مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت با خانواده با ویزای دانشجویی-بخش اول

مهاجرت با خانواده با ویزای دانشجویی-بخش اول

مهاجرت به آلمان با اعضای خانواده

به‌عنوان یک فرد غیر تبعه‌ی آلمان که در آلمان تحصیل می‌کند، شما مجاز هستید اعضای خانواده‌ی خود را حداقل برای طول مدت تحصیل‌تان، با خود به آلمان بیاورید، اما هم شما و هم اعضای خانواده‌تان، باید واجد برخی شرایط باشید.

ویزای آلمان برای ورود اعضای خانواده، چگونه است؟

ویزای آلمان برای اعضای خانواده‌ی دانشجویان خارجی، مجوز اقامتی است که به اعضای خانواده‌ی دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا اجازه می‌دهد به‌هنگام تحصیل براساس یک اجازه‌ی اقامت در آلمان 'Aufenthaltserlaubnis'، به آلمان بیایند و در این کشور اقامت داشته باشند.

چه کسانی برای پیوستن به شما در طول مدت تحصیل خود در آلمان، به ویزای ورود اعضای خانواده نیاز دارند؟

برای پیوستن اعضای خانواده‌ی خود در آلمان، وقتی به‌عنوان یک دانشجوی خارجی در این کشور تحصیل می‌کنید، آن دسته از اعضای خانواده که واجد شرایط شناخته شوند و تابعیت آن‌ها خارج از اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا باشد، قبل از سفر خود، به ویزای ورود اعضای خانواده در آلمان نیاز دارند که از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور محل زندگی‌شان، باید گرفته شود.

کدامیک از اعضای خانواده، می‌توانند برای اخذ ویزای ورود به آلمان، اقدام کنند؟

وقتی در حال تحصیل در آلمان هستید، اعضای زیر از خانواده‌ی شما، واجد شرایط پیوستن به شما در آلمان هستند:

  • همسر (شوهر، زن).
  • فرزند خردسال.
  • والدین.


پیش‌شرط اخذ ویزای ورود اعضای خانواده به آلمان

برای آوردن اعضای خانواده‌ی خود به آلمان به‌هنگام تحصیل در این کشور، باید پیش‌شرط‌های زیر را داشته باشید:

  • پول کافی برای زندگی داشته باشید. شما باید منابع مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و هرکدام از بستگان‌تان را داشته باشید. این پول، باید کل دوره‌ی اقامت شما را در آلمان پوشش دهد و شما نباید به منابع یا بورسیه‌های دولتی در آلمان، متکی باشید.
  • محل زندگی مناسب. اگر نتوانید مکان مناسبی را در آلمان برای اسکان خود و هر یک از اعضای خانواده‌تان فراهم کنید، نمی‌توانید بستگان خود را به این کشور بیاورید.
  • شرط ازدواج. ازدواج با همسری که قرار است به شما در آلمان بپیوندد، باید قبل از گرفتن ویزای دانشجویی‌تان اتفاق بیفتد.
  • شرایط پیوند مدنی. قبل از دریافت ویزای دانشجویی خود، شما باید ارتباط‌تان را با شریک هم‌جنس خود که قرار است به شما در آلمان بپیوندد، ثبت کرده باشید.
  • شرایط سنی. شما و شریکی که قرار است به شما بپیوندد، باید به‌هنگام ارائه‌ی درخواست ویزا، حداقل 18 سال سن داشته باشید. اگر والدین‌تان قرار است به شما بپیوندند، شما باید یک فرد صغیری باشید که به مراقبت نیاز دارید. اگر فرزندان‌تان قرار است به شما بپیوندند، نباید بیش از 16 سال، سن داشته باشند. اگر فرزند شما در سن 16 سالگی است، برای ادغام راحت‌تر با جامعه‌ی آلمان، باید تسلط و مهارت کافی به زبان آلمانی داشته باشد.
  • شرایط زبانی. اگر همسر شما تسلط مناسبی به زبان آلمانی نداشته باشد- معادل حداقل سطح A1 CEFR، او نمی‌تواند درخواست ویزای موفقی داشته باشد. فردی که بین 16 تا 18 سال سن دارد، در صورت داشتن تسلط مناسب به زبان آلمانی-حداقل سطح C1 CEFR- می‌تواند به شما در آلمان بپیوندد.
  • وابستگی. والدین شما فقط در صورت نیاز شما به مراقبت‌شان در طول دوران تحصیل در آلمان به‌عنوان یک فرد صغیر، می‌توانند به شما بپیوندند. از طرف دیگر، کودکی که به شما در آلمان می‌پیوندد، نباید یک خانواده‌ی جدا در این کشور داشته باشد و باید قصد زندگی با شما را در خانه‌ی شما داشته باشد.
  • دوره‌ی اقامت. بستگان شما فقط می‌توانند در صورتی به شما بپیوندند که شما اجازه‌ی اقامت در آلمان را برای یک دوره‌ی تحصیلی که حداقل 1 سال طول می‌کشد، داشته باشید.
  • وضعیت ازدواج. کودکی که به‌هنگام تحصیل در آلمان به شما می‌پیوندد، نباید ازدواج کرده یا طلاق گرفته یا بیوه باشد.
  • حقوق حضانت. برای پیوستن کودک، شما باید حق حضانت او را داشته باشید.

چگونه برای ویزای ورود خانواده‌ی خود به آلمان اقدام کنیم؟

  • بسته به مکان فعلی خود، دو روش وجود دارد که می‌توانید برای اخذ ویزای پیوستن خانواده در آلمان، اقدام کنید.
  • درخواست ویزای ورود خانواده‌ی خود به آلمان از خارج از این کشور
  • برای ورود به قلمروی فدرال آلمان به دلایل خانوادگی، به‌عنوان یک تبعه‌ی خارجی، لازم است در زمان مناسب قبل از سفر خود، برای درخواست این ویزا اقدام کنید.
  • درخواست ویزا از خارج از آلمان، باید به بخش خدمات کنسولی آلمان در کشور محل اقامت‌تان، ارسال شود.
  • برای ارائه‌ی درخواست خود، باید از طریق صفحه‌ی رسمی بخش خدمات کنسولی کشور محل سکونت خود، قرار ملاقات‌تان را رزرو کنید.
  • در روز قرار ملاقات ویزا، انتظار می‌رود مدارک کامل درخواست ویزای خود را با کیفیت و قالب مورد نیاز، تهیه کنید و همراه داشته باشید.
  • به‌عنوان بخشی از فرایند درخواست، در فصل مصاحبه، مقابل مصاحبه‌گر خود خواهید نشست و به مجموعه‌ای از سوالات شخصی پاسخ خواهید داد و دلایل درخواست ویزای خود را بیان می‌کنید.
  • همچنین ممکن است نیاز باشد بعد از مصاحبه، مدارک و شواهد دیگری را نیز ارائه دهید.
  • درخواست مجوز ورود خانواده‌ی خود برای اقامت در آلمان از داخل این کشور
  • در 3 ماه اول ورود خود به آلمان، باید از طریق درخواست اجازه‌ی اقامت در آلمان، حق اقامت خود را تائید کنید. این کار باید در نهاد رسمی منطقه‌ی مربوط به اتباع خارجی در آلمان که آدرس دائمی شما در آنجاست، انجام شود.
  • مراحل درخواست اجازه‌ی اقامت، شامل ارسال مداركی است كه قبلاً در مورد اخذ ویزای ورود خانواده‌ی خود به آلمان، به‌همراه مدارک مربوط به اقامت فعلی خود در این کشور ارسال كرده‌اید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: