مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با کشور فرانسه

آشنایی با کشور فرانسه

نگاه کلی به فرانسه

فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپاست. این کشور با شش کشور دیگر هم مرز است. با آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ از شمال شرقی، با سوئیس و ایتالیا از جنوب شرقی و با اسپانیا از جنوب غربی. انگلیس هم از طریق گذرگاه آبی انگلیس با فرانسه هم مرز است. این کشور به عنوان دروازه ورود به اروپا در نظر گرفته می شود؛ زیرا در آن چندین فرودگاه بین المللی (که دو مورد از آن ها در پاریس هستند)، پایانه های کشتی و خدمات ریلی فرانسه وجود دارد.

فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری جهان است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد زیادی از بازدید این کشور متنوع لذت ببرند، از جمله زیبایی های طبیعی، آب و هوای شگفت انگیز، فعالیت های تفریحی در فضای باز مانند زمین های گلف، موزه های هنری و گالری ها و موارد دیگر. فعالیت های مختلف زیادی وجود دارد که تاریخچه کشور را برای بازدید کنندگان به تصویر می کشد و آن را برایشان لذت بخش می کند، به خصوص با توجه به گذشته ی پر تلاطم آن.

در کنار این چیزها، فرانسه از نظر غذاها و نوشیدنی های خود نیز مکانی لذت بخش و مشهور است. به راحتی می توان گفت که مردم فرانسه عاشق آشپزی و عاشق غذا هستند. وعده های غذایی در فرانسه رویدادهایی شاد و طولانی هستند که خانواده را برای هم صحبتی گرد هم می آورد. وعده های غذایی معمولی فرانسوی سه تا چهار وعده را شامل می شود که شامل پنیر قبل از دسر است. تمام وعده های غذایی همراه با نان های تازه پخته شده و شراب است. غذاهای پرطرفدار در فرانسه شامل مرغ با سس شراب قرمز است که به Coq au vin معروف است و صدف دریایی که با کره پخته شده استو به آن Coquilles Saint-Jacques می گویند. غذایی که در منو نوشته شده  نیز در واقع می تواند بسیار متنوع باشد و با توجه به منطقه ای از کشور که در آن قرار دارید متفاوت است.

مردم در فرانسه مودب و بسیار رسمی هستند. مردم این کشور همچنین به شیک بودن، مفتخر بودن به لباس وظاهر شخصی خود شناخته شده اند. برخی کشورها به دلیل همین خصوصیات، فرانسه را یک کشور متکبر می دانند، گرچه مردم این کشور این امر را صرفاً شیک بودن و دقیق بودن در ظاهر می دانند.

22 منطقه رسمی در کشور فرانسه واقع شده است. هر یک از این مناطق به چند بخش تقسیم می شوند.

بریتنی و نرماندی در گوشه ی شمال غربی فرانسه قرار دارند. این منطقه با خط ساحلی پر از خلیج های پهناور و صخره های گرانیتی مشخص است. کسانی که در این منطقه ساکن هستند، خود را از بقیه فرانسه جدا می دانند. گویش آن ها زبان برتون است، و این منطقه به نورماندی پایین و نرماندی بالا تقسیم می شود. حومه ی این منطقه بسیار شگفت انگیز است، و بازدید کنندگان می توانند وسعت بسیار زیادی از مناطق بکر را ببینند. باران در این منطقه بسیار معمول است و دارای هوای خنک در ماه های زمستان و آب و هوایی متغیر در طول سال است.

در مرز جنوبی بریتانی و نرماندی پایین می توانید Pays-de la Loire را پیدا کنید. این منطقه دارای مناظر شگفت انگیز و سرسبز است، از جمله خط ساحلی چشمگیر اقیانوس اطلس که در آن می توان سواحل و آب های دلپذیری یافت. آب و هوا در این منطقه با تابستان های گرم و زمستان های معتدل بهترین دما را دارد.

منطقه جنوبی فرانسه یک منطقه محبوب است. این منطقه بسیار شلوغ است و یکی از مناطق گران قیمت کشور است. همچنین هوای گرمی دارد. علیرغم این موارد، بازدید کنندگان از مکان های خیلی دور و مختلف برای لذت بردن از مناظر موجود در این منطقه می آیند. مزارع اسطوخودوس در سراسر ناحیه ی جنوبی محبوب هستند.

Rhone-Alpes در شمال سواحل مدیترانه قرار دارد. کوه های آلپ های فرانسه در اینجا قرار دارند و همه، از جمله افراد محلی، می دانند که اینجا منطقه ای محبوب برای گردشگران است. این منطقه پر است از تفرجگاه های خیره کننده که در کل طول سال در دسترس هستند و افراد منطقه می توانند از انجام فعالیت های گوناگون، که اسکی محبوبترین و سرامد آنهاست، لذت ببرند. کوهستان های زیادی در منطقه وجود دارند، دقیقاً مانند کوهستان های پیرنه در جنوب غربی.

مرکز فرانسه واقعاً همان جایی است که قلب در آن نهفته است. این منطقه یک مکان آرام و ساکت است. اوورگن (Auvergne) در قلب فرانسه قرار دارد و هنوز هم یکی از کم جمعیت ترین مناطق کشور است. هیچ سواحل یا مرزهای ملی در این مناطق در قلب فرانسه یافت نمی شود. لیموزین ، بورگوندی، و دره لیر مرکزی در اینجا واقع شده اند. دریاچه های زیادی در سراسر این مناطق وجود دارد که آن را برای کسانی که از ماهیگیری لذت می برند به منطقه ای برتر تبدیل کرده است. کسانی که دوست دارند یک لیوان شراب عالی بخورند نیز می توانند به این منطقه بیایند. بورگوندی بهشتی است برای کسانی که عاشق شراب و همچنین غذاهای لذیذ هستند.

در قسمت شرقی فرانسه مناطقی را پیدا خواهید کرد که با آلمان، سوئیس، بلژیک و لوکزامبورگ هم مرز است. Franche-Comte در اینجا قرار دارد، که با مناظر شگفت انگیز از جنگل ها و رودخانه ها شناخته می شود. کسانی که از فضای عالی بیرون از منزل لذت می برند مطمئناً از این منطقه لذت خواهند برند. در این منطقه تأثیرات بسیار زیادی از آلمان وجود دارد که در گویش، غذاها و معماری  منطقه مشهود است. اینجا منطقه ای است صلح آمیز و مملو از شهرهای کوچکِ زیبا، تاکستان های پیچ در پیچ و موارد دیگر. آردنه در این منطقه قرار دارد، منطقه ای تپه ای با جنگل ها و دریا هایی در جنوب. اینجاست که شامپاین ساخته می شود. در این منطقه هوا در زمستان به طور کلی خنک تر است. مردم محلی مرفه هستند، زیرا اینجا دروازه ی اصلی اروپا است.

شمال فرانسه محل قرارگیری Nord-Pas-de-Calais ، Dunkerque و Boulogne است. نزدیکی بسیار زیاد به بلژیک تأثیر زیادی بر منطقه دارد. در اینجا آسیاب های بادی و کانال هایی را خواهید دید که وسعت زیادی از زمین ها را در بر می گیرند. غذاهای محلی یک بخش جذاب از منطقه هستند، همانند جشنواره های آبجو مشهور جهانی که در آن برگزار می شوند. این منطقه همچنین از نظر تاریخی بسیار غنی است. میادین نبرد جنگ جهانی اول را می توان در این منطقه یافت، که تصویری از وحشت روزگار گذشته را نشان می دهد. پیکاردی (Picardy) نیز در این قسمت از فرانسه واقع شده است. آب و هوا در این منطقه به آب و هوای انگلیس و پاریس شباهت دارد.

و سپس پاریس. بدون صحبت کردن در مورد پاریس، پایتخت این کشور، نمی توانید در مورد فرانسه صحبت کنید. پاریس همه اینها را دارد و یکی از باشکوه ترین پایتخت ها در کل جهان است. برج ایفل و همچنین موزه ی لوور در پاریس واقع شده اند. پاریس نمونه ای از ثروت و طراحی است، بنابراین منطقه ای بسیار گرانقیمت است. جاذبه های فرهنگی بی پایانی در پاریس یافت می شود.

همانطور که می بینید در سراسر کشور فرانسه چیزی برای دوست داشتن وجود دارد. اینجا واقعاً جایی است که باید باشید، مهم نیست شما چه کسی باشید. زنان و مردان، نوجوانان و کودکان در هر سنی از آمدن به فرانسه لذت می برند و چیزهایی را تجربه می کنند که در هیچ جای دنیا نمی توان یافت. چه به دنبال کوه، دریاچه، تاریخ، سواحل شنی و یا هر چیز دیگری باشید، مطمئناً فرانسه چیزی برای ارائه به همه دارد.


چند اطلاعات دیگر درباره فرانسه که ممکن است از آنها لذت ببرید:

85٪ از کل ساکنان این کشور رومی کاتولیک هستند.

بیش از 60 میلیون نفر در کشور سکونت دارند.

فرانسوی و انگلیسی دو زبان متداول در کشور فرانسه هستند.

فرانسه از یورو استفاده می کند. شما باید قبل یا بعد از ورود به کشور، پولی را که از یک کشور دیگر همراه خود دارید به یورو تبدیل کنید.

در حالی که فرانسه زمانی یک کشور عمدتا کشاورزی بود، از زمان جنگ جهانی دوم اوضاع تغییر کرده است و اکنون صنایع مختلف زیادی وجود دارد که فرانسه در آن مهارت دارد. حدود 35٪ از کل زمین های فرانسه توسط باغ های میوه و باغ های انگور پوشیده شده است. جنگلداری و ماهیگیری نیز به عنوان صنایع قابل توجه در کشور، از رتبه بالایی برخوردار هستند، اگرچه این امر با توجه به اینکه در کجای فرانسه قرار دارید متفاوت است. از دیگر علاقمندی های قابل توجه در این کشور می توان به آهن و زغال سنگ و همچنین حمل تجهیزات و ماشین آلات اشاره کرد. و همانطور که تصور می کنید، گردشگری بخش بسیار بزرگی از اقتصاد فرانسه را به خود اختصاص داده است.

فرانسه یکی از محبوب ترین مناطق جهانگردی در جهان است که هر ساله ده ها میلیون گردشگر از آن بازدید می کند. در حالی که اکثر مردم برای تجربه ی شهر افسانه ای پاریس می آیند، شهرهای بسیارِ دیگری در این کشور وجود دارد که گردشگران از بازدید آنها لذت می برند. رفتن به پاریس این شانس را به شما می دهد که چیزهای خیلی زیادی را تجربه کنید. گفته می شود که پاریس شهر عشق است، پس می توانید انتظار داشته باشید که وقتی در پاریس هستید، فضا همیشه پر از عشق و عاشقی باشد. فرانسه هر ساله پر بازدیدترین کشور جهان است و افرادی که تصمیم به بازدید از این کشور می گیرند، مطمئناً با قدردانی صمیمانه از ملت فرانسه، به خانه خود بازمیگردند.

یک واقعیت مهم دیگر در مورد فرانسه این است که این کشور در فهرست بهترین مکان های جهان برای حضور در دانشگاهاست. افراد در هر سنی می توانند در هر یک از دانشکده ها و دانشگاه های شگفت انگیز کشورفرانسه شرکت کنند و تحصیلات عالی کسب کنند. برخی از بهترین دانشگاه های جهان در فرانسه واقع شده اند و این کشور در تعدادی از صنایع پیشرو می باشد. وقتی یک آموزش عالی مورد نظر است، این فرانسه است که افراد بیشتری به دنبال آن هستند. دلایل زیادی وجود دارد که مردم فرانسه را انتخاب می کنند، که بزرگترین دلیل آن فرصت های تحصیلی برجسته است. اما، هزینه ی کم زندگی، فضای منطقه و سایر عوامل نیز در تصمیم گیری مردم برای حضور در دانشگاه های فرانسه تأثیر می گذارد.

فرانسه سرشار از تاریخ و فرهنگ است. شما می توانید افرادی را از همه پیشینه ها و میراث موجود در کشور پیدا کنید. غذا از مزایای دیگر بودن در این کشور است. مردم فرانسه از همه جنبه های زندگی ممتاز هستند. این شامل ظروفی که آن ها تهیه می کنند نیز می شود. وقتی طعم غذاهای اصیل فرانسوی را می چشید، می توانید چیزی را تجربه کنید که چشایی شما را روشن می کند و به شما در کشف طعم هایی کمک می کند که قبلاً هرگز نمی دانستید وجود داشته اند. پاریس به داشتن رستوران هایی مجلل که برخی از بهترین غذاهایی را که تا به حال چشیده اید سرو می کنند، مشهور است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: