مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته مدیریت در آلمان-بخش اول

تحصیل رشته مدیریت در آلمان-بخش اول

دلایل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت بازرگانی در آلمان

از آلمان به عنوان سرزمین ایده‌ها و فرصت‌ها یاد می‌شود. آلمان که از قطب‌های فناوری، پژوهش و نوآوری در جهان است، از پرطرفدارترین کشورها برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال اخذ مدرک MBA (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) خود هستند. در این کشور که مقصدی جذاب برای جویندگان دانش است، توجه ویژه‌ای به نظام آموزشی می‌شود. زیرساخت‌های بسیار پیشرفته، تأسیسات با کلاس جهانی و شهریه‌های رایگان، آلمان را به یکی از پرطرفدارترین مقصدها برای تحصیلات MBA در جهان تبدیل کرده است. همه دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع MBA هستند مطلع هستند که اکثر دانشگاه‌های دولتی در آلمان هیچ شهریه‌ای از آنها دریافت نمی‌کند. با وجود این دانشجویان باید در آغاز هر سال تحصیلی شهریه‌ای با عنوان Administration Fee را پرداخت کنند. آلمان به داشتن بزرگترین و باثبات ‌ترین اقتصاد در کل اروپا به خود می‌بالد و طبق گزارش بانک جهانی از این نظر در رده چهارم در جهان قرار دارد. این کشور بهشتی برای تحصیلات عالی است، به خصوص در رشته مدیریت بازرگانی. آلمان زادگاه بزرگانی مثل آلبرت اینشتین فیزیکدان و کارل مارکس فیلسوف است و تاریخچه غنی آن به جنگ جهانی دوم می‌رسد. و همچنان که برتری این کشور در پژوهش و توسعه باعث می‌شود که با سرعت به سمت توسعه هر چه بیشتر حرکت کند، شکی نیست که آلمان بهترین گزینه برای کارشناسی ارشد است، به خصوص اگر به پژوهش علاقه‌مند باشید. 

چرا MBA؟

MBA از شناخته‌شده‌ترین درجه‌ها در سطح جهان است. این مقطع بیشتر به خاطر ترکیب دانش نظری و تجربه عملی است که شناخته می‌شود. داوطلبانی که از دانشگاهی معتبر موفق به اخذ این مدرک شده‌اند از فرصت‌های شغلی متعددی برخوردار خواهند بود. مطالعه در مقطع MBA نه تنها مهارت‌های مدیریتی بلکه نحوه تفسیر آخرین روندهای تجاری و اجرای موفقیت‌آمیز آنها در آینده را به دانشجویان آموزش می‌دهد. دانشگاه‌های آلمان با استفاده از ابزار چندرسانه‌ای مختلف قادر هستند دانشجویان را در سطوح مختلفی به چالش بکشند تا مهارت‌های مدیریتی آنها را بهبود ببخشند.




چرا آلمان؟


آلمان به عنوان یک مقصد تحصیلات بازرگانی فرصت‌های متعددی برای MBA و چشم‌اندازهای شغلی پایداری را ارائه می‌کند. آدم‌های حرفه‌ای که به دنبال بازی کردن نقش مدیران بلندپرواز هستند مایلند که MBA خود را در آلمان بگیرند و علت آن آموزش باکیفیت، دوره‌های ارزان و اقتصاد قدرتمند آن است. دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در آلمان هستند از این مزیت برخودار هستند که می‌توانند از بین برنامه‌ها و دانشگاه‌های متعدد گزینه مناسب خود را انتخاب کنند. صدها دوره MBA در این کشور توسط مؤسسات آموزش عالی مختلفی مثل مدارس بازرگانی، هنرستان‌ها، کالج‌ها، کالج‌های فنی، دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های فناوری دولتی و خصوصی ارائه می‌شود. 

دانشگاه‌های آلمان در دو نوبت در سال تحصیلی دانشجو می‌پذیرند، یعنی در ماه‌های ژانویه و سپتامبر. اما در ژانویه پذیرش‌ها بسیار محدود هستند. دانشجویانی که آلمان را به عنوان مقصد خود برای MBA انتخاب می‌کنند دو گزینه دارند: 

  • MBA کلاسیک که معمولاً حول مدیریت عمومی می‌چرخد
  • MBA تخصصی که گزینه‌ای نامتعارف‌تر است و شامل برنامه‌هایی است که در صنایع تخصصی مثل مدیریت، مشاوره و تدارکات بهداشت و درمان امتداد پیدا می‌کند. 

این واقعیت که دوره‌های MBA متعددی به دانشجویان ارائه می‌شود باعث اعتبار جهانی آلمان در بخش تحصیلات شده است. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: