مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه لومونوسف روسیه

دانشگاه لومونوسف روسیه

روسیه بزرگترین کشور جهان است که قلمرو آن، چندین منطقه‌ی آب و هوایی از اقلیم قطبی تا نیمه گرمسیری را شامل می‌شود. 29 مکان طبیعی و فرهنگی روسیه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بایکال (Baikal) عمیق‌ترین، تمیزترین و بزرگترین دریاچه‌ی آب شیرین زمین است، کوه‌های پُرعظمت آلتای و قفقاز، دره‌ی آبفشان‌ها در کامچاتکا، ستون‌های کراسنویارسک، طبیعت منحصربه‌ فرد شرق دور و رودخانه‌های وسیع، تنها چند مکان دیدنی روسیه به‌ شمار می‌آیند که می‌توانید هنگام اقامت در روسیه، از آن‌ها دیدن کنید. اگر بیشتر علاقه‌ مند آثار فرهنگی هستید، به کلیساهای باستانی حلقه‌ی طلایی (Golden Ring) و Russian North، مسجد آبی (زنگار) و کرملین در کازان، مجموعه کاخ‌های منطقه‌ی لنینگراد و معماری اروپایی کالینینگراد توجه کنید. مراکز تاریخی مسکو، سن‌پترزبورگ، تامسک و بسیاری از شهرهای دیگر، جزو میراث فرهنگی ملی روسیه محسوب می‌شوند و تقاضای زیادی در بین گردشگران سراسر جهان برای بازدید از آن‌ها وجود دارد.

کیفیت تدریس در روسیه

روسیه در حوزه‌ی آموزش ریاضیدانان، فیزیکدانان، شیمی‌دانان، مهندسان، برنامه‌نویسان، پزشکان و همچنین نمایندگان مشاغل خلاق، در جهان پیشرو است. آموزش کلاسیک در این کشور، یکی از قوی‌ترین آموزش‌ها در جهان شناخته می‌شود. هر ساله دانشگاه‌های روسیه در رتبه‌بندی جهانی، رتبه‌‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. دانشگاه‌های روسیه، دوره‌‌های کارشناسی و تخصصی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی برگزار می‌کنند. شما می‌توانید مسیر خود را برای دریافت مدرکی معتبر با برنامه‌های آموزشی، مدارس تابستانی، دوره‌های تحصیل به زبان روسی به‌عنوان زبان خارجی و غیره آغاز کنید.

هر ساله مجتمع‌های آموزشی در روسیه، پردیس‌ها و آزمایشگاه‌های با تکنولوژی بالا را افتتاح می‌کنند و همه‌چیز برای رسیدن به موفقیت‌های علمی بالا برای شما آماده است. اکثر دانشگاه‌های روسیه همچنین دارای خوابگاه‌هایی هستند که غالباً در نزدیکی ساختمان اصلی دانشگاه واقع شده و هزینه‌ی زندگی در این خوابگاه‌‌ها معمولاً ارزان است.

روسیه یک کشور چند ملیّتی در مرز بین قاره‌های اروپا و آسیاست. بیش از 200 ملیّت گوناگون از بین فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف در روسیه زندگی می‌کنند و این رویداد به خارجی‌ها حس خوبی می‌دهد. دانشگاه‌ها در روسیه همچنین به دانشجویان خارجی کمک می‌کنند و برنامه‌های سازگاری ویژه و سیستم‌های پشتیبانی برای دانشجویان جدید ترتیب می‌دهند.




روسیه کشوری با تحصیلات عالی و سنت آکادمیک طولانی است. دانشمندان بزرگ و موفقی با تحصیل در روسیه پرورش و تربیت شده اند که دریافت کننده تعدادی جایزه نوبل هستند. در سال های اخیر، روسیه تلاش زیادی برای ارتقاء سیستم آموزش عالی خود و گسترش آن به دانشجویان خارجی انجام داده است. حداقل پنج دانشگاه روسی در بین بالاترین رتبه در رتبه بندی معتبرترین دانشگاه های جهان قرار دارند . در این مقاله تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه را مورد بررسی قرار داده و به معرفی این دانشگاه خواهند پرداخت.دانشگاه دولتی مسکو یا دانشگاه لومونوسف روسیه یکی از بزرگترین موسسات آموزشی سنتی در روسیه است و در تقریبا تمام شاخه های علوم و علوم انسانی مدرن فعالیت دارد. دانشجویان آن ممکن است یکی از 57 رشته تحصیلی را انتخاب کنند، در حالی که دانشجویان دکترا ممکن است در 168 حوزه تخصصی در این دانشگاه تحصیل کنند.

بررسی تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه

روسیه دارای 766 دانشگاه در 82 منطقه از کالینینگراد تا ولادیوستوک است. آموزش عالی توسط موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی ارائه می شوند. دانشگاه های کلاسیکی که وجود دارند بر حرفه های گوناگون از مهندسی تا زبان شناسی تمرکز دارند و دانشگاه های تخصصی روسیه بر فناوری، علوم انسانی یا پزشکی متمرکز هستند.

یکی ازدانشگاه های این کشور دانشگاه لومونوسف است که به عنوان دانشگاه دولتی مسکو شناخته می شود. این دانشگاه دارای بلند ترین ساختمان آموزشی در جهان است و برترین موسسه آموزش عالی روسیه و معتبرترین دانشگاه جماهیر شوروی سابق محسوب می شود.

دانشگاه ایالتی مسکو یک دانشگاه پژوهشی مختلط و علمی است که در مسکو، روسیه قرار دارد. این دانشگاه در تاریخ 23 ژانویه سال 1755 توسط لومونسوف تاسیس شد. MSU بعد از لومونسوف در سال 1940 تغییر نام داد و سپس به عنوان دانشگاه لومونسوف شناخته شد.دانشگاه ایالتی مسکو قدیمی ترین موسسه آموزشی روسیه است. روز تاسیس این دانشگاه یعنی 12 ژانویه به عنوان روز دانشجو در روسیه جشن گرفته می شود . سال 2005 با جشن و بیش از 900 رویداد ویژه به دویست و پنجاهمین سالگرد دانشگاه لومونوسف مشخص شد . یک کتابخانه جدید ، یک دانشکده جدید پزشکی و یک کلینیک مدرن دانشگاه این رویداد ویژه را مشخص می کنند .در میان فارغ التحصیلان و استادان ، برندگان جایزه نوبل و دانشمندان شناخته شده جهان وجود دارند . دانشگاه دولتی مسکو شامل تعدادی از موسسات تحقیقاتی علمی است که در زمینه های مهم علوم مدرن فعالیت دارند . تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه متقاضیان بسیاری از سراسر جهان دارد .

دانشجویان دانشگاه لومونوسف روسیه

تعداد کل دانش آموزان ثبت نام شده شده برای تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه از جمله دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و پاره وقت 40.000 دانشجو است. کارکنان این دانشگاه شامل بیش از 8.500 استاد، استادان همکار و همکاران پژوهشی هستند.در حال حاضر تعداد دانشجویان خارجی و فارغ التحصیلان 5000 نفر از 80 کشور جهان است. هر ساله دانشگاه مسکو حدود 4000 دانشجوی بین المللی را از سراسر جهان ثبت نام می کند. دانشگاه ایالتی مسکو دارای موافقت نامه هایی با سازمان های بین المللی پیشرو ( مانند یونسکو ، بانک جهانی ) ، عضو بسیاری از انجمن های بین المللی است و بیش از 300 موافقت نامه را با دانشگاه های تمام قاره امضا کرده است. دانشگاه لومونوسف مرکز همکاری بین دانشگاه ها در قلمرو شوروی سابق است.

دانشکده های دانشگاه لومونوسف روسیه

تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه شامل:

 کلاس های شبانه توسط دانشکده های اقتصاد، تاریخ، روزنامه نگاری، فلسفه، روانشناسی و جامعه شناسی است درحالی که دانشکده روزنامه نگاری برنامه های مکاتبات را ارائه می دهد. دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده مکانیک و ریاضیات، دانشکده ریاضیات و Cybernetics محاسباتی، دانشکده فیزیک، دانشکده شیمی، دانشکده علوم مواد، دانشکده زیست شناسی، دانشکده مهندسی زیست شناسی و بیوانفورماتیک، دانشکده علوم خاک، دانشکده زمین شناسی، دانشکده جغرافیا، دانشکده پزشکی پایه، دانشکده تاریخ، دانشکده زبان شناسی، دانشکده فلسفه، دانشکده اقتصاد، دانشکده حقوق، دانشکده روزنامه نگاری، دانشکده روانشناسی، موسسه کشورهای آسیایی و آفریقایی، دانشکده جامعه شناسی، دانشکده زبان های خارجی و مطالعات منطقه، دانشکده مدیریت دولتی، دانشکده سیاست جهانی، .دانشکده علوم سیاسی، دانشکده هنرهای زیبا و هنری، دانشکده مطالعات جهانی، دانشکده آموزش و پرورش، مدرسه عالی مديريت بازرگاني، دانشکده فیزیک و شیمی، مدرسه اقتصاد مسکو، دانشکده عالی ترجمه و تفسیر، دانشکده عالی مدیریت دولتی، دانشکده عالی حسابرسی عمومی، دانشکده عالی اداری و نوآوری، مدرسه عالی مدیریت بازاریابی نوآورانه، دانشکده علوم اجتماعی معاصر، دانشکده عالی تلویزیون، دانشکده تربیت بدنی و دانشکده آموزش نظامی است.

شهرت آکادمیک دانشگاه لومونوسف روسیه

این دانشگاه دارای ارتباطات خوبی با برجسته ترین دانشگاه های خارج از کشور است، دانشجویان و استادان را با موسسات بین المللی پیشرو در زمینه آموزش عالی مبادله می کند. این مرکز دوره های جمعیت شناسی یونسکو، دوره های هیدرولوژی یونسکو، مرکز بین المللی بیوتکنولوژی، مرکز بین المللی لیزر، دوره های آموزشی یا سمینارهای روسی را به عنوان یک زبان خارجی اداره می کند. در سال 1991، کالج دانشگاه فرانسوی، دانشگاه روسی- آمریکایی و موسسه علوم و فرهنگ آلمان افتتاح شد. این دانشگاه به بیش از 60 دانشمند، دیپلمات و سیاستمدار از خارج کشور درجه افتخاری اختصاص داده است. بسیاری از محققان برجسته دانشگاه و دانشمندان دانشگاه های خارجی از رشته های افتخاری این دانشگاه برخوردار می شوند. دانشگاه دولتی مسکو یکی از معتبر ترین موسسات آموزش عالی در روسیه است و داری الزاماتی برای ورود دانشجویان جدید می باشد. دانشگاه لومونسوف مسکو (MSU) در بین 100 دانشگاه برتر جهان و 50 دانشگاه برتر اروپا قرار دارد. پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه لومونوسف روسیه در سیستم آموزشی روسیه دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی 4 ساله است. متقاضیان بر اساس نتایج امتحانات ورودی ( دو آزمون ورودی ) در این دانشگاه ثبت نام می شوند. 




 مراحل ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه

  •    مرحله اول - انتخاب دانشکده محل تحصیل و تماس با آن؛
  •   مرحله دوم - سفر به روسیه و ارائه تمامی مدارک اصلی خود؛
  •  مرحله سوم - تهیه تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشکده مورد نظر؛
    •    فرم درخواست؛
    •     مدارک تحصیلی (دیپلم دبیرستان) با ترجمه رسمی به زبان روسی؛
    •     کپی رسمی پرونده تحصیلی با ترجمه رسمی به زبان روسی؛
    •     بیانیه های معادل گواهی تحصیلات (برای گواهینامه خارج از فدراسیون روسیه)؛
    •     گواهی سلامت پزشکی؛
    •     نتیجه آزمایش ایدز؛
    •     گذرنامه با ویزا و کارت مهاجرت؛
    •     شش قطعه عکس؛

دانشکده دارای حق درخواست اطلاعات اضافی است.

  • مرحله چهارم - قبولی در آزمون ورودی؛
  • مرحله پنجم - دریافت دعوت نامه؛
  • مرحله ششم - موافقت نامه با دانشکده؛ بر اساس این توافق نامه فرد باید:
    •     تمام امتحانات را با موفقیت سپری کند؛
    •     اسناد و مدارک مورد نیاز را جمع آوری و ارائه کند؛
    •     هزینه تحصیل را پرداخت کند؛

هزینه پذیرش و تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه

  •     شهریه تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه 2500 تا 5000 روبل برای هر سال تحصیلی؛
  •    هزینه مسکن در خوابگاه دانشجویی - از 4100 تا 13000 روبل در ماه ( بستگی به شرایط زندگی ) دارد؛
  •     هزینه گواهی پزشکی و آزمایش ایدز - از 4500 روبل؛
  •     بیمه درمانی یا قرارداد خدمات پزشکی - از 8500 روبل؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: