مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه های ارشد در انگلستان در سال 2023

بورسیه های ارشد در انگلستان در سال 2023

انگلستان با دانشگاه های معتبر و طیف گسترده ای از دوره های کارشناسی ارشد، یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای تحصیلات بین المللی است. با این حال، هزینه‌های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین‌المللی در انگلستان معمولاً بالاتر از هزینه‌های دانشجویان مقیم آنجا است. همچنین ممکن است متوجه شوید که برخی از منابع مالی در دسترس شما نیستند. هیچ وام دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی در انگلستان وجود ندارد، مگر اینکه از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EU or EEA) باشید و مجوز اقامت موقت (pre-settled status) یا حق کار و زندگی از طریق مجوز 'Indefinite leave to remain' داشته باشید که در این صورت، ممکن است واجد شرایط دریافت وام کارشناسی ارشد دولت انگلستان باشید. همیشه وضعیت خود را از طریق  UKCISA در این خصوص بررسی کنید. 

خوشبختانه، طیف گسترده ای از طرح های بورسیه انگلستان وجود دارد که به طور خاص برای حمایت از فارغ التحصیلان بین المللی طراحی شده اند. این مقاله، انواع مختلف بورسیه های تحصیلات تکمیلی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد بین المللی در انگلستان توضیح می دهد. ما همچنین مواردی را که در آن دانشجویان خارج از کشور ممکن است واجد شرایط دریافت وام تحصیلات تکمیلی از دولت انگلستان باشند، پوشش داده ایم. فهرست کردن تمام بورسیه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین‌المللی در این مقاله، امری نشدنی است، اما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا بیشتر گزینه‌های اصلی ممکن و قابل اقدام را پوشش دهیم. هم چنین، تمام این اطلاعات برای سال 2023 به روز هستند.

بورسیه های دولت انگلستان

دولت انگلستان مجموعه‌ای از بورسیه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد انگلستان را با هدف تأمین مالی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی ممتاز برای تحصیل در انگلستان اجرا می‌کند. در زیر به توضیح موردی این بورسیه ها می پردازیم.

Chevening Scholarships

Chevening یک بورسیه معتبر دولت انگلستان برای تحصیلات تکمیلی است که به طور خاص برای دانشجویان بین‌المللی در انگلستان است. این بورسیه، هزینه ی کامل تحصیل کارشناسی ارشد، هزینه های سفر و ویزا و همچنین کمک هزینه زندگی ماهانه دانشجویان بین المللی را پوشش می دهد.


Commonwealth Scholarships

این بورسیه با هدف حمایت از شهروندان 53 کشور Commonwealth (کشورهایی که بخشی از امپراتوری سابق انگلستان بودند) است. این بورسیه توسط کمیسیون CSC، به نمایندگی از دولت انگلستان سازماندهی شده است. بیش از 800 بورسیه از این نوع در دسترس است، اما بیشتر آنها برای شهروندان کشورهای کامن ولث در حال توسعه، ارائه می شود. سه طرح اصلی بورسیه کامن ولث برای دانشجویان کارشناسی ارشد بین المللی وجود دارد:

Commonwealth Masters Scholarships

این بورسیه ها به شهروندان کشورهای کامن ولث در حال توسعه، ارائه می شود. آنها دانشجویان را برای مدارک یک ساله کارشناسی ارشد انگلستان (غیر از MBA) در دانشگاه های شریک، پشتیبانی می کنند. برای واجد شرایط بودن، شما باید شهروند یک کشور کامن ولث در حال توسعه واجد شرایط، پناهنده یا یک فرد تحت حمایت انگلستان باشید. همچنین، باید به طور معمول مقیم یک کشور کامن ولث در حال توسعه باشید.

شما معمولاً باید از طریق یک آژانس نامزد ملی (National Nomination Agency) در کشور خود درخواست دهید. شما نباید مستقیماً به خود کمیسیون بورسیه کامن ولث درخواست دهید. درخواست برای بورسیه تحصیلی در آگوست سال قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد باز می شود. انتخاب بر اساس شایستگی تحصیلی شما و همچنین مزایای بالقوه مدرک شما برای کشور شما خواهد بود. این بورسیه معمولا هزینه های زیر را پوشش می دهد:

  • پرداخت شهریه شما؛
  • کمک هزینه ماهانه برای اسکان و هزینه های زندگی؛
  • هزینه سفر به انگلستان و از انگلستان در ابتدا و انتهای دوره شما؛
  • ممکن است پشتیبانی اضافی برای کمک به پوشش سایر هزینه های مرتبط با دوره شما ارائه شود؛

Commonwealth Shared Scholarships

این بورسیه برای دانشجویان بین المللی که تا به حال، بطور گسترده و برای مدت طولانی در خارج از کشور خودشان تحصیل نکرده اند و در غیر این صورت نمی توانند در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان تحصیل کنند، حمایت مالی ارائه می دهد. برخلاف بورسیه ی Commonwealth Scholarships for Masters study، بخشی از بورسیه Commonwealth Shared Scholarships تا حدی توسط دانشگاه های انگلستان پشتیبانی می شوند. برای واجد شرایط بودن باید شهروند یک کشور کامن ولث در حال توسعه، پناهنده یا یک فرد تحت حمایت انگلستان، و مقیم دائم در یک کشور کامن ولث در حال توسعه باشید. شما همچنین باید یکی از موارد زیر را داشته باشید:

  • مدرک کارشناسی معادل 2.1 (upper second-class honours) یا
  • مدرک لیسانس معادل 2.2 ('lower second-class honours') به علاوه مدرک کارشناسی ارشد.

شما همچنین نباید تا به حال، بیش از یک سال در یک کشور توسعه یافته تحصیل (یا کار) کرده باشید و توانایی پرداخت هزینه تحصیل در انگلستان را نداشته باشید. شما باید درخواست خود را به یکی از دانشگاه های انگلستان شرکت کننده در این طرح ارسال کنید. آنها ممکن است شما را برای بورسیه تحصیلی معرفی کنند. توجه داشته باشید که فقط دانشگاه ها و دوره های خاصی واجد شرایط دریافت این بودجه هستند. این بورسیه معمولا هزینه های زیر را پوشش می دهد:

  • پرداخت شهریه و سایر هزینه های تحصیلی شما؛
  • کمک هزینه ماهانه برای پوشش هزینه اسکان و هزینه های زندگی؛
  • هزینه سفر به انگلستان و از انگلستان در ابتدا و انتهای دوره شما؛
  • سایر هزینه ها نیز ممکن است توسط کمیسیون بورسیه های کامن ولث یا دانشگاه شما پوشش داده شود؛

Commonwealth Distance Learning Scholarships

این بورسیه، حمایت خاصی را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان و در حالی که در کشور خودشان زندگی می کنند، فراهم می کند. برای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی، باید شهروند یک کشور کامن ولث در حال توسعه، پناهنده یا یک فرد تحت حمایت انگلستان، و مقیم دائم در یک کشور کامن ولث در حال توسعه باشید. شما همچنین باید مدرک لیسانس معادل 2.1 (upper second-class honours) داشته باشید. ممکن است در برخی موارد مدارک پایین تر نیز در نظر گرفته شود. دانشگاه ها برای تامین هزینه دوره شما تا سقف 18000 پوند بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. این مبلغ، هزینه شهریه و برخی دیگر از هزینه ها را پوشش می دهد. هنگامی که از طریق سیستم درخواست کمیسیون بورسیه کامن ولث برای این بورسیه درخواست می دهید، باید پیشنهادی برای تحصیل از راه دور واجد شرایط، در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید.


بورسیه دانشگاه های انگلستان

هر یک از دانشگاه های انگلستان نیز، بورسیه های مختص خود را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند و با بیش از 150 دانشگاه در انگلستان، ما نمی‌توانیم همه بورسیه های از این نوع را در اینجا فهرست کنیم. اما هنگامی که از این فهرست، دوره ای را پیدا کردید که مناسب شما باشد، به وب سایت خود دانشگاه نگاهی بیندازید. در آنجا می توانید گزینه های تامین مالی برای دانشجویان بین المللی را بررسی کنید. اگر چیزی نمی بینید، با دانشگاه تماس بگیرید و مودبانه بپرسید که آیا ممکن است حمایت مالی برای کسی در موقعیت شما وجود داشته باشد یا خیر. ما توصیه می کنیم که صرفاً یک ایمیل ساده برای درخواست حمایت مالی ارسال نکنید. درعوض، در آن ایمیل رشته مورد علاقه خود را ذکر کنید و بگویید علاقه مند به تحصیل در آن رشته و دانشگاه هستید؛ بدین صورت، مسئولان دانشگاه معمولا جواب بهتری به درخواست یا سوال شما می دهند.

بورسیه تحصیلی انگلستان توسط موسسه های خیریه

علاوه بر منابع مالی که قبلاً ذکر کردیم، سازمان‌های خیریه زیادی وجود دارند که برای تحصیل دانشجویان با استعداد، در خارج از کشور بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند. در اینجا تعدادی از سازمان هایی که ممکن است برای کمک در تامین مالی تحصیلات تکمیلی شما مناسب باشند، ذکر می شود:

  • بورسیه Gates Cambridge، برای کمک مالی به دانشجویان از هر ملیتی (به غیر از انگلستان)، برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کمبریج، ارائه می شود.
  • Rhodes Trust، دو برنامه بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی برجسته، برای مدرک تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آکسفورد، ارائه می دهد: 
    • Rhodes Scholarship: که برای دانشجویان 64 کشور مشخص شده، ارائه می شود.
    • Global Rhodes Scholarship: برای هر کشوری که واجد شرایط بورسیه Rhodes Scholarship نمی باشد، ارائه می شود.
    • Hornby Trust، بورسیه هایی را برای معلمان زبان انگلیسی از کشورهای در حال توسعه، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته TESOL در دانشگاه وارویک فراهم می کند.
    •  Article 26، استراتژی و برنامه ای است که هدف آن کمک به پناهندگان در انگلستان برای دسترسی به آموزش عالی، از جمله برنامه های کارشناسی ارشد است.

منابع بسیار دیگری برای تامین مالی تحصیلات تکمیلی وجود دارد، اما اکثر آنها بسیار کوچکتر از سازمان هایی هستند که در این مقاله توضیح داده شد. این بدان معنا نیست که نمی توانید از موسسات خیریه یا بنیادهای آموزشی کوچکتر حمایت دریافت کنید؛ فقط برای پیدا کردن آن، باید بیشتر تلاش کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: