مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ساختار تحصیل پزشکی در آلمان

ساختار تحصیل پزشکی در آلمان

 با تحصیل در رشته ی پزشکی در دانشگاه های آلمان می توانید از آموزش عملی در دانشگاه های که در سطح آموزشی جهانی هستند، لذت ببرید.تحصیل در رشته ی پزشکی ترکیبی از آموزش در بیمارستان، دانشگاه، انستیتو تحقیقاتی وارتباطات با سرمایه گذاران است.

در کنار آموزش هایی در سطح بین المللی، اخذ پذیرش در رشته ی پزشکی از دانشگاه های آلمان آسان است و شهریه ایی لازم نیست پرداخت کنید (تحصیل رایگان در آلمان). در تمام دانشگاه های پزشکی زبان اصلی تدریس آلمانی است. مانند همه ی جای دنیا کشور آلمان برای فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی موقعیت های شغلی فوق العاده ایی را فراهم میکند (استخدام در بیمارستان، در حوزه ی تحقیقاتی، صنایع، خدمات اجتماعی، مشاوره و ...).

تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته ی پزشکی در آلمان

براساس سیستم آموزش آلمان،دانشجویان دوره ی کارشناسی در آلمان باید شش سال تمام وقت مشغول به تحصیل باشند، فاز پریکلینیکال (اولین فاز دوسال است، دومین فاز 3 سال) و سال آخر آموزش عملی است.

Preclinical Medical study (فاز اول دو سال)

دو سال اول در آموزش رشته ی پزشکی بر روی مباحث درسی پایه از جمله فیزیک، شیمی و زیست تمرکز می کند و مباحث پایه ی پزشکی از جمله terminology/propedeutics، آناتومی/آناتومی عصب شناسی،روان شناسی پزشکی و جامعه شناسی، فیزیولوژی و بیوشیمی آموزش داده می شود.

آموزش کمک های اولیه به عنوان یک واحد درسی ارائه نمی شود و دانشجویان باید در موسسه ایی خارج از دانشگاه برای آموزش ثبت نام کنند و باید قبل از اولین آزمون ایالتیشان باشد، مراقبت از بیماران بخشی از آموزش در این ترم نمی باشد، هرچند دانشجویان باید در چهار کار کیلینیکی، سه ماه قبل از اولین آزمون ایالتی شرکت کنند.


Clinical medical study (فاز دوم سه سال)

با موفقیت دراولین آزمون ایالتی، می توانید فاز دوم تحصیل در رشته ی پزشکی در آلمان را آغاز کنید. اولین سال تحصیل شامل مباحث پایه  پزشکی و مطالبی همه جانبه در معاینه  و روش های معاینه عمومی آموزش داده می شود. بخش اصلی آموزش در نیمه ی دوم است و برروی دانشی که در سال های قبل کسب کرده اید،ساخته می شود. در این دوران، دانشجویان بیشتر مواقع با بیماران سروکار دارند و با زمینه های مختلف اشنا می شوند. دوره ها بالینی شامل مراقبت و ارائه گزارش از شرایط بیمار و آموزش های عملی در بخش می شوند.

Practical medical study(یکسال)

سال آموزش عملی با دومین امتحان ایالتی به پایان می رسد، قبل از شرکت در آزمون دانشجویان باید در بیمارستانی که دانشگاه مشخص کرده است حضور داشته باشند. در این دوران تحصیل از دانشجویان این توقع می رود که دانش خود را به معرض آزمون بگذرانند و تجربه و مهارت خود را افزایش دهند، دانشجویان می آموزند که تحت نظر یک سوپروایزر، بیمار را درمان و برایش دارو تجویز کنند، شرکت در جلسات آموزشی و کنفرانس ها یکی دیگر از جنبه های آموزشی این سال است و آموزش تئوری همگام با داشتن شیفت کاری در بخش های بیمارستان است.

آموزش در این سال شامل سه-شانزده هفته می شود.به این معنی که یک روز در هفته برای آموزش دیدن درباره ی سه مبحث است،پزشکی و جراحی دو مبحث اجباری هستند و مبحث سوم را دانشجو می تواند از میان 16 موضوع دیگر انتخاب کند. و در صورت موفقیت در دومین آزمون از این رشته فارغ التحصیل می شوند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: