مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ارزان ترین دانشگاه های ایتالیا

ارزان ترین دانشگاه های ایتالیا

ایتالیا، بدون تردید، یکی از زیباترین و غنی‌ترین فرهنگ‌های اروپا را داراست. این کشور با داشتن ذخیره‌ی سرشار معماری، تاریخ، فرهنگ، مُد و آشپزی، به یک مقصد برتر گردشگری در جهان تبدیل شده است. بواسطه‌ی این تاریخ و فرهنگ غنی، یکی از حقایق در مورد ایتالیا این است که این کشور از بیش از 20 منطقه‌ی مختلف تشکیل شده است. هر یک از این مناطق، دارای درجه‌ی استقلال خاصی هستند و در نتیجه، معمولاً غذاها، گویش‌ها و سنت‌های خاص خود را دارا می‌باشند و دلیل آن هم این است که ایتالیا در سال 1861، به یک کشور واحد تبدیل شد. این موضوع به تنوع چشمگیر و هویت متفاوت این کشور کمک کرده است. اگرچه ایتالیا از منظر تاریخی، هرگز مسیر آرامی را طی نکرده است، اما در حال حاضر، با ترکیب غنی سنت‌ها، تجربه‌ی زیبایی را در خود جای داده است. جامعه‌ای پُررونق و شکوفا همراه با تنوع تاریخی، فرهنگی، آشپزی و غیره، برخی از عواملی هستند که دانشجویان را برای تحصیل به ایتالیا جذب می‌کند، چه برای یک دوره‌ی تمام‌وقت باشد و چه برای یک سال. جای تعجب نیست که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بی‌شماری در سراسر جهان، با چندین دانشگاه در ایتالیا همکاری و برنامه‌های مبادله‌ی بین‌المللی دانشجو دارند.

تحصیلات در ایتالیا همیشه جزء اتفاقات مهم این کشور بوده است. از این گذشته، ایتالیا میزبان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان، دانشگاه بولونیاست. بدون‌شک، ایتالیا چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان دارد. اگرچه در واقع مکان مناسبی برای تحصیل در آموزش عالی است، اما قطعاً این به‌معنای پرداخت شهریه‌ی بالا نیست و هزینه‌های زندگی در ایتالیا، چندان بالا نمی‌باشد. در این مقاله، تعدادی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا را برای شما برشمردیم و به‌شدت توصیه می‌کنیم که اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، این گزینه‌های تحصیلی را نیز در نظر بگیرید.

آیا تحصیلات دانشگاهی در ایتالیا رایگان است؟

تحصیل در همه‌ی مقاطع برای دانشجویان و کودکانی از هر ملیّت رایگان است، به شرط اینکه آن‌ها ساکن ایتالیا باشند. متاسفانه، دانشجویان خارجی حق تحصیل بدون پرداخت هزینه را ندارند. با این حال، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌ی تحصیلی که دانشگاه یا دولت پرداخت می‌کند، در صورت نیاز در دسترس دانشجویان است. در شرایط استثنایی و بر اساس توانایی دانشجو، این بورسیه‌های تحصیلی گاهاً می‌تواند کل هزینه‌های تحصیل را پوشش دهد. روش‌های زیادی وجود دارد که دانشجویان خارجی می‌توانند در ایتالیا به صورت رایگان تحصیل کنند.

هزینه‌ی تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

این به دانشگاه و شرایط شخصی شما در ایتالیا بستگی دارد. هزینه‌های تحصیل در ایتالیا بسیار مقرون‌به‌صرفه است و معمولاً در دانشگاه‌های دولتی، می‌تواند بین 850 تا 1000 یورو در سال باشد. دانشگاه‌های خصوصی معمولاً به‌شکل قابل‌توجهی بالاتر هستند. دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا بیشتر از شهریه‌های پایین بهره‌مند می‌شوند. هزینه‌های کلی تحصیل، بین 1000 تا 1500 یورو در ماه است.

زبان اصلی تحصیل در ایتالیا چیست؟

ایتالیایی زبان اصلی است که برای آموزش و مدیریت در ایتالیا استفاده می‌شود. با این وجود، بدلیل افزایش هجوم دانشجویان خارجی به ایتالیا، در چندین دانشگاه دولتی و خصوصی، دوره‌های بی‌شماری به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. برای تحصیل به زبان انگلیسی، دانشگاه‌های ایتالیا دانشجویان خارجی را ملزم به شرکت در آزمون آیلتس یا تافل می‌کنند. یادگیری زبان ایتالیایی نیز به دانشجویان خارجی توصیه می‌شود و دانشجویان خارجی هستند که ترجیح می‌دهند به زبان ایتالیایی تحصیل کنند.

محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی در ایتالیا کدام است؟

ایتالیا به داشتن دوره‌های مناسب و خوب برای دانشجویان خارجی و همچنین داشتن دانشگاه‌هایی با رتبه‌ی علمی بالا مشهور است. در اینجا، به برخی از این دوره‌ها اشاره می‌شود:

  • تجارت و کسب و کار
  • علوم کامپیوتر
  • پزشکی
  • پرستاری

آیا دانشجویان خارجی واجد شرایط کار در ایتالیا هستند؟

دانشجویان خارجی بسته به وضعیت خود به‌عنوان شهروند اتحادیه‌ی اروپا، می‌توانند تحت محدودیت‌های خاصی، با ویزای دانشجویی خود کار کنند. اتباع غیر اتحادیه‌ی اروپا معمولاً می‌توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند و نه بیشتر.




دانشگاه‌های ارزان‌قیمت در ایتالیا دانشگاه فلورانس (University of Florence)

هزینه‌ی تحصیل: از 1040 یورو

دانشگاه فلورانس، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر خیره‌کننده‌ی فلورانس واقع شده است. این دانشگاه، یکی از قدیمی‌ترین و تاثیرگذارترین موسسات آموزش عالی در ایتالیا محسوب می‌شود. خاستگاه این دانشگاه به اوایل قرن 14، زمان تاسیس آن، بازمی‌گردد. از نظر آکادمیک، این دانشگاه شامل 12 دپارتمان اصلی است، از کشاورزی و اقتصاد گرفته تا حقوق و پزشکی.در مجموع، بیش از 126 دوره‌ی مختلف در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود. در حال حاضر، جمعیت دانشجویی این دانشگاه، بیش از 52000 دانشجوست. از این دانشگاه ارزان‌قیمت در ایتالیا، پیوسته به‌عنوان یک موسسه‌ی برتر آموزشی یاد شده است. رتبه‌بندی دانشگاه QS، این دانشگاه را در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار داده است. این دانشگاه، چندین همکاری بین‌المللی با دانشگاه‌های خارجی دارد و این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا در دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های دیگر شرکت کنند. علاوه بر این، این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی بااهمیت است و یکی از مراکز فکری ایتالیا را تشکیل می‌دهد.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت در ایتالیا دانشگاه سیه‌نا (University of Siena)

هزینه‌های تحصیل: از 1800 یورو

دانشگاه سیه‌نا در شهر سیه‌نا در توسکانی واقع شده و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1240 تاسیس شده است. این دانشگاه، قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه منطقه‌ی خود است و اولین نهادی محسوب می‌شد که هزینه‌های آن را بودجه‌ی عمومی تامین می‌کرد. این دانشگاه دارای بیش از 22000 دانشجوست. دانشگاه سیه‌نا، از 15 بخش دانشگاهی تشکیل شده که تحت 5 دانشکده‌ی اصلی علوم پزشکی، علوم تجربی، اقتصاد، علوم سیاسی و حقوق و دانشکده‌ی هنر فعالیت می‌کنند. برخلاف اکثر دانشگاه‌های ایتالیا، دانشگاه سیه‌نا یک شهر پردیس‌مانند است و بخش جدایی‌ناپذیر شهر را تشکیل می‌دهد. دانشجویان به یکی از پُررونق‌ترین جوامع علمی کشور با اشتیاق شدید به تحقیق، دانش و یادگیری دسترسی دارند. این دانشگاه بسیار دقیق و قوی سازماندهی شده تا از نظر امکانات آموزشی پیشرفته، بهترین‌ها را ارائه دهد.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت در ایتالیا دانشگاه آزاد بوزن-بولزانو (Free University of Bozen-Bolzano)

هزینه‌ی تحصیل: از 1340 یورو

دانشگاه آزاد بوزن-بولزانو، یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی و دولتی است که اصالتاً در بولزانو در شمال ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1997 تاسیس شد و یکی از جدیدترین مواردی است که به سیستم آموزش عالی ایتالیا افزوده می‌شود. از نظر نمادین، هدف این دانشگاه ارزان‌قیمت در ایتالیا، ارائه‌ی یک تجربه‌ی آموزشی چندزبانه به دانشجویان خود است. در نتیجه، دوره‌های تحصیلی به دو زبان انگلیسی، آلمانی یا ایتالیایی ارائه می‌شود. با تمرکز بر آموزش کاربردی، بخش عمده‌ای از تدریس به‌صورت آموزش عملی و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. در حال حاضر، این دانشگاه جمعیت دانشجویی بیش از 5000 دانشجو دارد که تقریباً 20٪ آن‌ها از خارج از ایتالیا آمده‌اند. این دانشگاه، بیش از 30 دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان در رشته‌های مختلف از جمله علوم طبیعی، علوم اجتماعی، آموزش، مهندسی و اقتصاد دارد. تدریس در 3 پردیس بزرگ بولزانو، برونک و بریکسن انجام می‌شود.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت در ایتالیا دانشگاه تورین (University of Turin)

هزینه‌های تحصیل: از 2800 یورو

دانشگاه تورین، یک دانشگاه دولتی است که در شهر تورین (یا تورینو) در شمال غربی ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1404 تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزشی در اروپا محسوب می‌شود و در میان برترین دانشگاه‌های ایتالیا قرار دارد. این دانشگاه همچنین در میان 500 دانشگاه برتر جهان جای گرفته است. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 70،000 دانشجو دارد. دانشجویان به رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی مختلف در 55 دپارتمان دسترسی دارند. چندین دوره مانند بیوتکنولوژی، علوم ورزشی، علوم نظامی و محیط زیست، فقط در ایتالیا ارائه می‌شود.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت در ایتالیا دانشگاه پادوا (University of Padua)

هزینه‌های تحصیل: از 2500 یورو

دانشگاه پادوا در سال 1222 تاسیس شد و به‌عنوان دومین دانشگاه قدیمی جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه مقرون‌به‌صرفه و ارزان در ایتالیا که در اصل به‌عنوان دانشکده‌ی حقوقی تاسیس شده، در بالاترین رتبه‌های علمی در ایتالیا قرار دارد و در حال حاضر، بیش از 61000 دانشجو دارد. ساختمان دانشگاه مرکزی در شهر پادوا در شمال ایتالیا واقع شده است. برخی از فارغ‌التحصیلان برجسته‌ای که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، عبارتند از: نیکولاس کوپرنیکوس (ایجادکننده‌ی مُدل منظومه‌ی شمسی فعلی)، وسالیوس (پدر آناتومی انسان مدرن) و فدریکو فاگین (مخترع ریزپردازنده‌ها).




دانشگاه‌های ارزان‌قیمت در ایتالیا دانشگاه Ca’Foscari ونیز (Ca’Foscari University of Venice)

هزینه‌های تحصیل: از 1844 یورو

دانشگاه Ca’Foscari ونیز، یک دانشگاه دولتی است که در شهر زیبای ونیز واقع شده است. ابتدا در سال 1868 به‌عنوان یک مدرسه‌ی بازرگانی تاسیس شد، اما از آن زمان، به یک موسسه‌ی بین‌المللی با بیش از 25000 دانشجو گسترش یافت. از نظر آموزشی، این دانشگاه از 8 دپارتمان دانشگاهی تشکیل شده است. علاوه بر این، رشته‌های اقتصاد و زبان‌های مدرن از بالاترین رتبه‌های آموزشی در ایتالیا برخوردار هستند. با بیش از 700 دوره‌ی مبادله‌ی دانشجویان بین‌المللی که از طریق مشارکت با دانشگاه‌های خارجی پشتیبانی می‌شوند، دانشگاه Ca 'Foscari هر ساله بیش از 1500 دانشجوی خارجی را به موسسه‌ی خود جذب می‌کند. دوره‌های موجود در این دانشگاه، به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی برگزار می‌شود.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت در ایتالیا دانشکده‌ی مطالعات پیشرفته‌ی سانت‌آنا (Sant Anna School of Advanced Studies)

هزینه‌های تحصیل: از 3500 یورو

دانشکده‌ی مطالعات پیشرفته‌ی سانت‌آنا، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر پیزای ایتالیا واقع شده است. این موسسه در سال 1987 تاسیس شد و یکی از جدیدترین موسساتی است که به سیستم آموزشی ایتالیا وارد شده است. نقطه‌ی کانونی آموزش در این دانشگاه، آموزش علوم کاربردی است. نمونه‌هایی از دوره‌های ارائه شده توسط دانشگاه شامل علوم بازرگانی، اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی، مطالعات کشاورزی، علوم پزشکی و علوم صنعتی است. بیش از 2000 دانشجوی ثبت‌نامی این دانشگاه، می‌توانند به بیش از 50 دوره‌ی مختلف تحصیلی دسترسی داشته باشند، چه در مقطع کارشناسی، چه در مقطع کارشناسی ارشد و چه در مقطع دکترا. این دانشگاه، یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا و جزو 10 دانشگاه برتر مجله‌ی Times Higher Education قرار دارد.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت در ایتالیا دانشگاه بولونیا (University of Bologna)

هزینه‌های تحصیل: از 2000 یورو

دانشگاه بولونیا افتخار قدیمی‌ترین دانشگاه جهان را با تاسیس در سال 1088 با خود یدک می‌کشد و یکی از مراکز مهم سیستم آموزش عالی در ایتالیاست. این دانشگاه با بیش از 80 هزار نفر جمعیت دانشجویی، نه‌تنها بزرگترین موسسه‌ی آموزش عالی در ایتالیاست، بلکه پیوسته، به‌عنوان برترین دانشگاه این کشور نیز شناخته می‌شود. 11 مدرسه‌ی بزرگ و 33 دپارتمان دانشگاهی، سیستم تحصیلی این دانشگاه را تشکیل می‌دهد. در دپارتمان‌های این دانشگاه، 101 دوره‌ی سطح اول (دوره‌های 3 ساله) و 108 دوره‌ی سطح دوم (دوره‌های 2 ساله) ارائه می‌شود. پس از گذراندن این دوره‌ها، دانشجویان واجد شرایط می‌توانند برای دوره‌های کارشناسی ارشد یا دکترا نیز درخواست دهند. این دانشگاه در 5 پردیس اصلی (بولونیا، فورلی، چزنا، ریمینی و راونا) و همچنین یک دانشگاه بین‌المللی در بوینس‌آیرس واقع شده است. این دانشگاه، یک قطب جهانی آموزش و تحقیقات دانشگاهی با مشارکت‌های متعدد در سراسر جهان است.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت در ایتالیا دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (Polytechnic University of Milan)

هزینه‌های تحصیل: از 3500 یورو

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان که به‌عنوان بزرگترین دانشگاه فنی ایتالیا شناخته می‌شود، موسسه‌ای تحت حمایت دولت است که در سال 1863 تاسیس شد. این دانشگاه عمدتاً در زمینه‌ی ارائه‌ی آموزش در رشته‌های مهندسی، طراحی و معماری تخصص دارد. این دانشگاه، به‌عنوان بهترین دانشگاه در ایتالیا برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی مهندسی شناخته می‌شود. این دانشگاه ارزان‌قیمت در ایتالیا از طریق دو پردیس اصلی در شهر میلان، به‌همراه پردیس‌های دیگری در پنج شهر فعالیت می‌کند. بیش از 30 دوره‌ی مختلف کارشناسی و بیش از 20 دوره‌ی کارشناسی ارشد به دانشجویان این دانشگاه ارائه می‌شود. دوره‌های بین‌المللی مانند ATHENS و ERASMUS، سالانه حدود 1000 دانشجوی خارجی جذب می‌کند.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت در ایتالیا دانشگاه ترنتو (University of Trento)

هزینه‌های تحصیل: از 1000 یورو

دانشگاه ترنتو، یک دانشگاه دولتی است که در شهر ترنتو در شمال ایتالیا واقع شده است. این موسسه‌ی آموزشی در سال 1962 تاسیس شد و به یک موسسه‌ی تحقیقاتی و آموزشی باکیفیت بالا با جمعیت دانشجویی بیش از 17000 نفر تبدیل شده است. از نظر علمی، این دانشگاه شامل 7 دانشکده است که در مجموع، حدود 51 دوره‌ی تحصیلی و همچنین چندین دوره‌ی تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهد. این دانشگاه اعتقاد جدی به آموزش بین‌المللی دارد و بنابراین، میزبان بیشترین تعداد مشارکت بین‌المللی دانشجویی در ایتالیاست. با توجه به رتبه‌بندی جهانی خود، این دانشگاه از سال 2007 به‌طور مداوم، در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است (بر اساس رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز).


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: