مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مسیر تحصیل در کانادا و اخذ اقامت دائم

مسیر تحصیل در کانادا و اخذ اقامت دائم

پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا، بسیاری از دانشجویان بین المللی تصمیم می گیرند که به طور دائم در کانادا بمانند. خوشبختانه، برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند به اقامت دائم کانادا درآیند، راه‌های زیادی وجود دارد. 

بسیاری از برنامه های مهاجرتی اقامت دائم کانادا برای متقاضیانی که با کانادا به نحوی ارتباط دارند، امتیاز قائل می شود؛ این ارتباط می تواند به صورت ارتباط با یک استان خاص، تجربه کار در کانادا یا دارای مدرک تحصیلی کانادایی باشد. اگر دانشجویان بین المللی کانادایی مهاجرت دائمی به کانادا را انتخاب کنند، از برخی یا همه این مزایا بهره مند می شوند. لطفا توجه داشته باشید که دانشجویان بین المللی در کانادا باید اطمینان حاصل کنند که شرایط مجوز تحصیل (Study Permit) خود را در طول اقامت در کانادا رعایت کنند. اگر دانشجویی شرایط مجوز تحصیل خود را نقض کند، این می تواند درخواست های مهاجرتی آینده را به خطر بیندازد. 

بسیاری از برنامه های مهاجرتی کانادا به مقدار مشخصی از تجربه کاری نیاز دارند که ممکن است دانشجویان بین المللی را در مضیقه قرار دهد؛ زیرا اکثرا فاقد تجربه کاری می باشند. با این حال، اکثر فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا واجد شرایط درخواست مجوز کار (Work Permit) پس از فارغ التحصیلی هستند که به آنها اجازه کار در کانادا و کسب این تجربه کاری ارزشمند را می دهد.

 برنامه های مهاجرتی برای دانشجویان بین المللی

 برنامه های مهاجرتی زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در حالی که هر برنامه متفاوت عمل می کند و الزاماتی فراتر از تکمیل تحصیلات کانادا دارد، برنامه های ذکر شده در زیر ممکن است مسیرهای سریعی را برای گرفتن اقامت دائم کانادا برای فارغ التحصیلان بین المللی فراهم کند: 

  • Canadian Experience Class (CEC)
  • Federal Skilled Worker Program (FSW)
  • Provincial Nominee Programs (PNPs)
  • Quebec Immigration Options (گزینه های مهاجرت کبک)
  •  Post-Graduation Work Permits (مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی)

لطفاً توجه داشته باشید که بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی از طریق سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) کانادا که سیستم فدرال برای مدیریت درخواست‌های اقامت دائم است، اجرا می‌شوند.


Canadian Experience Class (CEC)

CEC یکی از سریع ترین راه ها برای دریافت اقامت دائم کانادا است که از طریق سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری اجرا می شود. در حالی که طیف وسیعی از الزامات برای واجد شرایط بودن برای این برنامه وجود دارد، از جمله سن، مهارت زبان، و سطح تحصیلات، یک شرط متمایز CEC این است که متقاضیان ثابت کنند که حداقل 12 ماه تجربه و مهارت کاری و تمام وقت، یا معادل آن در تجربه پاره وقت، در طول سه سال قبل در کانادا دارند. هنگامی که یک دانشجوی بین المللی این سطح از تجربه کاری را به دست آورد، CEC ممکن است به یک گزینه عالی مهاجرت تبدیل شود!

Federal Skilled Worker Program (FSW) 

برنامه FSW که از طریق سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری اجرا می شود، ممکن است برای برخی از دانشجویان بین المللی که فارغ التحصیل شده اند، گزینه مناسبی باشد. بر خلاف کلاس CEC ،FSW نیازی به داشتن تجربه کاری در کانادا ندارد، بنابراین این یک گزینه خوب برای دانشجویان بین المللی فارغ الحصیل است که قبلاً تجربه کاری در خارج از کشور به دست آورده اند. 

برنامه FSW یک برنامه مهاجرتی مبتنی بر شایستگی است که از سیستم رتبه بندی جامع (CRS) برای رتبه بندی خودکار نامزدها در برابر یکدیگر استفاده می کند و فقط از آن دسته از کاندیدهایی را برای ثبت درخواست اقامت دائم دعوت می کند که رقابتی ترین مشخصات را دارند. اگر یک دانشجوی بین‌المللی واجد شرایط الزامات تعیین شده باشد و در سیستم امتیازدهی CRS بسیار رقابتی باشد، FSW می‌تواند مسیری عالی برای تبدیل شدن او به یک مقیم دائم باشد.

لازم به ذکر است که برنامه FSW مستلزم آن است که متقاضیان ثابت کنند که حداقل 12 ماه تجربه کاری تمام وقت، مستمر، ماهرانه، تکمیل شده در هر کشوری، یا معادل آن در تجربه پاره وقت دارند. برای دانشجویان بین المللی که هرگز وارد نیروی کار نشده اند، این برنامه گزینه مناسبی نخواهد بود. 

Provincial Nominee Programs (PNPs)

هر یک از استان ها و مناطق کانادا برنامه های مهاجرتی مختص به خود را اجرا می کنند که PNP نامیده می شوند. هر PNP متفاوت عمل می کند، زیرا آنها برای رفع نیازهای آن استان یا منطقه خاص طراحی شده اند. بسیاری از PNP ها به متقاضیانی که نوعی ارتباط با استان دارند، از جمله تحصیلات قبلی که در استان انجام شده و تجربه کاری در استان به دست آورده اند، ترجیح می دهند. بسته به استانی که یک دانشجوی بین المللی برنامه تحصیلی خود را در آن تکمیل کرده است، ممکن است واجد شرایط درخواست PNP در آن استان باشد. 

گزینه های مهاجرت کبک (Quebec Immigration Options)

استان کبک سیستم مهاجرتی خود را با الزامات و رویه های متفاوت از بقیه استان های کشور اجرا می کند. با این حال، مانند سایر نقاط کانادا، برنامه های مهاجرتی کبک به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان بین المللی در هنگام درخواست اقامت دائم دارای مزایایی هستند. دو برنامه اصلی اقامت دائم کبک دارای بخش هایی است که برای دانشجویان بین المللی در کبک طراحی شده است: 

  • Quebec Experience Program (PEQ): این برنامه از دانش آموزان می خواهد که برنامه تحصیلی خود را کامل کرده باشند یا ظرف 6 ماه تحصیلات خود در یک موسسه در کبک تمام کنند. برای واجد شرایط بودن برای PEQ، یک دانشجوی بین المللی باید سطح بالایی از زبان فرانسوی شفاهی را از خود نشان دهد. 
  • Quebec Skilled Worker  (QSW): این برنامه ممکن است گزینه ای برای دانشجویان بین المللی در کبک باشد که مدرک تحصیلی خود را در کبک تکمیل کرده یا در حال تکمیل هستند. برخلاف برنامه PEQ ،QSW الزامی برای مهارت زبان فرانسه ندارد، اما داوطلبان باید حداقل نمره را در شبکه ارزیابی امتیاز برنامه کسب کنند. 


مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی (Post-Graduation Work Permits)

 مجوز کار پس از فارغ التحصیلی یک راه مستقلم برای اقامت دائم نیست. با این حال، به اکثر دانشجویان بین المللی که از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) فارغ التحصیل شده اند، اجازه می دهد تا پس از دوره تحصیل خود در کانادا بمانند و با هر کارفرمایی در کانادا کار کنند. این تجربه می تواند به فرد کمک کند تا از طریق CEC یا یک PNP مبتنی بر کارفرما واجد شرایط اقامت دائم کانادا شود. لطفاً توجه داشته باشید که همه برنامه های ارائه شده در DLI ها واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی نیستند.

برنامه دانشجویی بین المللی (International Student Program)

یکی از شرایط CEC این است که تجربه کاری که در طول دوره تحصیل تمام وقت به دست می‌آید، جزو شرط 12 ماهه محسوب نمی‌شود، بنابراین دانشجویان بین‌المللی نمی‌توانند تجربه کاری کسب‌ شده در طول برنامه تحصیلی خود را حساب کنند. با این حال، هنگامی که یک دانشجوی بین المللی فارغ التحصیل شد، احتمالاً واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی می شود، که به آنها اجازه می دهد تا تجربه کاری لازم برای واجد شرایط بودن برای CEC را به دست آورند. برنامه دانشجویی بین المللی منحصر به فرد ما از شما در هر مرحله از فرآیند تبدیل شدن به یک دانشجوی بین المللی در کانادا پشتیبانی می کند و در مورد مسیرهای تبدیل تحصیلات کانادا به اقامت دائم کانادا مشاوره می دهد. با توجه به برنامه ها و امکانات بسیار زیاد برای تحصیل در کانادا، پیدا کردن بهترین گزینه برای شما می تواند گیج کننده باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: