مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه گزینشی بین المللی ENS

بورسیه گزینشی بین المللی ENS

اگر قصد تحصیل در فرانسه را دارید، بهتر است بدانید که زمان درخواست بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS در École Normale Supérieure در پاریس فرانسه آغاز شده‌ است! بورسیه های تحصیلی فرانسه، شرایط مناسب تحصیل رایگان در فرانسه، حضور دانشگاه های برتر فرانسه در رتبه‌بندی‌های جهانی و اخذ ویزای فرانسه در کمترین زمان، این کشور را به مقصد محبوبی برای متقاضیان تحصیل تبدیل کرده است. بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS مبلغ 1000 یورو در ماه به مدت 3 سال و یک اتاق در یکی از پردیس‌های ENS پرداخت می‌کند. هنگام درخواست این بورس تحصیلی باید کمتر از 26 سال داشته باشید.

تحصیل در فرانسه با بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS

بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS شامل کمک‌هزینه ماهانه 1000 یورو برای 3 سال و همچنین یک اتاق در یکی از پردیس‌های ENS است.

تحصیل در کشور فرانسه می‌تواند زندگی و آینده شما را تغییر دهد! سیستم آموزشی فرانسه در میان برترین سیستم‌های آموزشی جهان قرار گرفته است. کشور فرانسه فرصت‌های طلایی بسیاری را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. علاوه بر تحصیل رایگان، دانشگاه‌های این کشور دارای شهریه‌های پایین با بسیاری از بورسیه‌های بین‌المللی قابل‌توجه برای دانشجویان هستند. همه ملیت‌ها واجد شرایط این بورسیه‌های کاملاً تأمین شده خواهند بود.

بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS به‌عنوان یکی از بهترین بورسیه‌ های تحصیلی فرانسه، به دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در ENS مبلغ 1000 یورو در ماه به مدت 3 سال و یک اتاق در یکی از پردیس‌های ENS پیشنهاد می‌هد. دانشجویان دریافت کننده این بورسیه در پایان تحصیلات خود با مدرک معتبر در سطح جهانی فارغ‌التحصیل می‌شوند. برخورداری از سیستم آموزشی بسیار عالی و همچنین امکانات رفاهی و خدماتی فوق‌العاده‌ای که دولت فرانسه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا و حتی جهان تبدیل کرده است. از این رو، دانشجویان بین‌المللی زیادی علاقه‌مند تحصیل در دانشگاه‌های برتر فرانسه هستند.

ویژگی بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS

از ویژگی‌های بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • نام بورسیه: بورسیه‌ گزینشی بین‌المللی ENS؛
  • کشور برای تحصیل: فرانسه؛
  • موسسه اعطاء کننده بورسیه: در École Normale Supérieure (ENS)؛
  • جنسیت: مردان و زنان؛
  • مقطع تحصیلی: لیسانس و فوق‌لیسانس؛
  • ظرفیت بورسیه: 10 موقعیت در علوم و 10 موقعیت در هنر و علوم انسانی؛
  • ارزش بورس تحصیلی: کمک ماهانه 1000 یورو برای سه سال و یک اتاق در یکی از پردیس‌های ENS؛
  • رشته‌های تحصیلی واجد شرایط: علوم، هنر و علوم انسانی؛


کشورهای واجد شرایط دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان

مؤسسه میزبان بورسیه  گزینشی بین‌المللی ENS تحصیلی École Normale Supérieure در پاریس، فرانسه است. هرساله، مدرسه اکول نرمال فرانسه (ENS) یک گزینش انتخابی میان دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌کند. ENS به دانشجویان پرتلاش آینده دار بین‌المللی، چه در علوم یا هنر و علوم انسانی، اجازه می‌دهد تا مدرک کارشناسی ارشد را در این دانشگاه دنبال کنند. این مدرسه به‌عنوان یک مدرسه برتر Ivy League در پاریس شناخته می‌شود. همچنین یکی از بزرگ‌ترین اعضای تشکیل دهنده دانشگاه PSL است. این موسسه قصد دارد اساتید، محققان و مدیران دولتی برجسته‌ای را تربیت کند.

دوره‌های ارائه شده توسط ENS Internationale شامل رشته‌های علوم، هنر، علوم انسانی و تحقیقات است. گواهینامه‌ها در تمام سطوح از مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. درخواست برای بورسیه‌های تحصیلی کامل در فرانسه بروی همگان باز است. فارغ‌التحصیلان این مؤسسه متشکل از روشنفکران و افراد دارای پیشینه تحصیلی خوب هستند.

بورسیه‌ گزینشی بین‌المللی ENS 

بورسیه تحصیلی بخشی از روش دانشگاه است که به دانشجویان بین‌المللی مستحق کمک مالی برای ادامه دوره‌های تحصیلی خود در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. École Normale Supérieure (ENS) ارائه‌دهنده فرصت‌های برابر است که به همه بدون در نظر گرفتن پیشینه، فرصت‌های یکسانی را می‌دهد. میزان پذیرش دانشگاه اکول نرمال سوپریور پاریس (ENS) نسبت به بورسیه تحصیلی آن‌ها بسیار پایین است. متقاضیان باید افرادی با سوابق تحصیلی درخشان باشند. بااین‌حال، توجه زیادی به وضعیت اجتماعی آن‌ها خواهد شد. بورسیه بین‌المللی گزینشی ENS تعداد 20 موقعیت بورس تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی به‌صورت رقابتی ایجاد می‌کند. بااین‌وجود، آن‌ها همچنان یکی از پر درخواست‌ترین بورسیه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی در فرانسه هستند.

در پایان تحصیل، دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد در تخصص خود و با مدرک École normale supérieure فارغ‌التحصیل می‌شوند.

زمان درخواست بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS

متقاضیان تحصیل در رشته‌های مرتبط با علوم باید فرم درخواست و مدارک را از 12 اکتبر تا 12 دسامبر ارسال کنند. متقاضیان تحصیل در رشته‌های مرتبط با هنر و علوم انسانی باید درخواست و مدارک خود را از 12 اکتبر تا 9 دسامبر ارسال کنند. در قدم اول برای شروع درخواست خود باید در وبسایت مدرسه نرمال عالی فرانسه ثبت نام کنید.

شرایط درخواست بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS

متقاضیان برای درخواست بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS باید واجد شرایط زیر باشند:

  • افراد هنگام درخواست باید کمتر از 26 سال داشته باشند.
  • داوطلبان تنها یک بار می‌توانند برای این بورسیه درخواست دهند.
  • داوطلبان نباید بیش از 10 ماه در طول سال تحصیلی گزینشی (1  سپتامبر تا 31 آگوست) و سال قبل در فرانسه زندگی کرده باشند.
  • داوطلبان باید حداقل یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی را که توسط یک دانشگاه خارجی در طول سال تحصیلی قبل از شروع درخواست اعطا شده است، اثبات کنند.
  • داوطلبان باید گذراندن حداقل دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های خارجی را اثبات کنند.
  • به‌عنوان یک استثنا، مدیر ENS می‌تواند درخواست نامزدی را که سابقه تحصیلی آن در خارج از فرانسه استاندارد نیست، موردقبول قرار دهد.
  • بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS شامل کمک‌هزینه ماهانه 1000 یورو برای 3 سال و همچنین یک اتاق در یکی از پردیس‌های ENS است.


رشته های واجد شرایط بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS

بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS به  مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در ENS (یا یکی از مؤسسات شریک ENS) در زمینه‌های علوم یا هنر و علوم انسانی تعلق می گیرد. رشته‌های دانشگاهی ارائه شده از طریق برنامه گزینش بین‌المللی به شرح زیر است.

رشته‌های هنر و علوم انسانی

مردم‌شناسی، باستان‌شناسی، مطالعات کلاسیک (یونانی، لاتین)، سینما، مطالعات تئاتر، تاریخ هنر، موسیقی‌شناسی، علوم شناختی، اقتصاد، مطالعات سیاسی، جغرافیا، تاریخ، تاریخ و فلسفه حقوق، تاریخ و فلسفه علوم، زبان‌شناسی، ادبیات، فلسفه، جامعه‌شناسی.

رشته‌های علوم پایه

زیست‌شناسی، شیمی، علوم زمین، علوم محاسباتی، ریاضیات، فیزیک، علوم شناختی.

مراحل و مدارک درخواست بورسیه گزینشی بین‌المللی ENS

متقاضیان علاقه‌مند برای بورسیه‌های گزینشی بین‌المللی باید به صفحه رسمی بورسیه تحصیلی دانشگاه برای راهنمای دقیق درخواست مراجعه کنند، درحالی‌که لیست اسناد زیر را برای ارسال در پلت فرم اختصاصی آماده می‌کنند:

  • پر کردن دقیق فرم درخواست؛
  • تصویر گذرنامه؛
  • دیپلم دبیرستان؛
  • مدرک دانشگاهی؛
  • رزومه تحصیلی؛
  • انگیزه‌نامه (1 تا 3 صفحه)؛
  • توصیه‌ نامه استاد؛
  • برای رشته‌های هنر و علوم انسانی: پروژه تحقیقاتی حداکثر 3 صفحه (10000 کاراکتر با احتساب فاصله)؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: