مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های مسکو

دانشگاه های مسکو

کشور روسیه به عنوان یکی از پهناورترین کشورهای جهان شناخته می شود و دانشگاه های مسکو جزء دانشگاه های معتبر در دنیا می باشند. کشور روسیه از نظر پیشرفت، توسعه، علم و ادب رتبه های بالایی به دست آورده است، به همین دلیل بسیاری از افراد خواهان تحصیل در این کشور می باشند. 

تحصیل در دانشگاه های مسکو

در شهر مسکو بیش از 250 دانشگاه و موسسات عالی آموزشی قرار دارد. سطح تحصیل در کشور روسیه بالا می باشد اما شهر مسکو امکانات بیشتری در جهت اوقات فراغت و فعالیت در فرصت های زندگی فراهم کرده است، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان خارجی و بین المللی آینده نگر دانشگاه های مسکو را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. در دانشگاه های مسکو دانشجویان امکان دسترسی به برنامه های علمی گسترده، برنامه های کاربردی عملی، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دارند.

دوره های تحصیلی در دانشگاه های مسکو

رشته های تحصیلی که در دانشگاه ها ارائه می شوند به شرح زیر می باشند:

  • رشته مهندسی مکانیک؛
  • رشته مهندسی برق؛
  • رشته علوم پزشکی؛
  • رشته فناوری نانو؛
  • رشته اقتصاد؛
  • رشته تحصیلی علوم پزشکی؛
  • رشته تحصیلی حقوق؛
  • رشته روابط بین المللی؛
  • رشته مدیریت کسب و کار و ….

نمرات دانشجویان در این دوره های تحصیلی بر اساس نمرات نهایی می باشد. تحصیلات تکمیلی به میزان یادگیری دانشجویان متکی می باشد. متقاضیان توجه داشته باشند که منابع زیادی برای تحصیل دانشجویان در اختیار آن ها قرار داده شده است. در سراسر شهر کتاب خانه هایی وجود دارد که افراد می توانند از این کتاب خانه ها استفاده نمایند.

لومونسف از برترین دانشگاه های مسکو (Lomonosov Moscow University)

دانشگاه لومونسف مسکو جزء دانشگاه های دولتی این شهر می باشد. این دانشگاه جزء معروف ترین دانشگاه های مسکو می باشد. این دانشگاه نه تنها یکی از معروف ترین دانشگاه های مسکو می باشد بلکه به عنوان معتبرترین دانشگاه کشور روسیه شناخته می شود. دانشگاه لومونسف در روی تپه ای به نام تپه گنجشگان قرار گرفته است. این دانشگاه دارای یکی از زیباترین معماری ها در دنیا می باشد، در سال 1775 م. این دانشگاه به دستور لومونسف در میدان سرخ مسکو تاسیس شد. جهت ساخت ساختمان اصلی این دانشگاه از معماری هایی مثل باروک و گوتیف استفاده شده است، بلندترین ساختمان آموزشی در دنیا ساختمان اصلی این دانشگاه می باشد.

دانشگاه لومونسف دارای کتاب خانه مهم و معتبری می باشد که به 100 سال به عنوان تنها کتاب خانه شهر مسکو محسوب می شده است. در رتبه بندی QS این دانشگاه در 3 سال متوالی به عنوان بهترین دانشگاه روسیه انتخاب شده است. تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند 47.000 نفر می باشد. حدودا 7.000 نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند، که تعداد 4.000 نفر از آن ها دانشجویان خارجی و بین المللی می باشند. این دانشگاه از 39 دانشکده، 380 اداره، 15 موسسه تحقیقاتی، 4 موزه و 6 پردیس در کشور روسیه و خارج از روسیه تشکیل شده است.




دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو (Moscow Institute of Physics Technology)

دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو در رنکینگ EECA توانسته رتبه 13 را به خود اختصاص دهد. دانشگاه فیزیک در سال 1946 تاسیس شده است و دانشگاهی می باشد که سیستم منحصر به فردی استفاده می کند. دانشجوها معمولا تحقیقات را در خارج از دانشگاه انجام می دهند و دانشجویان تنها به فراگیری درس های تحصیلی و شرکت در امتحان بسنده نمی کنند. دانشگاه فیزیک مسکو در ارائه رشته های فیزیک، علوم طبیعی و نجوم در بین بهترین دانشگاه ها قرار دارد. طبق آخرین بررسی ها تعداد 5700 نفر در این دانشگاه تحصیل می کنند و بهترین فیزیک دانان، سیاست مداران و دانشمندان فارغ التحصیل این دانشگاه می باشند.

دانشگاه مفی (MEPHI) از دانشگاه های مسکو

دانشگاه مفی یکی دیگر از دانشگاه های مسکو می باشد که در زمینه هسته ای فعالیت دارد. دانشگاه مفی در سال 1942 میلادی توسط موسسه فنی مسکو تاسیس شده است. این دانشگاه امروزه به عنوان دانشگاه معتبر فنی در کشور روسیه شناخته می شود. تمرکز دانشگاه مفی بر روی رشته های فیزیک، ریاضیات، صنعت هسته ای و رشته های فنی و مهندسی می باشد.

دانشگاه مفی فعالیت های زیادی برای رشد و پیشرفت در زمینه علوم انسانی، اقتصاد و آموزش زبان خارجی دارد. این دانشگاه در زمینه ارائه رشته های نجوم و فیزیک در بین صد دانشگاه برتر در دنیا بوده و در زمینه ارائه رشته مهندسی الکترونیک و رشته های الکترونیک در بین سیصد دانشگاه برتر در دنیا قرار دارد. 

مدرسه Economics مسکو

نام اختصاری این دانشگاه HSE (Higher School of Economics) می باشد که یکی دیگر از دانشگاه های مسکو در زمینه علم اقتصاد می باشد. در سال 1992 م. HSE در شهر مسکو تاسیس شد این دانشگاه امروزه آوازه زیادی در دنیا دارد و شعب دیگری در شهر سنت پترزبورگ، شهر نیژنی نووگورد و شهر پرم وجود دارد. وزارت آموزش و پرورش و علوم فدراسیون کشور روسیه این دانشگاه اقتصادی را به رسمیت می شناسد. دانشجویان می توانند در این دانشگاه در مقطه لیسانس، مقطع فوق لیسانس و مقطع دکتری مشغول به ادامه تحصیل شوند.

دانشگاه Plekhanov از دانشگاه های مسکو

دانشگاه اقتصاد پلخانف جزء دانشگاه هایی می باشد که در زمینه علوم اقتصاد و علوم انسانی فعالیت دارد. این دانشگاه در سال 1907 میلادی تاسیس شده است. از این رو این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه شناخته می شود. این دانشگاه به مدت 12 سال نام دیگری داشته و در سال 1919 به نام دانشگاه اقتصاد تغییر نام داده است. در سال 1991 اقداماتی برای بازسازی این دانشگاه انجام شده است. یکی از مرکزهای اصلی برای آموزش در زمینه علم اقتصاد و علوم تجارت دانشگاه اقتصاد پلخانف می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار آمریکا در ماه یا 3000 تا 4000 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی (از سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: