مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
صفر تا صد تحصیل در کانادا 2021

صفر تا صد تحصیل در کانادا 2021

در کشور کانادا چند دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بر اساس آمار Times Higher Education’s World University Rankings در سال 2021، 30 دانشگاه کانادا در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته اند. ممکن است اسم همه آنها را نشنیده باشید، ولی کانادا با داشتن هشت دانشگاه در بین 200 دانشگاه تاپ فرصت‌های متعددی را برای تحصیلات در کلاس جهانی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. کانادا در مقایسه با ایالات متحده گزینه‌های تحصیلی ارزان‌تر، فرایندهای ساده‌تر اپلای کردن و فرصت‌های بیشتری برای کسب اقامت دائم را فراهم کرده است. دو دانشگاه تاپ کانادا، یعنی دانشگاه تورنتو (University of Toronto) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) از نظر پژوهش در رده‌های بالا قرار دارند، به این معنی که فعالیت‌های آکادمیک آنها بسیار باکیفیت و مورد احترام است. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا با پذیرفتن دانشجویان و کارکنان بین‌المللی و تشویق و ترغیب همکاری‌های بین‌المللی، به ارتقای یک چشم‌انداز جهانی مشهور هستند، پس باید انتظار یک محیط جهانی در کمپس را داشته باشید. طبق نظرسنجی دانشجویان بین‌المللی کانادا (Canadian Bureau for International Education’s International Student Survey) بیش از 90 درصد دانشجویان از تحصیل در کانادا راضی یا بسیار راضی بودند و 95 درصد آنها تحصیل در کانادا را توصیه کرده‌اند.

دلایل تحصیل در کانادا

1.    اجازه ی کار حین تحصیل

در مقاصد دیگر تحصیلی شما اجازه ی کار نخواهید داشت و اگر اجازه ی کار به شما داده شود در زمینه ها و فعالیت های مشخصی خواهد بود. در کشور کانادا میزان درآمد شما با دانش شما رابطه ی مستقیم دارد و می توانید با اجازه ی کاری که دارید، هزینه های تحصیل و زندگی خود را تا حد زیادی پرداخت کنید و تجربه ی کار نیز به دست آورید و با بازار کار کشور کانادا آشنا شوید، این یکی از یازده دلیلی است که کشور کانادا مقصدی عالی برای ادامه ی تحصیل شما خواهد بود.درباره ی شرایط کار در حین تحصیل بیشتر بدانید.

2.    شهریه مقرون به صرفه ی دانشگاه ها

واقعیت این است که به عنوان یک دانشجوی بین المللی شهریه ایی که پرداخت می کنید بیشتر از یک دانشجوی کانادایی است، اما هزینه ی تحصیل در همان رشته در کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان بیشتر خواهد بود و با توجه به دلیل اول ،در کانادا شما کسب درامد خواهید داشت نه فقط پرداخت...

3.    شما بیش از نیم میلیون همراه خواهید داشت.

شما تنها نخواهید ماند.حدود نیم میلیون دانشجوی بین المللی در کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند و هریک داستان خود را دارند، شما روزانه با آنها برخورد خواهید داشت و این افراد دغدغه های شما را درک می کنند زیرا همین نگرانی ها را داشته اند.

4.    تحصیلاتی با بهترین شرایط و امکانات را خواهید داشت.

در میان دلایل تحصیل در کانادا یکی از دلایل این است که،دانشگاه ها و کالج های کانادا رتبه های برتر دنیا را به خود اختصاص داده اند و به روزترین امکانات آموزشی را برای شما فراهم می کنند. این دانشگاه ها بهترین اساتید دنیا را جذب کرده اند و با کمک آنها رشته ها و برنامه های تحصیلی را به شما پیشنهاد می دهند که بتوانید اقتصاد دنیا را دگرگون کنید. باور کردنش سخت است ولی بعد از اتمام دوره ی تحصیل شما باهوش تر خواهید شد و آماده می شوید که شغل خود را در کشور کانادا داشته باشید. 

5.    می توانید وارد باز کار کشور کانادا شوید.

کشورهای دیگر از جمله انگلستان و آمریکا بعد از فارغ التحصیلی از شما می خواهند که کشورشان را ترک کنید و یا شرایطی سختی را برای ورود به بازار کار و اقامت برای شما در نظر می گیرند، بهتر است در این مورد از کشور کانادا الگوبرداری کنند. شرایط اجازه ی کار تا سه سال بعد از فارغ التحصیل به چه صورت است؟ 

در اینجا می توانیم به شما بگویم که این اجازه ی کار برای شما این شرایط را فراهم می کند تا در هر شغلی که می خواهید فعالیت داشته باشید، و امکان تغیر کارفرما را دارید و با بدست آوردن تجربه در شغل های متفاوت، شانس خود را برای دریافت اقامت کانادا افزایش می دهید.

6.    می توانید به کانادا مهاجرت کنید.

اقامت دائم کانادا به چه معنی است؟ این اجازه به این معنی می باشد که شما در کشور کانادا زندگی می کنید ، اجازه ی کار دارید و از امکانات رفاهی –اجتماعی و خدمات سلامت برای همیشه بهره مند خواهید شد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی یا فارغ التحصیل، کشور کانادا حضور شما را ارج می نهند. روشExpress Entry امتیاز بالایی را برای افرادی که در کانادا تحصیل کرده اند و یا تجربه ی کار در کانادا را در نظر گرفته است (در حال حاضر شما هردو را دارید)، و با در نظر گرفتن سطح زبانی شما، فاکتور سن. اگر شرایط Express Entry برای شما مناسب نیست، استان های کانادا اقامت دائم از طریق برنامه ی Provincial Nominee Programs را به شما پیشنهاد می دهند.

 7.    شما می توانید با خانواده به کانادا بیایید.

بیایید یک قدم به عقب برگردیم، درباره ی شرایط کاری و دریافت اقامت دائم صحبت کردیم و حالا یکی از مهم ترین دلایلی که تحصیل درکانادا یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است. در هنگام شروع تحصیلتان در کشور کانادا می توانید با  شریک قانونی خود ، همسر به کشور کانادا بیایید و کشور کانادا اجازه ی  کار نامحدود را به همراه شما می دهد و اگر فرزند دارید، آن ها می توانند در مدارس دولتی در مقاطع دبستان و راهنمایی تحصیل کنند.

8.    می توانید مسافرت کنید.

در کانادا 6 منطقه ی  زمانی وجود دار... مناطق برفی، ساحل های شنی، شهرهای مختلف و مکان های بیشماری که می توانیدآن ها را کشف کنید، از این شانس استفاده کنید و در کشور کانادا مسافرت کنید، کشف کشور کانادا می تواند دلیلی باشد که در کانادا بمانید 

9.    امکان استراحت را به شما می دهد.

کانادایی ها برای نداشتن واکنش های سخت گیرانه وآرام بودن در مقابل هر اتفاقی شناخته شده هستند. خوردن یک قهوه با یک دوست یا یک وعده در رستوران بدون برنامه ریزی قبلی در این کشور امری عادی است. شما می توانید انتخاب کنید که برای استراحت چه کاری انجام دهید و هیچ کس شما را قضاوت نمی کند. می توانید خودتان باشید.

10.    کانادایی شوید.

کشورکانادا نه تنها شرایط کار بعد از فارغ التحصیلی را آسان کرده است بلکه شرایطی را فراهم نموده است که فارغ التحصیلان و افراد مشغول به کار بتوانند به راحتی اقامت دائم بگیرند، شرایط تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی (Canadian Citizens) برای افرادی که اقامت دائم دارند بسیار راحت است. در آخرین مرحله از عضویت در خانواده ی کانادا به شما این اجازه را خواهد داد که بدون دریافت PR جدید وارد خاک کانادا شوید و یا از آن خارج شوید، شما حق رای خواهید داشت و می توانید پاسپورت کانادایی داشته باشید (یکی از معتبر ترین پاسپورت های دنیا ).

11.    لازم نیست که جوان باشید.

لازم نیست جوان باشید، سن شما می تواتد 30،40 سال و یا حتی 50 سال باشد، کشور کانادا پرونده ی اجازه ی تحصیل شما را براساس رزومه ی شما بررسی می کند و آیا رشته هایی که در آن پذیرش گرفته اید در پیشرفت شغلی شما تاثیر بسزایی دارد یا خیر.




طول دوره های تحصیلی در کانادا

دوره های آموزش عالی و تکمیلی در کانادا به گروه های زیر تقسیم بندی می شود و شما می توانید در یکی از این گروه ها مشغول به تحصیل شوید.

تحصیلات post-secondary / دانشگاهی در کانادا

بعد از اینکه دانش اموز از دبیرستان فارغ التحصیل شدند (Secondary V در استان کبک)، می توانند رشته ایی  راکه می خواهند در دانشگاه یا کالج ثبت نام کنند. در کانادا واژه ی کالج به مقطعی اطلاق می شود که در آن افراد آموزش های تکنیکی می بینند و یا رشته های applied arts, applied science school آموزش داده می شود. این مدارس به عنوان انسیتوهای post-secondary شناخته می شوند که مدارک فنی حرفه ایی (vocational certificate)، دیپلم  یا مدارک وابسته را اعطا می کند. بسیاری از دانش اموزان دوره ی کالج برای آماده شدن و ورود به دانشگاه دوره ی کالج را انتخاب می کنند، هدف گروهی دیگر از ورود به کالج این است که برای ورود به بازار کار اماده شوند و با توجه به آموزش هایی که می بینند شانس پیدا کردن کار و قانع کردن کارفرما را دارند.

دانشگاه در کانادا انستیتویی تحقیقاتی است آموزش عالی داده می شود، که مدارک دانشگاهی را در گروه های (رشته ها) مختلف اعطا می کند. در این مراکز آموزشی مقاطع کارشناسی (undergraduate) ، کارشناسی ارشد و دکتری (postgraduate) برای تحصیلات عالیه وجود دارد. ساختار رتبه بندی و مقاطع در کشور کانادا بسیار شبیه کشور آمریکا است.

تحصیل در مقطع کارشناسی:

Bachelor of Arts یا Bachelor of Science مقطع کارشناسی است که به طور معمول سه یا چهار سال زمان برای دانشجویان تمام وقت (Full-time Students) لازم است تا این دوره تکمیل نمایند (مدت زمان دوره بسته به استان و زمان بندی کلاس ها تغیر می کند).

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

Master of Arts یا Master of Science به عنوان مدرک کارشناسی ارشد (Graduate) می باشد، که به طور معمول دو سال زمان می برد.

تحصیل در مقطع دکترا در کانادا:

مدرک دکتری، مدرکی تخصصی (post-graduate) که طول دوره بین 6-3 سال می باشد.

دانشجویان می توانند در هر تعداد از رشته های تخصصی :,Medicine, Dentistry, Pharmacy,  Veterinary Medicine و حقوق که بخواهند تحصیل کنند.

تحصیلات در دانشگاه ها و کالج ها در هر استان تحت نظر همان استان است. بخش عظیمی از هزینه های دانشگاه و post-secondary توسط هر استان پرداخت می شود و باقی هزینه ها از شهریه دانشجویان، دولت فدرال و وام های تحقیقاتی پرداخت می شود.

هرچند سیستم اموزشی کانادا همانند آمریکا است ولی در کشور کانادا برخلاف امریکا نهاد نظارتی وجود ندارد. 

در استان کبک تحصیلات post-secondary با دوره کالج آغاز می شود، بعد از فارغ التحصیل شدن از Grade II . دانش آموزان پس از تکمیل دوره ی دو یا سه سال آموزش عمومی می توانند از دانشگاه پذیرش بگیرند و یا وارد باز کار شوند. در بیشتر موارد دوره ی لیسانس در استان کبک سه ساله است، هرچند برخی از دانشجویانی که در دانشگاه های کبک تحصیل می کنند، دوره ی کالج را نگذرانده اند و باید یک سال اضافی را داشته باشند.

کالج های فنی و حرفه ای در کانادا

علاوه بر کالج های عمومی که برنامه ی فنی حرفه ایی را ارائه می دهند، دانشجویان می توانند در کالج های خصوصی شرکت کنند و یا در دوره های کارآموزی ثبت نام کنند. در سال های گذشته داشتن مدرک دیپلم برای شرکت در دوره های فنی حرفه ایی لازم نبود ولی در سال های اخیر با افزایش درخواست برای شرکت در دوره ها و افزایش سطح آموزشی و تکنولوژی داشتن مدرک دیپلم لازم است.

دوره ی کارآموزی این موقعیت را فراهم می آورد که دانش آموزان مهارت های کار را زیر نظر یک سوپروایزر آموزش ببینند. در این دوره با توجه به قوانین استانی، قرار دادی بین کارآموز و کارفرما مبنی بر اینکه کارفرما شرایطی برای کاراموز فراهم اورد که بتواند در این دوره تجربه و دانش لازم را کسب نماید بسته (عقد) می شود. برنامه هایی از این دست با توجه به نوع آموزش و نوع کارئبه مدت 5-2 سال طول می کشد. در دوره های کارآموزی دروس تئوری نیز تدریس می شود و در اکثر استان ها کارآموز هم زمان با اموزش های دوره عملی در دوره ی تئوری نیز شرکت می کند در حالی که در استان کبک لازم است قبل از شروع دوره های عملی، دوره ی تئوری را گذرانده باشد.




هزینه های تحصیل در دوره های آموزشی برای تحصیل در کانادا

خبر خوب برای تحصیل در کانادا این است که شهریه دانشگاه بسیار مناسب است.شهریه دانشگاه ها و کالج ها به طور متوسط از هزینه ی دانشگاه ها و کالج ها در کشور های امریکا و استرالیا و انگلستان کمتر است.

شهریه ی کالج و دوره های فنی حرفه ایی در کانادا

برنامه دوره های کالج از نطر طول دوره متفاوت هستند بنابراین شهریه کالج ارزان تر از دانشگاه می باشد. بعضی از برنامه ها شامل آموزش های یکپارچه عملی نیز می باشد، که شما می توانید در دوره ی تحصل خود درآمد داشته باشید.

شما می توانید کالج ها و مراکز فنی حرفه ایی با کیفیت بالایی در کشور کانادا و در شهرهای کوچک که هزینه های زندگی در این شهرها پایین است، بیابید. هرچند در شهرهای بزرگ کشور کانادا هزینه های زندگی در مقایسه با بیشتر شهرهای بزرگ دنیا بسیار مناسب است. بعضی ار مدارس رایگان هستند، در حالی که شهریه دیگر مدارس و کالج ها سالانه حدود 14000 تا 43000 دلار کانادا است.

شهریه ی دانشگاه در کانادا

از میان برنامه های تحصیلی در کانادا برنامه ایی که مناسب شما می باشد را انتخاب کنید. دانشگاه هایی با کیفیت آموزشی بالا در شهرهای کوچک کانادا که هزینه های زندگی پایینی دارند وجود دارد. 

شهریه ی دوره کارشناسی در کشور کانادا سالیانه حدود 6000 تا 40000 دلار کانادا است. هزینه های زندگی نیز با توجه به استان و شهر محل سکونت شما تغیر می کند ولی به طور میانگین سالیانه 12000 دلار کانادا است.

شهریه ی تحصیلات تکمیلی در کانادا

تحصیلات تکمیلی سرمایه گذاری مطمئنی برای آینده ی شغلی شما است. تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری در کشور کانادا در تمام دنیا شناخته شده است و با در نظر گرفتن هزینه های نسبتا پایین زندگی شرایطی بسیار مطلوب را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

شهریه دوره کارشناسی ارشد در کشور کانادا سالیانه حدود 35000 تا 85000 دلار کانادا است و شهریه ی دوره ی دکتری سالیانه حدود 2500 تا 17000 دلار کانادا است و تخصص در رشته های پزشکی حدود 70000 دلار کانادا است.




مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

قبل از اعلام درخواست برای اجازه ی تحصیل در کانادا (ویزای کانادا) ، به مدرک مهمی یعنی نامه ی پذیرش از دانشگاه احتیاج دارید،برای داشتن این مدرک لازم است از دانشگاه یا کالج پذیرش بگیرید.

اولین قدم یافتن موسسه ایی است که مناسب شما باشد.

چگونه دانشگاه/کالج را انتخاب کنیم؟

این نکته را به خاطر داشته باشید که هر مرکز آموزشی در کانادا که می خواهد پذیرای دانشجویان بین المللی باشد باید در گروه DLI قرار گیرد. شما می توانید لیست این موسسات را در سایت سفارت کانادا مشاهده کنید.

مدارک مورد نیاز

زمانی که موسسه مورد نطرتان را انتخاب کردید، باید مدارک خود را آماده کنید. بیشتر دانشگاه ها و کالج های کانادا کپی مدرک دبیرستان/کارشناسی شما را می خواهند، گاها لازم است مرکزی رسمی مدرک شما را تایید کند و یا مدرک شما معادل سازی شود. اگر مدرک تحصیلی شما به زبان فرانسوی یا انگلیسی نیست، لازم است که دارالترجمه رسمی مدرک شما را ترجمه کند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و کالج ها بسیار متفاوت است، شما می توانید اطلاعات جامع و کامل را از سایت دانشگاه/کالج مشاهده کنید و اگر سوالی داشتید می توانید از طریق ایمیل با دپارتمان مورد نظرتان در ارتباط باشید. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است ولی ارسال کپی مدارک تحصیلی و ترجمه آن ها بی شک لازم است.

اثبات مهارت زبانی 

دانشجویان بین المللی لازم است که مهارت زبانی خود (فرانسوی/انگلیسی با توجه به زبان تدریس در انستیتو) را به اثبات برسانند، به این معنی که باید در یکی از ازمون های بین المللی از جمله IELTS یا TOEFL، PTE و دولینگو شرکت کنند و حداقل نمره ی مورد نظر موسسه را کسب نمایند.

چگونه پذیرش بگیریم؟

زمانی که انستیتو مورد نظر خود را انتخاب کردید و تمام مدارک مورد نیاز را آماده کردید، وقت آن است که مدارک خود را به صورت آنلاین برای دانشگاه ارسال نمایید.براساس استانی که دانشگاه در آن واقع شده است ، گاها لازم است از طریق درگاهی مرکزی همانند : Apply Alberta، Education Planner BC،Ontario Universities’ Application Center و Ontario Colleges اقدام نمایید. استان های دیگر شاید این درگاه مرکزی را نداشته باشند، که در اینصورت شما وارد سایت دانشگاه می شوید و اپلیکشن خود را تکمیل می کنید. فرآیند تکمیل اپلیکیشن در حال حاضر کاملا آنلاین است، در بعضی از موارد برای ثبت نام لازم است که اصل مدرک را تحویل دهید ولی به طور کلی برای مراحل اولیه ارسال مدارک به صورت آنلاین صورت می گیرد. همچنین برای ارسال مدارک لازم است هزینه ایی در حدود 100-50 دلار کانادا را واریز نمایید که این هزینه قابل بازگشت نیست.

چه زمانی برای ارسال مدارک اقدام کنیم؟

همانگونه که تا الان حدس زدید، این مورد هم با توجه به انسیتوهای مختلف متفاوت است، بنابراین لازم است سایت دانشگاه را چک کنید.آخرین زمان پذیرش مدرک در دانشگاه های بزرگ در مقایسه با دانشگاه های کوچک تر زودتر است و بازه زمانی کوتاه تری دارند از آن جا که متقاضیان بیشتری برای اخذ پذیرش درخواست می دهند. این نکته را به خاطر داشته باشید که زمانی را برای اخذ اجازه ی تحصیل باید در نظر بگیرید.

مراحل بعدی

بعد از ارسال مدارک، لازم است تا منتظر اعلام نتیجه از سمت دانشگاه یا کالج باشید،سیستم دانشگاه این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید وضعیت درخواستتان (the status of your application) را چک کنید و پیشنهاد ما به شما این است که برای پیگیری اپلیکشن خود از این امکان استفاده کنید. این شرایط می تواند بسیار سخت باشد ولی در نهایت شما پاسخ را چه مثبت چه منفی ، دریافت می کنید.

زمانی که در دانشگاه پذیرفته شدید، از سمت دانشگاه نامه ی پذیرش را دریافت می کنید، که به شما این اجازه را می دهد که برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. هر ساله تعداد زیادی از افرادی که نامه ی پذیرش را دریافت کرده اند، برای اخذ ویزای تحصیلی دیر اقدام می کنند و شانس خود را از دست می دهند، پیشنهاد ما به شما این است که مدارک خود را آماده کنید و بعد از دریافت نامه بلافاصله برای اخذ ویزا اقدام نمایید.




نامه ی پذیرش از دانشگاه های کانادا Letter of Acceptance

برای اینکه بتوانید اجازه ی تحصیل در کانادا را داشته باشید باید نامه ی پذیرش از یک دانشگاه که DLI دارد را دریافت کرده باشید. 

دانشگاه هایی که DLI دارند از طرف کل یا منطقه ایی این اجازه را دارند که پذیرای دانشجویان بین المللی باشند، هرچند شاید مشخص شدهن تعدادی دانشگاه و انسیتو امری سختگیرانه به نظر آید ولی این لیست شامل تعداد زیادی از دانشگاه می شود؛ می توانید وارد سایت سفارت کانادا شوید تا لیست کامل این دانشگاه و انسیتوها را ببینید.

نامه ی پذیرش مدرکی رسمی است که نشان می دهد شما در یک دانشگاه برای تحصیل پذیرقته شده اید. در این نامه تمامی اطلاعات تحصیل شما، انسیتویی که از آن پذیرش گرفته اید، شهریه، کمک هزینه های مالی در صورتی که به شما تعلق می گیرد، زمان بندی تحصیل و تمامی شروطی که برای پذیرش شما (مانند زبان انگلیسی) تعریف شده است، درج گردیده است.

در حالی که شما منتنظر نامه ی پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود هستید، بهتر است مدارک خود ار برای گرفتن اجازه ی تحصیل در کانادا را آماده کنید. با اینکار شما آماده هستید که به محض دریافت نامه ی پذیرش، مدارک خود برای اخذ اجازه ی تحصیل را ارسال نمایید.

تحصیل در کبک

اگر می خواهید در استان کبک تحصیل کنید، علاوه نامه ی پذیرش، باید از استان کبک نیز پذیرش (CAQ) بگیرید و برای گرفتن CAQ باید نامه ی پذیرش از دانشگاه علاوه بر سایر مدارک را ارسال نمایید.

مراحل بعدی

با داشتن نامه ی پذیرش شما یک قدم به تحصیل در کانادا نزدیک تر شده اید و پیشنهاد ما به شما این است که به محض دریافت نامه ی پذیرش از دانشگاه برای اخذ اجازه ی تحصیل درخواست دهید، بسیاری از درخواست دهندگان اجازه ی تحصیل خود را در  زمان مشخص شده و یا حتی زودتر دریافت می کنند اما گاهی اوقات تاخیر نیز اتفاق می افتد و با هرچه سریع تر درخواست دادن استرس خود را کمتر می کنید. نکته ی مهم دیگری را که باید بدانید این است که نامه ی پذیرش تاریخ انقضا دارد، بنابراین قبل از منقضی شدن اقدامات بعدی را انجام دهید.




آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

شرکت در آزمون های زبان برای دانشجویان بین المللی امری لازم است،پس بهتر است بدانید که در چه آزمونی می خواهید شرکت کنید و چه زمانی باید آزمون دهید. 

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انسیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است و در کجا تحصیلات خود را به پایان رسانده اید.

آیا باید در یک آزمون زبان انگلیسی شرکت کنم؟

در حالی که هر دانشگاه و کالج معیارها و فاکتورهای خود را دارد، انستیتوها براساس یک جدول امتیازدهی مشخص، نمره ایی که لازم است و مدارکی که برای اثبات سطح زبانی شما لازم است را دارند.

تست های زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

  • دانشگاه ها و کالج های کانادا شرایط متفاوتی را برای پذیرش دانشجو دارند ولی تست های مشخصی در سطح بین المللی وجود دارد که همه ی داننشگاه ها/کالج ها آن ها را می پذیرند. در اینجا این تست ها  و نمره ایی که شاید به آن احتیاج دارید را بررسی می کنیم.
  • Canadian Academic English Language (CAEL) assessment
  • آزمون CAEL-CE، ازمونی است که معرف زبان استفاده شده در متون آکادمیک کانادا است. کمترین نمره ی قابل   برابر با  70 است و هیچ مهارتی نباید کمتراز 60 باشد. این آزمون در کشور کانادا، در سه شهر از کشور چین ( شانگهای،پکن، گوانژو) و به زودی در یکی از شهرهای هند برگزار می شود.
  • آیلتس International English Language Testing System (IELTS)-Academic
    • کمترین نمره ی قابل قبول برای این آزمون برابر با 6.5 است، که مهارتی نباید کمتر از 6.0 باشد.
  • تافل (Test of English as a Foreign Language (TOEFL
    • آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار نمی شود و در این آزمون می توانید به صورت آنلاین و از طریق کامپیوتر شرکت کنید که به آن (internet-based TOEFL(iBT) می گویند. شما به حداقل نمره ی 90 نیاز دارید و مهارت های شما باید در بازه ی 25-20 باشد.
  • پی تی ای Pearson Test of English (PTE)-Academic
    • حداقل نمره ی مورد نیاز حدود 65-60 می باشد ولی انسیتوهای مختلف نمره ی متفاوتی را اعلام می کنند.

    مهم : ممکن است تمام آزمون های معرفی شده در بالا مور قبول یک موسسه نباشد. این مورد را حتما از سایت دانشگاه پیگیری کنید.




تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

آیا تحصیل در کانادا بدون داشتن مدرک زبان، یا با داشتن نمره ایی پایین امکان پذیر است؟

اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید باید به شما بگوییم که بله این امکان می باشد.

شما می توانید از بعضی از دانشگاه های کانادا پذیرش مشروط بگیرید به این معنی که قبل از شروع تحصیل در رشته ی مدنظرتان در دوره ی زبان انگلیسی/فرانسوی شرکت کنید و بعد از کسب نمره ی مورد نظر دانشگاه، تحصیل خود را شروع کنید. بنابراین بدون نمره ی زبان (آیلتس/تافل و پی تی ای) یا با نمره ایی در حد 5.5 آیلتس میتوانید برای تحصیل به کانادا بروید.

داشتن پذیرش مشروط با توجه به سایر شرایط و مدارک شما می باشد.(معدل، تحقیقات،رزومه و اس او پی)




تحصیل در کانادا و استان کبک

کبک، گوهر پنهان کانادا است، استانی سرزنده و چند فرهنگی، ترکیبی از آمریکای شمالی مدرن و اروپایی با وقار و جذاب. کبک تنها استان دو زبانه (انگلیسی/فرانسوی) کانادا است. این استان شرایط تحصیل و زندگی فوق العاده ای را به دانشجویان بین المللی پیشنهاد میدهد و بیش از 50,000 دانشجویی بین المللی از تمام دنیا در این استان مشغول به تحصیل هستند و تحصیل در کبک می تواند یکی از بهترین تصمیم ها در زندگی تحصیلیتان باشد.

چرا تحصیل در کبک، یکی از بهترین انتخاب هاست؟

در اینجا چند دلیل از دلایلی که دانشجویان بین المللی تحصیل در کبک را انتخاب می کنند را بررسی می کنیم.

شهریه مناسب و مقرون به صرفه

شهریه ی تحصیل در دانشگاه های کبک در مقایسه با استان های اُنتاریو و بریتیش کلمبیا، پایین است و از انجایی که به طور کلی هزینه ی تحصیل در کانادا از کشورهای آمریکا و انگلستان پایین تر است، بنابراین استان کبک مقصد دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است.

هزینه پایین زندگی

هزینه اجاره یا خرید مسکن، غذا، حمل و نقل عمومی و هزینه های روزمره در کبک پایین است، از این رو کبک جز 20 شهر ارزان کانادا برای زندگی قرار دارد.

آشنایی با فرهنگ فرانسوی-کانادایی

فرانسوی ها جز اولین ساکنین کانادا بودند و در اوایل سال 1600 میلادی به کبک آمدند. معماری فرانسوی، زبان فرانسه و سنت هایشان جزیی از فرهنگ کبک شده است و از این رو کبک مشهور به 'اروپای آمریکای شمالی' است.

تحصیل به زبان فرانسوی و انگلیسی

زبان رسمی استان کبک، فرانسوی است ولی هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی در این استان صحبت می شود، بنابراین دانشجویان می توانند تحصیلات خود را به یکی از این دو زبان ادامه دهند و با زندگی در این استان زبان دیگر را یاد خواهند گرفت.

زندگی مدرن در محیطی زیبا

کبک سرزمین شگفتی های طبیعت است. هزاران دریاچه و رود، کوه ها و تپه های باشکوه و پارک های زیبا.چه فردی ماجراجو باشید، چه فردی که به دنبال هیجان است، کبک نیاز شما را برآورده می کند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای CAQ و تحصیل در کانادا




اگر شما می خواهید در استان کبک کانادا تحصیل کنید، علاوه بر دریافت ویزای تحصیلی کانادا، باید برای دریافت اجازه ی تحصیل در کبک (Certificat d’acceptation du Québec) نیز درخواست دهید، در این مقاله ما به شما می گوییم که برای دریافت ویزای CAQ به چه مدارکی احتیاج دارید.

به منظور دریافت اجازه ی اقامت در استان کبک کانادا باید:

   پرداخت هزینه به منظور بررسی اپلیکیشن.

   اسکن پاسپورت

   اخذ پذیرش از انسیتویی آموزشی در Quebec

   موافق بودن با تمامی شرایط CAQ برای تحصیل از جمله: 

دریافت ساختار تحصیلی که تدوین شده است و پیروی از انها.  

مطمئن شوید که تحصیل اولویت اول شما است و برای خود و سایر افراد خانواده که به همراه شما به کبک آماده اند بیمه ی سلامت در مدت زمان اقامتتان تهیه کنید.

داشتن سرمایه ی کافی به منظور

شهریه ی دانشگاه

هزینه ی سفر (به کانادا و برگشت به کشورتان)

 هزینه های زندگی در مدت اقامت در کانادا

 هزینه ی بیمه سلامت

تمکن مالی

برای دریافت اجازه ی اقامت در استان کبک باید مدارک مالی نشان دهید که می توانید شهریه، هزینه ی مسافرت به کانادا و برگشت به کشورتان.

مدارکی که برای تمکن مالی کانادا باید ارسال کنید:

مدارک وجه های انتقالی به حساب بانکی و منبع درامدتان (تبدیل به دلار کانادا)

 وضعیت مالی شما در سه ماه اخیر




آزاد سازی مدرک دانشگاه برای پذیرش(خرید مدرک)

اگر دانشگاه سراسری (روزانه) یا دانشکده های فنی و حرفه ایی درس خوندین و اگه بخوایم یه جور دیگه بگیم، برای دوره ی تحصیلتون شهریه ندادین، شما تعهد خدمت دارید، این چه معنی داره؟

تعهد خدمت شما رو موظف می کنه که باتوجه به نوع دوره ی تحصیلتون و مدت زمانش، برای مدتی مشخص در ایران کار کنید تا بعد از اون دوره ی کار بتونید اصل مدرک فارغ التحصیلتون رو دریافت کنید. البته پروسه ی صادر شدن مدرکتون به طور کلی شش تا یکسال زمان میبره...

در اینجا روش هایی که میشه بدون انجام کار و داشتن شغل مدرک رو آزاد کرد (خریدن مدرک) رو بررسی میکنیم.

  • اولین روش اینه که مدت زمان مشخص شده رو بعد از دریافت مدرک موقت، کار کنید.
  • روش دوم اینه که مبلغ مشخص شده با توجه به سال ورود و سهمیه بندی رو پرداخت کنید.
  • روش سوم ترکیبی از دوتا روش بالاست، شما مدتی رو کار می کنید و زمان باقی مانده رو پرداخت می کند،به طور مثال:

مدرک شما چهار سال تعهد خدمت داشته باشه، دو سالش رو کار می کنید و از طریق بیمه اثبات میشه و دوسال باقی مانده رو با پرداخت شهریه کامل می کنید و تعهدتون به اتمام می رسه.

  • روش چهارم، لغو این تعهد به روش کاریابی، به این صورت که شما به اداره ی کاریابی مراجعه می کنید و درخواست کار می دهید و اگر تا شش ماه بعد از درخواست کاری متناسب با رششتون پیدا نشه، تهعد شما لغو میشه ولی لازم چند تا نکته رو در نظر بگیرید. 
    • تا شش ماه بعد ازفارغ التحصیلی،تاریخ معافیت/پایان خدمت باید درخواست رو به اداره ی کاریابی بدید.
    • کارت یا گواهی پایان خدمت
    • کارت معافیت دائم یا موقت
    • استخدام در سازمان نظامی، سرباز بودن یا داشتن برگه ی اعزام
    • گواهی اشتغال به تحصیل
    • حداقل یکسال از فارغ التحصیلی یا مشخص شدن وضعیت سربازی گذشته باشه.
    • در گذشته نباید براتون بیمه رد شده باشه
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: