مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
20 جاذبه توریستی در استانبول (بخش سوم)

20 جاذبه توریستی در استانبول (بخش سوم)

ادامه جاذبه های توریستی ترکیه

۱۵. حصار یدیکوله (یدیکوله حصاری)

گرچه رسیدن به یدیکوله با قطار بیرون‌ شهری کار آسانی نیست، اما قلعه‌ی مشرف آن ارزش این زحمات را دارد. این قلعه که در قرن پنجم میلادی به‌ دست امپراتور تئودوسیوس دوم بنا شده، قسمت جنوبی دیواره‌ی دفاعی کنستانتینوپولیس را تشکیل می‌داده است. اتاق عظیم این قلعه (که در دوران متأخر بیزانس مسدود شد) در آن روزگار به نام دروازه‌ی طلایی شناخته می‌شد، زیرا درهایش از ورقه‌های طلا پوشیده شده بود. پس از فتح شهر توسط عثمانیان، این قلعه برای دفاع از شهر به کار گرفته شد و بعدها به زندان و میدان اعدام بدل گشت.

یدیلکوله در سال‌های اخیر بازسازی شده است و شما می‌توانید به فراز برج‌ و باروها بروید و از چشم‌ اندازی شگفت بر دریای مرمره لذت ببرید.

۱۶. برج گالاتا

این برج جنوآیی در قرن چهاردهم بیلادی بنا شده است و یکی از شناخته‌ شده‌ترین بناهای شاخص شهر استانبول است. با آسانسور یا پله‌ها از این برج بالا بروید و به محوطه فوقانی وارد شوید تا از همه جهت دیدی گسترده نسبت به شهر داشته باشید. البته بهوش باشید که این مکان بسیار محبوب است، پس در اول وقت به سراغش بروید یا پیه در صف ایستان را به تن خود بمالید.

۱۷. موزه‌ی فرش

برای بسیاری از مردم سفر به استانبول کامل نخواهد بود مگر آنکه حداقل به یک مغازه‌ی فرش ‌فروشی سر بزنند. به این موزه بروید تا بیشتر درباره‌ی فرش ‌بافی، این میراث هنری و صنعت شگفت، بدانید، پیش از آنکه برای خانه‌ی خود به دنبال فرش بگردید. این موزه که در یکی از ساختمان‌های بیرونی مجموعه‌ی ایاصوفیه جای گرفته، از سه تالار تشکیل شده است؛ این سه تالار شما را به سفری در تاریخ فرش‌های ترکی و انواع و اقسام مضامین و سبک‌های مبهوت ‌کننده‌ای که در فرش ‌بافی مناطق مختلف ترکیه رایج‌اند، می‌برد. این موزه را راهنمای خود برای شناخت فرش‌های ترکی به حساب آورید.




۱۸. موزه‌ی هنرهای مدرن استانبول

این گالری هنری که یکسره با آخرین تحولات هنری همگام است و مجموعه‌ای وسیع از هنر مدرن ترکیه را در خود دارد، اثباتی است بر این مطلب که استانبول صرفا گردش در مکان‌های تاریخی نیست؛ این گالری در ایام مختلف سال و بسته به شرایط نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کند و آثار هنرمندان داخلی و خارجی را به نمایش می‌گذارد. بهترین مکان برای گرفتن نبض هنر معاصر ترکیه همین موزه است. گالری‌های این موزه به ‌طور موقت در ساختمان تاریخی بیولّو برپا شده‌اند و در انتظار اتمام خانه‌ی تازه و همیشگی خود در کاراکوی هستند.

۱۹. مسجد فاتح

محله‌ی فاتح میزبان این مسجد مهم است که بنای آن به عهد سلطان محمد فاتح باز می‌گردد؛ سلطان محمد همان کسی است که سرانجام توانست از دیوارهای کنستانتینوپولیس بگذرد و دوران بیزانس را پایان بخشد. این مسجد که بر فراز تپه‌ای ساخته شده است تا گنبدها و مناره‌های چندگانه‌اش بر این محله مشرف باشند، مسجدی است با عظمتی پیشِ چشم. این مسجد که نخستین مسجد بزرگ سلطنتی در استانبول به حساب می‌آید، افزون بر آنکه آرامگاه ابدی سلطان محمد است، بنای تاریخی و مهم است و بومیان برای زیارت بسیار به آن التفات دارند.

۲۰. موزه‌ی پِرا

مشهورترین گالری هنری استانبول موزه‌ی دوست‌ داشتنی پرا است، مکانی برای هنردوستان تا از یکی از زیباترین مجموعه‌های نقاشی دوره‌ی عثمانی در دنیا حض ببرند و سرخوش شوند. افزون بر هنر نقاشی، به دیگر بخش‌های این موزه نیز سرک بکشید، از جمله انبوهی از سرامیک‌ها و دیگر اشیاء متعلق به دوران عثمانی. در برنامه‌های این موزه، که مدام در حال تغییر است، گاه نام بزرگترین شخصیت‌های هنری جهان را می‌توان دید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: