مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آماده کردن مدارک برای دریافت ویزا و اقامت دائم هلند

آماده کردن مدارک برای دریافت ویزا و اقامت دائم هلند

فرایند تائید مدارک، قبل از ارائه‌ی درخواست اقامت دائم در هلند

به‌هنگام ارائه‌ی درخواست اقامت خود در هلند، برای اثبات هویت خود، باید مدارک پشتیبان را از کشور زادگاه خود ارائه دهید. در یک نگاه عمومی، این مدارک، قبل از آنکه توسط مسئولان مهاجرت هلند پذیرفته شود، باید توسط دولت کشور مادری‌تان تائید شود.

در این مقاله، توضیح می‌دهیم که قبل از رفتن به هلند، چگونه می‌توانید مدارک هویتی خود را تائید کنید. یک توصیه‌ی مهم: برای اجتناب از تاخیرهای بعدی، مهم است این فرایند را خیلی سریع شروع کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای هلند: شرایط اولیه

وقتی برای اجازه‌ی سفر یا اقامت در هلند درخواست می‌دهید، از شما خواسته خواهد شد تا مدارک پشتیبان را فراهم کنید. این مدارک، باید در کشور زادگاه‌تان و به زبانی که مسئولان هلندی آن را به رسمیت می‌شناسند- هلندی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی- تائید شود.

چگونه مُهر آپوستیل دریافت کنیم

شما می‌توانید مدارک خود- گواهی تولد، ازدواج یا پیوندهای مدنی، صورت‌حساب بانکی و غیره- را با یک گواهی یا مُهر 'آپوستیل'، قانونی کنید. این مُهر به‌معنی آن است که مدارک شما، در کشورهای بسیاری، مورد تائید و پذیرش قرار خواهد گرفت.

به همین دلیل هم هست که توافق‌های دوجانبه‌ای بین 105 کشور عضو 'معاهده‌ی 12 کنوانسیون لاهه' امضا شده که به موجب آن، کشورهای عضو، مدارک خارجی ' آپوستیل' شده توسط دیگر کشورهای عضو را به‌رسمیت می‌شناسند.

غالباً، خدمات تائید مدارک، فقط توسط دولت کشور مادری‌تان انجام می‌شود. برای مثال، توسط Foreign & Commonwealth Office در بریتانیا و وزارت امور خارجه در ایالات متحده‌ی آمریکا.

برای تائید مدارک خود، معمولاً باید هزینه‌ای پرداخت کنید- و میزان این هزینه، در کشورهای مختلف متفاوت است.

چگونه مدارک خود را قانونی کنیم

متاسفانه، فرایند قانونی کردن مدارک خود، در ارتباط با دپارتمان دولتی مربوطه، همیشه ساده نیست. قبل از آنکه مدرکی توسط دولتی قانونی شود، معمولاً باید توسط مسئولی از نهاد مربوطه امضاء شود (مثلاً، یک گزارش پزشکی باید توسط پزشکی از نهاد پزشکی حرفه‌ای کشور شما امضا شود) و توسط یک وکیل یا دفتر اسناد رسمی تائید شود. فقط در این‌صورت، شما می‌توانید مدرکی را برای تائید رسمی (مُهر آپوستیل) بفرستید.

این فرایند، ظاهراً پُرزحمت به نظر می‌رسد، اما قبل از توافق لاهه، پیچیده‌تر بود (و همچنان برای کشورهایی که عضو آن نیستند، پیچیده و سخت است). مدارک- هم در کشور زادگاه‌تان و هم در کشور مقصدتان- باید به تائید چندین نهاد، مسئول، مدرسه و غیره برسد. این فرایند الان کارآمدتر شده است.

چگونه Apostille را در کشور خود پیدا کنیم

برای فهمیدن اینکه چگونه مدرکی را قانونی کنید، باید به وب‌سایت‌های رسمی دولت خود مراجعه کنید. در حالیکه برخی کشورها، خدمات سریعی را در اختیار متقاضیان می‌گذارند، باید سعی کنید این فرایند را چند ماه قبل از ارائه‌ی درخواست اقامت خود، شروع کنید تا اطمینان حاصل کنید همه‌چیز در زمان مقرر، آماده می‌شود.

در ادامه، توضیح می‌دهیم فرایند تائید مدارک چگونه کار می‌کند و برای کسب اطلاعات بیشتر در بریتانیا، ایالات متحده‌ی آمریکا و استرالیا، به کجاها باید رجوع کنید.


پیدا کردن یک آپوستیل در بریتانیا

در بریتانیا، برای تائید امضاء یا مُهر از یک مسئول دولتی تائیدشده، باید به Legalisation Office دولت بریتانیا مراجعه کنید.

خدمات این اداره، هزینه‌ی 30 پوندی (34 یوروی) برای هر مدرک، به‌همراه هزینه‌ی انتقال، 5.50 پوند (6.25 یورو) برای 1.5 کیلوگرم را در پی دارد. برای تحویل آن مدرک به یک کشور اروپایی، هزینه‌ی انتقال به 14.50 پوند (16.50 یورو) در هر 1.5 کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند.

دولت بریتانیا می‌گوید که بررسی مدارک، در حالت استاندارد آن، به دو روز کاری (5-4 روز در اُکتبر بدلیل حجم بالای تقاضاها) نیاز دارد. همچنین برای انجام خدمات فوری در یک روز، باید 75 پوند (85 یورو) پرداخت کنید.

پیدا کردن یک آپوستیل در ایالات متحده‌ی آمریکا

در ایالات متحده‌ی آمریکا، آپوستیل‌ها و گواهی‌های تائید مدارک، توسط Office of Authentications وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا انجام می‌شود.

خدمات تائید مدارک را می‌توان از طریق پُست یا قرار ملاقات (برای موارد ضروری) در Office of Authentications درخواست داد. خدمات پُستی، حدود 12 روز کاری از زمانی طول می‌کشد که Office of Authentications مدارک شما را دریافت کند.

در ایالات متحده‌ی آمریکا، قیمت‌ها بسیار کمتر از بریتانیاست و هر مدرکی که می‌فرستید، هزینه‌ی 8 دلار (7 یورو) به‌همراه دارد.

پیدا کردن یک آپوستیل در استرالیا

دپارتمان تجارت و امور خارجه در استرالیا، مسئول تائید مدارک است، اگرچه کارکنان اداره‌ی پاسپورت در استرالیا، نیز مجاز به انجام این خدمات هستند.

خدمات تائید مدارک توسط پُست یا حضوراً امکان‌پذیر است و اگر شما گزینه‌ی حضوری را انتخاب کنید، باید قرار ملاقاتی در اداره‌ی پاسپورت داشته باشید.

دولت جزئیات خاص زمان انجام این کار را مشخص نکرده است، اگرچه می‌گوید که در طول دوران تعطیلات و در انتهای سال تحصیلی، باید منتظر تاخیر در این فرایند باشید.

خدمات تائید مدارک و آپوستیل در استرالیا، 81 دلار استرالیا (50 یورو) هزینه دارد.

چگونه مدارک خود را ترجمه کنیم

تمام مدارک ارائه شده به مسئولان هلندی، باید به زبان هلندی، انگلیسی، فرانسه یا آلمانی باشد.

اگر مدارک تائیدشده، به یکی از این زبان‌ها نباشند، باید توسط مترجمی ترجمه شود که در دادگاهی در هلند، قسم خورده و به‌همراه مدارک اصلی فرستاده شود. اگر این فرایند در دادگاهی در هلند رخ ندهد، ترجمه باید در کشور زادگاه‌تان تائید شود.

خدمات PayingIt

خدمات PayingIt، به مهاجران به‌اصطلاح با دانش/کارگران دارای مهارت‌های بالا کمک می‌کند تا به هلند بیایند و زندگی خود را در آنجا شروع کنند. آن‌ها با شما کار می‌کنند تا ویزا، اجازه‌ی اقامت و اجازه‌ی کار دریافت کنید. آن‌ها نمی‌توانند مدارک را برای شما درست کنند یا کارهای حقوقی را انجام دهند (که باید توسط شما، در کشور زادگاه‌تان، قبل از آمدن به هلند انجام شود)، اما با انجام تمام اقدامات اجرایی ضروری برای رسیدن شما به هلند و شروع به کار در شغل‌تان، آن‌ها می‌توانند همه‌چیز را شفاف‌تر کنند تا استرس کمتری به شما تحمیل شود. در عرض 6 هفته از لحظه‌ای که توافق امضاء شد، آن‌ها نامه‌ی دعوت شما را خواهند داشت. این همان‌چیزی است که شما در گذشته، برای دریافت ویزای ورود خود به هلند می‌گرفتید.

اگر دارای قرارداد استخدام امضاءشده‌ای هستید، آن‌ها این مدارک را طلب می‌کنند:

  • فتوکپی پاسپورت خود
  • گواهی سوابق امضاء شده (مدرکی در ارتباط با هر نوع سابقه‌ی مجرمانه) 
  • کپی مدارک و گواهی‌های آموزشی/دیپلم‌ها که باید به زبان انگلیسی باشد.
  • رزومه
  • توصیف شغلی
  • فهرست مهارت‌های شغلی مورد نیاز
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: