مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقایسه تحصیل در آلمان و کانادا

مقایسه تحصیل در آلمان و کانادا

در این مقاله شرایط تحصیل در دوکشور کانادا و آلمان را باهم مقایسه می کنیم.

از رشته هایی که افراد برای تحصیل در کانادا انتخاب می کنند، می توانیم به رشته های مدیریت بازرگانی، Media، پرستاری، علوم کامپیوتر و مهمان داری،  مهندسی و پزشکی را نام برد.

و رشته های مورد علاقه برای تحصیل در آلمان عبارتند از: مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، فیزیک و علوم زیستی و پزشکی نام برد.

واجد شرایط بودن برای پذیرش دانشگاه

  • کانادا

برای دوره های کارشناسی، شما باید دوره ی دوازده سال تحصیل مدرسه را کامل کنید. برنامه ی کارشناسی، چهار سال است.

در دوره ی کارشناسی ارشد و دکترا، گرفتن پذیرش در دوره های کارورزی آسان تر از دوره های دیگر است. برای گرفتن پذیرش برای دوره ی مدیریت شما باید مدرک GMAT داشته باشید و برای بعضی از دوره های مهندسی لازم است مدرک GRE داشته باشید.

هر یک از کالج های کانادا میانگین نمرات مشخصی را برای اخذ پذیرش در وب سایتشان اعلام می کنند و این مورد به شما کمک می کند تا بدانید نمره ی خوب چه نمره ایی است، همچنین لازم است در آزمون زبانی همانند آیلتس یا تافل، پی تی ایی و دولینگو شرکت کنید.

  • آلمان

شهریه دانشگاه های آلمان به طور معمول توسط دولت تامین می شود اما قوانین دانشگاه ها را دولت مشخص نمی کند، از این رو هر دانشگاه معیارهای خود برای پذیرش را دارند. بنابراین بهترین پیشنهاد ما این است که برای دانستن مدارک مورد نیاز برای به سایت دانشگاه و دپارتمان مربوطه مراجعه کنید.

برای تحصیل در دوره ی کارشناسی باید تا دوره ی 13 سال مدرسه را گذرانده باشید و باتوجه به اینکه در ایران دوره ی تحصیلی دوازده ساله است در ابتدا در کالج ثبت نام می کنند. برای برنامه ی تحصیلات تکمیلی در آلمان، شما احتیاچ به مدرکی معادل با دوره ی کارشناسی در آلمان و در زمینه ی تحصیلی مشابه داشته باشید. درکنار مدارک پایه، ممکن است دانشگاه از شما مدرک GRE یا GMAT بخواهد. برای دانشجویان بین المللی مدرک IELTS یا TOEFL در کنار دانستن زبان آلمانی الزامی است. برای برنامه هایی که به زبان آلمانی تدریس می شوند، از شما خواسته می شود تا مدرک زبان آلمانی ارائه دهید که با شرکت در یکی از ازمون های TestDAF یا DSH را برای دانشگاه ارسال کنید.

هزینه زندگی در کانادا و آلمان به عوامل مختلفی از جمله دانشگاه، دوره و شهر محل تدریس ارتباط دارد.

هزینه ی دوره های کارشناسی

ویژگی دوره کارشناسی در کانادا

( دلار کانادا در سال)

دوره کارشناسی در آلمان

(یورو در سال)

شهریه 10,000 تا 40,000 150 برای دانشگاه های عمومی/ 20,000 دانشگاه های خصوصی
هزینه ی زندگی 10,000 تا 12,000 10,336
طول دوره تحصیل 4 سال 3-4 سال
مجموع 20,000 تا 52,000 10,486 تا 30,336

هزینه ی دوره های کارشناسی ارشد و دکترا

ویژگی دوره کارشناسی ارشد در کانادا

( دلار کانادا در سال)

دوره کارشناسی ارشد در آلمان

(یورو در سال)

شهریه 35,000 تا 85,000 2,000 برای دانشگاه های عمومی/ 30,000 دانشگاه های خصوصی
هزینه ی زندگی 10,000 تا 12,000 10,336
طول دوره تحصیل 1-2 سال 1-2 سال
مجموع 45,000 تا 97,000 12,336 تا 40,336

شرایط اخذ ویزا

  • کانادا

گرفتن ویزای تحصیلی کانادا قوانین زیر را دارد:

  •  شما باید تا 90 روز بعد از فارغ التحصیلی برای PGWP-اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی- درخواست دهید.
  • همراه و همسر فردی که ویزای تحصیلی کانادا دارد، اگر یکسال یا بیش از یکسال در کانادا بمانند در این دوره اجازه ی کار با ساعت نامحدود دارند.
  • هزینه ی اپلای ویزای کانادا 150 دلار است.
  •  شما اجازه ی بیست ساعت کار در هفته را دارید و در دوران تعطیلات(بین ترم ها و تابستان)، دانشجویان می توانند 40 سال در هفته کار کنند.
  • آلمان

برای ویزای تحصیلی آلمان موارد زیر صدق می کند:

  •  برای تحصیل در المان بیش از 90 روز، لازم است که اجازه ی اقامت در آلمان را اخذ کنید.
  •  اجازه ی اقامت برای دانشجویان دو ساله است، و اگر دوره ی تحصیل شما بیش از دو سال باشد، لازم است که اجازه ی اقامت را تمدید کنید.
  •  دانشجویان می توانند برای 180 روز در سال تحصیلی به صورت نیمه وقت و یا 90 روز به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند. همچنین بعضی از دانشگاه این موقعیت را برای دانشجویان فراهم می کنند، که به صورت نیمه وقت در کمپس دانشگاه کار کنند بنابراین اجازه ی کار حین تحصیل را دارند.


اجازه ی کار بعد از پایان دوران تحصیل

  • کانادا

ویزای اجازه ی کار بعد از تحصیل (PGWP) این اجازه را به دانشجو می دهد که بعد از اتمام دوره ی تحصیل در کانادا، مشغول به کار شود، (مدت زمان این ویزا به دوره ی تحصیل فرد بستگی دارد.) و ماکسیسم سه سال است. با داشتن این ویزا فرد می تواند در هر زمینه ی کاری فعالیت داشته باشد.

  • آلمان

دانشجویان بین المللی باید بلافاصله پس از پایان تحصیلاتشان برای اخذ اجازه ی اقامت باید درخواست دهند. قوانین مهاجرت آلمان این امکان را به دانشجویان می دهند که بعد از پایان تحصیلشان 18 ماه در آۀمان بمانند و شمغول به کار شوند. این اجازه اقامت، جدا از ویزای تحصیلی است و برای دریافت آن باید به دفتر مهاجرت مربوط به مهاجران مراجعه کنید.

اگر شما قبل از پایان تحصیلاتتان، پیشنهاد کاری مرتبط با رشته و زمینه ی تحصیلتان اشته باشید، می توانید به صورت مستقیم برای دریافت PR یا EU Blue کارت درخواست دهید.

شانس استخدام

  • کانادا

مشاغلی مانند پرستاری، تحلیل گر برنامه، معلمی، داروساز، مدیر مالی، مدیر ساخت و ساز و ... از جمله مشاغل پرطرفدار در کانادا هستند.

  • آلمان

مشاغلی در زمینه ی سلامت، مکانیک و خودرو، برق و صنایع الکترونیکی، ساختمان و ساخت وساز، تکنولوژی و ارتباطات در گروه شغل هایی با درآمد بالا در آلمان قرار دارند.

دریافت اقامت دائم

  • کانادا

در طی دوره ی PGWP شما می توانید برای Permanent Residency با در نظر گرفتن برنامه ی Canadian Experience Class درخواست دهید. از انجا که کانادا کشوری کم جمعیت است، کشور با کمبود نیروهای متخصص روبه رو است بنابراین در مقایسه با سایرکشورها گرفتن PR در کانادا بسیار آسان است.

  • آلمان

اگر شما پنج سال در آلمان با ویزای اقامت دائم (PR) زندگی کنید، می توانید برای ویزای دائمی آلمان در خواست دهید. بعد از 8 سال زندگی در آلمان، شما برای اخذ شهروندی آلمان واجد شرایط می شوید و در صورتی که با فردی که شهروند آلمان است، ازدواج کنید، میتوانید بلافاصله برای اخذ شهروندی آلمان درخواست دهید.

شرایط آب و هوایی

  • کانادا

آب و هوای کشور کانادا با توجه به منطقه ایی که در آن زندگی می کنید متفاوت است. کشور کانادا از اقیانوس ارام تا اطلس است، که پنج منطقه ی زمانی را در خود جای داده است. در تورنتو، زمستان های این شهر ملایم تر از سایر شهرهای کانادا است، ولی شهری سرد و برفی است. زمستان ها در مونترال بسیار سرد و برفی است و به طور معول کشور تابستان هایی با هوای خوب را تجربه می کند.

  • آلمان

تابستان های آلمان گرم و زمستان های سرد و برفی دارد، اما بارش باران غیرقابل پیش بینی است و در تمامی فصول احتمال بارش باران است. میانگین دما در زمستان 3 درجه سانتی گراد و در تابستان 22 درجه سانتی گراد است.کمینه ی دما در زمستان به منفی 10 درجه و بیشینه ی دما در تابستان به 35 درجه سانتی گرتد می رسد. کشور آلمان به 16 ایالت تقسیم شده است و تنوع اقلیمی در این کشور زیاد است و نمیتوان شرایط آب و هوایی را به تمام نقاط کشور به صورت کلی تعمیم داد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: