مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برنامه استارت آپ کانادا

برنامه استارت آپ کانادا

برنامه Start-Up Visa به سرمایه‌ گذاران مهاجر، اقامت دائمی اعطا می‌کند و در عین حال به آن ها در دایر کردن شرکت/ مؤسسه در کانادا کمک می‌کند.

این برنامه سرمایه‌ گذاران مهاجر را تشویق می‌کند تا شرکت‌های خود را در کانادا گسترش بدهند. متقاضیان موفق با سازمان‌های بخش خصوصی در کانادا پیوند داده می‌شوند که در آنجا می‌توانند در دایر کردن شرکت/ مؤسسه خود و اداره کردن آن در کانادا کمک مالی، راهنمایی و تخصص دریافت کنند.

شروط لازم

هدف از این برنامه به خدمت گرفتن سرمایه‌ گذاران خلاق خارجی است که باعث ایجاد مشاغل جدید و رشد اقتصادی خواهند شد.

برای کسب شرایط لازم متقاضیان Start-Up Visa باید شروط زیر را برآورده کنند: 

  • مهارت‌های زبانی حداقلی در انگلیسی یا فرانسوی (CLB 5 در تمام مهارت‌ها)
  • داشتن بودجه کافی برای سکونت در کانادا
  • داشتن برنامه‌ای برای سکونت در استانی به جز کبک؛
  • اخذ مجوز گذراندن مراحل امنیتی و پزشکی
  • اثبات حمایت یک سازمان منتخب از کسب و کار شما؛ و
  • اثبات اینکه کسب و کار شما مقتضیات مالکیت را برآورده می‌کند.
  • در برنامه Start-Up Visa بیش از پنج نفر نمی‌توانند به عنوان اعضای یک کسب و کار برای اقامت دائم اپلای کنند.

جزئیات سرمایه ‌گذاری

دفتر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا چند نوع صندوق سرمایه ‌گذاری مخاطره‌ آمیز (venture capital fund)، گروه‌های سرمایه ‌گذار فرشته (angel investor) و سازمان‌ها/ مراکز رشد کسب و کار (business incubator organization) را برای شرکت در برنامه Start-Up Visa تعیین کرده است.

متقاضیان موفق باید یک سرمایه حداقلی را برای استارت‌ آپ خود در کانادا تأمین کنند. در صورتی که دارای صندوق سرمایه‌ گذاری مخاطره ‌آمیز کانادایی هستند، سرمایه‌ گذاری باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار باشد. در صورتی که در گروه سرمایه ‌گذار فرشته باشند، این میزان باید حداقل ۷۵ هزار دلار باشد.

متقاضیان یک مرکز رشد کسب و کار ملزم به تأمین سرمایه نیستند. با این وجود، آنها باید در یک برنامه مرکز رشد کسب و کار پذیرفته شوند.

متقاضیان ملزم به سرمایه ‌گذاری با استفاده از پول خود نیستند. در صورت ناموفق بودن یک استارت‌ آپ، اقامت دائمی اعطا شده به افراد از طریق این برنامه همچنان حفظ خواهد شد. 

شواهد و مدارک دال بر تعهد

برای اثبات اینکه متقاضی از حمایت صندوق سرمایه ‌گذاری مخاطره ‌آمیز، گروه سرمایه ‌گذاری فرشته یا مرکز رشد کسب و کار برخوردار است، سازمان سرمایه ‌گذار باید یک گواهی تعهد (Commitment Certificate) را به طور مستقیم به دفتر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ارائه بدهد. این سند حاوی اطلاعات مربوط به توافق بین متقاضی و سازمان سرمایه‌ گذار است. هدف از آن ارائه خلاصه‌ای از جزئیات مربوط به تعهد بین متقاضی و سازمان سرمایه‌ گذار است.

همچنین متقاضی یک نامه حمایت (letter of support) را از سازمان سرمایه‌ گذار دریافت خواهد کرد، که باید آن را به همراه درخواست اقامت دائم ارائه بدهد. اگر به عنوان اعضای یک کسب و کار مخاطره‌آمیز، دو یا چند متقاضی وجود داشته باشد، تعهد شرکت سرمایه‌گذار می‌تواند مشروط به دریافت اقامت دائم توسط یک یا چند «شخص ضروری» (essential persons) باشد. یک شخص ضروری کسی است که سازمان سرمایه‌گذار او را جزئی ضروری در کسب و کار می‌داند. اگر به هر دلیلی درخواست یک شخص ضروری رد شود، درخواست دیگر افراد آمده در گواهی تعهد نیز رد خواهد شد. 


حمایت از طرف سازمان‌های متعدد

ممکن است متقاضیان از چند سازمان متعدد حمایت دریافت کنند، که با عنوان تشکیل سندیکا (syndication) شناخته می‌شود. در این موقعیت، باید هویت تمام موجودیت‌ها (entity) تعیین شود. سازمان‌های منتخب با هم یک گواهی تعهد مشترک را به دفتر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا و یک نامه حمایتی را به متقاضی(ها) ارائه می‌دهند. 

به محض این که یک بنگاه سرمایه‌ گذاری مخاطره‌ آمیز در یک کسب و کار سرمایه‌ گذاری می‌کند، حداقل میزان کل سرمایه که باید به این کسب و کار اختصاص ۲۰۰ هزار دلار است، حتی اگر یک گروه فرشته منتخب نیز در همین کسب و کار سرمایه‌ گذاری کند.

اگر یک کسب و کار از طرف حداقل یک گروه فرشته منتخب، حمایت دریافت می‌کند، اما هیچ سرمایه‌ گذار مخاطره ‌آمیز منتخبی از آن حمایت نمی‌کند، حداقل میزان کل سرمایه که باید به این کسب و کار اختصاص ۷۵ هزار دلار است. 

فرایند داوری دقیق/ داروی همتا (Peer Review)

به منظور حفاظت از این برنامه آزمایشی در مقابل کلاهبرداری، یک پروسه داوری دقیق در آن گنجانده شده است. هدف از این پروسه تضمین قانونی بودن معاملات و داد و ستدها بین سازمان‌های سرمایه ‌گذار و سرمایه‌ گذاران خارجی است. ممکن است یک دفتر مهاجرتی از یک هیئت داوری دقیق بخواهد تا یک تعهد را به طور مستقل ارزیابی کند. این هیئت‌ها توسط یک انجمن صنعتی ایجاد می‌شوند که نمایندگی نوع سازمان سرمایه‌گذار ارائه ‌دهنده تعهد را بر عهده دارد. برای مثال، در مورد یک گروه سرمایه‌ گذار فرشته، National Angel Capital Organization مسئول ایجاد هیئت داوری دقیق است.

ولی اگر گروهی که تعهد را ارائه می‌دهد یک صندوق سرمایه‌ گذاری مخاطره ‌آمیز است، Canada’s Venture Capital and Private Equity Association مسئولیت این کار را بر عهده دارد. اگرچه داوری دقیق با درخواست اداره مهاجرت، در صورتی که تشخیص بدهد این کار در تصمیم ‌گیری به آن کمک می‌کند، انجام می‌گیرید، اما احتمال انجام این کار به صورت راندوم هم وجود دارد. ارزیابی‌ای که توسط هیئت داوری دقیق انجام می‌شود برای اداره مهاجرت الزام‌آور نیست. این ارزیابی تنها تأیید می‌کند که سازمان سرمایه‌ گذار کنترل‌ها و تحقیقات لازم طبق استانداردهای صنعتی را انجام داده است و هیچ نظری راجع به درستی یا امکان ‌پذیر بودن پیشنهاد مزبور ارائه نمی‌دهد. 

در پروسه داوری دقیق سطح ارزیابی صلاحیت که توسط سازمان منتخب انجام گرفته است بررسی می‌شود و

  • تضمین می‌دهد که شرکت در کانادا به ثبت رسیده است یا به ثبت خواهد رسید؛
  • تضمین می‌دهد که مالکیت کسب و کار تأیید شده است و شروط برنامه را برآورده کرده است؛
  • تضمین می‌دهد که سازمان منتخب قابلیت اجرای مدل تجاری پیشنهادی را مورد رسیدگی قرار داده است، تیم مدیریتی کسب و کار مخاطره‌آمیز را مورد ارزیابی قرار داده است و حق مالکیت معنوی (intellectual property) را تأیید کرده است؛
  • تضمین می‌دهد که تمرکز کسب و کار بر روی محصول و/یا خدمتی با پتانسیل رشد بالا است؛ و
  • در مورد متقاضیان مرکز رشد کسب و کار، به پذیرش در یک برنامه مرکز رشد اعتبار قانونی می‌دهد.

چون این یک برنامه آزمایشی است، هر سال فقط حداکثر ۲,۷۵۰ متقاضی را بررسی می‌کند. همچنین مدت زمان این برنامه پنج سال است. اگر این برنامه آزمایشی موفقیت ‌آمیز باشد، دولت کانادا ممکن است قبل از پایان این دوره پنج ساله، Start-Up Visa Program را دائمی کند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: