مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط اقامت کانادا از طریق خرید ملک

شرایط اقامت کانادا از طریق خرید ملک


صاحبخانه شدن امری هیجان انگیز و خوشحال کننده است، اما خریدِ خانه، مناسب همه نیست و قبل از هرگونه اقدام مطمئن شوید از قیمتِ خریدِ منزل آگاه هستید. براساس خدماتِ رهن و اجاره ی مسکن در کانادا (Canada Mortgage and Housing Corporation-CMHC)، هزینه های ماهانه مسکن شما نباید بیش از 35٪ از درآمد ناخالص ماهانه شما باشد و این هزینه، شامل پرداخت وام خانه و آب و برق نیز می باشد. میزان وام های شما، نباید بیش از 42% از درآمد ناخالص شما در ماه باشد. این نکته را در نظر بگیرید که خریدِ خانه به تنهایی باعث این نمی شود که اقامتِ دائم کانادا را اخذ نمایید، شما از طریق خریدِ ملک در کشور کانادا می توانید کسب و کار خود را داشته باشید و یا با اجاره دادنِ ملکِ خود، درآمد کسب کنید، به هرحال مهاجرت به کانادا از روش خرید ملک راهی برای پس انداز بخشی از دارایتان می باشد، این دیدگاه غلط و اشتباهی است که اکثر مردم فکر می کنند با خرید ملک در کشور کانادا، امکان تابعیت و اقامت دائم در کانادا خیلی راحت و آسان محیا می شود. فرآیند اخذ تابعیت کشور کانادا بسیار پیچیده و مشکل می باشد و بایستی در مرحله ی اول فرآیندهای مربوط به مهاجرت طی شود.

زمانی که یک فرد خارجی در کشور کانادا ملکی خریداری می کند، حق و حقوقش با شهروندان و همچنین افرادی که مقیمِ کشورِ کانادا هستند، برابر است. منظور از افراد غیرمقیم، در کشور کانادا این است که مدت  زمان اقامتشان در کانادا کمتر از شش ماه است، در این حالت غیرمقیم خوانده می شوند. هنگامی که افرادی که اقامت کانادا را ندارند خواهان خرید ملک در کانادا هستند می بایست به بنگاه های املاک و خرید و فروش ملک مراجعه نمایند. امکان خرید ملک با وام های مسکن نیز برای اتباع خارجی وجود دارد. بیشتر متقاضیانی که اقامت ندارند، باید 35.5 درصد از مبلغِ کلِ خانه را پرداخت نمایند، مثل هر سرمایه گذاری دیگری، خیلی اهمیت دارد برای خرید یا فروش هر ملک در کانادا با یک حسابدار در ارتباط باشید. این کار به شما کمک می کند که بحث مالیاتی شما را مرتفع سازند. در این مقاله مباحثِ زیر مورد بررسی قرار می گیرند:

خرید ملک در کانادا و مراحل قانونی آن


خرید ملک در کانادا و هزینه های آن


قیمت ملک در استان های کانادا  (2020)


خرید ملک در کانادا و مراحل قانونی آن

برای خرید ملک در کانادا حتما باید از وکلای مجرب که به قوانین خرید و فروش ملک در کانادا مسلط هستند، کمک و مشاوره گرفت. نماینده ی املاک به همراه وکیل، در تهیه ی سندِ پیشنهادِ خرید به فروشنده ی ملک، کمک می کنند. پیشنهاد خرید با پیش پرداخت حدود 10% مبلغ ملک به فروشنده ارائه می گردد، خریدار و فروشنده در مورد قیمت ملک توافق می کنند و بعد از آن با هماهنگی وکلا، تاریخ عقد قرار داد، مشخص می گردد، تا زمان عقد قرارداد فرصت بازدید از ملک وجود دارد، وظیفه ی وکیل این است که از عدم سوپیشینه مالک و بدهی های احتمالی ملک اطلاعات لازم را بدست بیاورد، وی باید سندی تنظیم کند و در آن مبلغ قرارداد و وجهی که خریدار باید پرداخت کند را اعلام نماید و کلیه ی مبالغ را به فروشنده پرداخت کرده و سند و کلیدهای منزل را پس از عقد قرارداد در اختیار خریدار قرار دهد. با داشتن ویزای مولتی (ویزا توریستی کانادا) می توانید مراحل خرید ملک را انجام دهید و مانعی وجود ندارد.


خرید ملک در کانادا و هزینه های آن

هزینه های خرید ملک در کانادا و اجاره، به بسیاری از فاکتورهای اقتصادی ارتباط دارد و به همین دلیل هزینه ها و قیمت ها متفاوت است، لازم به ذکر است در این قسمت به هزینه های قانونی و حقوقی خرید ملک در کانادا اشاره خواهیم کرد.

مالیات انتقال زمین

مالیات انتقال زمین (انتقال ملک) بین 0.5 تا 2 درصد از ارزش کل ملک را شامل می شود. البته آلبرتا، نوااسکوشیا و ساسکاچوآن از این قاعده مستثنی هستند. به طور مثال اگر مالیات برای ملک شما 1.5 درصد باشد و ارزش زمین خریداری شده 300،000 دلار کانادا باشد، شما باید 4،500 دلار کانادا مالیات پرداخت کنید.

هزینه های حقوقی

قابل توافق است اما در برخی موارد حق الزحمه حقوقی می تواند تا 10% ارزش ملک نیز برسد.

مالیات کالاها و خدمات

  • برای خانه های نوساز معادل 5% مالیات کالاها و خدمات (GST- Goods and Services Tax) بر مبلغ خرید اعمال می گردد. البته GST غالباً در قیمت فروش گنجانده می شود.
  • هزینه گواهینامه Estoppel (فقط برای آپارتمان ها و واحدهای مجزا) است.
  • یک گواهینامه استوپل وضعیت حقوقی و مالی یک واحد آپارتمان و هزینه های آن را تا 100 دلار کانادا (74 دلار آمریکا) تشریح می کند. این هزینه در ایالت کبک وجود ندارد.

هزینه های حقوقی و اسناد رسمی

وکلا (یا دفاتر اسناد رسمی در کبک) سند پیشنهاد خرید را بررسی می کنند، درباره ی اعتبار فروشنده تحقیق می کنند، اسناد وام را تهیه می کنند و بر جزئیات فرآیند، نظارت می کنند. هزینه های حقوقی بسته به استان، پیچیدگی فرآیند خرید و فروش و ارزش ملک حداقل با 370 دلار آمریکا به علاوه GST شروع می شود. هر یک از طرفین حق الوکاله وکیل خود را به صورت مجزا پرداخت می کند.

هزینه نمایندگی املاک و مستغلات

هزینه های نماینده املاک و مستغلات بین 3 تا 7 درصد از ارزش ملک به علاوه 6% GST متغیر است. فروشنده معمولاً مبلغ کارمزد نماینده را پرداخت می کند اما در بعضی موارد خریدار هم باید مبلغی را بپردازد.

قیمت ملک در استان های کانادا  (2020)

هزینه ی خرید ملک در استان های کانادا در مهاجرت به کشور کانادا از طریق خرید ملک دارای تغییراتی بوده است که در زیر به آن اشاره می نماییم:

  • استان بریتیش کلمبیا میانگین قیمت ملک 730،000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر 2% افزایش یافته است.
  • استان انتاریو، میانگین قیمت ملک 578،000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر 0% کاهش یافته است.
  • استان آلبرتا، میانگین قیمت ملک 387،000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 9% کاهش یافته است.
  • استان کبک، میانگین قیمت ملک 297،000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 1% افزایش یافته است.
  • استان منیتوبا، میانگین قیمت ملک 296،000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 4% افزایش یافته است.
  • استان ساسکاچوان، میانگین قیمت ملک 288،000$ (دلار کانادا) است، در 12 ماهه اخیر، 5% کاهش یافته است.
  • استان نوااسکوشیا، میانگین قیمت ملک 249،000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 6% افزایش یافته است.
  • استان نیوفاندلند/ لابرادور میانگین قیمت ملک 246،000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 7% کاهش یافته است.
  • استان پرنس ادوارد آیلند، میانگین قیمت ملک 230،000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 4% افزایش یافته است.
  • استان نیوبرانزوویک، میانگین قیمت ملک 178،000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 2% افزایش یافته است.

هزینه خرید ملک در شهرهای کانادا

اصولا یکی از جذابیت های خرید ملک در کشور کانادا نه فقط به خاطر اخذ اقامت (موقت) آن بلکه بیشتر به خاطر قیمت پایین املاک در کانادا نسبت به همسایه ی آن یعنی آمریکا است. اما سرمایه گذاران ایرانی بایستی در این مورد توجه کنند که متوسط قیمت های خرید خانه در شهرها و استان های کشور کانادا متفاوت است. در جدول زیر ابتداء به بررسی این قیمت ها در شهرهای مختلف کانادا در ماه آپریل 2020 می پردازیم:

شهر متوسط قیمت خانه به دلار کانادا تغییر قیمت 12 ماهه
ونکوور $1036000 2.63%+
تورنتو $870000 10.2%+
اتاوا $479000 15.4%+
کلگری $410000 1.5%-
مونترال $435000 9.3%+
هالیفاکس $331000 3.6%+
رجینا $254000 3.9%-
فردریکتون $198000 4.3%-


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: