مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای کار هلند

ویزای کار هلند

هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند اقدام می کنند. اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا یا و سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در هلند هستید. ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمیتوانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید .پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله در خواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید.

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. اتباع اتحادیه اروپا /EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند.دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون، جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند.

ابتدا بهتر است بدانید به طور کلی چند نوع ویزا و چه شرایطی برای اخذ ویزای کار هلند وجود دارد. برای هموطنانی که قصد مهاجرت از طریق ویزای کار را دارند باید ذکر کنیم که ویزایی وجود دارد که به اصطلاح به آن ویزای جستجوی کار می گویند، ویزای جستجوی کار به این شرح است که طبق شرایطی که شما این ویزا را اخذ کرده وارد کشور دیگر می شوید و در آن کشور به مدت 6 ماه اجازه دارید تا کاری را پیدا کنید.

روش دیگری وجود دارد که شما کارفرمایی در کشور دیگر دارید و قصد دارید نزد او کار کنید، این امر نیز شرایطی دارد از جمله اینکه کار فرمای شما ابتدا باید در کشور خود به مدت 3 ماه کار خود را آگهی کند، اگر کسی برای کار پیدا نشد 6 ماه کار را در کل کشور های عضو شنگن آگهی می کند، مجددا اگر کسی پیدا نشد شما می توانید اقدام کنید. کشور هلند و بسیاری از کشورهای اروپا برای ایرانیان ویزای جستجوی کار ارائه نمی دهند و باید از طریق پیشنهاد کار اقدام کرد.

شهروندان عضو کشورهای اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) به علاوه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس به مجوز اقامت یا مجوز کار نیاز ندارند، به جز کسانی که به تازگی عضو اتحادیه اروپا شده اند مثل کرواسی که شهروندانش نیاز به مجوز کار در هلند دارند.

انواع ویزای کار در هلند

ویزای کار کوتاه مدت

یک نوع ویزای کار در هلند تعریف شده است، که اعتبار آن تا 3 ماه می باشد. این ویزا به اسم ویزای کوتاه مدت هلند نام دارد. که خود به دو نوع ویزا تقسیم می شود. یکی از این دو نوع ویزا برای ترانزیت است. که به ویزای نوع A نام دارد. با این ویزا می توانید فقط تا بخش بین المللی فرودگاه هلند ورود کنید و برای حتی یک دقیقه خروج نیاز به نوع دیگری از ویزای کوتاه مدت دارید، که نام این ویزای کوتاه مدت ویزای نوع C می باشد که به شما امکان می دهد، به مدت 90 روز در یک دوره ی 6 ماهه در حوزه شینگن اقامت داشته باشید.

ویزای کار از نوع MVV

ویزای بلند مدت MVV برای اشخاصی است که قصد ملحق شدن به خانواده خود در هلند را دارند. این ویزا به اعضای خانواده امکان ورود به خاک هلند را می دهد و برای سفر به هلند به MVV مورد نیاز است. البته اگر شخص شهروند استرالیا یا اتحادیه اروپا نیازی به این ویزا ندارد.

ویزای کار هلند از نوع بازگشتی

ویزای بازگشت جدا از ویزای کار در هلند، ممکن است نیازتان شود. برای کار در هلند دانستن انواع ویزاها می تواند به شما کمک کند. اگر به دلایلی شما می خواهید کشور را موقتا ترک کنید و ممکن است اقامت شما منقضی شود، نیاز به ویزای بازگشت دارید. اعتبار این ویزا هم وابسته به شرایطتان می باشد، می تواند 3 ماه باشد یا می تواند تا یک سال هم اعتبار داشته باشد.

ویزای کار هلند GVVA

در مورد این ویزای کار باید بدانید که فقط مختص مهاجران خارج از اتحادیه اروپا (EEA) و سوییس می باشد.  اتباع غیر هلندی خارج از اتحادیه اروپا و سوییس باید پیشنهاد کار داشته باشند و کارفرما برای آن ها مجوز کار بگیرد. GVVA یک مجوز شامل مجوز کار و اقامت در هلند می باشد که مختص اشخاصی است که خواستار اقامت در هلند به مدت بیش از سه ماه هستند. این مجوز معمولا برای مدت سه سال صادر می گردد.

مدارک لازم برای ویزای کاری هلند

ویزای کار هلند می تواند بعد از مدتی به اقامت دائم تبدیل شود. در نهایت اگر به مدت 5 سال برای کار در هلند زندگی نمایید و به دولت مالیات بدهید، اقامت دائم خود را خواهید گرفت. برای کار در هلند شما نیاز به یک سری مدارک دارید. حداقل مدرک برای ارائه، مدرک کارشناسی می باشد. می توان با مدرک پایین تر هم اقدام کرد. اما با مدرک کارشناسی شانس خود را افزایش می دهید. دولت هلند و کشورهای دیگر با استفاده از سایت Nuffic مدارک را مورد ارزیابی قرار می دهند. سازمانی است بین المللی که با آموزش و پرورش ایران نیز در ارتباط است، شما نیز می توانید از این سایت استفاده نمایید.

ویزای کار برای کارگران مشغول به کار آزاد هلند

اگر کسی می خواهد برای شرکت در یک شرکت یا کار به عنوان یک فارغ التحصیل به هلند برود، باید برای اجازه اقامت (با اجازه کار) به عنوان یک فرد کارآفرین درخواست دهد. این مجوز برای 2 سال معتبر است اما می تواند تمدید شود. فرد باید از مقامات هلندی اجازه بگیرد تا به عنوان خود-کارمند (خوداشتغالی) کار کند متخصصان پزشکی باید در لیست رسمی ثبت نام BIG ثبت نام کنند و اگر فردی می خواهد یک شرکت را راه اندازی کند، برنامه کاری و امور مالی شما توسط سازمان اداری هلند ارزیابی خواهد شد.

95 درصد مردم کشور هلند به زبان انگلیسی هم صحبت می کنند. دانستن و تسلط به زبان انگلیسی به شما در پیدا کردن کار در هلند کمک زیادی خواهد کرد. تمام مدارک مورد نیاز شما در فرم های مخصوص ثبت نامتان ذکر شده است. که این مدارک بسته به نوع ویزای کار شما متغییر می باشد. حتی به کشور و ملیت شما هم بستگی دارد اما به طور کلی می توان موارد زیر را نام برد:

  • پاسپورت و کپی آن ( باید بیشتر از 6 ماه اعتبار داشته باشد)
  • فرم کامل شده درخواست ویزای
  • گردش مالی برای اثبات تمکن مالی
  • دو قطعه عکس با استانداردهای گذرنامه
  • گواهی بیمه
  • قرارداد کار

ویزای همراه هلند در مهاجرت کاری

همسر و فرزندان شما می توانند از طریق ویزای MVV به شما ملحق شوند. برای اخذ این ویزا شرایط زیر باید وجود داشته باشد:

  • فرزندان زیر 18 سال
  • همسر حداقل 21 سال سن داشته باشد.
  • باید ازدواج مدنی خود را ثبت کرده باشید، درغیر این صورت باید ثابت کنید که در یک رابطه طولانی مدت هستید.
  • پس از ورود در مکانی که در شهرداری ثبت نموده اید با هم زندگی کنید.
  • ازدواج شما باید در پایگاه داده اطلاعات شخصی دولتی هلند ثبت شود.
  • دارنده مجوز اقامت باید بتواند خانواده را حمایت مالی کند. 




ویزای کار هلند و مشاغل مورد نیاز

بیشترین مشاغلی که در هلند مورد نیاز هستند، شامل مهندسان، افرادی با مهارت های فنی، متخصصین فناوری اطلاعات، افراد متخصص در امور مالی و نیز افراد با تجربه کار در فروش، بازاریابی و خدمات مشتری می باشد. سایر مشاغل مورد نیاز در هلند عبارتند از متخصصان و فارغ التحصیلان در مراقبت های بهداشتی، مالیاتی، مدیران موقت و آموزش و پرورش. مشاغل پر تقاضا در ویزای کار هلند

لیست شغل های مورد نظر در کشور هلند در سال 2020 بابت ویزای کار این کشور به شرح زیر می باشد:

  • کارگران با سابقه و حرفه ای
  • افراد مسلط به امور مالی و حسابداری
  • افراد مهندس
  • افراد و کارشناسان فروش
  • افراد متخصص در رشته IT

لازم به ذکر است حقوقی که کار فرما می دهد باید مکفی برای کل اعضای خانواده شخص باشد که این حقوق باید پس از کسر مالیات حساب شود .

ویزای کار هلند و موسسات کاریابی

موسسات کاریابی می توانند در یافتن کار در هلند و اخذ ویزای کاری هلند کمک کنند. شما می توانید با ارسال رزومه خود به این موسسات شغل مورد نظر خود را بیابید. در ادامه برخی از این موسسات معرفی می شوند:

  • Expatica jobs: با کمک این موسسه می توانید شغل هایی با زبان انگلیسی یا زبان های دیگر در حوزه های فروش، IT و سایر مشاغل پیدا کنید.
  • EURES: مخصوص شهروندان اتحادیه اروپا می باشد.
  • UWV: یک سرویس دولتی است که با سایر موسسات کاریابی کار می کند.

اخذ اقامت از طریق ویزای کار هلند

متقاضیان به وسیله کارفرما و سپری شدن شرایط لازم برای کار در هلند اقدامات لازم را انجام داده و ویزای کار هلند را اخذ می کنند. این امکان وجود دارد که به کار در کشور هلند مشغول شد و با در نظر گرفتن شرایط و رعایت این امر ویزا را تمدید کرد. با تمدید ویزا تا 5 سال، فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم کشور هلند اقدام کند. لازم به ذکر است که افرادی که ویزای کار کشور هلند را اخذ می کند این اجازه را ندارند که همراه را همزمان با خود به کشور هلند بیاورند اول باید شخص اصلی برای کار در این کشور وارد شوند و سپس برای همراه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: