مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته عمران در مجارستان

تحصیل رشته عمران در مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

سیستم آموزشی مجارستان

سیستم آموزشی در مجارستان بین کالج ها و دانشگاه ها تقسیم شده است:

  • تحصیلات در کالج ها: به طور کلی 4 سال طول می کشد.
  • تحصیلات دانشگاهی: بسته به دوره ای که طی می شود 4 تا 6 سال طول می کشد.
  • دوره تحصیلی حرفه ای: معمولا 2 سال طول می کشد که مختص فارغ التحصیلان هنرستان متوسطه و دانشجویان هنرستان است.
  • دوره های دکتری دانشگاه: معمولا 3 سال طول می کشد تا تکمیل شود.

نکات تحصیل رشته عمران در مجارستان

رشته عمران شاخه ای از مهندسی است که با زیرساخت ها، از برنامه ریزی تا طراحی، ساخت، بهره برداری و نگهداری، شامل زیرساخت های جدید، سروکار دارد که در زندگی روزمره حیاتی است. دانشجویان یاد می گیرند که بودجه ها و هزینه ها را مدیریت کنند، با معماران و مهندسان کار کنند و تاخیرها و نگرانی های ایمنی را برطرف کنند. عمران به طور سنتی به تعدادی از زیرشاخه ها تقسیم می شود و دومین رشته مهندسی قدیمی، پس از مهندسی مکانیک است. مهندسی عمران در بخش دولتی از شهرداری تا دولت های ملی و در بخش خصوصی از صاحبان خانه های شخصی تا شرکت های بین المللی را شامل می شود. مهندسان عمران با جنبه های ساخت و ساز مانند بودجه بندی، ایمنی و مجوزهای قانونی سروکار دارند.

مهندسی از کاربرد خلاقانه علوم، روش های ریاضی و شواهد تجربی در زمینه نوآوری، طراحی، ساخت، بهره برداری و نگهداری سازه ها، ماشین ها، مواد، دستگاه ها، سیستم ها، فرآیندها و سازمان ها بهره می گیرد که هر کدام با تاکید بیشتری بر زمینه های خاصی از ریاضیات کاربردی، علوم کاربردی کار می کنند. مهندسی عمران در زندگی روزمره حیاتی است زیرا مسئولیت ساختمان ها، جاده ها، منابع تغذیه، حمل و نقل و سیستم های ارتباطی را بر عهده دارد. یک مدرک کارشناسی در مهندسی عمران بنیان دانش افراد را توسعه می دهد، این مدرک در ترکیبی از سخنرانی ها و سمینارها و همچنین جلسات عملی و آزمایشگاهی ارائه خواهد شد. برای کسب تجربه حرفه ای ممکن است از دانشجویان خواسته شود در یک صنعت مستقر شوند و کارآموزی داشته باشند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته عمران در مجارستان

محبوب ترین دانشگاه ها و برنامه های تحصیل در رشته مهندسی عمران و ساخت و ساز برای دانشجویان بین المللی را در بوداپست مجارستان می توان یافت. دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME) یک مؤسسه آموزش عالی دولتی است که به عنوان یک مؤسسه با بودجه ای مرکزی از طرف دولت فعالیت می کند. آیین نامه تأسیس آن توسط وزیر کشور مجارستان صادر شده است. شرایط سازمانی و عملیاتی آن در آیین نامه خود، مطابق با قوانین خلاصه شده است. این دانشکده یک برنامه کارشناسی ارشد مهندسی سازه را به مدت زمان 1.5 سال ارائه می دهد. همچنین برنامه مهندسی عمران در دانشگاه فناوری و اقتصاد نیز ارائه می شود. دوره کارشناسی مهندسی عمران به زبان انگلیسی در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست در مدت 4 سال ارائه می شود.


دانشکده مهندسی عمران دو برنامه دکترای تمام وقت را به زبان انگلیسی و مجارستانی ارائه می دهد: برنامه دکترای مهندسی عمران و مهندسی ساخت و ساز، ژئوتکنیک.

حمل و نقل و زیرساخت های آب از جمله رشته بین رشته ای بیومکانیک را پوشش می دهد. دیگر برنامه دکترا در علوم زمین، ژئودزی، نقشه برداری، سنجش از دور و مهندسی ژئو انفورماتیک میباشد. دانشگاه Eötvös Loránd دانشگاه تحقیقاتی پیشرویی است که در قلب مجارستان با ارائه بزرگترین برنامه های تبادل و مدرک مجارستان به جامعه بین المللی، محیطی عالی برای تحقیق و آموزش با کیفیت محسوب میشود. دیپلم های صادر شده در ELTE در سراسر جهان تأیید می شوند و اعتبار دوره ها در تمام کشورهای اتحادیه اروپا قابل انتقال است. برنامه مهندسی عمران در دانشگاه Eötvös Loránd ارائه می شود.

مدارک لازم جهت تحصیل رشته عمران در مجارستان

هر دانشگاه در مجارستان سیستم پذیرشی در وب سایت خود دارد که به دانشجویان امکان می دهد برای برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد درخواست کنند و ثبت نام کنند. سیستم آموزش عالی در مجارستان بسیار شبیه آنچه در سایر کشورهای اروپایی می باشد است. در حالی که می توان تقریباً هر رشته ای را در آنجا انتخاب کرد، دانشگاه هایی که به نسبت از کالج ها بزرگتر هستند گزینه های گسترده تری دارند. همچنین برای افراد بلندپرواز، برنامه هایی با مدرک تحصیلی مشترک وجود دارد که توسط آن قادر به تحصیل در دو سطح به صورت همزمان هستند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، برای اکثر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی هزینه ای بین 1200€ تا 5000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است، به همین دلیل می توان زندگی در مجارستان را مقرون به صرفه دانست.

برای تحصیل در مجارستان، متقاضیان باید جهت اثبات مهارت، مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه دهند. گواهینامه هایی که به طور کلی توسط دانشگاه های مجارستان پذیرفته می شوند شامل: PTE Academic، تافل، آیلتس آکادمیک و مهارت C1 پیشرفته یا C2 می شود. متقاضیان جهت شرکت در برنامه های تحصیلی کشور مجارستان باید ثابت کنند که مهارت های زبان آنها برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی مناسب است. این دوره ها همچنین افراد را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه آماده می کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: