مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چهار شهر برتر اروپا برای دانشجویان بین المللی

چهار شهر برتر اروپا برای دانشجویان بین المللی

شرایط دانشجویان بین المللی در شهرهای برتر اروپا

دانشجویان بین‌المللی در اروپا شرایط بسیار ویژه‌ای دارند. شما نه تنها از باکیفیت‌ ترین آموزش بهره‌مند هستید، بلکه در قاره‌ای قرار دارید که برای مسافرت یک بهشت است. از پایتخت‌های مشهور در جهان دیدن کنید، در عجایب باستانی قدم بزنید و جذب ویژگی‌های خیره‌کننده شهر‌های کوچک شوید – ۵۰ شهر اروپا جاهایی هستند که می‌توانید تمام این کارها و چیزهای خیلی بیشتر از این را تجربه کنید.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بسته به اهداف تحصیلی و شخصی خود، از میان کشورهای این قاره یکی را انتخاب کنند. دانشگاه‌هایی وجود دارند که نسبت به آمریکا و بریتانیا ارزان‌تر هستند بدون آن‌که از نظر کیفیت چیزی از آنها کم داشته باشند. چشم‌اندازهای امیدبخش برای استارتاپ‌ها و فرهنگ‌های کاری نوآورانه، فرصت‌ها و مسیرهای کاری جذابی را بعد از فارغ‌التحصیلی در اختیار شما می‌گذارد.

شهرهای تاپ اروپا برای دانشجویان بین‌المللی کدامند؟ 

گپنهاگ (دانمارک)

این کشور اغلب به عنوان شادترین کشور در جهان شناخته می‌شود. سبک زندگی آنها به «Hygge» مشهور است که اغلب به صورت «دِنج» ترجمه می‌شود و به مفهوم دنبال کردن صمیمیت، امنیت و وحدت است.

دانمارک آب و هوای سردی دارد، اما این باعث نمی‌شود که از تحصیل در پایتخت آن یعنی گپنهاگ لذت نبرید.

کپنهاگ که از قدیمی‌ترین شهرهای دانمارک است و از دهکده‌های ماهیگیری وایکینگ‌ها بوده است، تجربه‌ای منحصربه‌ فرد را در اختیار دانشجویان بین‌المللی مشتاق به معماری، تاریخ و هنر و فرهنگ قرار می‌دهد.

همچنین بهترین دانشگاه دانمارک و یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی در میان کشورهای نوردیک، دانشگاه کپنهاگ (University of Copenhagen)، در این کشور قرار دارد.

به جای آنکه آخر هفته‌های خودتان را با تماشا کردن فیلم‌های نتفلیکس تلف کنید، می‌توانید از مکان‌های دیدنی فراوان این شهر ۱.۲ میلیون نفری دیدن کنید و کارهای زیادی انجام بدید. یک دوچرخه کرایه کنید و به قلعه Rosenburg و King’s Garden، پارک تفریحی Tivoli Gardens و اسکله Langelinie که محل مجسمه‌های Little Mermaid است برید.

وقتی احساس خستگی کردید به کافه‌های متعدد آنجا بروید و از غذاها و نوشیدنی‌های آنها لذت ببرید. Café Atelier September در مرکز شهر به خاطر ساندویچ‌های تک ‌نان با برش‌های نازک آووکادو آن شدیداً به شما توصیه می‌شود.


دوبلین (ایرلند)

تلفیق محشری از سنت و مدرنیسم، دوبلین انتخابی عالی برای دانشجویانی است که به دنبال تجربه‌های خاص و ارزشمند مثل سر زدن به Cliffs of Moher، Rock of Cashel، Hore Abby و جاهای متعدد دیگر هستند. 

دانشجویان سراسر جهان ایرلند را به خاطر دانشگاه‌های باکیفیت و فرهنگ دوستانه و صمیمی آن که ریشه در عشق دیرینه ایرلندی‌ها به دورهمی‌ها در کافه‌ها دارد انتخاب می‌کنند. 

همچنین ایرلندی‌ها به خونسرد و خودمانی بودن مشهور هستند و از آشنایی با افراد جدید لذت می‌برند، که برای دانشجویان برون‌گرا که از معاشرت در آخرهفته‌ها لذت می‌برند بسیار جذاب است.

همچنین رستوران‌های درجه یک فراوانی، حتی برای گیاه‌خوارها، در دوبلین وجود دارند، مثل Saba و Cornucopia. 

از تاریخ و سنت‌های غنی فرهنگ سلتی (Celtic)، که همچنان برای شهروندان ایرلندی مهم و مورد احترام است، اطلاعات کسب کنید.

در عرصه فناوری که در حال شکوفا ترقی است تجربه کسب کنید – تعدادی از غول‌های فناوری مثل گوگل، Airbnb و Pfizer مراکز اروپایی خود را در دوبلین دایر کرده‌اند. 

دانشگاه‌های تاپ در دوبلین Trinity College Dublin و University College Dublin هستند.

برلین (آلمان)

پایتخت آلمان از بهترین شهرها برای دانشجویان است، که به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور دارای آثار تاریخی جذابی است که همچنان حفظ شده‌اند.

میدان Gendarmenmarkt که به زیباترین میدان برلین مشهور است هم در منطقه Mitte قرار دارد، که محلFrench Cathedral، German Cathedral و Konzerthaus (یا Concert Hal سابقاً Playhouse) است.

در آلمان هیچوقت گرسنه نمی‌مانید و می‌توانید غذاهای محلی فراوانی را امتحان کنید، مثل currywurst (سوسیس کاری)، شنیتسل (schnitzel) و مائول‌تاشن (maultaschen) (نوعی پاستا که با انواع گوشت و یا سبزیجات پر می‌شود). 

گیاه‌خوارها می توانند اشپتزل (spätzle) را امتحان کنند، نوعی پاستا که با تخم مرغ، آرد، نمک و کمی آب درست می‌شود. آنها همچنین می‌توانند رستوران‌های مخصوص گیاه‌خوارها را امتحان کنند.

این شهر همچنین کانون دانشگاه‌های بین‌المللی مشهوری مثل Free University of Berlin و Technical University of Berlin است که برنامه‌های آموزشی متنوعی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند.

با وجود این، مهمترین موضوع برای دانشجویان بین‌المللی هزینه پایین تحصیل در برلین است. در بیشتر دانشگاه‌های برلین شهریه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی یا بسیار پایین و یا رایگان است، بنابراین می‌توانید در مقایسه با سایر کشورها، با هزینه‌ای کم از تحصیلاتی در سطح جهانی بهره ببرید. 

ویلنیوس (لیتوانی)

از شهرهایی که دانشجویان بین‌المللی کمتر با آن آشنایی دارند ویلنیوس پایتخت لیتوانی است. این شهر که به خاطر معماری‌های باروک، خیابان‌های سنگ‌فرش و مکان‌های مذهبی قدیمی شهرت دارد، به عنوان دومین شهر بزرگ در میان کشورهای بالتیک دارای جاذبه خاص خود است.

این شهر به خاطر حفاظت مناسب از معماری Old Town که قدمت آن به قرون وسطی برمی‌گردد به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، و برای دوست‌داران تاریخ و عاشقان مسافرت مکانی محشر است.

برای دوست‌داران غذا فرصت بسیار خوبی است که غذاهای خوشمزه‌ای مثل cepelinai (کوفته سیب‌زمینی)، saltibarsciai (سوپ چغندر قرمز و کفیر) و پنیر سیب خشک‌شده (نوعی دسر) را امتحان کنند.

گیاه‌خورها هم گزینه‌های زیادی در اختیار دارند و می‌توانند از غذاهای متنوع گیاهی، ارگانیک و بدون گوشت استفاده کنند.

این گوهر پنهان در اروپا تجربه تحصیلی بسیار خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دانشگاه تاپ این کشور،Vilnius University، یک دانشگاه معتبر و با رتبه بالا در جهان است، به خصوص در علوم. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: