مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط ویزای همراه در روسیه

شرایط ویزای همراه در روسیه

طبق گزارش موسسه آمار یونسکو، روسیه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه ششم را در جهان دارد. سالانه حدود 250000 دانشجو از کشورهای دیگر به روسیه می آیند. اگر هنوز نمیتوانید روسی صحبت کنید، باید با دوره ی آمادگی را بگذرانید. این دوره اولین قدم برای کسب یک مدرک معتبر است. در این دوره روسی را یاد میگیرید و مطالعه ی دروس رشته خودتان را شروع میکنید. مثلا اگر میخواهید پزشک شوید، در دوره مقدماتی به شما زبان روسی، زیست شناسی و شیمی آموزش داده میشود. برای تحصیل در این دوره نیازی به گذراندن هیچ امتحانی نیست.

شرایط کشور روسیه

کشور روسیه، کشوری اروپایی است که در اروپای شرقی واقع گردیده و در حقیقت وسیع ترین کشور دنیا نیز می باشد. پایتخت روسیه و در عین حال مهم ترین و بزرگ ترین شهر آن، مسکو است که در کنار سنت پترزبورگ همواره از شهرهایی بوده که بازار کار بهتری نیز نسبت به سایر نقاط روسیه داشته است. اقتصاد کشور روسیه به طور بسیار قدرتمند است و به لحاظ تولید ناخالص داخلی این کشور یازدهمین کشور دنیا است همچنین وسعت خاک روسیه همچنین موجب گردیده تا این کشور ا زمنابع طبیعی، گازی و نفتی زیادی نیز بهره مند باشد و با سرعت بیشتری پیشرفت اقتصادی خود را دنبال نماید.

مهاجرت و شرایط اخذ ویزای همراه در روسیه

مهاجرت به روسیه به طور عمده از دو راه تحصیلی یا کاری رخ می دهد منتهی از آن جایی که پیدا کردن کار در روسیه ساده نیست و ویزای کاری تنها به کسانی داده می شود که از یک کارفرمای روس پیشنهاد شغلی داشته باشند، اغلب افراد ابتدائا گزینه تحصیل در روسیه را انتخاب می نمایند. در این روش تنها مشکل شرایط ویزای همراه روسیه است که بالای 90% مواقع به همراه دانشجو داده نمی شود، یعنی بر خلاف تحصیل در کانادا یا برخی دیگر از کشورها، روسیه به همراه دانشجو ویزای اقامتی نمی دهد و همراه تنها می تواند با ویزاهای کوتاه مدت توریستی که امکان تبدیل را نیز ندارند رهسپار این کشور شود. البته بعد از این که دانشجو فارغ التحصیل شود در صورتی که در روسیه مشغول به کار گردد، می تواند تقاضای الحاق همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود داشته باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه روسیه

همانطور که گفته شد شرایط ویزای همراه روسیه بسیار سخت گیرانه است و حتی می توان اینطور بیان کرد که روسیه عملا برای دانشجویان ویزای همراه اقامتی ارائه نمی دهد. البته اگر زوجین هر دو قصد انتخاب کشور روسیه را داشته باشند و نخواهند تا زمان فارغ التحصیلی و مشغول به کار شدن همسر صبر کند، می توانند هر دو به تحصیل در این کشور بپردازند. به طور کل به منظور درخواست برای ویزای روسیه مدارک ذیل مورد نیاز می باشد:

  • اصل پاسپورت که می بایست حداقل دو صفحه خالی داشته و اعتباری بیش از 6 ماه بعد از تاریخ اتمام ویزای فرد داشته باشد؛
  • دو کپی از فرم ویزا که می بایست تکمیل شده و امضا شود؛
  • یک قطعه عکس پاسپورتی که می بایست پشت آن امضا شده باشد؛
  • گواهی تمکن مالی بانک؛
  • گواهی پذیرش دانشگاه برای دانشجویان؛
  • مدرک مثبِت تهیه محل سکونت در روسیه و پرداخت هزینه ها؛




شرایط ویزای کاری همراه و دانشجو در روسیه

روسیه در زمره کشورهای توسعه یافته جهان قرار دارد که آمار بیکاری آن حدود 5.21% است در نتیجه شرایط کاری نسبتا خوبی دارد. البته لازم به ذکر است اگر چه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه برای یک سری رشته ها از جمله گرایش های مهندسی مثل مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار، برق و الکترونیک و… وجود دارد اما از آن جایی که کارفرمایان روسی اهمیت ویژه ای برای توانایی فرد به صحبت به این زبان قائل هستند، لازم است دانشجو حین تحصیل به یادگیری این زبان نیز بپردازد. همینطور لازم به یادآوری است که هزینه تحصیل در روسیه به زبان روسی بسیار کمتر از تحصیل به زبان انگلیسی است به علاوه دانشجویان رشته های پزشکی، داندان پزشکی، پرستاری و… اگر بخواهند بعد از اتمام تحصیلات خود در این کشور استخدام شوند لازم است تحصیلات خود را به زبان روسی تکمیل نمایند.

حقوق ماهیانه کار در این کشور نیز از حدود 720$ (دلار آمریکا) در ماه شروع می شود و مطابق رشته تحصیلی، سابقه کاری و… ارتقا می یابد که با توجه به هزینه های زندگی در روسیه رقم نسبتا خوبی است. در حقیقت مطابق آمارهای رسمی میانگین هزینه های ماهیانه در روسیه در شهرهای کوچک بین 130$ (دلار آمریکا) تا 330$ (دلار آمریکا) است و در شهرهای بزرگ مثل مسکو و سنت پترزبورگ بین 400$ (دلار آمریکا) تا 500$ (دلار آمریکا) می باشد.

کشورهای صادرکننده ویزای همراه برای ایرانیان

در حال حاضر کشورهای زیادی نیستند که برای دانشجویان ایرانی ویزای همراه صادر می کنند، این مسئله امری است که برای متاهلین خصوصا افرادی که صاحب فرزند هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. از این دسته کشورها می توان به سوئد، دانمارک، هلند و کانادا اشاره کرد که در زمره کشورهای برتر دنیا به لحاظ تولید ناخالص داخلی، رفاه اجتماعی و امید به زندگی قرار دارند و آمار بیکاری در این کشورها نیز در سال های گذشته همواره زیر 6% بوده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار آمریکا در ماه یا 3000 تا 4000 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی (از سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: