماه یا 3000 تا 4000 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی (از سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: