مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پرستاری در روسیه

تحصیل پرستاری در روسیه

میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو و کاخ زمستانی در سن‌ پترزبورگ، تنها تعدادی از مکان‌های دیدنی هستند که به ذهن دانشجویان خارجی می‌آید که روسیه را به‌ عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. با این حال، تحصیل در روسیه، تجربه‌ای است که چیزهایی فراتر از این مکان‌های دیدنی در اختیار شما قرار می‌دهد. با داشتن تاریخ غنی و متنوع، فرهنگ روسیه امروز ترکیبی پیچیده از سنت و نوآوری است. روسیه که میزبان برخی از مشهورترین چهره‌های فرهنگی جهان از داستایوفسکی گرفته تا چایکوفسکی، تولستوی، پلیسهسکایا و ... است، نقش به‌ سزایی در توسعه‌ی چشم‌اندازهای جهانی در رشته‌های هنری همچون باله، موسیقی کلاسیک، ادبیات و هنرهای زیبا گذاشته است.

دو شهر بزرگ روسیه مسکو و سن‌پترزبورگ هستند که هر دو در بخش غربی این کشور واقع شده‌اند. مسکو پایتخت شلوغ روسیه و پُر از تناقض است که به‌واسطه‌ی سیستم متروی خود، اغلب به‌ موزه تشبیه شده و میزبان دانشگاه دولتی مسکو است، قدیمی‌ترین دانشگاه روسیه که قدمت آن به سال 1755 بازمی‌گردد. سن‌ پترزبورگ به‌ عنوان یک پایتخت فرهنگی در جهان شناخته می‌شود و مرکز تاریخی این شهر در فهرست میراث جهانی حفاظت‌شده‌ی یونسکو ثبت شده است. با داشتن بیش از 100 موزه، تحصیل در سن‌ پترزبورگ به دانشجویان خارجی فرصت‌های بی‌پایانی برای کشف تنوع فرهنگ روسی می‌دهد که در طول تاریخ این کشور توسعه یافته است.

در حالی که دو شهر بزرگ روسیه دارای جاذبه‌های هیجان‌ انگیزی برای دانشجویان خارجی هستند که می‌خواهند در این کشور تحصیل کنند، اما نادیده گرفتن سایر مراکز شهری و شهرهای روسیه که به دانشجویان تجربه‌ی تحصیلی خوبی می‌دهد، اشتباه است. مقاصدی همچون نیژنی نوگورود، چلیابینسک و تامبوف شما را از نواحی غربی روسیه بیرون آورده و تنوع فرهنگ روسیه و فرصت‌های آن برای آموزش عالی را در سراسر این قلمروی وسیع جغرافیایی نشان می‌دهد.




دانشجویان بسیاری علاقمند به تجربه تحصیل در دیگر کشورها هستند. بسیاری از دانشجویان جهت تحصیل پرستاری در روسیه به این کشور مهاجرت می نمایند. تحصیل در رشته های پزشکی در میان دانشجویان علاقمندان زیادی دارد و از جمله عوامل مهم برای تحصیل در این رشته کیفیت آموزشی و هزینه تحصیل می باشد. روسیه یکی از کشورهای محبوب جهت تحصیل برای دانشجویان شناخته شده است و سالانه دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می نمایند. هزینه تحصیل در روسیه در مقایسه با کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار مناسب است. البته شهریه ها در تمامی دانشگاه ها به صورت یکسان نیست و هزینه تحصیل دانشجویان بستگی به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی آنان دارد.

روسیه همانند کشور ترکیه کشوری اوراسیایی بشمار می رود و بخشی از این کشور در قاره آسیا و بخشی در اروپا واقع گردیده است. این کشور از پهناورترین کشور های جهان است و دارای 144 میلیون جمعیت و از جمله کشور های پرجمعیت در جهان می باشد. با توجه به موقعیت جغرافیایی روسیه این کشور سردسیری است بطوریکه در برخی از مناطق این کشور کشاورزی امکان پذیر نمی باشد. از آنجائیکه تحصیل در رشته های پزشکی در ایران نیازمند اخذ رتبه های بسیار بالا در کنکور سراسری است. اکثر دانشجویان با توجه به شرایط و کیفیت آموزشی تحصیل در روسیه با مهاجرت به این کشور می توانند به راحتی در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند.

آموزش پرستاری در روسیه

دانشجویان با تحصیل در رشته پرستاری در روسیه می توانند فرصت های بسیار مناسب شغلی را برای خود خلق نمایند. تحصیل پرستاری در روسیه به مدت 4 سال طول خواهد کشید و دانشجویان پس از اتمام تحصیل در این دوره پزشکی براحتی قادر به انجام کار خواهند بود. دانشگاه های روسیه علاوه بر داشتن کیفیت آموزشی بالا از امکانات بسیار مناسبی نیز برخوردار می باشند. از میان دانشگاه های کشور روسیه 21 دانشگاه در این کشور دارای رتبه های برتر در جهان هستند.

شرایط تحصیل پرستاری در روسیه

شاخص های بهداشت و سلامت با توجه به بحران جمعیتی کشور روسیه روز به روز در حال کاهش است و دانشجویانی که به تحصیل پرستاری در روسیه مشغول هستند و آموزش های لازم و حرفه ای را در این زمینه دیده اند، می توانند نقش مؤثری در ارتقاء سلامت، آموزش و بهداشت، ارائه خدمات پیشگیری  در روسیه داشته باشند. دانشجویان خارجی با تحصیل پرستاری در روسیه می توانند وارد بازارهای کاری این کشور شده و با فرصت های شغلی بسیاری روبرو شوند.

همانطور که بیان نمودیم روسیه یکی از کشورهای بزرگ در جهان بشمار می رود. تقریبا بیش از نیمی از این کشور جزء مناطق باز و منجمد بشمار می رود. همچنین این کشور دارای 15 شهر با مکان های ناشناخته می باشد. دانشجویان می توانند در شهرهای مختلف این کشور به تحصیل پرستاری در روسیه بپردازند. از جمله دانشگاه های این کشور که امکان تحصیل پرستاری در آنها وجود دارد عبارتند از:

  • دانشگاه سنت پترزبورگ؛
  • دانشگاه ملی تحقیقات؛
  • دانشگاه فدرال اورال؛
  • دانشگاه ITMO؛
  • دانشگاه رودن مسکو؛
  • مدرسه کسب و کار EMAS در مسکو؛

زبان تحصیل پرستاری در روسیه

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های روسیه نیاز به مدرک زبان انگلیسی و یا مدارکی که نشان دهنده مهارت آنها در این زبان است، دارند. البته برخی از دانشگاه های این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارند. زیرا آنها برای دانشجویان قبل از ورود به کلاس های درسی دوره زبان انگلیسی ارائه می نمایند تا دانشجویان بتوانند مهارت لازم در این زمینه را کسب نمایند. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های روسیه ابتدا باید فرم پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود را تکمیل نمایند. سپس فرم مربوطه را به همراه مدارک زیر به دانشگاه ارسال نمایند:

  • ارائه فرم درخواست پذیرش؛
  • مدارک تحصیلات قبلی دانشجو؛
  • مدارک پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت وی؛
  • ارائه چند قطعه عکس پاسپورتی؛

دانشجویان عزیز توجه داشته باشند تمامی مدارک فوق باید به زبان روسی ترجمه شده باشند.




شغل پرستاری در روسیه

همانطور که بیان نمودیم فرصت های شغلی پرستاری در روسیه زیاد است و دانشجویان براحتی می توانند پس از اتمام تحصیلات به انجام کار بپردازند. آموزش و پرورش روسیه نیز با توجه به موضوع فوق مراکزی را برای گذراندن دوره های کارآموزی به دانشجویان این رشته پیشنهاد می نمایند. دانشجویان بصورت رایگان در این مراکز به بیماران خدمت رسانی می نمایند و اداره آموزش و پرورش این کشور از درآمدهای دولت حقوق و دستمزدهایی را به پرستاران پرداخت می نمایند. تمامی پرستاران در بیمارستان تحت نظارت پزشکان به انجام کار می پردازند و تمامی فعالیت های پایه و نشانه های حیاتی و عبور از داروها نیز با همکاری و مشارکت پزشکان انجام میگیرد.

پرستاران در کشور روسیه موظف اند هر 5 سال یکبار برای حفظ موقعیت شغلی خود در مناطق خاص روسیه به انجام کار بپردازند. برخی از پرستاران نیز برای تأمین نیازهای زندگی خود در این کشور مجبور به انجام کار در دو موقعیت شغلی می باشند. که اکثر آنها به انجام کار در بیمارستان ها و یا درمانگاه های این کشور بپردازند.

هزینه تحصیل پرستاری در روسیه

شهریه تحصیلی از جمله موارد بسیار مهمی است که دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به آن توجه می کنند. دانشجویان رشته پرستاری قبل از ورود به این رشته ابتدا باید دوره های آمادگی پادفک را در دانشگاه های پزشکی این کشور سپری نمایند. هزینه گذراندن این دوره 3500 الی 5000 $ (دلار) در سال است و نسبت به دانشگاه های مختلف روسیه متغیر می باشد. همچنین دانشجویان برای تحصیل در دوره پرستاری در روسیه می بایست بطور متوسط 2500 الی 3500 $ (دلار) در سال به دانشگاه مورد نظر خود پرداخت نمایند.

تحصیل در دوره پادفک روسیه

دانشجویان می توانند به هر یک از دو زبان روسی و انگلیسی به تحصیل در رشته پرستاری بپردازند. افرادی که علاقمند به تحصیل به زبان روسی هستند باید دوره های زبان روسی یا پادفک را قبل از ورود به این رشته بگذرانند. پس از کسب مهارت لازم در زبان روسی آنها اجازه ورود به این رشته را خواهند داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار آمریکا در ماه یا 3000 تا 4000 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی (از سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: